Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 (M5)

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Spodziewaliśmy się tego, ale to jednak zawsze zaskoczenie. Że można lepiej. Seria 5 jeszcze jeszcze lepsza, jeszcze bardziej klarowna w formie, jeszcze efektowniej zaaranżowana. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Mniej tu przepychu znanego choćby z Klasy E Mercedesa, za to w każdym calu czuć sportowy nerw, który budzi jeszcze większy respekt. Tak, Twój. I to niezależnie od tego, czy mijasz świat w Serii 5, czy Seria 5 mija Ciebie.

~Luzacjusz

BMW Seria 5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny BMW Seria 5 (M5)

Liczba ocen: 1 888
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~hstl365
Touring 528 i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
Super samochód w trasy, bardzo wygodny, nie męczy w podróży. Skomplikowane i kosztowne zawieszenie, nawet w dzisiejszych czasach kiedy auto jest wiekowe. Hamulce szybko się zużywają. W aucie chętniej padały drobne elementy wyposażenia wnętrza niż w starszych poprzednikach. Silnik super, aczkolwiek układ chłodniczy fatalny do odpowietrzenia. Z gazem pracował dobrze, nie było ubytków mocy czy poważnych usterek. Dobre osiągi, nawet jak na tak ciężkie auto. Koszt utrzymania potrafi dalej być wysoki, ale samochód oferuje wciąż wysoki komfort i osiągi.
3,9
~Piotr
Touring 535 d 272KM 200kW
BMW Seria 5 E60
Ogólnie auto mega komfortowe, szybkie i elastyczne. Jesli chodzi o silnik to jazda z 600 nm pod nogą to bajka. W zasadzie 99% czasu nie przekraczamy 2 tys obrotów. Auto jest bardzo komfortowe, aczkolwiek mocno slychac silnik. Niestety całokształt mocno psują liczne przedliftowe usterki. Utrzymanie auta jest drogie. Nawet bardzo ;) Jeśli ktos pisze ze pali w miescie 9 litrow to chyba miasto do 10 tys mieszkańców albo w nocy. Spokojna jazda po miescie takim jak Kraków czy wroclaw to minimum 10-11 litrow. Normalna dynamiczna jazda to ok 13-14. Jesli jestesmy pierwsi z pod świateł to i 20 nie stanowi problemu. Na trasie mozna zamknac sie w 7 ale to emerycka jazda. 80 tempomat to ok 6 litrow 140 to ok 8,2-8,8 Dynamiczna jazda 180-200 to 11-12litrow. Warto zaznaczyc że jest bardzo duzo rzeczy o ktorych nikt nie wie a wpływają na spalanie -termostaty (tylko aso) -wężyki podciśnienia (parciejà) jest ich masa -turbiny -wtryski (lubia pogadac po ok 250-300 tys -olej w skrzyni oraz konwerter I wiele innych rzeczy. Czy to duzo ? To zalezy Jak na diesla tak. Jak na duze rodzine kombi ktore robi 100 w niecałe 7 sekund, ma 320 koni i 600 nm to spalanie jest smiesznie niskie. Konkurencja jest 550i Jedynie bak moglby byc wiekszy.
5,0
~Kamil
Touring 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Witam czytając te negatywne oceny ekspertow z teoretyków internetowych zostalem wywołany do odpowiedzi jako że od lat posiadam parenascie aut w swojej flocie wielu marek, jestem takze pasjonatem motoryzacji. Swoja ocene uwazam za bardzo obiektywną tak wiec co do 520d 184KM wielu twierdxi ze to nie udany silnik itp są absolutnie w błędzie jest to bardzo dobra jednostka bez większych wad nie licząc słabego rozrządu ktory średnio przy ok 200tys dajeznac o sobie w zależnosci od intensywnosci wymian oleju moc spalanie i bezawaryjnosc calkowicie rekompensują dosc spory wydatek na rozrząd ktory realnie w warunkach dobrego warszatatu kosztuje z wymianą ok 3500zl i spokujna kolejne 150-200tys opilkowanie pomp jest rzadko spotykane. Co do dynamiki kultury pracy jest wrecz idealnie zestrojona 520i benzyna nie da rady pod rzadnym względem dieslowi. Komort jak to w seri 5 najwyzszy poziom swiatowy jak zresztą jakosc wykonania e60 jest slabiej wykonana mniej aluminium gorsze wywarzenie! Jesli chodzi o ekonomie to 2.0 litry bije na łeb 3.0l jednostke przy wymianie oleju czy tarcz klocków zaplacimy dwa razy tyle po za tym spalanie 3.0 w miescie norma to 12l a 2.0 l max 8.5l osiągi trzy litry ma faktycznie lepsze ale nie az tak znacząco natomiast brzmienie silnika TAK to jest atut naprawde tu wygrywa 3.0 awaryjnosc ta sama rozrząd 2.0 i 3.0 ten sam przy 200tys wymiana. BMW seri 5 jest to auto najlepsze w swojej klasie perfekcynie wykonana z najlepszych materiałów mam wiele innych aut ktore czesto porównuje Audi a6 c7 czy lexus GS w daleką podróz zawsze wybieram 520d to auto nie męczy za kółkiem.

