Szukaj

Informacje o Toyota Avensis

Lata produkcji: 1997 – 2018
Segment: Klasa średnia
Produkowana od roku 1997 Toyota Avensis to limuzyna segmentu D (klasa średnia). Jest jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie, jak również jednym z najchętniej kupowanych modeli Toyoty. Auto w gamie marki zastąpiło model Carina E. Avensis I przeszedł modernizację w roku 2000, w 2003 roku natomiast japoński koncern zaprezentował odmienioną, drugą generację auta. Ten z kolei poddano faceliftingowi w roku 2006, by trzy lata później zastąpić go modelem trzeciej (i najnowszej) generacji. Avensis III po raz pierwszy jest niedostępny w opcji liftback (jedynie sedan i kombi), ale za to od roku 2002 oferowana była odmiana minivan - Avensis Verso.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Toyota Avensis – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota Avensis

Liczba ocen: 1 784
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,1
~Przemo
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Toyota Avensis III
Auto kupione polisngowe. Przez pół roku nic, a potem zaczęło się.... pierwszy problem pojawił się z ładowaniem , okazało się uszkodzony regulator napięcia nie do zdobycia w żadnej hurtowni czy sklepie, zakup używanego alternatora z alternatorem uratował sytuację. Następnie problem z klimatyzacją, po zimie przestała działać po diagnozie okazało się że przegnił jeden z przewodów pod opaską cały czynnik ulotnił się..... na dzień dobry hamulce do zrobienia.... klocki wymiana... tarcze orginalne udało się przetoczyć i nadal są na samochodzie. Generalnie jeżdzidło, przyspieszenie marne, czekam co dalej moze wyskoczyć, bo jak na pół roku jazdy usterka za usterką.
4,2
~Ave Owner
Wagon Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Toyota Avensis III
To już drugi rok z Avensis...auto służy dobrze, jednak od typowych Japan Cars różni się tym, ze pewne fakty należy tutaj wyprzedzać wcześniej, zanim auto ulegnie typowym dla tego modelu usterkom, które kończą się później negatywnymi opiniami na forach i odsprzedażą tych modeli z uszkodzonymi silnikami. Z racji że silnik N47 diesel nie jest rodem z Japonii, musimy bezwzględnie przestrzegać tutaj następujących zasad: 1. Zmiana oleju co 10 000km (12 000 max) na olej dobrej jakości 5W30 np. Liqui Moly, lub Motul X-clean... 2. Nie wkręcać auta na wysokie obroty na zimnym silniku, a po uzyskaniu temperatury właściwej na wskaźniku, odczekać do pełnego wkręcania jeszcze ok 5 do 10 min., gdyż realnie silnik ten łapie temperaturę ok 10 min później niż pokazuje wskazówka...jest to jedna z przyczyn późniejszych problemów z panewkami w tym modelu.. 3. Obowiązkowo sprawdzić stan kolektora dolotowego po przebiegu 100 000km. Z reguły wymaga on i magistrala porządnego oczyszczenia z nadmiaru nagaru (smoły). Nadmiar nagaru znacznie ogranicza moc auta i podnosi jego spalanie. Wadą fabryczną jest też konstrukcja łożysk od klapek kolektora, oraz stan samych klapek. Tutaj obowiązkowa wymiana kolektora na nowy (drogo), lub solidna regeneracja (ok 1000zł), którą wykonują na ten moment 2 firmy w PL (z Ostrowa koło Łodzi - wstawiają klapki stalowe i nowe poprawione łożyska, oraz słynny spec. od silników N47 Pan Robert z Józefowa). Uszkodzenie klapek kolektora powoduje słabą mocą auta w dolnym zakresie, oraz ryzyko urwania się klapki i jej wizytę w silniku.. Klapek w tym silniku absolutnie nie można usuwać, gdyż generuje to całą serię późniejszych problemów z silnikiem. 4. Terminowa zmiana rozrządu przy ok. 150 000km przebiegu (łańcuchy, napinacze, ślizgi). Później łańcuch lubi się zerwać, także lepiej spać spokojnie i cieszyć się jazdą.. 5. Dopilnować akcji serwisowej na wymianę chłodnicy EGR, gdyż ta pierwotna miała swoje wady, a Toyota Polska wymienia je gratis w ramach akcji serwisowych... 6. Dbać o turbinę...nie pałować na zimnym i nie gasić silnika odrazu po powrocie z trasy...nie chwilę jeszcze popracuje.. 7. Paliwo tyko dobrej jakości i nie jeździć na niskiej rezerwie (czyste paliwo to sprawne wtryski, zawory itp.) Po spełnieniu tych powyższych wymagań, autem cieszymy się przez długie lata...a w przypadku wgrania programu na 180 koni i 400NM (tylko sprawdzony tuning warsztat) cieszymy się jeszcze bardziej ;-)) wtedy mamy naprawdę frajdę z jazdy, niskie spalanie, a elastyka i dynamika w trasie silnika znacznie odbiegają od tradycyjnych japońskich wysokoobrotowych diesli, czy średnio nadających się w trasy hybryd.
5,0
~koala
Wagon 2.2 D-4D 150KM 110kW
Toyota Avensis III
Moje poprzednie oceny to koala i miskoala. Auto po 11 latach i 240 tys km przebiegu dalej jest bezawaryjne oraz oszczędne. Dalej dolewam płynu LM 1052, jeżdżę głównie w trasie, mam boxa na niecałe 170KM i dalej jestem zadowolony. Czego chcieć więcej ? Nigdy nie miałem tak bezawaryjnego samochodu. Nawet nie myślałem, że samochód może się nie psuć przez taki przebieg. Tyle, że nie jeżdżę po dziurach, omijam krawężniki, studzienki. Na trasie (95% lub więcej przebiegu) jeżdżę ze stałą prędkością często na tempomacie. Co jakiś czas dolewam płynu do zwiększenia temperatury DPF w celu wypalania DPF (niezauważalne). Czasem dla kaprysu dolewam coś do baku innej firmy na przeczyszczenie wtrysków itp. I to generalnie na tyle. A dodam, że przy każdym przeglądzie co 15 tys km wymieniam olej i wszelkie możliwe filtry nawet jeżeli są one przewidziane na 60-90 tys km. Ja wymieniam co 15 tys km. Do tego co dwa lata płyn hamulcowy, w chłodnicy i jak jest coś jeszcze to także. Wszelki osprzęt jest fabryczny, amortyzatory, turbo, wtryski, dpf itd co świadczy o jakości i trwałości. Przy niezbyt częstym hamowaniu (jazda w trasie) od nowości wymieniłem raz tarcze hamulcowe i 2 razy klocki gdzie osoby jeżdżące po mieście wymieniają klocki co 20-30 tys km. Dlatego jak kiedyś powiedział Marek Wieruszewski oraz Jacek Balkan lepiej kupić auto użytkowane na trasie z większym przebiegiem niż auto z mniejszym przebiegiem robionym w mieście.

