Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 (M5)

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Spodziewaliśmy się tego, ale to jednak zawsze zaskoczenie. Że można lepiej. Seria 5 jeszcze jeszcze lepsza, jeszcze bardziej klarowna w formie, jeszcze efektowniej zaaranżowana. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Mniej tu przepychu znanego choćby z Klasy E Mercedesa, za to w każdym calu czuć sportowy nerw, który budzi jeszcze większy respekt. Tak, Twój. I to niezależnie od tego, czy mijasz świat w Serii 5, czy Seria 5 mija Ciebie.

~Luzacjusz

BMW Seria 5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy BMW Seria 5

Cena od: 198 100 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

BMW Seria 5 - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny BMW Seria 5 (M5)

Liczba ocen: 1 828
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Przemysław
Touring 523i 204KM 150kW
BMW Seria 5 F10-F11
Ponad 30 tys. bezawaryjnych km ale olej zmieniam co 10 tys. km bo jakoś nigdy nie wierzyłem w te Long Lajfowe wymiany oleju. Zalecany przez BMW i najlepiej się tu wg mnie spisuje olej z normami do benzyn ACEA A3/B3/B4 BMW LL-01. Lałem Petronas 0W40, Liqui Moly 0W40, teraz jest PMO 5W40 a na wymianę już czeka Penrite 0W40. Modele z początku produkcji mój 523i, 528i i 530i mają ten sam silnik N53 różniący się tylko oprogramowaniem. U mnie w modelu 523i udało się w MobileCoders podnieść moc do 265 KM i 315 Nm. Wymieniłem tylko zużyte świece i cewki i poduszki pod silnikiem. Modele przed liftowe mają poważny problem z dostawaniem się wody przez odklejające się nagminnie wygłuszenie drzwi pod każdym z boczków drzwiowych. Na razie jestem mega zadowolony z auta i z jego spalania. Na trasie, a często podróżuje Polska-Niemcy wychodzi realnie kolo 9 litrów autostradowej prędkości. Miasto 11-12 litrów.
3,5
~Ludwik
Gran Turismo 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Auto jest super....ale z silnikiem 3 litrowym. 2.0 diesel niestety nie nadaje się do 2 ton masy.O ile od o do 100 km/h nie ma tragedii to w zakresie 100-160 km/h jest efekt jakby jeden z cylindrów w ogóle nie pracował, trzeba mieć dużo cierpliwości zanim się rozpędzi .....Pojeździłem trochę wersją 3 litrową - to jest odpowiedni silnik do tych gabarytów. Oprócz oczywistej różnicy w mocy dochodzą takie elementy jak kompletnie inny układ zawieszenia oraz napęd. Różnica w tych trzech elementach jest gigantyczna. No cóż wersja 520D to wersja na maksa budżetowa....Duży plus za wykończenie wnętrza,
4,6
~Eryk
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
BMW Seria 5 E60
Ostatni pancerny model Bmw. Silnik idiotoodporny , pancerny, pięknie współpracuje z LPG. Mówienie o problemach z elektronika w tym modelu uważam za trochę przesadzone. Wszystkie usterki elektryczne również skrzynii automatycznej sprowadzają się do 2-3 przewodów - alternator-rozrusznik , kable akumulatora, ewentualnie regulator napięcia w alternatorze i potencjometr w rozruszniku. Każdy kumaty elektryk bez problemu to ogarnie, koszty tez niewielkie i mamy przyzwoite bezawaryjne auto. Ogólnie jestem z niego zadowolony i nie mam się do czego doczepić.

