Szukaj

Informacje o Subaru Forester III

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2008-2012, trzecia generacja modelu. Stylistycznie Subaru Forester III był diametralną zmianą względem tego, jak zaprojektowani byli jego poprzednicy. Wraz z nową koncepcją, wygląd Forestera trzeciej generacji przybliżał go do klasycznych SUV-ów. Samochód został zaprojektowany przez szefa stylistów japońskiej marki Mamoru Ishii’ego. Trzecia generacja auta była jednocześnie pierwszą oferowaną także z silnikiem wysokoprężnym. Forester III został wybrany najlepszym SUV-em według „Motor Trend Magazine” w roku 2009. Model poddano faceliftingowi w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz

Subaru Forester III – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~andov
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Jeździłem tym samochodem przez prawie 10 lat i przejechałem około 160 tyś km, więc miałem okazję dość dobrze poznać ten model Subaru. Forestera Diesla kupiłem w 2008 roku i był to jeden z pierwszych egzemplarzy na polskim rynku. Frajdą z jazdy kupił mnie od pierwszego dnia, ale dopiero w trakcie eksploatacji odkryłem jego zalety, o których wcześniej nie miałem pojęcia. Foresterem zainteresowałem się dopiero po namowie znajomych, bo zmyliły mnie porównania z innymi SUVami, które najczęściej podsumowują go jednym zdaniem – najdalej zajedzie w terenie. Czyli gdy ktoś nie planuje jeździć w teren, to nie potrzebuje Forestera. Nic bardziej mylnego!!! Ten samochód ma rzeczywiście fenomenalny napęd 4x4, ale ten napęd przydaje się NA CODZIEŃ, a zwłaszcza w trudnych warunkach drogowych. Żeby to zrozumieć, trzeba pojeździć Foresterem w zimie, a następnie przesiąść się do innego SUVa, w którym jakaś elektronika dołącza tylne koła. To nie ta liga. Dlatego jeśli na co dzień pewne rzeczy w tym samochodzie mogą denerwować, to Foresterowi wszystko się wybacza w dniu, w którym spadnie pierwszy śnieg. I naprawdę buzia się śmieje, gdy po starcie na śniegu spod świateł po 100 m widać w lusterku wstecznym, że pozostałym dopiero udało się ruszyć....
3,7
~debu85
Subaru Forester III
Terenowy 2.5 171KM 126kW
Auto fajne , dobrze się prowadzi, ale tylko jeśli geometria jest poprawnie ustawiona, trochę za słabe są stabilizatory i auto nadmiernie się przechyla na większych nierównościach, natomiast na prostej i zakrętach rewelacja. Wystarczające przyśpieszenie jak się jeżdzi samemu i dośc głośne i dźwięk irytujący przy przyśpieszaniu, także lepiej założyć chyba sportowy tłumik bo normalnie jest denerwujący dźwiek mimo , że to bokser. Zwykła R4 już chyba lepiej brzmi . Spalanie gazu w okolicach 10-12 litrów. Polecam instalacje LPG Zenit do tego silnika, nic nie wymieniane od 140 tys. km , filtry tylko przedmuchiwane powietrzem. Nie ma problemu z parownikami ,wtryskami itp. pierwsze moje auto , które jeżdzi na pierwszych częściach LPG i nic nie było zmieniane i nie było żadnych problemów z gazem. Zapłon czasami wyskoczy, ale nie czuć tego nigdy i auto nigdy nie gasło , nie miało problemów z nierówną pracą itp. Szybko zużywają się kable zapłonowe po ok. 50kkm choć teraz to pewnie norma w nowszych autach nie to co kiedyś. Automat przy 200kkm zaczyna drgać przy przyśpieszaniu, także bardzo wazna jest regularna wymiana filtrów i oleju w skrzyni co 50 kkm , u mnie dynamiczna wymiana pomogła