Szukaj

Informacje o Toyota Avensis

Lata produkcji: 1997 – 2018
Segment: Klasa średnia
Produkowana od roku 1997 Toyota Avensis to limuzyna segmentu D (klasa średnia). Jest jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie, jak również jednym z najchętniej kupowanych modeli Toyoty. Auto w gamie marki zastąpiło model Carina E. Avensis I przeszedł modernizację w roku 2000, w 2003 roku natomiast japoński koncern zaprezentował odmienioną, drugą generację auta. Ten z kolei poddano faceliftingowi w roku 2006, by trzy lata później zastąpić go modelem trzeciej (i najnowszej) generacji. Avensis III po raz pierwszy jest niedostępny w opcji liftback (jedynie sedan i kombi), ale za to od roku 2002 oferowana była odmiana minivan - Avensis Verso.
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Toyota Avensis – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Toyota Avensis

Liczba ocen: 1 658
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~Wiarus
Kombi 2.0 D-4D 116KM 85kW
Toyota Avensis II
Auto nie z tych czasów, w sensie niezawodne jak stare mercedesy, karoseria pancerna i przede wszystkim bezawaryjne w sensie mechanicznym. Bardzo oszczędne, części eksploatacyjne tanie i na dodatek dynamiczne przy swojej masie. Niestety w opiniach czytam że komuś się psuje samochód co miał nakulane 500 tys. bo on myślał że ma tylko 100 albo kupił samochód bezwypadkowy po 3 dzwonach... W mojej ocenie jedno z lepszych aut w klasie a jeździłem już wieloma, a to że ludzie nie potrafią myśleć i oceniają egzemplarz a nie dany model to już niestety musimy wkalkulować, nie każdy jest alfą i omegą ;)
4,6
~krzysztof_kuczyński
Sedan 1.6 110KM 81kW
Toyota Avensis I
Jak dla mnie - Złote Auto! Kupione w salonie, w rodzinie było 17 lat. Od zakupu regularnie serwisowany w serwisie Toyoty. Po zrobieniu prawka jeździłem 2,5 roku. Fantastyczna (może wręcz legendarna!) niezawodność. W ciągu całej eksploatacji psuły się tylko: 1. silnik - ciągnął olej, ale okazało się że to kwestia akurat tej serii cylindrów jakie fabrycznie wsadzili- w serwisie wymienili je bezpłatnie i nigdy nie zaliczył już żadnej poważniejszej awarii, 2. Alternator - po kilkunastu latach padł podczas jazdy, nie stwarzając jednak niebezpieczeństwa - trzeba było wymienić, 3. po 12 latach ze starości przeżarł się kolektor wydechowy i po prowizorycznej chałupniczej naprawie (która wytrzymała trasę z Warszawy nad Bałtyk), poszedł do wymiany, 4. raz zakleszczyły się wycieraczki, 5. w ostanim roku użytkowania urwała się jedna cewka zapłonowa. Silnikowi 1.6 troszeczkę zbywa na mocy, jednak w trasę jest zupełnie wystarczająca. Prowadzenie bardzo przyjemne. Wnętrze przestronne i niesamowicie komfortowe - system audio i głośniki jak dla mnie bajeczne. Takiego fabrycznego brzmienia nie słyszałem nigdy w żadnym nowym samochodzie! Amortyzacja i wybieranie nierówności - bardzo dobre. Garść mankamentów - to jednak dość duże spalanie - ok. 8,1 l/100 km w cyklu mieszanym, i trochę słaba widoczność ukośnie na boki do przodu przez grube słupki. Z czasem lekka korozja progów i brzegów błotników- reszta karoserii bez zarzutu (może dlatego że produkowane było tylko w UK?). Mało ergonomiczna wymiana żarówek w reflektorach. I jednak w sedanie totalnie nieefektywne składanie tylnej kanapy. Ogólnie samochód do dłuższych przelotów miedzymiastowych i dla rodziny - idealny. W mieście niestety gorsza elastyczność, trudniejsze parkowanie i wyższe zużycie paliwa. Tak polubiłem to auto, że niemal przysłowiowo płakałem, jak sprzedawałem...
4,4
~Wolf
Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW
Toyota Avensis III
Dostałem to auto po koledze z pracy jako służbowe. Nie wiem jak jeździł i pomyślałem, że skoro ma 250 tyś km to będzie masakra. Okazało się, że chodzi jak zegarek, wnętrze super, fotele dają radę, kierownica bez zarzutu, skóra nie wytarta. Nic nie stuka, nic nie puka. Wyposażenie mam bogate, chyba nie licząc skóry na fotelach i nawigacji jest wszystko. Teraz auto ma 300tyś i dosatłem nowe a w firmie złożyłem propozycję wykupu. Robię to bez obaw. Auto jest super. Jeśli ktoś potrzebuje sprawdzonej konstrukcji, pewnej, polecam. Mi spalanie pokazuje 7,5l ale jeżdżę też autostradami po 170km/h więc nie spodziewam się 5L.

