Szukaj

Informacje o Toyota Avensis

Lata produkcji: 1997 – 2018
Segment: Klasa średnia
Produkowana od roku 1997 Toyota Avensis to limuzyna segmentu D (klasa średnia). Jest jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie, jak również jednym z najchętniej kupowanych modeli Toyoty. Auto w gamie marki zastąpiło model Carina E. Avensis I przeszedł modernizację w roku 2000, w 2003 roku natomiast japoński koncern zaprezentował odmienioną, drugą generację auta. Ten z kolei poddano faceliftingowi w roku 2006, by trzy lata później zastąpić go modelem trzeciej (i najnowszej) generacji. Avensis III po raz pierwszy jest niedostępny w opcji liftback (jedynie sedan i kombi), ale za to od roku 2002 oferowana była odmiana minivan - Avensis Verso.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Toyota Avensis – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Toyota Avensis - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Toyota Avensis

Liczba ocen: 1 693
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~Tomasz S
Kombi 2.0 D-4D 116KM 85kW
Toyota Avensis II
Auto w rodzinie od 6 lat. Jako trzeci właściciel obawiałem się, że będzie sporo roboty, tym bardziej, że auto było sprowadzone. Kupiłem przy 208 tys. obecnie mam prawie 320 tys. przejechane i nie żałuję zakupu. Na początku zrobiłem tylko pakiet startowy, tj. rozrząd, olej, filtry. Potem tylko części typowo eksploatacyjne (klocki, tarcze, co 10 tys. olej, filtry, odgrzybianie, żarówki, itd.). Przy 280 tys. turbo wymagało regeneracji i kosztowało prawie 1400 zł na oryginalnych częściach. Auto warte swojej ceny. Pancerna karoseria, jak na Japończyka to rzadkość. Pojemny, wygodny, dość ekonomiczny, choć spalanie rzeczywiste w mieście to jakieś 7-8 l / 100 km, a w trasie schodziłem do 6l / 100km. Auto mało awaryjne. Mnie nie spotkała jakaś poważna awaria. Nie dziwie się, że u mnie na osiedlu ten model króluje (4 znajomych takimi jeździ). Auto godne polecenia. Koniec końców myślę, że będzie znacznie tańsze w eksploatacji niż większość niemieckich aut z silnikiem diesla czy obecnie nawet benzyniaków turbodoładowanych. Zamierzam nim jeździć, aż odmówi posłuszeństwa :)
4,7
~edek
Sedan Facelifting 2015 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Avensis III
Użytkowałem samochód 4 lata. Tzw auto flotowe (firmówka). Na początku nie byłem zbyt zadowolony z wyboru nuda i brak tabletu itd. Natomiast z biegiem czasu doceniam te auto. Naprawdę bardzo solidna konstrukcja. Samochód zdałem po po 4 latach i można powiedzieć że był niemal w stanie jak nowy. Żadnych stuków puków świerszczy itd. No kompletnie nic się nie zepsuło nie licząc kilku zarysowań plastików (te akurat dość przeciętne w miejscach niewidocznych). Myślę że takie auto to gratka na rynku wtórnym, nie ma się co zepsuć, zresztą widać to po tym jak trzyma cenę nie jest to przypadek. Mam teraz inne auto segmentu D (jeden z liderów :P ) no i niby nowocześniejszy ładniejszy, bardziej dynamiczny silnik ale generalnie juz coś tam stuka w zawieszeniu, pod maską jakieś niepokojące metaliczne stuki.... nie mam pewności czy tym autem dojadę w umówione miejsce (juz się zdarzyło że nie dojechałem... no ale to nie nudna Toyota).
2,1
~Uzytkownik
Wagon Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Toyota Avensis III
Jezdze wieloma roznymi autami z racji moich firmowych delegacji. Ciagle poruszam sie wypozyczonymi autami ktore jak wiadomo sa rocznikowo nie starsze niz 2 lata. W swojej pracy rowniez mamy rozne marki do dyspozycji, Nissan, BMW, Audi, Skoda, Mercedes i musze przyznac ze ta Toyota Avensis byla najgorszym autem jakim przyszlo mi jezdzic. Nie wspominam juz nawet o klasie D ale prosze mi wierzyc zwykle ople astry albo fordy focusy czy tez nawet inne kompaktowe auta daja sto razy lepszy komfort, wyciszenie i przyjemnosc z jazdy niz ten oto wynalazek.