Raporty spalania BMW Seria 5 (M5)

Liczba raportów: 2 695
Średnie spalanie dla BMW Seria 5
7,8 – 27,0
l/100 km
6,2 – 21,8
l/100 km
8,6 – 17,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Touring 530 d 184KM 135kW
BMW Seria 5 E39
Auto niewiarygodnie oszczędne , oczywiście jeżeli chodzi o pojemność silnika. Rekordowy odcinek to podróż do Chorwacji zrobione około 3500 km , spalanie z tankowań wyszło 6,2l !! oczywiście klima i poszanowanie dla przepisów drogowych za granicą :) Wszystkie naprawy robię na oryginalnych częściach, niestety wychodzi drogo wydałem przez 2,5 roku (od zakupu przy przebiegu 254tys km do teraz 314tys) około 10 tys PLN .... Kupiłem bezpośrednio od 2 właściciela w Niemczech, który nie ukrywał, że sprzedaje bo przeraziła go prognoza ceny przeglądu :) Trasy po Polsce takie weekendowe turystyczne z rodziną, więc bez pośpiechu to spalanie wychodzi jakieś 6,4 l . Najlepsze jest to , że zawsze masz pod nogą wystarczającą moc , aby szybko kogoś wyprzedzić.
10,9
Touring 520i 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Witam, chciałbym się podzielić moimi wnioskami co do spalania autem BMW F11 2.0i, 2015, autem poruszam się od około 7-8 miesięcy, zawsze jeżdżę w trybie ECO i do tego mieszkam w małej miejscowości około 20tys więc mało czasu spędzam w korkach. Średnie spalanie przez ten okres 10,2 tryb mieszany. Może przy bardziej delikatnej jeździe można zejść minimalnie niżej ale bez przesady , jeśli chodzi o spalanie na trasie powiedział bym 8 - 8,5 litra oczywiście przy normalnej jeździe poniżej 150km/h. Jeśli w pełni będziemy korzystać z tego silnika, jazda będzie dynamiczna, przejdziemy na tryb comfort albo sport bez problemu średnie spalanie może podskoczyć 13-15 litrów.
8,7
Sedan 2.5 525d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
W BMW choć pozornie mamy auto sprawne, na spalanie może wpływać wiele czynników, o których nawet nie wiemy, są 3 Termostaty, któryś zaszwankuje i już spalanie wzrasta, mi w 500km trasie udało zejść się poniżej 7l z prędkością autostrad ową, z tym że z podmuchem wiatru w plecy :D W mieście nie ma co się oszukiwać, nawet w lato minimalnie trzeba liczyć 9l Ale to nic w porównaniu jak mojego znajomego czterycylindrowy traktor na pompowtrykach- Seat Altea XL pali tyle samo, a tu dźwięk sześciu cylindrów to prawdziwa symfonia Polecam każdemu silnik 525d 177km najlmniej awaryjny i najbardziej trwały (duża buda)

Usterki BMW Seria 5

Liczba wpisów: 108
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 140
5,0
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 335 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Polecam instalacje gazową firmy STAG, sprawuje się świetnie, brak odczuć spadku mocy, średnie spalanie auta nawet z ciężką nogą jest na poziomie 12l, bez problemu można zejść do 10l/100km. Oczywiście wszystko zależy od serwisowania,wystrojenia i podzespołów instalacji. W moim przypadku koszt założenia wynosił 3900zł. Wszystko pod maską tak ukryte, że na pierwszy rzut oka jej...
2,8
Sedan 2.5 523i 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 4 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Zaczęło się od regeneracji wtrysków, po regeneracji właściciel warsztatu stwierdził że wtryski są do niczego mimo że wytrzymały 50000 km, założył landirenzo, check zapalał się nadal i jeżdziłem codziennie na rzekomą regulację wtrysków, po których silnik chodził jak traktor i szarpał jak by chciał wyskoczyć z pod maski a na benzynie wszystko było ok, silnik ma przebieg...
5,0
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
instalacja z górnej półki ,sprawdziła się bardzo dobrze,montaż estetyczny i profesjonalny co można potwierdzić na każdej stacji diagnostycznej .czytając inne opinie odnoszę wrażenie że ktoś chce oczernić tego człowieka i mu zaszkodzić (może to konkurencyjne warsztaty montujące lpg w okolicy?) polecam ten warsztat!!!!!
BMW Seria 5