Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Citroen C5 II Kombi

Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.

Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - bagażnik
Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza
Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

Generacje Citroen C5

  • C5 II   2004 - 2008
    Citroen C5 II
    • Wybierz generację

    • C5 III (2008 - teraz)
    • C5 II (2004 - 2008)
    • C5 I (2001 - 2004)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!
Luzacjusz: Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

Wersje nadwozia Citroen C5 II

Silniki Citroen C5 II Kombi

Lista silników:

Publikacje o Citroen C5

Citroen C5 I - ryzyko czy okazja?
 
Nasz test Citroen C5 I – ryzyko czy okazja?

Innowacje są fascynujące, ale do pewnego momentu. To zupełnie tak, jakby za czasów szkolnych marzyć o podróży dookoła świata, a w dorosłym życiu zamiast tego kupić sobie mieszkanie, gdy znajdą się środki. Czemu tak to działa? Po prostu zwycięża rozsądek. Citroen C5 też kusi niesamowitym komfortem i świetnym...

Citroen C5 CrossTourer - kosztowna moda na teren?
 
Nasz test Citroen C5 CrossTourer 2.2 HDi

Czego to nie zrobimy by podążać za modą, by być trendy i na czasie? Ot chociażby nowe modele telefonów, od poprzedników różniące się mało znaczącym detalem jak np. o 2 milimetry szerszy ekran, ale zauważalnie wyższą ceną. Podobnie jest w motoryzacji. Dodajmy do samochodu plastikowe nakładki i jedno słowo...

Citroen C5 II - dla Niemca?
 
Nasz test Citroen C5 II – dla Niemca?

Z czym kojarzą się niemieckie samochody? Z poprawnością, która momentami wręcz boli. A francuskie? Z przeciwieństwem aut niemieckich - i to pod każdym względem. Można za to kupić auto, które łączy te dwa kraje, a raczej chce żeby tak było. Jaki jest Citroen C5 II?

Citroen C5 Tourer - idealny na polskie drogi
 
Nasz test Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 160 KM

Polskim kierowcom sen z powiek spędzają dwie rzeczy: ceny paliw oraz stan dróg po jakich przychodzi nam poruszać się na co dzień. O ile na wartość baryłki ropy naftowej nie możemy poradzić zbyt wiele, większy komfort podróży jest w naszym zasięgu. I wcale nie mówię o czasochłonnym rozwiązaniu, którego...

Awaryjność niezależna od wieku - Citroen C5 (2000-2008)
 
Nasz test

Francuska limuzyna cudownie wygładza nierówności na polskich drogach. Ma solidne silniki, a używane egzemplarze nie straszą wyśrubowanymi cenami. Co najważniejsze - samochód jest mniej awaryjny niż się powszechnie sądzi.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C5

Citroen C5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C5autoWcentrum - społeczność Citroen C5

najwyższe oktanyAuta - Citroen C5

Citroen C5 Żłówik 52,04

Citroen C5 69,99

Citroen C5 2.0 HDI160 EXCLUSIVE 61,39

Citroen C5 Citron 55,51

Citroen C5 58,45

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C5

Laasi 86,38

zubi0 41,43

Dominek1982 30,19

mack1295 81,53

Torment88 30,19

dakard 48,59

zygwaz 65,84

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C5

Wizyta w ASO - część 2
Wizyta w ASO - część 2 I po wizycie w ASO. Oczywiście nie obyło się bez przygód. Jazda w trybie awaryj...
Polskie menu citroen c5
Polskie menu citroen c5 Właśnie odebrałem płytkę zakupioną na alledrogo. Włożyłem do radia i postępowałe...
Szyba kalpy tylnej
Szyba kalpy tylnej Mankamentem C5 kombi jest nie działająca szyba klapy tylnej, w minioną sobotę ud...
Siłowniki klapy bagażnika
Siłowniki klapy bagażnika W końcu uporałem się z podnoszeniem tylnej klapy. To chyba częsty problem w używ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C5

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen C5
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C5

Citroen C5

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen C5
 

Citroen C5 najczęściej porównywane z:

BMW Seria 3
320i (184 KM)
BMW Seria 2
220i (184 KM)
Opel Insignia
2.0 Turbo ECOTEC (250 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Mondeo Titanium Ford Mondeo Titanium
Rocznik: 2011. Przebieg: 145 962 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 49 900 zł
Seat Exeo Style Seat Exeo Style
Rocznik: 2011. Przebieg: 118 535 km. Silnik: 2.0 105KM .
Cena: 42 900 zł

