Szukaj

Informacje o Seat Cordoba

Lata produkcji: 1993 – 2009
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

czytaj więcej
Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz

Seat Cordoba – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Seat Cordoba

Liczba ocen: 1 189
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Brak poważnych usterek

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Edward
Sedan 1.9 TDI 100KM 74kW
Seat Cordoba III
Cordoba 1.9 TDI 101 KM ATD. Bardzo dobre auto dla osób które zamierzają codziennie przemierzać ponad 50 km. W moim egzemplarzu od kupna wymieniłem rozrząd i serwis oleju wraz z filtrami ( ok 1200 zł ) oraz klocki hamulcowe przednie. I jadę. Bardzo dobre autko. Diesel, wiadomo. Jeśłi dbasz, auto się odwdzięczy bezawaryjnością. Przed wyjazdem stoję prawie minutę po włączeniu silnika, by wszystko się nasmarowało. Po przyjeździe tak samo, by turbina się schłodziła. A i najważniejsze - to wam gwarantuje w tym silniku - jeśli jedziesz ciągle i jednowymiarowo 90 KM/h przez obwodnicę czy szosę na piątym biegu - spalanie masz ok. 3.7l/100km. Ja tam mam i nie mogę się nacieszyć. Wiadomo - kwestia oszczędności - ale w tym aucie może paść turbina bądź koło dwumasowe a to nie są tanie naprawy - ja jednak zaryzykowałem i na razie nie żałuję.
4,6
~Bartek
Sedan 1.9 TDI 100KM 74kW
Seat Cordoba III
Tak naprawdę auto należy do mojego taty, ale na co dzień widzę jak się sprawuje oraz mam okazję nim czasem jechać. Kupione pod koniec 2013 roku z przebiegiem 54 tys. km. Od tamtej pory naprawdę dobrze się sprawuje. Nie psuje się i odpala zawsze jak trzeba jechać. Wymienia się tylko części eksploatacyjne i auto jeździ jak trzeba. Silnik całkiem ok, blachy nie rdzewieją, zawieszenie działa jak należy. Może ten przebieg być nieprawdopodobny, ale Seat faktycznie jest w super stanie, więc może mieć tylko tyle przejechane. Nawet podczas jednego przeglądu diagnosta chciał podbić przegląd na 2 lata, bo widział w jakim stanie jest Seat, ale przepisy na to nie pozwalają. Na co dzień jeżdżę Audi 80 i mimo że jest to znacznie starsze auto, to jednak znacznie przyjemniej mi się nim jeździ. Ogólnie Seat to naprawdę udane auto, ale jednak bez szału.
4,1
~dyzio
Sedan 1.4 16V 75KM 55kW
Seat Cordoba III
Auto posiadam od 5 lat. Kupiłem je przy przebiegu 100 tys km, prawie od razu zagazowałem i w chwili obecnej mam już przejechane prawie kolejne 100 tys km. Przez ten okres auto nie wymagało większych wkładów finansowych. Świetnie trzyma się drogi. Wersja 75 KM niestety jest jak dla mnie trochę za słaba, na gazie auto dość wolno się zbiera, ale ważniejszy jest dla mnie aspekt ekonomiczny (spala ok 9,5 litra gazu). Auto dobre dla rodziny z małymi dziećmi, z tyłu jest moim zdaniem bardzo mało miejsca.

