Szukaj

Informacje o Toyota Avensis

Lata produkcji: 1997 – 2018
Segment: Klasa średnia
Produkowana od roku 1997 Toyota Avensis to limuzyna segmentu D (klasa średnia). Jest jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie, jak również jednym z najchętniej kupowanych modeli Toyoty. Auto w gamie marki zastąpiło model Carina E. Avensis I przeszedł modernizację w roku 2000, w 2003 roku natomiast japoński koncern zaprezentował odmienioną, drugą generację auta. Ten z kolei poddano faceliftingowi w roku 2006, by trzy lata później zastąpić go modelem trzeciej (i najnowszej) generacji. Avensis III po raz pierwszy jest niedostępny w opcji liftback (jedynie sedan i kombi), ale za to od roku 2002 oferowana była odmiana minivan - Avensis Verso.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Toyota Avensis – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Toyota Avensis - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Toyota Avensis

Liczba ocen: 1 723
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Heniek
Sedan Facelifting 2015 1.6 D-4D 112KM 82kW
Toyota Avensis III
Odkupiłem tego Avensisa z leasingu bankowego. Jestem zadowolony bo te auta w dzisiejszych czasach są zadbane, czyli serwisowane. Wynika to z tego, że auta firmowe muszą bezawaryjnie trasy i dlatego muszą być sprawne. Toyota jest dobrze wykonana i posiada dla mnie dobry silnik 1.6 D4D. Ma on niedużą pojemność ale jeździ sprawnie i dobrze wyprzedza. Spalanie jest niewielkie bo wychodzi w granicach około 6 litrów oleju napędowego. Przy samochodzie trzeba robić tylko obowiązkowy serwis bo nic sie nie psuje.
5,0
~Toyota
Sedan Facelifting 2015 1.6 D-4D 112KM 82kW
Toyota Avensis III
Kupiłem to auto jako poleasingowe i nie narzekam. To był dobry wybór. Toyota jest dobrze zrobiona, wnętrze jest klasyczne, bez fajerwerków, ale trwałe i dobrze zrobione. Linia nadwozia też jest klasyczna i stonowana, ale bardzo ładna. We wnętrzu spokojnie mieszczą się 4 osoby, bez ścisku i bez przygniatania nóg tylnych pasażerów przez przednie fotele. Silnik to 1.6 d4d 114 km. Ktoś powie że to mało, ale ja uważam że jest OK, mocy starczy do sprawnego przemieszczania się, a palność wychodzi w granicach 6 litrów na 100km. Silnik jest cichy i nie wymagający wiecznych napraw jak w VW silniki TDI. W Toyocie silnik 1.6 diesla ma łańcuch rozrządu i według mnie jest on bardzo trwały. Mój samochód był cały czas serwisowany a olej wymieniany co 15 tyś km dlatego nie mam żadnych problemów. Nawet zimą przy mrozach auto odpala ochoczo. Kupiłem go jako poflotowe auto z banku.....i nie żałuję. Częścia takie jak klocki, tarcze, filtry są w miarę tanie i dostępne. Jak ktoś chce kupić dobry samochód to niech śmiało inwestuje w Avensisa.
5,0
~Toyota
Sedan Facelifting 2015 1.6 D-4D 112KM 82kW
Toyota Avensis III
Kupiłem to auto jako poleasingowe i nie narzekam. To był dobry wybór. Toyota jest dobrze zrobiona, wnętrze jest klasyczne, bez fajerwerków, ale trwałe i dobrze zrobione. Linia nadwozia też jest klasyczna i stonowana, ale bardzo ładna. We wnętrzu spokojnie mieszczą się 4 osoby, bez ścisku i bez przygniatania nóg tylnych pasażerów przez przednie fotele. Silnik to 1.6 d4d 114 km. Ktoś powie że to mało, ale ja uważam że jest OK, mocy starczy do sprawnego przemieszczania się, a palność wychodzi w granicach 6 litrów na 100km. Silnik jest cichy i nie wymagający wiecznych napraw jak w VW silniki TDI. W Toyocie silnik 1.6 diesla ma łańcuch rozrządu i według mnie jest on bardzo trwały. Mój samochód był cały czas serwisowany a olej wymieniany co 15 tyś km dlatego nie mam żadnych problemów. Nawet zimą przy mrozach auto odpala ochoczo. Kupiłem go jako poflotowe auto z banku.....i nie żałuję. Częścia takie jak klocki, tarcze, filtry są w miarę tanie i dostępne. Jak ktoś chce kupić dobry samochód to niech śmiało inwestuje w Avensisa.

