Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Kombi 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Ukasz
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 SDI 68KM 50kW
Wspaniały samochód. Kupiłem jak miał 240tys, ( w praktyce ile miał to wie tylko sam golf, a więcej miał na pewno), teraz ma 350tys, także zrobiłem 110tys km, nie młodym już w chwili zakupu autem. Samochód nie był w stanie idealnym, widać, że stał w jakiejś stodole, mimo to golf się nie dał i odwdzięcza się codziennie. W chwili zakupu wymieniłem rozrząd, oleje i filtry. Olej i filtry wymieniam co roku, rozrząd po 80tys wymieniłem 2 raz. Poza tym przez te 110 tys km wymieniłem wybierak skrzyni biegów (50zł - bo przestał wchodzić wsteczny), pasek wieloklinowy (80zł), łożysko w kole (ok 150zł), alternator ( regeneracja ok 250zł) oraz regenerowałem pompę paliwa (350zł, poprzedni właściciel naprawił wyciek smarując pompę silikonem, podczas mrozów ten silikon odpadł i ropa kapała na alternator.... Na pewno też wymieniałem jakieś pierdoły z zawieszenia tj. tuleje wahaczy, klocki i tarcze z tylu i to w sumie tyle..... biorąc pod uwagę koszty napraw na przejechane 110tys to są śmieszne kwoty, Samochód przeżył wożenie cementu, drzwi, stempli budowlanych, przyczepki załadowanej nie raz na maxa, zrobienie 2 przeprowadzek i wożenie materiałów na remont , wyjazdy na wakacje itp..... Jeździ dalej, odpala bez problemów, wątpię czy mam jakiś magiczny egzemplarz, ten silnik jest po prostu nie do zajechania. Przypuszczam, że pojechałby na oleju rzepakowym z Biedronki albo fusach z kawy. Spalanie w trasie to 5.3l /100km, w trasie...... 5.3l /100km tak tak, ten silnik pali tyle samo w mieście i w trasie :O Zupełnie nie wiem z czego to wynika, można go pałować, można uskuteczniać eco driving, zawsze będzie to 5.3l (+/- 0,1l). Trochę wyposażenie ubogie bo korbtronik z przodu i z tyłu, ale tempomat i klima jest :P Na miasto te 68km wystarcza, gorzej z włączaniem się do ruchu, w trasę bardzo wygodny. Tylko wyprzedzanie trzeba zaplanować z tygodniowym wyprzedzeniem. Blacha to zupełnie inna bajka. 2 przednie nadkola całe zżarła i wymieniłem za jakieś śmieszne pieniądze, progi wyjedzone jakby przez myszy. Coś za coś, ja nie wymagam od 20 letniego samochodu żeby miał blacharkę na tip top. Zresztą reszta blachy się trzyma.
4,5
~Mateusz
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 SDI 68KM 50kW
Samochód jest w rodzinie od prawie dziesięciu lat i jeszcze nigdy nie zawiódł. Zawsze odpala, nawet w największe mrozy. Jest tani w utrzymaniu, nieliczne usterki tanie i szybkie w usunięciu. SIlnik o prostej konstrukcji- bardzo turbosprężarki, koła dwumasowego czy nawet pomp wtrystkowych. Tu nie ma co się zepsuć. Części są ogólnie dostępnie. Bardzo komfortowy, rodzinny samochód. Będę nim jeździł jeszcze bardzo długo, bo tak dobrego samochodu w tak niskiej cenie nie znajdę nigdzie. Polecam rodzinom i skąpcom, którzy nie lubią wydawać pieniędzy.
4,7
~mrok74
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 SDI 68KM 50kW
Jeśli komuś nie zależy na dużej mocy lubi spokojną płynna jazdę,jeżeli komuś nie przeszkadza głośniejszy klekot na wolnych to jest to naprawdę najlepszy silnik diesla od VW.Brak dwumasa,turbiny,pompowtryskiwaczy,przepływomierza czynią ten silnik bezobsługowym i bardzo ekonomicznym.Polecam kierowcom którzy nie maja kompleksów,śmieją się z idiotów wyprzedzających na chama wszystko co przed nimi.Auto dla zrównoważonych a nie dla debili drogowych.Ubolewam że VW przestał produkować te jednostki.Dlaczego?Brak serwisowania,wieczna żywotność części i podzespołów a to jak wiemy koncernom motoryzacyjnym się nie podoba. Autko cudeńko,fakt że mój to kompletny golas ale wszystko w nim pracuje równo płynnie i trzyma się kupy , oleju nic nie bierze a leje 5W30, nie kopci i odpala po mroźnej nocy od razu. Spalanie w cyklu mieszanym u mnie wychodzi 4,8-4,9 l na 100km. Ja tym autem jestem zachwycony.Nowoczesne diesele są ciche i dynamiczne ale ich silniki są bardzo awaryjne a to ogromne koszty napraw.Powiedzenie\"jak dbasz tak masz\" najlepiej odzwierciedla stan każdego samochodu a w przypadku Golfa IV SDI \"dbasz\" oznacza \"wieczność\" :)
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Kombi 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2006
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 SDI 68KM 50kW
Silnik należy do bardzo oszczędnych. Średnie spalanie w ciągu trzech lat - przebieg 67000 km to 5,51 litra na 100 kilometrów. Około 75 % tego przebiegu przypada na zakorkowane miasto - Poznań. Rekordowo niskie spalanie podczas płynnego poruszania się na trasie z prędkościami 80-90 km/h to wynik poniżej 4 litrów. Niechlubny rekord padł na chorwackiej autostradzie (odcinek pod górę i wiatr z prędkością 140) to 6,26 litra. Największy plus to totalna bezawaryjność, a minus to dynamika, a dokładnie jej brak. Wyprzedzanie TIRów to prawdziwa wirtuozeria.
4,9
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 SDI 68KM 50kW
witam, auto użytkuje od 2010 roku nigdy mnie nie zawiaodło, fakt ze o nie dbam, oleje na czas, płyn chłodzacy, obsługa rozrusznika-posmarowałem tulejki, czesci tanie i duzo na szrocie ( okolice Radzynia Podlaskiego) choc tam czasmi jest drozej niz w sklepie, auto kupiłem w dobrym stanie z holandi aktualny przebieg 270 tys, ale mysle ze był krecony, w zimie żadnego problemu lepeij palił jak benzyzna. moge go szczerze polecic
5,7
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 SDI 68KM 50kW
Podane wyniki zakładają w większości jazdę w pojedynkę. Ten najniższy dodatkowo obarczony jest jazdą bez używania klimatyzacji. Włączenie klimy to dodatkowe ok. 0,4-0,5l na każde 100km, ale mimo tego to wciąż dobry wynik. Jeśli chodzi o koszty paliwa to Golf SDI wychodzi mi taniej niż MB 190E 2.0 Pb+LPG, gdzie benzyny używałem jedynie do rozgrzewania silnika.

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Kombi