Raporty spalania Toyota Avensis

Liczba raportów: 1 718
Średnie spalanie dla Toyota Avensis
6,8 – 10,5
l/100 km
5,6 – 9,6
l/100 km
8,3 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Toyota Avensis III
Jeżdżę głównie po mieście, staram się zmieniać biegi jak najszybciej ale nie chce żeby poganiały mnie światłami jakieś małe turbodoładowane pryszcze. Komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 10.0 litrów, ja nie wiem jak podają inni ze maja po 8.0, żłopie tego paliwa jak silnik 2.0T chociaż tamtem ma pod pedałem spore kopyto, tu się niestety nic nie dzieje. Dynamika od 1do 5 dla mnie 1. Auto dla emeryta, nie poskaczesz tym po drodze. Wyprzedzając tira zastanawiam się czy zdążę czy nie. Drugi raz bym jej nie kupił a i innym odradzam wolnossące benzyny. Jeszcze 1.5 roku muszę wytrzymać zanim skończy się leasing żeby wymienić to na coś innego, szybszego Passat/Superb. Obym wytrzymał nerwowo a wystarczyło spośród 3 silników jakie ma Toyota 1.6, 1.8, 2.0 dać jeden ten po środku 1.8T 150KM byłaby rakieta a tak jest ciapeta.
8,4
Sedan 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Toyota Avensis III
Bardzo nieduże wahania spalania LPG. Czy jeżdżę dynamicznie czy spokojnie to Toyotka pali podobnie. Może więcej wychodzi wtedy benzyny ale na pewno jest to tak mała ilość że wręcz nieodczuwalna. Ogólnie pisząc polecam LPG to Toyoty Avensis. Zrobiłem już 50 tys. km beż żadnych problemów i usterek. Do tej pory tylko jeden przegląd i wymiana filtrów po 40 tys. Koszt 50 zł. Polecam
6,2
Kombi 2.0 D-4D 126KM 93kW
Toyota Avensis II
Spalanie ok. 0,5 litra większe, niż w porównywalnych autach innych marek (np. Passat), niemniej zważywszy na pozostałe koszty eksploatacji (tj. bezawaryjność auta), mógłby palić jeszcze więcej, a i tak wypada lepiej od konkurencji :) Przy 330.000km nie wymienione jeszcze nic poza olejami, tarczami, klockami (silnik na łańcuchu!)... w Passacie już przy 100.000km mniej padł egr, następnie wtrysk, rozrząd był do wymiany, dwumas już stukał...

Usterki Toyota Avensis

Liczba wpisów: 120
Szybkie zużycie tylnych klocków hamulcowych
  • Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 20 tys. km
Witajcie. Jestem po pierwszym przeglądzie w serwisie (20 000 km). Oprócz wymiany oleju i filtrów otrzymałem informację, że TYLNE klocki hamulcowe zostały całkowicie zużyte i zostały wymienione. Otrzymałem te klocki, faktycznie były zużyte. Nigdy nie spotkałem się z tak szybkim zużyciem tego elementu. Informacja, którą otrzymałem brzmiała: "Avensis tak ma". Jest to auto typowo flotowe, podróżuję głównie w trasie, bez pasażerów i obciążenia. Ktoś z Was zaobserwował coś podobnego? Chcę ustalić, czy rzeczywiście może się tak zdarzać, czy było to nieuczciwe zagranie ze strony serwisu.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
Oświetlenie lamp tylnych i brak zapalonej kontrolki świateł, przy ich włączeniu?
  • Toyota Avensis II Sedan 2.0 D-4D 116KM 85kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. Mam problem, ponieważ wymieniłem żarówkę w tylnej lampie lewej i wszystkie światła świeciły, a po chwili przestały świecić wszystkie światła z tyłu oraz kontrolka zapalonych świateł mijania na desce rozdzielczej. Jak zapale światła to tylko z przodu działają , a z tyłu żadne i kontrolka śie też nie pali. Myślę, że było jakieś zwarcie, ale nie wiem który bezpiecznik odpowiada za tylne światła i kontrolkę. Z tego co wyczytałem w instrukcji to te w kabinie samochodu z numerem 43, ale to by mi nie działały też światła z przodu. Jutro ide do mechanika, ale proszę o pomoc jak ktoś miał podobny problem, bo boję się, że mechanik coś wymyśli i skasuje mnie jak za zboże.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 51
4,0
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Toyota Avensis II
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 113 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
O Gazik słyszałem wiele dobrego od znajomych, na forach i po zakupie toyoty sam chciałem u nich zamontować instalacje w silniku z bezpośrednim wtryskiem (toyota avensis 2.0 D4). Niestety ze względu na zbyt odległe terminy nie mogłem i zamontowałem w innym krakowskim autoryzowanym serwisie STAG. Po zainstalowaniu notorycznie był problem, jednak wtedy skontaktowałem się z...
5,0
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Toyota Avensis II
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
4,5
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Toyota Avensis II
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
Toyota Avensis