Raporty spalania Seat Cordoba

Liczba raportów: 1 017
Średnie spalanie dla Seat Cordoba
6,3 – 10,3
l/100 km
4,8 – 6,0
l/100 km
7,0 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Sedan 1.9 TDI 100KM 74kW
Seat Cordoba III
Komputer pokładowy przekłamuje w tym aucie o.0,5 - 0,8 litra (zawyża). Jadąc autem zaladowanym w 3 osoby z bagazami na drogach krajowych plus od czasu do czasu stanie na światłach komputer wskazał 5.5/ 100km. Po zatankowaniu do pełna (wyjeżdżając miałem zalane pod korek) wyszło mi że autko spalilo między 4.5 a 5 litrów na sto..przyjalnblad pomiaru na swoją niekorzyść więc więcej jak 5 litrów nie spalilem. Audi z silnikiem bls 105km pali podobnie i tam komputer nie przeklamuje, ponieważ jest tam komputer FIS a w mojej cordobe mfa, który reaguje z opóźnieniem na wciśnięcie / puszczę nie pedału gazu. Prawdopodobnie stąd takie błędy pomiaru w seacie
9,3
Sedan 1.4 16V 75KM 55kW
Seat Cordoba III
Wcześniej jeździłem silnikiem 1.9TDI w VW Caddy, dlatego przeskok na benzynę i jej spalanie był dość bolesny. Samochód nie jest sprinterem, ciężka noga sprawia, że w baku robi się wir, z drugiej strony jazda ekonomiczna, "trochę na dziadka" sprawia, ze samochodem da się spalić nawet poniżej 6l. Najmniej w trasie spaliłem 5,5l - jednak prędkość maksymalna nie przekroczyła 90km/h, a biegi były wrzucane przy max 1700obr/min. Generalnie da się, ja jeżdżę po dużym mieście (ŁÓDŹ) oraz w trasach i finalnie jestem zadowolony z tego silnika. Jeśli ktoś szuka czegoś czym da się depnąć niech zapomni i przeskoczy na 1.9TDI 130km.
6,9
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Seat Cordoba II
Seat jak go kupiłem mówiono mi że ma 110KM, raczej musiał być chipowany jeszcze przed wcześniejszego właściciela bo ma buta jakby miał około ~140-145KM, nie jeden mechanik mi to mówił. Zresztą widać to po drodze jak bmw i audi się dziwią że nie dają rady. Testu na hamowni nie robiłem, chyba że będę chciał skorygować moc w dół. Posiadam go już 2 lata(50tyś zrobione). Teraz o spalaniu oprócz tego że jest zchipowany to ja mam bardzo mocną nogę. Więc powiem pokrótce na temat spalania na wskazanie licznika nie patrze, tylko z ilości paliwa zatankowanego na stacji. Najniżej udało mi się zejść w sumie nie mi tylko żonie bo ja tak wolno jeździć nie lubię 5,4l. Przypuszczam że to 4,8 przy ekonomicznej jeździe dałoby się zejść. Średnio mi wychodzi minimum 6l, średnio 7 litrów, maksymalnie 7,8l. Chociaż moje maksima był 8,1-8,2l. Tylko ja mam ciężką nogę. to 0,5-1l trzeba zdjąć i plus chip który na pewno daje kolejne 0,5-1l napędu. Łagodnie jadąc, ale nie zamulając poniżej 5,6 nie zszedłem nigdy (przypuszczam że 1 litr więcej to daje ta moc 140KM)

Usterki Seat Cordoba

Liczba wpisów: 87
szarpanie, wyciek plynu chlodzacego
  • Seat Cordoba II Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW 1999-2003
  • układ chłodzenia
Problemy zaczely sie od szarpania przy mocniejszym przyspieszeniu. auto podlaczono pod komputer ktory wskazal na czujnik cisnienia oleju- wymieniony. z czasem zapalila sie kontrolka- za malo plynu chlodzacego. plyn dolany, po nie dlugim czasie to samo. po wizycie u mechanika wymieniona uszczelka pod glowica. na jakis czas pomoglo, ale ostatnio powtorka z rozrywki plus zauwazylam ze z chlodnicy kapie, ale nie za duzo. i jeszcze nowy objaw: w czasie jazdy, mimo nie zmieniania temperatury nawiewu auto dmucha zimnym powietrzem. po przestawieniu na wyzsza temp. wszytsko wraca do normy... CO TO MOZE BYc??? nie mam pojecia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
SILNIK SŁABNIE PO ROZGRZANIU
  • Seat Cordoba II Sedan 1.6 101KM 74kW 1999-2002
  • silnik
PROBLEM POLEGA NA TYM ZE PO ROZGRZEBNIU DO 90STOPNI SILNIK NAGLE STAJE SIE ZAMULONY JAK BY SIE PRZEGRZEWAL. WENRTYLATOR SIE WPLACZA WYMIENILEM OSTATNIO TERMOSTAT BO NIE OSIAGAL TEMPERATUTY. WYDAWALO BY SIE ZE JEST WSZYSTKO OK. ALE PODCZAS TYCH UPAŁÓW NAPRAWDE ZAUWAZYLEM ZE SILNIK JEST TROCHE SLABSZY. PRZYSPIESZA W ŻÓŁWIM TEMPIE. KIEDY NATOMIAST JEST JESZCZE NIE ROZGRZANY IDZIE JAK Z PRACY. pŁYN WYMOIENIONY NA NOWY PODCZAS ZMIANY TERMOSTATU. POMOCY PRZEGRZEWA SIE SILNIK ?? PODCZAS WYSOKICH TEMPERATUR
Oczekuje na rozwiązanie
Biały nalot na korku wlewu oleju (olej + woda), prowadząca do zamarznięcia odmy w minusowych temp.
  • Seat Cordoba I Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1994-1999
  • silnik
Występowanie usterki:
kiedy tylko spada temp na zewnątrz przy jeździe na krótkich odcinkach pod korkiem wlewu oleju zbiera się maź. niemożna dopuścić aby przy dużych minusach auto długo stało na mrozie. prowadzi to do zamarznięcia odmy i wywalenia oleju na zewnątrz poprzez bagnet. wina tego tkwi w zbyt szybkim nagrzewaniu się bloku silnika (zbyt duża dT)w konsekwencji rosa i woda w oleju. mechanicy często wmawiają że powód to uszczelka głowicy co jest nieprawda... ten typ tak ma.. raz na jakiś czas zaliczyć długą trasę i problem choć troszkę niwelujemy.
11 komentarzy
Seat Cordoba