Szukaj

Informacje o Toyota Avensis

Lata produkcji: 1997 – 2018
Segment: Klasa średnia
Produkowana od roku 1997 Toyota Avensis to limuzyna segmentu D (klasa średnia). Jest jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie, jak również jednym z najchętniej kupowanych modeli Toyoty. Auto w gamie marki zastąpiło model Carina E. Avensis I przeszedł modernizację w roku 2000, w 2003 roku natomiast japoński koncern zaprezentował odmienioną, drugą generację auta. Ten z kolei poddano faceliftingowi w roku 2006, by trzy lata później zastąpić go modelem trzeciej (i najnowszej) generacji. Avensis III po raz pierwszy jest niedostępny w opcji liftback (jedynie sedan i kombi), ale za to od roku 2002 oferowana była odmiana minivan - Avensis Verso.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Toyota Avensis – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Toyota Avensis

Liczba ocen: 1 668
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Widoczność - Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Maciek T.
Kombi 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Toyota Avensis II
Kupiłem pod koniec wakacji 2018 z naprawdę Dobrej Ręki i zrobiłem już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, po całej Polsce w różnych warunkach drogowych - drogi wiejskie, autostrady, wszystko. Zero zastrzeżeń. Trzy wymiany oleju, każda po ok 12-13 tysiącach. Jedynie świece wymieniłem i przy okazji mechanik przeczyścił przepustnicę - efekt natychmiastowy - samochód dotąd i tak dynamiczny, dostał dodatkowego kopniaka. Żarówki też wymieniłem, na jesieni na takie +120%, dla lepszego światła w czasie krótszych dni; ale to już naprawdę wszystko. Piszę o tym, bo na forum straszą, że wężem trzeba być, żeby wymienić prawą - bez jaj; mam normalne, męskie łapska i dałem radę w 10 minut. A lewa jeszcze szybciej, chociaż trzeba wyjąc baterię - przynajmniej ja tak robię. Pozytywne zaskoczenie ta Toyota, a jest to już mój ósmy samochód prywatny w tym był w użytkowaniu VAN i SUV. Plus kilka służbowych, więc naprawdę mam porównanie.
4,3
~Forza
Kombi 1.6 110KM 81kW
Toyota Avensis I
Uwielbiam Avensis T22, jak i sama markę. Podoba mi sie i stylistyka i trwałość, komfort oraz użytkować. Przede wszystkim jest godna polecenia. Auto oczywiście posiada swoje wady, jednak nie przysłaniaja one oceny ogólnej, czyli całkowitej - maksymalnej. Avensis jest bardzo komfortowa, wygodna dla kierowcy i pasazerow. Absolutnie bezawaryjna choc wcale nie bezobslugowa. Polecam każdemu kto potrzebuje auta do poruszania sie nie martwiąc sie o to czy 'dojedzie'. Ja uzywam auta glownie w mieście, choc zdarzały się i dalekie podrozy. 1.6 VVTI 110KM ładnie sie zbiera, pali nie tak duzo (przy moim stylu jazdy ok. 8L, natomiast można jeździć na ok. 7,5), lecz mocniejsze silniki w gamie zapewniają lepsze wrażenia z jazdy. Mialem przyjemność poruszac sie 2.0 150KM i mogę powiedzieć, ze choc jednostka ma świetną dynamike, świetnie zalaczaja sie zmienne fazy rozrzadu, to jednak spala trochę za duzo. Choc nie mialem do czynienia z silnikiem 1.8 129KM, mogę założyć, że jest to optymalna jednostka do tej Toyotki. Ponadto, polecam forum modelu. Mozna znalezc odpowiedzi na kazde pytanie, pozdrawiam!
4,7
~Wiarus
Kombi 2.0 D-4D 116KM 85kW
Toyota Avensis II
Auto nie z tych czasów, w sensie niezawodne jak stare mercedesy, karoseria pancerna i przede wszystkim bezawaryjne w sensie mechanicznym. Bardzo oszczędne, części eksploatacyjne tanie i na dodatek dynamiczne przy swojej masie. Niestety w opiniach czytam że komuś się psuje samochód co miał nakulane 500 tys. bo on myślał że ma tylko 100 albo kupił samochód bezwypadkowy po 3 dzwonach... W mojej ocenie jedno z lepszych aut w klasie a jeździłem już wieloma, a to że ludzie nie potrafią myśleć i oceniają egzemplarz a nie dany model to już niestety musimy wkalkulować, nie każdy jest alfą i omegą ;)

