Szukaj

Informacje o Subaru Forester III

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2008-2012, trzecia generacja modelu. Stylistycznie Subaru Forester III był diametralną zmianą względem tego, jak zaprojektowani byli jego poprzednicy. Wraz z nową koncepcją, wygląd Forestera trzeciej generacji przybliżał go do klasycznych SUV-ów. Samochód został zaprojektowany przez szefa stylistów japońskiej marki Mamoru Ishii’ego. Trzecia generacja auta była jednocześnie pierwszą oferowaną także z silnikiem wysokoprężnym. Forester III został wybrany najlepszym SUV-em według „Motor Trend Magazine” w roku 2009. Model poddano faceliftingowi w roku 2011.
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz

Subaru Forester III – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Subaru Forester III

Liczba ocen: 101
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,5
~striker
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Subaru Forester III
Świetne auto, doskonale się prowadzi, dość sztywny i twardy, jak na SUV'a (prowadzeniem i twardością bije na głowę Q5), drogi trzyma się jak przyklejony. Z pewnością nie jest to auto do jazdy po lesie, co mogłaby wskazywać nazwa modelu. Przestronny. Słabo wyciszony fabrycznie, audio woła o pomstę do nieba, tak samo, jak materiały użyte we wnętrzu - plastiki twarde (ale nie trzeszczą), lakierowane elementy łatwo się ryszą. Fotele się wycierają - boczki, natomiast część pod 4 literami łatwo mechaci. Diesel z aspiracjami benzyny - kocha wysokie obroty, jest bardzo dynamiczny ale ... zarazem awaryjny: - Jaja z sprzęgłem w pierwszych latach produkcji ( SIP zmieniło soft ECU aby nie palono sprzęgieł, osoby, które miały przyjemność Subaru Boxer Diesel (SBD) z pierwszych lat produkcji twierdzą, że ten silnik został wykastrowany przez zmianę oprogramowania). - Jeszcze większe jaja z panewkami głównymi - do rocznika 2011 było wiele przypadków przekręcenia panewki - koszt naprawy rzędu 25 - 30 tysięcy złotych. W 2011 roku mówi się o nieoficjalnych poprawkach konstrukcyjnych. - Problemy z DPF, z którymi obecnie i ja się borykam.
3,8
~Jerzy
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Subaru Forester III
Jestem posiadaczem tego samochodu od początku, tj. od lutego 2009. Jeździłem nim w zasadzie tylko ja, czasem żona, ostatnio syn. W mojej opinii gdyby silnik diesla był bardziej dopracowany, a mechaniczne zestrojenie układu silnik-skrzynia biegów było lepsze, byłby to pojazd idealny. Niestety występujące usterki mechaniczne (w kolejności: sprzęgło i koło dwumasowe, silnik i na końcu skrzynia biegów) były bardzo denerwujące, chociaż serwis dość kompetentnie sobie z nimi radził. . Do czasu zmiany oprogramowania występowały usterki sprzęgła (wymiana wraz z kołem dwumasowym) i co jakiś czas zapycha się EGR, ale to akurat norma w dieslach i dobrze jest, że w subaru bez problemu się go czyści (chociaż jedna wymiana też była). Gdyby nowy kosztował 80 000 nie miałbym pretensji, a tak na razie uczucia mam mieszane, bo chociaż jeździ się rewelacyjnie, to jednak sama przyjemnośc z jazdy to nie wszystko. Przyjemnośc zresztą uległa wyrażnemu pogorszeniu po zmianie oprogramowania silnika, by chronić sprzęgło. W sumie, gdyby nie niepewność, dotyczaca jakości komponentów napędowych, pewnie kupiłbym kolejny egzemplarz, a tak mamy do czynienia z klasycznym spadkiem zaufania do marki.
3,9
~karel
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Subaru Forester III
Przejechałem tym samochodem przez trzy lata ponad 170 tys km, więc myślę, że spokojnie mogę się na jego temat wypowiedzieć. Jeśli chodzi o samochód, to naprawdę super, zwłaszcza właściwości jezdne. Samochód daje duże poczucie bezpieczeństwa. Jak ktoś napisał "jeździ, jak żaden ale hamuje jak każdy" - o czym trzeba pamiętać. Przez trzy lata w zasadzie nie zawiódł mnie. Na koniec dopadła mnie awaria dwumasu i sprzęgła. Po 200 tys w zasadzie prawie równocześnie padły wszystkie piasty. W międzyczasie w zasadzie drobnostki, najczęściej gumy stabilizatorów. Niedawno zmieniłem samochód - i nie jest to niestety forester. Gdyby na mój wybór miał wpływ sam samochód, to na 100% byłby to forester. Jednak sam samochód, to nie wszystko - dochodzi do tego jeszcze serwis. A ja go ocenię tylko jednym stwierdzeniem - to "dno i wodorosty". Takie podejście do klienta kompletnie mi nie odpowiada i widzę, że nie jestem w tej opinii odosobniony.

