Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Seat Cordoba

Lata produkcji: 1993 - 2009
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz

Seat Cordoba – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Seat Cordoba

Ogólna ocena
3,94
Średnia dla segmentu 3,97
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(80%) NIE(20%)
ZALETY + Karoseria + Silnik + Brak poważnych usterek
WADY - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Autorentgen Seat Cordoba

Liczba wpisów: 46

Zacierające się elementy tylnych hamulców, szczególnie linki hamulca ręcznego.

dodał: ACbot, 9 lat temu
Jest na to jedna rada: przy każdej wymianie klocków z przodu demontujemy także bębny z tyłu, czyścimy szystko, oliwimy (najlepiej miedzią w spray`u) i składamy z powrotem. Jak się skończą z tyłu okładziny to kupujemy cały zestaw ze sprężynkami i wszystkimi innymi pierdołami, tzw. kit. Jest on droższy w zakupie o jakieś 50 złotych ale się na dłuższą mete opłaca

Biały nalot na korku wlewu oleju (olej + woda), prowadząca do zamarznięcia odmy w minusowych temp.

dodał: ~piotrek, 7 lat temu
kiedy tylko spada temp na zewnątrz przy jeździe na krótkich odcinkach pod korkiem wlewu oleju zbiera się maź. niemożna dopuścić aby przy dużych minusach auto długo stało na mrozie. prowadzi to do zamarznięcia odmy i wywalenia oleju na zewnątrz poprzez bagnet. wina tego tkwi w zbyt szybkim nagrzewaniu się bloku silnika (zbyt duża dT)w konsekwencji rosa i woda w oleju. mechanicy często wmawiają że powód to uszczelka głowicy co jest nieprawda... ten typ tak ma.. raz na jakiś czas zaliczyć długą trasę i problem choć troszkę niwelujemy.

Głośna praca łożyska sprzęgłowego.

dodał: ACbot, 9 lat temu
Jeżeli samo sprzęgło nie jest mocno zużyte to może trzeba wyregulować linkę sprzęgła- najczęściej nieznacznie skrócić o jakiś 2-3mm. Jeśli zrobimy to zbyt późno, to możemy już nie uratować łożyska.

Dane techniczne Seat Cordoba

Moc silników 50–156 KM
Pojemność silników 1,0–2,0 l
Prędkość maksymalna 145–218 km/h
Przyspieszenie 0-100 7,9–20,4 s
Seat Cordoba Kombi

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Seat Cordoba
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 7779
Koszt ogólny 19,33 PLN
LPG16.65 PLN
ON23.16 PLN
PB38.47 PLN
Wydatki serwisowe 7,66 PLN Pozostałe wydatki 6,42 PLN

Publikacje o Seat Cordoba

Newsy o Seat Cordoba

Seat Cordoba