w zniwelowaniu przeciągania biegów i delikatnie zmniejszyły się drgania, ale czasami są niestety . Także trzeba przy zakupie to sprawdzać . Łożysko tylnego koła też odezwało się przy 200kkm i problemem amerykańcow są uszczelki pod głowicami ,które się pocą olejem delikatnie i choć nie ma to wpływu na kompresje i silnik pracuje poprawnie i auto jeździ to jest to irytujące. To samo maglownica przy 180kkm wykazywała już luzy i przy hamowaniu czuć było spore wibracje mimo prostych tarcz i reszty zawieszenia w b.dobrym stanie, po regeneracji jak ręką odjął wszystko ok. Co 60 tys trzeba ustawiać zawory bo inaczej auto nie równo pracuję na biegu jałowym i podszarpuję na wolnych obrotach, ale nie trzeba wyciągać silnika, żeby to zrobić. Blacharsko dobrze się trzyma na pewno lepiej niż KIA, części drogie w porównaniu do innych np. KIA Sorento , którą jeżdźiłem wcześniej , no i KIA była wygodniejsza, ale Forester lepszy jak dla mnie. Przy 200kkm pojawia się już błąd katalizatora i wydech juz zaczyna prosić się o wymianę, rdza już go zaczyna trawić. Skóry wycierają się dość szybko . Wyposażenie działa bez problemów. Ogólnie fajne auto i kupiłbym takie ponownie ,ale tylko z przebiegiem poniżej 100kkm , żeby znowu do 200kkm dojeżdzić bezproblemowo. 200kkm to przebieg przy którym zaczynają się bolączki dla tego auta, ale przecież teraz to chyba norma.
3,5
~striker
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Świetne auto, doskonale się prowadzi, dość sztywny i twardy, jak na SUV'a (prowadzeniem i twardością bije na głowę Q5), drogi trzyma się jak przyklejony. Z pewnością nie jest to auto do jazdy po lesie, co mogłaby wskazywać nazwa modelu. Przestronny. Słabo wyciszony fabrycznie, audio woła o pomstę do nieba, tak samo, jak materiały użyte we wnętrzu - plastiki twarde (ale nie trzeszczą), lakierowane elementy łatwo się ryszą. Fotele się wycierają - boczki, natomiast część pod 4 literami łatwo mechaci. Diesel z aspiracjami benzyny - kocha wysokie obroty, jest bardzo dynamiczny ale ... zarazem awaryjny: - Jaja z sprzęgłem w pierwszych latach produkcji ( SIP zmieniło soft ECU aby nie palono sprzęgieł, osoby, które miały przyjemność Subaru Boxer Diesel (SBD) z pierwszych lat produkcji twierdzą, że ten silnik został wykastrowany przez zmianę oprogramowania). - Jeszcze większe jaja z panewkami głównymi - do rocznika 2011 było wiele przypadków przekręcenia panewki - koszt naprawy rzędu 25 - 30 tysięcy złotych. W 2011 roku mówi się o nieoficjalnych poprawkach konstrukcyjnych. - Problemy z DPF, z którymi obecnie i ja się borykam.
Średnie spalanie dla Subaru Forester III
9,7 – 11,9
l/100 km
7,3
l/100 km
10,5 – 13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Subaru Forester III
Terenowy 2.0 150KM 110kW
Polecam LandiRenzo - omnigas EVO+ lubryfikacje. Juz 3 cie autko i chodzi super. Ogólnie przy prędkościach autostradowych 140-160 wychodzi 10,9. Po mieście w okolicach 11. A przy spokojnej jeździe na trasie wychodzi 8. Pali ciutkę więcej niż benzyny. Nie traci mocy a wtryski są membranowe- cichutkie. Poprzednik X trail 140km palił o litr więcej- nawet do 14 na autostradzie. Tu jest miej zdecydowanie i stały napęd. Przy wyłączonym ESP autko szybciej przyspiesza do 100- radze sobie sprawdzić i nie narzekać że muł bo mi wyszło 9,8s do 100 na wyłączonym i 10,8 na włączonym. Pozdrawiam.