Raporty spalania Toyota Avensis

Liczba raportów: 1 820
Średnie spalanie dla Toyota Avensis
6,6 – 10,5
l/100 km
5,6 – 9,6
l/100 km
7,9 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Sedan Facelifting 2015 1.6 D-4D 112KM 82kW
Toyota Avensis III
Samochód bardzo lekki i doobrze się toczy, można nim przejechać wiele kilometrów tylko lekko muskając pedał gazu - idealny do ECO jazdy. Mimo małej pojemności silnika (nie mogę tu nie wspomnieć, że silnik jest produkcji BMW), całkiem dobrze radzi sobie z przyśpieszaniem, zarówno ze startu, jak i przy wyprzedzaniu na trasie (270Nm momentu obrotowego). Bez trudu osiąga ponad 190km/h. Średnie spalanie w trasie przy prędkościach ok. 120-130km/h wychodzi poniżej 5l/100km. W mieście przy spokojnej ecojeździe, nawet w korkach (gdzie sprawdza się system start-stop), to nawet 4,5l/100km. Brakuje mi tylko "przyklejania" się do drogi przy szybszej jeździe po autostradzie - wtedy lepiej mocno trzymać kierownicę - może to kwestia zbyt małej wagi pojazdu (auto waży tylko 1450 kg przy długości niemal 4,8m) i nie do końca dopracowanej aerodynamiki. Ale do spokojnej jazdy i po mieście i w trasie samochód wart uwagi.
6,6
Wagon Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
Toyota Avensis III
OGÓLNIE AUTO SPALA MI 7,2. JADĄC W TRASIE OK 170 KM SPALANIE ŚREDNIE TO 7,7 DO 7,8 W MIEŚCIE + KRÓTKIE DOJAZDY DO PRACY OK 11KM W JEDNĄ STRONĄ ALE POZA MIASTEM TO OK 6,5 ZAŁOŻYŁEM CHIP I ZWIĘKSZYŁEM MOC Z 310 NM DO 379NM I SAMOCHÓD SPALA IDENTYCZNIE BO NIE TRZEBA MOCNO UŻYWAĆ PEDAŁU GAZU. AUTO ZWINNIEJSZE NIŻ STANDARDOWE 124KM. MOC PODNIESLI DO 142KM. JEST LEPIEJ ALE JEŻDZIŁEM ZWINNIEJSZYMI AUTAMI. RACZEJ MAM CIĘŻKĄ NOGĘ ALE PRZY CHIPIE NIE TRZEBA MOCNO GAZOWAĆ. SAMOCHÓD JEST CIĘŻKI DLATEGO SPALANIE TAK WYCHODZI.
7,0
Sedan 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Toyota Avensis III
TOYOTA AVENSIS 2.0 152 koni skrzynia automatyczna CVT 7biegów przy kierownicy . Jazda Wrocław-świnoujście ustawiony tempomat na 120 km/h spalanie wyszło na miejscu 5.8L z włączoną klimom, powrót Świnoujście-Wrocław z włączoną klimom tym razem ustawiony tempomat na 140 km/h spalanie wyszło 6.8L . Spokojna jazda po mieście Wrocław nie zawalidroga wyszło spalanie 7.3L

Usterki Toyota Avensis

Liczba wpisów: 124
Samochód słabo odpala przy niskiej temperaturze.
  • Toyota Avensis II Sedan 2.2 D-4D 150KM 110kW 2005-2009
  • silnik
  • 130 tys. km
Gdy jest ciepło samochód pali poprawnie, ale im bardziej spada temperatura tym odpalanie jest bardziej kłopotliwe. Posiadam samochód jeszcze dość krótko i nie przetestowałem go przy ujemnych temperaturach, ale przy 0 stopni C odpalił mi dopiero za trzecim razem! Obawiam się, że gdy temperatura spadnie do -10 *C w ogóle nie uda mi się go odpalić. Dodam, że przy np. 7 *C też ma pewne problemy i odpala za drugim razem. Wymieniłem akumulator na nowy, ale nic nie pomogło. Niedawno wymieniałem olej i zalałem najlepszy 5W/30 Casrol. Sprawdzano mi samochód na diagnostyce na samym początku gdy go kupiłem, ale na komputerze wszystko było w porządku. Wydaje się, że rozrusznik kręci prawidłowo. Proszę o pomoc w możliwych rozwiązaniach na wyeliminowanie usterki.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Szybkie zużycie tylnych klocków hamulcowych
  • Toyota Avensis III Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 20 tys. km
Witajcie. Jestem po pierwszym przeglądzie w serwisie (20 000 km). Oprócz wymiany oleju i filtrów otrzymałem informację, że TYLNE klocki hamulcowe zostały całkowicie zużyte i zostały wymienione. Otrzymałem te klocki, faktycznie były zużyte. Nigdy nie spotkałem się z tak szybkim zużyciem tego elementu. Informacja, którą otrzymałem brzmiała: "Avensis tak ma". Jest to auto typowo flotowe, podróżuję głównie w trasie, bez pasażerów i obciążenia. Ktoś z Was zaobserwował coś podobnego? Chcę ustalić, czy rzeczywiście może się tak zdarzać, czy było to nieuczciwe zagranie ze strony serwisu.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 54
4,0
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Toyota Avensis II
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 113 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
O Gazik słyszałem wiele dobrego od znajomych, na forach i po zakupie toyoty sam chciałem u nich zamontować instalacje w silniku z bezpośrednim wtryskiem (toyota avensis 2.0 D4). Niestety ze względu na zbyt odległe terminy nie mogłem i zamontowałem w innym krakowskim autoryzowanym serwisie STAG. Po zainstalowaniu notorycznie był problem, jednak wtedy skontaktowałem się z...
5,0
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Toyota Avensis II
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
4,5
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Toyota Avensis II
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
Toyota Avensis