Raporty spalania BMW Seria 5 (M5)

Liczba raportów: 2 839
Średnie spalanie dla BMW Seria 5
4,2 – 27,0
l/100 km
6,0 – 18,9
l/100 km
8,7 – 17,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,9
Touring 530 i 24V 231KM 170kW
BMW Seria 5 E39
Stary automat plus 1800 kg robia swoje. Ale spalanie i tak moim zdaniem smiesznie niskie. Minimum na trasie przy spokojnej ale normalnej jezdzie to ok 11,5 litra. Bardziej dynamicznie +1-2 litra Moj rekord na trasie nr 11 z Poznania do Piły to 10,5 litra ale to w stylu emeryta ;) Miasto typu wroclaw ok 14 litrow 15-16 przy korkach i dynamicznej jezdzie. Osobiscie nigdy nie przekroczyłem 19 litrow. Autostrada tempomat na 140 wychodzi ok 12 litrow 180-200 14,5 litra Dynamiczna jazda autostrada do 170 to ok 13,5-14 litrow gazu. Brakuje nieco 6 biegu. Instalacja STAG Qmax wtryski i reduktor stag. Butla 72 litry brutto w kolo. Ok 50 litrow benzyny. W porownaniu do diesla kultura pracy duzo lepsza, a koszty niższe (zarówno w paliwie jak i w utrzymaniu ;) )
6,2
Limuzyna 520d Efficient Dynamics Edition 190KM 140kW
BMW Seria 5 G30-G31
Miasto Warszawa Maximum spalił 9 litrów ale gaz non stop w podłodze, ale np tryb eco pro nawet jadac 30% w korkach spalił 6.8 jak na taka bude i moc jestem w szoku. W trasie zszedlem do 3.8 ale nie przekraczalem 90km/h Auto dynamiczne do 130-140 max pozniej do 200 czy nawet 235 to jakas mordownoa jak by koniki potracil nawet na trybie sport trwa to wiecznosc. Zaznacze ze aktualny przebieg to 23tys. Jezdzilem wieloma autami tego segmentu i szczerze duzo wygodniejsze od Volvo s90 Audi A6 hm hm porównywalny do Mercedesa Eklasy
9,3
Touring 530 d 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Spalanie to temat na małą ksiązkę przynajmniej jeśli chodzi o mój konkretnie egzeplarz. Zanim wymieniłem pro forma sterownik świec i wszystkie świece bo wg inpy dwie były niesprawne a w zimie podczas porannego rozruchu 3 sekundy trzęsło silnikiem ,spalanie w trasie miałem między 9-11.6 l/100km przy prędkościach 120-250km/h.W mieście poezja 12-26l przy spokojnej jezdzie wg komputera.Po wymianie świec ,sterownika reset ustawień auta test 21 adaptacji aku i po trasie 250km do pracy spalanie jak wyzej.Jadę po jakimś czasie z powrotem do domu te same kilometry wyresetowałem manetką chwilowe spalanie i jadę maksymalnie 140 a częściej 120-130 i spalanie mam 7.3l/100km więc szok,szmpan,fanfary woow myślę jest git.Potem przycisnąłem tego muła do 180 ze dwa no może trzy razy a spalanie 7.5 do 8.0l/100km,myślę niee no teraz to cię kocham.Wskazówka od paliwa jakoś tak prawie nie chciała drgnąć myślałem ,że się zawiesiła ale nie dojechałem do domu na jednej ćwiartce .Wsumie dobrze ,że nie szalałem po trasie bo na drugi dzień okazało się ,że tracę wspomaganie ładowanie i wyszło na to ,że musiałem wymienić koło pasowe więc dobrze ,że nie łoiłem bemysławy do 250 co czasem się zdarza na dłużych odcinkach ale o tym cichosza. Wymieniłem koło pasowe przy okazji kiedyś kupiłem nowe paski to chociaż stare były bdb dałem nowe ,oczywiście aku się rozładował więc musiałem odpinać nosić do chaty i ładować więc auto trzeba było rozłączone potem znów rejestracja aku i spalanie do d...od nowa miasto 26l spokojna bardzo jazda ,będę tą hadrę musiał po trasie znów przyuczać i wlec się maksymalnie 120-130 km/h żeby się nauczyła ,że fajnie by było gdyby spalała jednak te 8 maksymalnie 9 przy większych prędkościach a jak nie chce ,żeby ją wyrzucił na zbity..to nawet niech pali 7.5l/100km. Taka historia pewnej beemki e62 530d 218km przynajmniej jeśli chodzi o spalanie bo o innych rzeczach drugą książkę mógłbym napisać już po kilku miesiącach posiadania .

Usterki BMW Seria 5

Liczba wpisów: 117
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 9
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 144
5,0
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 335 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Polecam instalacje gazową firmy STAG, sprawuje się świetnie, brak odczuć spadku mocy, średnie spalanie auta nawet z ciężką nogą jest na poziomie 12l, bez problemu można zejść do 10l/100km. Oczywiście wszystko zależy od serwisowania,wystrojenia i podzespołów instalacji. W moim przypadku koszt założenia wynosił 3900zł. Wszystko pod maską tak ukryte, że na pierwszy rzut oka jej...
2,8
Sedan 2.5 523i 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 4 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Zaczęło się od regeneracji wtrysków, po regeneracji właściciel warsztatu stwierdził że wtryski są do niczego mimo że wytrzymały 50000 km, założył landirenzo, check zapalał się nadal i jeżdziłem codziennie na rzekomą regulację wtrysków, po których silnik chodził jak traktor i szarpał jak by chciał wyskoczyć z pod maski a na benzynie wszystko było ok, silnik ma przebieg...
5,0
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
instalacja z górnej półki ,sprawdziła się bardzo dobrze,montaż estetyczny i profesjonalny co można potwierdzić na każdej stacji diagnostycznej .czytając inne opinie odnoszę wrażenie że ktoś chce oczernić tego człowieka i mu zaszkodzić (może to konkurencyjne warsztaty montujące lpg w okolicy?) polecam ten warsztat!!!!!
BMW Seria 5