Szukaj

Informacje o BMW Seria 5

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Spodziewaliśmy się tego, ale to jednak zawsze zaskoczenie. Że można lepiej. Seria 5 jeszcze jeszcze lepsza, jeszcze bardziej klarowna w formie, jeszcze efektowniej zaaranżowana. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Mniej tu przepychu znanego choćby z Klasy E Mercedesa, za to w każdym calu czuć sportowy nerw, który budzi jeszcze większy respekt. Tak, Twój. I to niezależnie od tego, czy mijasz świat w Serii 5, czy Seria 5 mija Ciebie.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny BMW Seria 5

Liczba ocen: 1 779
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Karoseria

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,8
~Adrian
Sedan 523i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E39
Auto kupiłem rok temu, jest bardzo wygodne i wystarczająco dynamiczne jak na razie. Silnik naprawdę godny polecenia, świetnie współpracuje z instalacją gazową - koszt jakieś 3,5k, ale dość szybko się zwraca. Przez rok zrobiłem jakieś 30 tysięcy kilometrów, części do tanich nie należą, musiałem wymienić prawie całe przednie zawieszenie, hamulce komplet, chociaż teraz mam spokój na kilka lat (przynajmniej taką mam nadzieję). Silnik w zasadzie bezawaryjny i prosty w budowie, polecam jednak nie żałować na dobry olej i wymieniać co 10 tysięcy km. Auto raczej nie pasuje do typowych dresiarzy, trochę za ciężkie do driftu pod tesco, ale ogólnie można poszaleć. Moim zdaniem, jedno z najlepszych samochodów jakie kiedykolwiek zostały wyprodukowane, konstruktorzy wykazali się dokładnością i porządnymi materiałami, dzięki czemu nawet po 21 latach nie trzeszczą plastiki w środku, co obecnie się dość często zdarza w samochodach, które mają mniej niż 10 lat. Jeśli trafimy na zadbany egzemplarz (niestety co raz trudniej) to z pewnością przekonamy się do tej marki :)
4,0
~Adam
Touring Facelifting 535d 313KM 230kW
BMW Seria 5 F10-F11
Auto kupiłem w salonie BMW jako Premium Selection i przejechałem nim ponad 100 tys km. Zawieszenie jest zbyt miękkie - samochodem strasznie buja. Dużo drobnych usterek - cztery razy robiłem regenerację napędu xDrive, każda po 3 tys złotych - znany problem zbyt małej powierzchni tarcz w sprzęgle wielopłytkowym. Szybko zużywające się przeguby (koszt naprawy 1 strony na zamienniku ponad 1000 zł). Auto bardzo słabo wyciszone - nie ma porównania do Audi A6 z podobnego rocznika. Poza tym bardzo dobry silnik i skrzynia biegów. Rewelacyjny system rozrywki i nawigacja.
3,4
~RB
Limuzyna 525d 218KM 160kW
BMW Seria 5 F10-F11
To moje trzecie BMW i na pewno ostatnie. Awaryjnośc auta jest nie do zaakceptowania. Czarę goryczy przelała awaria podczas której stanąłem w środku nocy na obwodnicy trójmiasta i nie bylem nawet w stanie zapalić silnika. Przyczyną awarii było uwaga: na skutek awarii czujnika paliwo paliwo zostało wpompowane w wiązkę elektryczną i uszkodziło układ sterujący ?!?!? Auto tydzień wcześniej było na przeglądzie w ASO. Koszt naprawy po solidnych rabatach dilera 12 000 pln. BMW mimo zgłoszenia "good will" nie podjęło żadnych działań rabatowych. W zamian okazało się że moje auto zakupione w premium selection (miało pół roku i przebieg 9k km) nie jest rynku polskiego?!!?! Cały okres serwisowania wymiany i napraw robiłem w ASO. Tak BMW podziękowało mi za serwis po gwarancji. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy jakości w tych autach już nie ma. Mimo że nadal najbardziej podoba mi się linia tej marki, nigdy więcej już nie kupię BMW.

Raporty spalania BMW Seria 5

Liczba raportów: 2 575
Średnie spalanie dla BMW Seria 5
6,0 – 20,3
l/100 km
6,2 – 15,7
l/100 km
8,7 – 17,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Sedan 535i 245KM 180kW
BMW Seria 5 E39
Jak na taką moc, masę, automat nie można narzekać. Dźwięk V8 jest tu wart każdej złotówki. Dodatkowo jeżeli nie musisz być zawsze pierwszy spod świateł to spalanie też nie jest tragedią. W stolicy wygląda to tak. Jazda nocą, główne arterie, zielona fala to można celować w okolice 14l ale to bez sensu. Godziny szczyty, przejazd z Arkadii na Górny Mokotów (9km w 70 min) - 20,8l. Nie bawiłem się w deptanie od świateł do świateł bo nie do tego została stworzona ta wersja. Dynamiczna jazda po mieście to okolice tak czy siak 17-18l. Jazda w trasie to zupełnie inna bajka. Zmulanie do 90-100km/h na słynnej DK 2 na wschód od Warszawy, bez korków po drodze można celować w okolicy 9l ale męczy się i człowiek i samochód. Bardzo długie przełożenia i spory zapas mocy spokojnie pozwalają śmigać (na autobahnach i S-kach) w okolicach 170-180 do tych 12-13l co uważam za spoko wynik. Jak na taką wygodę i masę myślałem, że będzie palić więcej więc jak dla mnie jest więcej niż ok.
9,1
Touring 530 d 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Auto w pełni załadowane, trasa 900 km z czego 750 km autostrady, tempomat 150 km/h spalanie 8.7 l/100 km, średnia prędkość z trasy 120 km/h. Jeśli chodzi o miasto to spokojna jazda przeważnie we dwie osoby spalanie wyniosło 10 l/100 km.
8,5
Touring 530xd 235KM 173kW
BMW Seria 5 E60
Trasa Lipno Warszawa, tankowanie do pelna, po 150km weszlo 8.4litra, to daje 5.6/100km. Jazda do 120, z tempomatem, kilka mocnych wyprzedzan. Bardzo ekonomicznie, ale nie ekstremalnie. Moj e39 tds przy odpowiedniej jezdzie pali ok 6.5 litra, saab 95 2.3aero 8l

Usterki BMW Seria 5

Liczba wpisów: 104
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 136
2,8
Sedan 523 i 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 4 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Zaczęło się od regeneracji wtrysków, po regeneracji właściciel warsztatu stwierdził że wtryski są do niczego mimo że wytrzymały 50000 km, założył landirenzo, check zapalał się nadal i jeżdziłem codziennie na rzekomą regulację wtrysków, po których silnik chodził jak traktor i szarpał jak by chciał wyskoczyć z pod maski a na benzynie wszystko było ok, silnik ma przebieg...
5,0
Sedan 528i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 340 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D montowana przy przebiegu ponad 270 tys,km. Silnik przed montażem przeszedł remont. Instalacja pracuje od momentu montażu bez zarzutu. Moc została jak była, auto wcale nie straciło na dynamice. Spalanie w granicach 10-12l/100km w zależności od warunków.
4,5
Sedan 530i 24V 231KM 170kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 226 tys. km
użytkowana przez: 39 tys. km
Mam zamontowaną instalację BRC P&D. O instalacji mogę powiedzieć jedynie tyle, że bardzo ładnie sobie radzi z tym silnikiem. Została idealnie dobra do mocy, ma jeszcze spory zapas i jest otwarta na wgranie mapy. Silnik pomimo swoich lat i przebiegu, bardzo ładnie pracuje. Koszta jazdy kolosalnie się zmniejszyły.
BMW Seria 5