Raporty spalania Toyota Avensis

Liczba raportów: 1 740
Średnie spalanie dla Toyota Avensis
6,8 – 10,5
l/100 km
5,6 – 9,6
l/100 km
8,3 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW
Toyota Avensis III
Ave t27 2.0 126km 380tyś przebiegu i tak: zużycie oleju silnikowego po 15tyś km ok 2 mm na miarę (15mmod max do min)olej 0w40. Ave z dpf i spalanie średnie 5.2-5.4.Jak jadę przepisów 90-100tospalanie średnie ok 4.2l/100km. Jak deptam w trasie 160-180km to 6.6l/100km nie przekracza. Aby takie wyniki mieć trzeba: 1. Rozpiąć 5-ty wtrysk który daje paliwo do dpfa. 2. Wpiąć 2 rezystory ok 15ohm/5W jeden w miejsce cewki drugi zamknąć obwód wtrysku. 3. Raz dziennie wykasować błąd dpfa (bo komp będzie próbował go przepalić, taką ma procedurę. Ja jeżdżę już tak przez 80tyś km i wszystko działa. Jak się jeździ 70km/h na 5tym biegu to spalanie waha się między 3,4 a 3,7l/100km.
5,6
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Toyota Avensis III
Minimalme spalanie 5.3l na trasie przy obciążeniu 4 osób i max 90km na godz,5.5 przy jeżdzie ponad 120czasem 160na godz na autostradzie ta sama waga 5.5l i od 160do 210km nagodz 6litra od czasu do czasu a średnia wyszła mi 5.5l na 100km na godz
5,0
Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW
Toyota Avensis III
Zrobiłem podobny myk jak kolega tj rozpiąłem 5ty wtrysk bo mi spalał na trasie 7.2-7.5 a teraz spadło do 6.0 przy 120km/h. U mnie po wymianie 2 wtryskiwaczy spalanie że średnich 6.4 spadło do 5.0l/100km. Jadąc 70tką śmiało spalanie spada poniżej 4l/100km. Inżynierowie Toyoty przesadzili z tym wypalanie dpfa gdzie 5ty wtrysk leje 2litry paliwa na 100km. Polecam tak zrobić każdemu kto ma co najmniej 200tyś przebiegu. U mnie ma 340tyśprzebiegu i auto przeżywa drugą młodość :)

Usterki Toyota Avensis

Liczba wpisów: 121
Szybkie zużycie tylnych klocków hamulcowych
  • Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 20 tys. km
Witajcie. Jestem po pierwszym przeglądzie w serwisie (20 000 km). Oprócz wymiany oleju i filtrów otrzymałem informację, że TYLNE klocki hamulcowe zostały całkowicie zużyte i zostały wymienione. Otrzymałem te klocki, faktycznie były zużyte. Nigdy nie spotkałem się z tak szybkim zużyciem tego elementu. Informacja, którą otrzymałem brzmiała: "Avensis tak ma". Jest to auto typowo flotowe, podróżuję głównie w trasie, bez pasażerów i obciążenia. Ktoś z Was zaobserwował coś podobnego? Chcę ustalić, czy rzeczywiście może się tak zdarzać, czy było to nieuczciwe zagranie ze strony serwisu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze
Oświetlenie lamp tylnych i brak zapalonej kontrolki świateł, przy ich włączeniu?
  • Toyota Avensis II Sedan 2.0 D-4D 116KM 85kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. Mam problem, ponieważ wymieniłem żarówkę w tylnej lampie lewej i wszystkie światła świeciły, a po chwili przestały świecić wszystkie światła z tyłu oraz kontrolka zapalonych świateł mijania na desce rozdzielczej. Jak zapale światła to tylko z przodu działają , a z tyłu żadne i kontrolka śie też nie pali. Myślę, że było jakieś zwarcie, ale nie wiem który bezpiecznik odpowiada za tylne światła i kontrolkę. Z tego co wyczytałem w instrukcji to te w kabinie samochodu z numerem 43, ale to by mi nie działały też światła z przodu. Jutro ide do mechanika, ale proszę o pomoc jak ktoś miał podobny problem, bo boję się, że mechanik coś wymyśli i skasuje mnie jak za zboże.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 51
4,0
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Toyota Avensis II
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 113 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
O Gazik słyszałem wiele dobrego od znajomych, na forach i po zakupie toyoty sam chciałem u nich zamontować instalacje w silniku z bezpośrednim wtryskiem (toyota avensis 2.0 D4). Niestety ze względu na zbyt odległe terminy nie mogłem i zamontowałem w innym krakowskim autoryzowanym serwisie STAG. Po zainstalowaniu notorycznie był problem, jednak wtedy skontaktowałem się z...
5,0
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Toyota Avensis II
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
4,5
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Toyota Avensis II
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
Toyota Avensis