Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 (M5)

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Spodziewaliśmy się tego, ale to jednak zawsze zaskoczenie. Że można lepiej. Seria 5 jeszcze jeszcze lepsza, jeszcze bardziej klarowna w formie, jeszcze efektowniej zaaranżowana. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Mniej tu przepychu znanego choćby z Klasy E Mercedesa, za to w każdym calu czuć sportowy nerw, który budzi jeszcze większy respekt. Tak, Twój. I to niezależnie od tego, czy mijasz świat w Serii 5, czy Seria 5 mija Ciebie.

~Luzacjusz

BMW Seria 5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny BMW Seria 5 (M5)

Liczba ocen: 1 927
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Dominik
Touring 528 i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
Samochód do dziś dzień 30.07.2022 trzyma klasę, warunek konieczny to bezwypadkowość samochodu, żadnych szpachli przekładek, innych spawań ćwiartek auta ! W samochodzie jest bardzo cicho, silnik, skrzynia biegów(automat wymiana oleju co 100tyś km w moim przypadku) wszystko pracuje prawidłowo pomimo przebiegu 630tyś km ! Silnik M52 pracuje i cyka jak zegarek podstawa to dobrej jakości paliwo i dobry olej od nowości 5w50 lub czasem 5w40 różnych producentów, żadnych płukanek( najlepsza płukanka to używanie pełnego zakresu obrotomierza) nagaru zero, wymiana co 15tyś km zużycie oleju przy tym przebiegu uwaga ! 700ml na 15tyś km, również co 15tyś wymiana świec i filtra powietrza i dbanie o przepływomierz, niedopuszczalne są żadne nieszczelnosci w układzie dolotowym jak i układzie chłodzenia dopóki silnik nie rozgrzeje się do 88stopni wskaznik pion wskazuje od 76stopni nigdy but w podłodze, po rozgrzaniu zawsze co fabryka dała ! Silnik hamowany przy przebiegu 600tyś km wynik 190koni mechanicznych i 273momentu obrotowego Spalanie w trasie do 100km/h licznikowych 8 litrów/100km, przy 140km/h licznikowych 10litrów/100km, miasto dynamiczna jazda 15litrów z klimatyzacją, silnik nie widział gazu, układ wydechowy jak fabryka zainstalowała czyli kompletny bez usuwania ekologi ! Jeśli przy licznikowym przebiegu 300tyś posiadają Państwo liczne ślady użytkowania to albo jest to przebieg miliona kilometrów lub ktoś uzywał samochodu na budowie i do transportu i nie dbał o auto !
2,2
~fenyslaw
Touring 520 i 24V 170KM 125kW
BMW Seria 5 E39
Auto z wieloma bolączkami spowodowanymi błędami przy projektowaniu. Ja musiałem walczyć tylko z kilkoma z nich i nie chciałbym być w skórze osoby która musi ogarnąć wszystkie. Kupiłem bardzo zadbaną sztukę z Italii i dzięki temu nie musiałem się babrać z blacharką. Reszta czyli zawieszenie, silnik i elektryka też były w super stanie. Auto serwisowane u osoby znającej ją na wylot a w 5 lat zostawiłem w warsztacie tyle kasy że mi słabo. To moje 7 auto w życiu i żadne inne nie napsuło mi tyle krwi. Auto naprawiałem bez januszerki, żadnych tanich części, wsio ori albo drogie zamienniki i to był błąd bo to się nie zwraca w bezawaryjności :)
4,0
~Tymoteusz
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
BMW Seria 5 E60
Dobry, ale nie idealny samochód i to nie tylko z uwagi na jego wiek. Na plus prowadzenie, zwrotność skrzynia biegów oraz silnik. Na minus mała ilość miejsca na położenie telefonu w wygodnym miejscu z pozycji kierowcy. Dość drogi serwis co przy tak starym samochodzie może prowadzić do wysokich kosztów, przy zaniedbaniu pojazdu przez poprzednich właścicieli. Audio w podstawowych wersjach również słabe. Dużo słabo wyposażonych wersji. W podstawowych fotelach chcąc utrzymać prawidłową pozycję za kierownicą należy się liczyć z bólem pleców po 200 kilometrach.

