Szukaj

Informacje o Saab 9-3

Lata produkcji: 1998 – 2014
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D; od II generacji zaliczany do grupy premium) produkowany od 1998 roku. Saab wprowadził go jako następcę modelu 900 (nie ma nic wspólnego z modelem 93). Pierwsza generacja 9-3 była tylko zmodernizowaną wersją swojego poprzednika. Dzięki współpracy z koncernem General Motors, pod maskę auta trafił pierwszy w historii marki silnik diesla. W 2002 roku debiutował 9-3 drugiej generacji, tym razem jako zupełnie nowa konstrukcja. Znów stworzono ją jednak z udziałem GM, model powstał bowiem na płycie podłogowej GM Epsilon. W 2008 roku 9-3 przeszedł facelifting.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz

Saab 9-3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Saab 9-3

Liczba ocen: 377
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,6
~kaxiu
SportSedan 1.8t 150KM 110kW
Saab 9-3 II
Samochód mamy w rodzinie od nowości, wyprodukowany początek 2011 (nie dało się wybrać, a wbrew danym autocentrum gdzieś do lutego produkowano jeszcze silnik 150 km, dopiero potem zastąpił go 163 km). Miała być Insygnia, ale mieliśmy już 9-3 Convertible i za moją sprawą kupiono ostatecznie drugiego SAABa. Samochód nigdy mnie nie zawiódł i zawsze można na nim polegać. Świetnie jeździ, bogato wyposażony, a nie rzuca się jednak w oczy jak Mercedesy czy BMW. Jednocześnie szereg rozwiązań technicznych rzadko spotykanych w rodzaju biernie skrętnych tylnych kół, czy też mechanicznej progresji wspomagania.
4,5
~Jakub
SportSedan 2.0t 150KM 110kW
Saab 9-3 II
Samochód bezawaryjny jeśli się o niego dbać. Moc wystarczająca, jazda drogami szybkiego ruchu to sama przyjemność, nie boje się jechać nim w dłuższą trasę. Spalanie przy naprawdę spokojnej jeździe 8 l a przy normalnej ok 10 l benzyny a 12-13 gazu . Z minusów mogę wymienić tylko skrzypiące plastiki oraz jeśli już przytrafi się jakaś awaria to lepiej jechać z nią do kogoś kto zna się na Saab-ach. Ale każdemu polecę i nie słuchajcie że jest drogi w utrzymaniu bo sporo części jest z Opla Vectry . Polecam!
4,5
~Gudi
SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Saab 9-3 II
Całokształt wypada naprawdę świetnie po ponad dwóch latach użytkowania To głównie zasługa silnika, chyba pierwszego na świecie z dwiema turbinami. Nie ma turbodziury, silnik ciągnie od samego dołu. W porównaniu do samochodu z pojedynczym turbo to po prostu auto z innej planety. Silnik niesamowicie lekko i szybko wchodzi na obroty, auto mija slalomem inne samochody jak baletnica, która z lekkością i łatwością kręci swoje piruety. 2 lata szukałem jak najlepszej sztuki, testowałem 11 egzemplarzy, dużo wcześniej miałem też Saaba 9-3, ale z innym silnikiem. Dziwi mnie trochę lista usterek wypisywanych przez innych użytkowników. Usterki są, owszem, ale najczęściej w egzemplarzach podejrzanych (czytaj: sprowadzonych). Wynikają też w Saabie wskutek niewłaściwego paliwa i zarzynania auta (co jest prawdopodobne jak zobaczyłem wartości spalania u innych użytkowników i stwierdzenia, "przy jeździe ponad 200" lub na 3 biegu mieli kołami"). Mój jest salonowy, kupiony od I właść., dość znanej, starszej osoby. Turbiny miał regenerowane i sprzęgło wymienione po 4 latach użytkowania. Tarcze i klocki też wymieniłem, ale to są wszystko elementy, które szybko się zużywają. Poza tym nic, DPFa mam przy 118 tys. cały czas oryginalnego, ani razu nawet się nie zapchał, a moc mam podniesioną do 215 KM ! EGR , intercooler w najlepszym porządku. Dużo daje dbałość o samochód. Samochód trzymam w garażu, silnik wyłączam tylko w pełni rozgrzany, a paliwo to u mnie wyłącznie Shell V-power diesel. Przez 2 lata zrobiłem 31 tys., a spalanie naprawdę niskie. Jazda po mieście to u mnie średnio 6,3 litra, jazdy,gdzie od czasu do czasu przyciśnie się na maxa. Po mieście ekonomicznie można zejść na 5,8, raz zdarzyło mi się w niedzielne przedpołudnie zrobić w GOP 112 km. i uzyskać 5,2. Spalanie poza miastem 4,3-4,7, kilka razy na dystansie ponad 100 km uzyskałem 3,8. Wielu użytkowników skarży się na twarde zawieszenie. Prawdopodobnie nikt nie wie, że rodzajów twardości zawieszenia jest w tym Saabie 7 rodzajów (4 sportowe i 3 zwykłe). Poznać je można tylko po kodach nadwozia ( nie mylić z VIN). U mnie jest wariant najbardziej komfortowy z rodzaju sportowego. Przy felgach 18 obowiązuje ciśnienie 2,4, ale ja spuszczam na 2,2 i nie mam żadnego tłuczenia. Skóra w tym aucie może się marszczyć, przecierać itp., ale pod warunkiem, że się o nią nie dba. Jak ktoś, tak jak ja, płaci renomowanej firmie 360 zł. co pół roku za jej czyszczenie, pastowanie i odżywianie, to wygląda tak jak powinna.

