Szukaj

Informacje o BMW Seria 5

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

Powagosław

Spodziewaliśmy się tego, ale to jednak zawsze zaskoczenie. Że można lepiej. Seria 5 jeszcze jeszcze lepsza, jeszcze bardziej klarowna w formie, jeszcze efektowniej zaaranżowana. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Mniej tu przepychu znanego choćby z Klasy E Mercedesa, za to w każdym calu czuć sportowy nerw, który budzi jeszcze większy respekt. Tak, Twój. I to niezależnie od tego, czy mijasz świat w Serii 5, czy Seria 5 mija Ciebie.

~Luzacjusz

Nowy BMW Seria 5

Cena od: 199 900 PLN

Oceny BMW Seria 5

Liczba ocen: 1 752
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~astachu88
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
BMW Seria 5 E34
Rewelacyjny samochód! Mam najubozsza wersje wyposażenia, z dodatków jest jedynie 1airbag i elektryczny szyberdach; i uważam że jest to świetna konfiguracja. Można przenieść się w czasie do lat 90. Żadnych zbędnych bajerów pozwala skupić się na drodze i rozkoszować dźwiękiem silnika i wygodą fotela. Jakość wykonania i spasowania na najwyższym poziomie. Używam jako auta codziennego ale spokojnie można to garazowac bo już niedługo ceny zaczną szaleć. Silnik 2.0 robi robotę, w mieście jest wystarczająco dynamiczny a na trasie poszedł bez większego wysiłku 200km/h. Serwis nie jest bardzo kosztowny jak na tak piękna i komfortową limuzynę a dostępność części bardzo ułatwia wszelkie naprawy.
4,9
~bartosh007
Gran Turismo 530d 258KM 190kW
BMW Seria 5 F10-F11
wygodny, cichy, przestronny i zwinny pomimo 2t silnik z obrotem 560 daje rade, gorka to jak z gorki, nie jezdzilem takim czolgiem wczesniej, zastanawiam sie co potrafi 550i. Milo zaskoczony wnetrzem, jedyny minus to brak rozkladanych tylnych foteli po przesunieciu do przodu i miejsce dla 190cm ludiza to max, co i tak jest lepsze od x6. Reszta to ergonomia, dobre umieszczenie kierunkow na srodku deski nie powoduje zaslaniania kierownica, to samo tyczy sie automatycznych wycieraczek, nie wiadomo czy sa wlaczone, do czasu az zaczná dzialac, co czasami jest po paru kroplach za duzo. Guziki i lapki pod reka. hamulce i brzytwa, skads to porownanie sie wzielo, teraz juz wiem.... jesli chodzi o spalanie, na trasie moze zejsc do 5,6 litra, ale to jazda za TIRami, max do 90km/h powyzej spali tyle ile wleje. na sporcie duzej roznicy nie ma jesli jezdzi sie oszczednie, za to kilka wiecej turkow mocy pod noga kiedy potrzeba wystrzelic, a potrafi mimo gabarytow pletfala blekitnego. Szybu z coupe to chyba nietrafiony pomysl, brak ramek i to otwieranie z milisekunda zanim pociagniesz zeby szyba spadla spod uszczelki... dach panoramiczny za lekka kurtyna doklada do ucha nieznacznie, chociaz i tak jest bardzo dobrze wygluszony. Podsumowujac, wielki slon z szybkoscia antylopy. Pomimo 3l pozeracza oleju pod maska cichy i ladnie pracujacy 6 cylindrowy silnik naprawde ladnie brzmi, to nie klekot 1,9tdi... ma wiecej kultury. duze rodzinne auto z luksusem w srodku i oparty na szerokich gumach dobrze dracych asfalt.
5,0
~tok76
Touring 525 i 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Samochód rewelacyjny !!! Miałem już kilkanaście samochodów w swoim życiu,między innymi to moja 3-cia piątka i właśnie ten model zasłużył na moje wysokie oceny,silnik rewelacyjny cichy i bardzo dynamiczny,karoseria bez śladów rdzy,skrzynia biegów automatyczna igiełka,wentylacja i ogrzewanie działają super tak jak należy.Przejechałem samochodem pół europy kilkanaście razy,po miejscu chula dziennie i nic się nie psuje.POLECAM ten model każdemu co chce się cieszyć z jazdy omijając warsztaty mechaników.