Raporty spalania BMW Seria 5 (M5)

Liczba raportów: 2 930
Średnie spalanie dla BMW Seria 5
4,2 – 27,0
l/100 km
5,3 – 16,5
l/100 km
8,7 – 17,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Touring 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Samochodem przejechane już ponad 35kkm. Klasyczny automat i płynna przewidywalna jazda z dużą częścią hamowania silnikiem. Felgi 235/45/r18 zima i lato, samochód jeżdżony tylko i wyłącznie na nowych oponach (Pirelli i Nokian) także ze względu na felgi od poniższych wyników i tak tracimy 0.5l. W skrzyni biegów zrobiony program xHP Stage 1. Komputer pokładowy nie przekłamuje wskazań. Średnia z dużych tras ok. 6,3-6,7l. Jazda poranna po mocno zakorkowanej Warszawie - - 10l/100km z włączoną klimatyzacją. Trasa krajowa typu jedziemy powolutku za TIRAMI koło 80kmh - - 4,9-5,2 litra nieprzekraczając 80kmh, nie wyprzedzając. Autostrady i drogi krajowe koło 110-120kmh z wyprzedzaniem tirów - 5,5,l Przepisowe 140 na tempomacie ~6.8-7.2 litra 170 na tempomacie ~8.5-9.3 Trasy po Niemczech z ganianiem 200+ przepisowo tam gdzie można i na mocno górzystych terenach 8.5l. Polecam każdemu kto umie płynnie i przewidywalnie jeździć. Genialne wyniki jak na gabaryty pojazdu, wygodę, i zbiornik 70l.
16,3
Sedan 540 i 306KM 225kW
BMW Seria 5 E60
Nie wiem skąd wy bierzecie w danych technicznych 7,6 l na trasie? Mi przy oszczędnej jak dla mnie jeździe najmniej pokazywało 8,7 ale prędkości max 110km/h w mieście jak się bawisz to ile wlejesz tyle wypije, ale radość z jazdy za każdym razem wspaniała, po co w takim aucie radio
12,0
Sedan 3.5 535i 245KM 180kW
BMW Seria 5 E39
SEDAN 535i bez gazu trasa 130km/h ---140km 10litrow spali jak 180km/h 13/14l. w miescie podobnie ale gabaryty auta nie pasuja do naszych ciasnych parkingow miedzy blokami. pochalniacz kilometrow nic nie meczy w dlugie kilometry

Usterki BMW Seria 5

Liczba wpisów: 125
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 145
5,0
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 335 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Polecam instalacje gazową firmy STAG, sprawuje się świetnie, brak odczuć spadku mocy, średnie spalanie auta nawet z ciężką nogą jest na poziomie 12l, bez problemu można zejść do 10l/100km. Oczywiście wszystko zależy od serwisowania,wystrojenia i podzespołów instalacji. W moim przypadku koszt założenia wynosił 3900zł. Wszystko pod maską tak ukryte, że na pierwszy rzut oka jej...
2,8
Sedan 2.5 523i 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 4 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Zaczęło się od regeneracji wtrysków, po regeneracji właściciel warsztatu stwierdził że wtryski są do niczego mimo że wytrzymały 50000 km, założył landirenzo, check zapalał się nadal i jeżdziłem codziennie na rzekomą regulację wtrysków, po których silnik chodził jak traktor i szarpał jak by chciał wyskoczyć z pod maski a na benzynie wszystko było ok, silnik ma przebieg...
5,0
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
instalacja z górnej półki ,sprawdziła się bardzo dobrze,montaż estetyczny i profesjonalny co można potwierdzić na każdej stacji diagnostycznej .czytając inne opinie odnoszę wrażenie że ktoś chce oczernić tego człowieka i mu zaszkodzić (może to konkurencyjne warsztaty montujące lpg w okolicy?) polecam ten warsztat!!!!!
BMW Seria 5