7,1
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
autem przed chip-tuningiem nie dało się jeździć z przyjemnością. sposób zestopniowywania skrzyni biegów nie pozwalał się zdecydować, czy w warunkach miejskich jeździć na 3 czy 4 biegu. po chipowaniu auto dostało 175 km oraz moment 400 MN co przełożyło się na większą elastyczność silnika i podwyższoną dynamikę bez zwiększenia zużycia oleju napędowego. minimalne spalanie jakie osiągnąłem to 4,9l/100 km ciągnąc się we mgle za ciężarówką na dystansie 250 km. przy spokojnej jeździe na trasie spalanie około 5,5 - 6 /100 km. Miasto to minimum 7,6l/100km jazda na autostradzie wypada podobnie jak w mieście 7,6 - 9,5 w zależności od fantazji oraz ciężaru nogi kierowcy. wszystko co zostało napisane o spalaniu dotyczy spalania rzeczywistego, ponieważ jak już inni wspominali komputer z reguły zaniża faktyczne spalanie. jeśli chodzi o koszty eksploatacji, to auto praktycznie bezawaryjne. koszty części nieco wyższe niż aut europejskich, pod warunkiem, że napraw dokonujemy u zaprzyjaźnionego mechanika, dla przykładu wymiana świec żarowych w serwisie to koszt 2000zł przy założeniu, że świece się ukręca, u zaprzyjaźnionego mechanika 700zł z odwiercaniem wszystkich świec generalnie z auta jestem zadowolony, najwierniejszy minus auta, to jego wygłuszenie.
7,1
Subaru Forester III
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Użytkowałem wersję z 2011. Fajny, bardzo wygodny, dość terenowy charakter. Ma kopyto. 170/180km na godzinę na trasie? Żaden problem. Świetny na dojazdy, byle nie po mieście, bo wtedy spalanie dość niewdzięczne… Zimowe objazdy po sklepach w mieście skakały pod 11L. Słabo. Za to trasy i traski po 15km/40km/350km średnio 6,8L przy zupełnie swobodnej jeździe z wyprzedzaniem, a 7,8L przy zdecydowanie energiczniejszej jeździe.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
5,0
Subaru Forester III
Terenowy 2.0 150KM 110kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Jestem bardzo zadowolony.Polecam Omegas Evo. Świetnie sie sprawdza. Średnie spalanie wychodzi 10,8. Na autostradzie przy 140-160 wyszło 10,9. Na trasie przy 100 da się zejsc w okolice 8 l/100 Wiadomo do rozruchu troszkę benzyny trzeba mi wychodzi 10 l miesięcznie-przy dojazdach do pracy i podwożeniu dzieci do szkoły. Wtryski są membranowe-cichutkie i precyzyjne. Nie ma...
2,5
Subaru Forester III
Terenowy 2.5 230KM 169kW
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 44 tys. km
Mam pecha co do instalacji. Generalnie radzono mi że silnik subaru 2.5 ST turbo nie lubi się z lpg ale spalanie w moim forku mnie już dobijało. Generalnie check engine mi wywalał już 3 razy. 2 razy musiałem regulować zawory, po ok 20 tys a w forku to koszt 2,5-3 tyski. Generalnie sprzedałem samochód, mam aktualnie D4 XC60 czyli dobry diesel i jest dobrze. Jak ktos ma...
5,0
Subaru Forester III
Terenowy 2.0 150KM 110kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja BRC SQ 32, silnik pracuje na niej bez problemów. Spalanie wychodzi w graniacach 13l/100km. Moc została po montażu, przyspieszenie również. Bałem się trochę o pracę silnika przy niskich temp., ale jak się okazało bezpodstawnie. Nawet przy dużym mrozie odpalał bez problemu.
Subaru Forester III