Raporty spalania Toyota Avensis

Liczba raportów: 1 918
Średnie spalanie dla Toyota Avensis
6,6 – 10,5
l/100 km
5,6 – 9,7
l/100 km
7,9 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Kombi 2.0 128KM 94kW
Toyota Avensis I
AVENSIS użytkowałem przez 10 lat, praktycznie codziennie i głównie w mieście. 450tys km w chwili zakupu i 75 tys przejechane przeze mnie. Głównie do pracy i po mieście, a jak trasa, to przeważnie w wakacje z pakunkami po dach, a często i z kufrem na tymże. Spalone 6673l benzyny dały średni wynik 8.90l/100km. Wartości minimalne i maksymalne są przybliżone i podałem je z pamięci ( najmniej AVENSIS-ka paliła w lecie w długich trasach, a największe zużycie miałem zima w mieście ). Noga raczej lekka i brak ciśnienia na szybką jazdę, ot tak 110 - 130 na autostradach, by było względnie cicho, komfortowo i bezpiecznie. Najważniejsze, że NIGDY nie zawiodła.
6,4
Sedan 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Toyota Avensis III
Mam samochód od niedawna także opinia może być niemiarodajna ale przejechałem już autem około 2000km (w tym 70% trasa i 30% miasto). Średnie spalanie z tego dystansu mam 6,6l i od początki posiadania auta wyższego spalania nie miałem. Na samej trasie Warszawa - Rzeszów spalanie 6,1l. Silnik niesamowity. Jak na gabaryty pojazdu i ilość miejsca w środku a do tego bądź co bądź lekko ospałe ale jednak prawie 150KM to spalanie aż śmieszne. Wcześniej diesel z troszkę większą mocą na tych samych trasach palił mi prawie litr więcej. Polecam auto i silnik w 100%
6,4
Sedan 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Toyota Avensis III
Mam samochód od niedawna także opinia może być niemiarodajna ale przejechałem już autem około 2000km (w tym 70% trasa i 30% miasto). Średnie spalanie z tego dystansu mam 6,6l i od początki posiadania auta wyższego spalania nie miałem. Na samej trasie Warszawa - Rzeszów spalanie 6,1l. Silnik niesamowity. Jak na gabaryty pojazdu i ilość miejsca w środku a do tego bądź co bądź lekko ospałe ale jednak prawie 150KM to spalanie aż śmieszne. Wcześniej diesel z troszkę większą mocą na tych samych trasach palił mi prawie litr więcej. Polecam auto i silnik w 100%

Usterki Toyota Avensis

Liczba wpisów: 134
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 4
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 56
4,0
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Toyota Avensis II
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 113 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
O Gazik słyszałem wiele dobrego od znajomych, na forach i po zakupie toyoty sam chciałem u nich zamontować instalacje w silniku z bezpośrednim wtryskiem (toyota avensis 2.0 D4). Niestety ze względu na zbyt odległe terminy nie mogłem i zamontowałem w innym krakowskim autoryzowanym serwisie STAG. Po zainstalowaniu notorycznie był problem, jednak wtedy skontaktowałem się z...
5,0
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Toyota Avensis II
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
4,5
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Toyota Avensis II
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
Toyota Avensis