Raporty spalania BMW Seria 5

Liczba raportów: 2 520
Średnie spalanie dla BMW Seria 5
6,0 – 19,0
l/100 km
6,2 – 15,7
l/100 km
8,7 – 17,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Sedan 535 i 211KM 155kW
BMW Seria 5 E34
Co niektórzy tutaj troszkę przesadzają z normą spalania no, chyba że mają tak mocno zużyty silnik :D BMW E-34 535 z 1988r. z silnikiem M30 (najmniej awaryjny silnik), był pierwszym moim samochodem i chyba najlepszym. Zużycie LPG 12,5 L/100 km (testowałem nie raz, więc dałbym sobie ręce z nogami obciąć). Moja technika jazdy bardziej agresywna, przez wioskę/miasto 60/80 km/h (chyba że korki to 0 km/h), a w terenie otwartym przeważnie 170 km/h. Auto użytkowane na wioskach, pewnie jak bym użytkował je w mieście to spalanie byłoby większe. Większości używałem górnej skrzyni biegów (czyli 1,3,5). I na koniec taka mała ciekawostka, na drugim biegu rozpędzała się do 120 km/h. Moja opinia to 5 gwiazdek na wszystko i 4 gwiazdki na panią rudą :)
9,5
Touring 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Kraków na odcinkach do 5 km i stanie na 2-3 światłach w tym czasie, spokojnie idzie pod 14-15 normalnie przyśpieszając, delikarniej 12-13. Mieszany cykl 8-9. Trasa 90-110 wychodzi poniżej 6, natomiast Autostrada i tempomat 140-160 wychodzi około 6-6,5, a przy około 200 już podchodzimy pod 7.5-8 więc nie ma tragedii. Całym clu jest utrzymanie auta technicznie idealnie, czyli dobry i często zmieniany olej, sprawne nie lejące turbo, sprawne, nie lejące wtryski, a najważniejsze - sprawne oba termostaty. Po zmianie termo, spalanie spadło o litr trasa, o 2 litry miasto. Automat pracuje wspaniale. Auto ma usunięty DPF i EGR, więc pali trochę mniej.
9,8
Sedan 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Jak na auto 6-rzędowe bardzo dobre spalanie, komfort jazdy oraz moc pod pedałem dają naprawdę niezłą frajdę z jazdy, niby tylko 177KM, ale 6 rzędów robi swoje, bardzo ładnie się zbiera,przy tym spalanie w lecie przy bardzo spokojnej jeździe mieszanej potrafi zejść do 7,5 l/100km, na autostradzie 140km/h około 8 litrów, miasto 9-10 l/100km, w ziemie jest trochę gorzej w mieście ok 11-13 l/100km, w zależności jak jest zimno, moja wersja jest z WEBASTO które dogrzewa szybko silnik, spalanie wtedy na poziomie 11, bez WEBASTO ok. 13l/ 100km (sprawdzone ,spierdzielona pompa wody webasto odcięła tę opcję stąd spalanie wzrosło;) ). Ogólnie przy tych gabarytach jest mega!

Usterki BMW Seria 5

Liczba wpisów: 102
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Oczekuje na rozwiązanie
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 133
2,8
Sedan 523 i 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 4 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Zaczęło się od regeneracji wtrysków, po regeneracji właściciel warsztatu stwierdził że wtryski są do niczego mimo że wytrzymały 50000 km, założył landirenzo, check zapalał się nadal i jeżdziłem codziennie na rzekomą regulację wtrysków, po których silnik chodził jak traktor i szarpał jak by chciał wyskoczyć z pod maski a na benzynie wszystko było ok, silnik ma przebieg...
5,0
Sedan 528i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 340 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D montowana przy przebiegu ponad 270 tys,km. Silnik przed montażem przeszedł remont. Instalacja pracuje od momentu montażu bez zarzutu. Moc została jak była, auto wcale nie straciło na dynamice. Spalanie w granicach 10-12l/100km w zależności od warunków.
4,5
Sedan 530i 24V 231KM 170kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 226 tys. km
użytkowana przez: 39 tys. km
Mam zamontowaną instalację BRC P&D. O instalacji mogę powiedzieć jedynie tyle, że bardzo ładnie sobie radzi z tym silnikiem. Została idealnie dobra do mocy, ma jeszcze spory zapas i jest otwarta na wgranie mapy. Silnik pomimo swoich lat i przebiegu, bardzo ładnie pracuje. Koszta jazdy kolosalnie się zmniejszyły.
BMW Seria 5