Szukaj

Informacje o Toyota Avensis

Lata produkcji: 1997 – 2018
Segment: Klasa średnia
Produkowana od roku 1997 Toyota Avensis to limuzyna segmentu D (klasa średnia). Jest jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie, jak również jednym z najchętniej kupowanych modeli Toyoty. Auto w gamie marki zastąpiło model Carina E. Avensis I przeszedł modernizację w roku 2000, w 2003 roku natomiast japoński koncern zaprezentował odmienioną, drugą generację auta. Ten z kolei poddano faceliftingowi w roku 2006, by trzy lata później zastąpić go modelem trzeciej (i najnowszej) generacji. Avensis III po raz pierwszy jest niedostępny w opcji liftback (jedynie sedan i kombi), ale za to od roku 2002 oferowana była odmiana minivan - Avensis Verso.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Toyota Avensis – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota Avensis

Liczba ocen: 1 751
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,9
~Mirek
Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Toyota Avensis III
Auto posiadam od ponad roku....Ogólnie ten silnik jest bardzo zdławiony i jazda w dłuższym okresie na mocy 143km, która realnie jest mniejsza jest nudna i auta się dosłownie odechciewa...spalanie też spore jak na zmulonego diesla 6,5 - 7,5 l/100km...Jazda po mieście i przełożenia skrzynie biegów to tragedia....Auto nie ruszy z 2 biegu, cały czas trzeba szukać jedynki, a jazda powolna w prędkościach 50-70kmh na biegach 3/4 to też trudna sprawa...ALE UWAGA...wszystko się diametralnie zmienia kiedy auto poddamy zmianie programu (chip tuning) ze 143 na 180 koni, i momentu obrotowego z 320 na 400nm. Jest to zakres, w którym to auto odżywa, odzyskuje dół, staje się fajnie elastyczne na wszystkich biegach a spalanie odczuwalnie spada....Przy jeździe do 80 kmh spalanie poniżej 5 l/100 km..TAK, trudno uwierzyć, ale tak jest..W przypadku tego silnika jest to obowiązkowy zabieg, który w moim przypadku uchronił moją Avensis przed dalszą odsprzedażą. Wstępny pomiar na hamowni wykazał, że auto ma realnie 129 koni mocy z deklarowanych 143, a po zmianie programu auto wskoczyło na 180 koni i 408nm i od tej pory autem jeżdżę z przyjemnością...Inne przypadłości to dziwne odgłosy z drzwi podczas jazdy, które zostały wyeliminowane przez dokładne wysmarowanie uszczelek środkiem do pielęgnacji uszczelek...Auto ogólnie wygodne do jazdy, wygodne fotele, wygodne zawieszenie...Także po małej ingerencji w moc auta jest OK, ale przed ingerencją...cały czas ma się wrażenie że coś jest ...nie tak...
3,6
~Barga77
Wagon Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Toyota Avensis III
Słabiutko. Wyciszenie nie istnieje. To nie jest samochód na autostrady. Ani przyspieszenia przy dużych prędkościach, ani komfortu podróżowania. To moim zdaniem najwieksza bolączka Toyoty w ogóle i to jest coś, czego na jeździe testowej się nie zweryfikuje. jakość materiałów we wnętrzu jak w Dacii, skrzypiące plastiki po kilkunastu tysiącach km!! "komputer pokładowy" z archaicznym softem. Powolny, bez żadnych funkcji, NAVI trudna do aktualizowania i przestarzała. Brak integracji ze smartfonem.. Cała "NIezawodność" bierze się z wykorzystania starych i prostych rozwiązań. Trudno, żeby to się psuło. To moja ostatnia Toyota.
4,5
~bieniek
Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Toyota Avensis III
Zacznę od tego dla kogo jest to auto. Auto jest dla spokojnego kierowcy nie wyróżniającego się z tłumu, przemieszczającego się tu i tam nie oczekującego od samochodu skrajnego maksymalnego komfortu, przyspieszenia itd. Auto dla spokojnego kierowcy chcącego podróżować tanio i bezawaryjnie. Tu nie znajdziecie skrajności. Auto poprawne, ładne z wyglądu ale nie rzucające na kolana, wnętrze gorzej niż na zewnątrz też nie ma efektu wow, wszystko proste rozmieszczone poprawnie, siedzenia w szmatach proste, schowki w drzwiach małe, przestrzeń spora ale nie ogromna. Użytkuję auto od 5.000 km. Na LPG 3.000 