Raporty spalania Toyota Avensis

Liczba raportów: 1 784
Średnie spalanie dla Toyota Avensis
6,6 – 10,5
l/100 km
5,6 – 9,6
l/100 km
7,9 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Wagon Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
Toyota Avensis III
OGÓLNIE AUTO SPALA MI 7,2. JADĄC W TRASIE OK 170 KM SPALANIE ŚREDNIE TO 7,7 DO 7,8 W MIEŚCIE + KRÓTKIE DOJAZDY DO PRACY OK 11KM W JEDNĄ STRONĄ ALE POZA MIASTEM TO OK 6,5 ZAŁOŻYŁEM CHIP I ZWIĘKSZYŁEM MOC Z 310 NM DO 379NM I SAMOCHÓD SPALA IDENTYCZNIE BO NIE TRZEBA MOCNO UŻYWAĆ PEDAŁU GAZU. AUTO ZWINNIEJSZE NIŻ STANDARDOWE 124KM. MOC PODNIESLI DO 142KM. JEST LEPIEJ ALE JEŻDZIŁEM ZWINNIEJSZYMI AUTAMI. RACZEJ MAM CIĘŻKĄ NOGĘ ALE PRZY CHIPIE NIE TRZEBA MOCNO GAZOWAĆ. SAMOCHÓD JEST CIĘŻKI DLATEGO SPALANIE TAK WYCHODZI.
5,3
Liczba komentarzy: 1
Wagon Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
Toyota Avensis III
Użytkowikom, których Toyoty z tym silnikiem palą 7-8 litrów proponuję zweryfikować stan dpf'a, bo takie spalanie to abstrakcja ;) Trasa PL-Zagranica (700km), 95% trasy z prędk. 140km na tempomacie, opony 205/16/60 spalanie średnie 5.3 bez klimy, ta sama trasa z klimą 5.8 Polska południowa - morze, prędkość 130-140km, 2 osoby dorosłe + 2 dzieci i bagażnik zapakowany po brzegi + klima, spalanie 5.5 Wyjazd rodzinny 170km, 2os dorosle + 2 dzieci, bagazik zapakowany po brzegi, predk. 80-110km bez klimy - spalanie 5.0 Ciekawe jest, że kilka razy zdarzyło się, że komputer zawyżył spalanie.... Wskazywał 6.2, a po zalaniu do pełna wyszło 5.6. Optymalne ciśnienie w oponach, to przód 2.5, tył 2.4. Auto przy 80tyś. pozbawione wad. Jak na 1580kg, przyspieszenie od 0-100 w 10.1 sek to wcale nie taki żółw, ale zarówno przyspieszenia, jak i prędkości przy tej masie nie czuć.. Poza tym to auto rodzinne. Ja jestem bardzo zadowolony, chociaz serwis w ASO Toyoty jest b. drogi. Ale róznice w poszczególnych miastach potrafią być spore. Najdroższy jest serwis Toyota Katowice.
7,8
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Toyota Avensis III
Kupiłem nowe z salonu, rocznik 2016, silnik 1.8 benzyna, sedan, aktualny przebieg 20.000km Spalanie na trasie przy 90km/h - 5,9L Spalanie na trasie 120km/h - 6,5L Spalanie na autostradzie 140km/h - 7,5-8,0L Spalanie miasto - 10L Spalanie miasto dynamicznie - 12-14L Dynamika silnika słaba, żeby trochę pociągnął trzeba go wkręcić na obroty. Na pełnym baku 52L robię 450km. Poprzednim 1.9TDI robiłem 800km W tym roku sprzedaje, mam jej dość, nie pasuje do mojego charakteru, wezmę coś tylko z turbo żeby pod pedałem był zapas mocy, pali jak 2.0T benzyna, a jest dziadkowozem. To nie jest auto dla 33 latka, przemyślcie to dwa razy. Idealny wóz dla małżeństwa 60+. Niezawodność? Jak się ma coś zepsuć to w każdym aucie się zepsuje tyle warty jest ten slogan reklamowy.

Usterki Toyota Avensis

Liczba wpisów: 124
Samochód słabo odpala przy niskiej temperaturze.
  • Toyota Avensis II Sedan 2.2 D-4D 150KM 110kW 2005-2009
  • silnik
  • 130 tys. km
Gdy jest ciepło samochód pali poprawnie, ale im bardziej spada temperatura tym odpalanie jest bardziej kłopotliwe. Posiadam samochód jeszcze dość krótko i nie przetestowałem go przy ujemnych temperaturach, ale przy 0 stopni C odpalił mi dopiero za trzecim razem! Obawiam się, że gdy temperatura spadnie do -10 *C w ogóle nie uda mi się go odpalić. Dodam, że przy np. 7 *C też ma pewne problemy i odpala za drugim razem. Wymieniłem akumulator na nowy, ale nic nie pomogło. Niedawno wymieniałem olej i zalałem najlepszy 5W/30 Casrol. Sprawdzano mi samochód na diagnostyce na samym początku gdy go kupiłem, ale na komputerze wszystko było w porządku. Wydaje się, że rozrusznik kręci prawidłowo. Proszę o pomoc w możliwych rozwiązaniach na wyeliminowanie usterki.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Szybkie zużycie tylnych klocków hamulcowych
  • Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 20 tys. km
Witajcie. Jestem po pierwszym przeglądzie w serwisie (20 000 km). Oprócz wymiany oleju i filtrów otrzymałem informację, że TYLNE klocki hamulcowe zostały całkowicie zużyte i zostały wymienione. Otrzymałem te klocki, faktycznie były zużyte. Nigdy nie spotkałem się z tak szybkim zużyciem tego elementu. Informacja, którą otrzymałem brzmiała: "Avensis tak ma". Jest to auto typowo flotowe, podróżuję głównie w trasie, bez pasażerów i obciążenia. Ktoś z Was zaobserwował coś podobnego? Chcę ustalić, czy rzeczywiście może się tak zdarzać, czy było to nieuczciwe zagranie ze strony serwisu.
Problem rozwiązany
10 komentarzy
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 53
4,0
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Toyota Avensis II
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 113 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
O Gazik słyszałem wiele dobrego od znajomych, na forach i po zakupie toyoty sam chciałem u nich zamontować instalacje w silniku z bezpośrednim wtryskiem (toyota avensis 2.0 D4). Niestety ze względu na zbyt odległe terminy nie mogłem i zamontowałem w innym krakowskim autoryzowanym serwisie STAG. Po zainstalowaniu notorycznie był problem, jednak wtedy skontaktowałem się z...
5,0
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Toyota Avensis II
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
4,5
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Toyota Avensis II
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
Toyota Avensis