Raporty spalania Subaru Forester III

Liczba raportów: 131
Średnie spalanie dla Subaru Forester III
9,5 – 12,0
l/100 km
7,3
l/100 km
10,5 – 13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Subaru Forester III
autem przed chip-tuningiem nie dało się jeździć z przyjemnością. sposób zestopniowywania skrzyni biegów nie pozwalał się zdecydować, czy w warunkach miejskich jeździć na 3 czy 4 biegu. po chipowaniu auto dostało 175 km oraz moment 400 MN co przełożyło się na większą elastyczność silnika i podwyższoną dynamikę bez zwiększenia zużycia oleju napędowego. minimalne spalanie jakie osiągnąłem to 4,9l/100 km ciągnąc się we mgle za ciężarówką na dystansie 250 km. przy spokojnej jeździe na trasie spalanie około 5,5 - 6 /100 km. Miasto to minimum 7,6l/100km jazda na autostradzie wypada podobnie jak w mieście 7,6 - 9,5 w zależności od fantazji oraz ciężaru nogi kierowcy. wszystko co zostało napisane o spalaniu dotyczy spalania rzeczywistego, ponieważ jak już inni wspominali komputer z reguły zaniża faktyczne spalanie. jeśli chodzi o koszty eksploatacji, to auto praktycznie bezawaryjne. koszty części nieco wyższe niż aut europejskich, pod warunkiem, że napraw dokonujemy u zaprzyjaźnionego mechanika, dla przykładu wymiana świec żarowych w serwisie to koszt 2000zł przy założeniu, że świece się ukręca, u zaprzyjaźnionego mechanika 700zł z odwiercaniem wszystkich świec generalnie z auta jestem zadowolony, najwierniejszy minus auta, to jego wygłuszenie.
12,3
Terenowy 2.0 150KM 110kW
Subaru Forester III
2.0 Benzyna z fabryczną instalacja gazową od Subaru (wersja ECOMATIC). Oszczędny i to bardzo. 27zł za 100km pokonanej trasy to po prostu darmocha. W mieście oczywiście pali wiecej. Do litrów spalonej benzyny trzeba doliczyć jakieć 2,5 lub 3 litry gazu i mamy wynik ile pali gazu (sprawdzone obliczeniami). Auto wydaje sie oszczędne nawet bez jazdy na gazie, miasto 11, trasa najniżej udało sie zejść do 6,4 a średnie spalanie to 8 litrów. Jak na taki samochód ze stałym napędem 4x4 to rewelacja. Statystki spalania po lewej w zestawieniu, to wartości gazu.
7,2
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Subaru Forester III
Szukając SUV-a z założenia w myślach zaakceptowałem średnie spalanie na poziomie min. 10l/100km. Jak przeczytałem dane Forestera dotyczące spalania, to i tak im nie zaufałem ponieważ w tym obszarze większość producentów od pewnego czasu podaje spalanie pożądane przez potencjalnych nabywców a nie rzeczywiste. W moim aucie po przejechaniu prawie 50 tyś. km średnie spalanie 7,2 i co dziwne jest to moje pierwsze auto które w mieście pali mniej (średni 6,5l/199) niż w trasie przy 140km/h (średnio 8l/100) i to na zwykłym ON bez tzw. "ulepszaczy" z popularnych sieciowych stacji.
Subaru Forester III