Usterki Saab 9-3

Liczba wpisów: 36
Problem z dmuchawą / nawiewem
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW 1998-2002
  • instalacja elektryczna
Dmuchawa albo nie działa w ogóle (inne funkcje, jak ustawianie skąd ma dmuchać, albo wybór obiegu, działają), albo dmucha non stop na maksymalnych obrotach, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Spalony tranzystor w module sterowania prędkością obrotową dmuchawy. W 900NG - kupujemy moduł od 9-3, bo seryjny jest nierozbieralny. Moduł od 9-3 - trzeba wyjąć całość zza schowka w nogach pasażera - jest trochę gimnastyki. Potem rozkręcić, odlutować stary tranzystor i wlutować nowy - więcej szczegółów mogę podać w formie prywatnej wiadomości.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
brak reakcji przycisków na kierownicy
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Czasami działa jak należy, najczęściej jednak zdarza się że przyciski na kierownicy (głównie do sterowania radiem) nie reagują, lub reagują inaczej niż powinny- działanie przycisków jest przestawione (przycisk od głośności, zmienia stację itd. itd.) pan w warsztacie sprawdzał i stwierdził że o ile w tych starszych saabach jest taśma i mogła ulec przetarciu, to w tych nowszych już jest moduł i jeżeli coś się z nim stało to nowy będzie kosztować ok 3,5tyś. rozłączenie akumulatora nie pomogło. problem nadal się pojawia
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. Choć w warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantowali że to na 100% usterka cewek. Przyczyną okazała się nieszczelność instalacji podciśnienia. Nie byłem przy naprawie osobiście, mechanicy powiedzieli tylko że gdzieś pod plastikową osłoną silnika, w okolicach wtrysków gazowych jest taka cieniutka rurka na podciśnienie która była nieszczelna. W grudniu 2010 zostawiłem samochód w warsztacie (Autoekspert), przez 2 dni mechanicy szukali przyczyny i odkryli nieszczelność instalacji podciśnienia. Kiedy to naprawiłem, objaw szarpania na benzynie ustał ale na LPG nadal był, tylko że mniej odczuwalny. Potem odwiedziłem też warsztat LPG gdzie podłączyli komputer który wykazał ZŁĄ MIESZANKĘ PALIWOWĄ LPG. Mieszankę wyregulowali ponownie i teraz silnik chodzi jak zegarek na LPG i na benzynie. Wszystkie zasługi za prawidłową diagnozę zawdzięczam firmie Autoekspert (przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 22
3,3
SportSedan 2.0t 175KM 129kW
Saab 9-3 II
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Problem jest z odpalaniem po nocy. Auto rzęzi przez kilka sekund aby odpalić. Gdy gaz jest wypalony do zera auto po nocy odpala na dotyk więc wydaje się, że jest jakaś nieszczelność ale nie udało się póki co niczego znaleźć.. Druga usterka to zbiornik paliwa który miał zbyt małą pojemność. Generalnie mam mieszane uczucia o tym zakładzie bo po okresowej wymianie filtrów w...
5,0
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Saab 9-3 I
instalacja: VIALLE
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Fabryczna instalacja Vialle LPi działa rewelacyjnie. Moc auta na gazie nawet wyczuwalnie lepsza niż na benzynie, nawet praca jest jakaś równiejsza szczególnie na niskich obrotach. Spalanie jest średnio 1,5 l większe od tego z komputera. Zazwyczaj od 8,2 l do 11 w zimie(mierzone: poprzednie tankowanie/przejechane kilometry). Auto kupiłem od znajomego który sprowadził je z...
5,0
Hatchback 2.0 154KM 113kW
Saab 9-3 I
instalacja: VIALLE
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
5 generacja to miód-malina. Jedyna wada to koszt, dla 4 cyl. to ok. 7.000pln. W moim samochodzie instalacja jest od początku, kupiłem samochód w sierpniu 2011 (sprowadzony z Holandii) i po przejechaniu ok. 7.000km jest tak, jakby jej w ogóle nie było- przełącza się i pracuje niezauważalnie. Wskazania komputera odbiegają od realiów- w trasie gdy pokazuje 7.5l, w...
Saab 9-3