km. Wcześniej ford s max 2.0tdci. Postaram się opisać to po kolei na spokojnie. Trochę będę nawiązywał do poprzedniego auta i jeszcze wcześniejszego toyota avensis t25 2.0 d4d. Co mnie zaskoczyło pozytywnie: - Dość cicho w środku ale jednak słychać szum wiatru od strony drzwi - Mega cicha praca silnika na wolnych obrotach, podczas jazdy też nie jest źle - Mega niskie spalanie. Na PB przy spokojnej jeździe po drogach lokalnych 6,1L/km, na autostradzie przy 90km/h można zejść poniżej 5L ale to nie jazda, przy dynamicznej jeździe nie podam bo taka jazda tym autem nie ma sensu, przy normalnej jeździe po drogach lokalnych i trochę miasta liczcie około 7 litrów. Uważam to za bardzo dobre wyniki. LPG około 8 litrów ale trochę idzie benzyny zanim się przerzuci więc też trzeba przyjąć że w ciągłej jeździe może to być 8,5-9 LPG. Co mnie zaskoczyło negatywnie: - przesiadłem się z S-maxa i jest dla mnie trochę ciasno, np. fotelik dla dziecka tyłem do kierunku jazdy i z przodu siedzisz jak inwalida, nie da się odsunąć do tyłu - przesiadłem się z smaxa mało schowków i małe schowki. To chyba mnie zawiodło najbardziej. W drzwiach to dołki na skarpety a nie schowki ( S max inna klasa pojazdu bo VAN ale to był majstersztyk schowki ogromne w drzwiach, w desce u góry, w podłodze pod nogami pasażerów, w bagażniku itd. ) - nie za duża przestrzeń, samochód długi a jakoś tak nie widać tego w środku ( ta sama długość co s max a bagażnik mniejszy, w środku miejsca mniej itd. ) Generalnie uważam że na te gabaryty pojazdu nie jest w nim za luźno. Gabaryty wewnętrzne do zewnętrznych to porażka. - przyspieszenie, może tu nie jest tragicznie ale rewelacji nie ma. Trzeba kręcić wysoko żeby w miarę przyspieszać ( kiedyś jeździłem avensisem t22 2.0 128KM i jak się pocisnęło to urywało łeb a tu niby 147KM a nie jedzie, być może rolę gra ciężar samochodu) - fotele w porównaniu do poprzednika są kiepskie, małe, bez trzymania bocznego takie japońskie taborety, nie mogę się na nich odnaleźć ale z drugiej strony jestem kabanem ponad 100kg. To tyle z plusów i minusów. Auto poprawne, fajne do podróży i taniego przemieszczania się a zwłaszcza z LPG. 100km robisz za 16 zł. Zawieszone trochę twardziej od poprzednika ale komfortowo. To taki kompromis pomiędzy twardym a komfortowym zawieszeniem. Jak wsiądziesz z audi. mercdes, bmw to będziesz zawiedziony. Nie czuć że prowadzi się spore auto, wrażenie jakbyś popylał kompaktem, mogło by być ciut szersze. Czemu kupiłem to auto? Chciałem coś w kombi, coś pojemnego do przewozu wózka i fotelika z dzieckiem ( tu zonk z miejscem pasażer z przodu-fotelik tyłem z tyłu, być może mam za duży fotelik lub sposób obracania go i miejsca jaki zajmuje) coś bezawaryjnego ( to sprawdzimy, na ten czas za mało nim przejechałem), coś ekonomicznego ( tu trafione w 100%), coś pod LPG ( tu trafione w 100%). W skali 1-5 daje temu autu jakieś 4.0. Punkt odejmuje za fotele, schowki, miejsce w środku, małą dynamikę.

Usterki Toyota Avensis

Liczba wpisów: 131
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 4
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 56
4,0
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Toyota Avensis II
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 113 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
O Gazik słyszałem wiele dobrego od znajomych, na forach i po zakupie toyoty sam chciałem u nich zamontować instalacje w silniku z bezpośrednim wtryskiem (toyota avensis 2.0 D4). Niestety ze względu na zbyt odległe terminy nie mogłem i zamontowałem w innym krakowskim autoryzowanym serwisie STAG. Po zainstalowaniu notorycznie był problem, jednak wtedy skontaktowałem się z...
5,0
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Toyota Avensis II
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
4,5
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Toyota Avensis II
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
Toyota Avensis