Używane Citroën C5

Citroën C5
2.0 diesel 140 KM
2009
38 900 PLN
Citroën C5
2.0 diesel 163 KM
157 000 km, 2010
42 900 PLN
Citroën C5
1.6 diesel 110 KM
128 000 km, 2008
30 900 PLN
Citroën C5
1.8 benzyna 125 KM
142 000 km, 2007
19 900 PLN

Ocena auta Citroen C5 II Kombi

  • Średnia ocena
    na podstawie 47 opinii
  • 4,21
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Citroen C5 Kombi 2.0 HDi (136 KM)

Jestem zadowolony z auta w 100%. Chociaż nie twierdzę, że jest to najlepsze auto na świecie, bo wszystkimi nie jeździłem. Jednak potwierdzam, że jest solidne, praktyczne i niezawodne. Sylwetka też bardzo przypadła mi do gustu (szczególnie w dobie tak samo wyglądających popularnych aut niemieckich). Auto godne polecenia.

dodał: Internauta
Citroen C5 Kombi 2.0 HDi (136 KM)

Po liftingu samochód zmienił sie nie dp poznania!!!! W raporcie usterkowości samochodów 3 letnich (chyba DEKRY) znalazł sie na 4 miejscu!!!!! Daleko były toyoty uznawane za niezawodne. To już mówi samo za siebie. Model przed liftingiem był gdzieś ok 70 miejsca

dodał: Łysy
Citroen C5 Kombi 1.6 HDi (109 KM)

kupiłbym go jeszcze raz - to jest super fura za takie pienądze - jedyna wada to to, że serwis w Polsce nie potrafi go naprawić te drobiazgi i czas spędzony w serwisie to jest dramat

dodał: koscieleccy@autocom.pl
Citroen C5 Kombi 2.0i 16V (140 KM)

Komfortowy samochód przewyższający o klase niemiecką konkurencję nie tylko wygodą podróżowania, ale i ceną.

dodał: Radziu
Citroen C5 Kombi 2.0 HDi (136 KM)

własciwie powinno być 4+ , ale nie ma takiego pola wyboru

dodał: inżynier mechanik
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C5

Citroen C5 2005 Citroen C5 Kombi 2001 Citroen C5 Sedan 2001 Citroen C5 Sedan 2007 Citroen C5 III CrossTourer (2014) Citroen C5 Kombi 2007 Citroen C5 I Hatchback - galeria społeczności Citroen C5 III - galeria redakcyjna Citroen C5 Break 2.0 HDi  SX - galeria redakcyjna Citroen C5 II Hatchback - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C5

  • 1.
  • 5,00 Citroen C5 I 1.8i 16V (116KM) 2002r.
    dodał: Waldemar37, 22.12.2014

    Bardzo dobra instalacja , dobrze wydane pieniądze , w trasie samochód bardzo ekonomiczny około 9-10 litrów gazu w mieście w granicach 11-12. Wykonuje przeglądy co 15 tyś kilometrów i wszystko bardzo dobrze działa . Proponowano mi różne wynalazki połowę Polskiej połowę jakiejś innej instalacji, dobrze że zdecydowałem się na firmę Landi Renzo .

  • 2.
  • 5,00 Citroen C5 I 2.0i 16V (136KM) 2003r.
    dodał: jurek, 21.01.2011

    Auto chodzi na gazie znakomicie, roznica w przyspieszeniu jest nieodczuwalna, nie szarpie ani nie przerywa. Wszystko jest tak jak nalezy:) Sama instalacja to wtrysk BRC, zaplacilem z nia okolo 2500zł jakis rok temu wraz z montazem i do dzisiaj nie mialem z nia zadnego problemu. Calosc robilem w Energy na Ostrobramskiej w Warszawie. Polecam

  • 3.
  • 5,00 Citroen C5 I 1.8i 16V (116KM) 2003r.
    dodał: Adam102, 16.01.2010

    Auto pracuje idealnie, nie musiałem nawet regulować instalacji po jej założeniu. Nie odczuwam żadnej różnicy w mocy ani pracy silnika. Bardzo dobra instalacja do tego silnika.

  • 4.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2007r.
    dodał: M. Drozd, 10.03.2014

    4 samochód w Energy gazowany. Polecam , bezawaryjnie, szybko przyzwoicie. Nie chwalę aby się nie popsuli!

  • 5.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2008r.
    dodał: Włodek, 23.05.2014

    Pierwszy przegląd po 1000km.Później co 10tkm. Fachowe podejście .Auto jeździ ok.Cena ni do pobicia

  • 6.
  • 5,00 Citroen C5 III 3.0 V6 (211KM) 2008r.
    dodał: Puk, Puk. Kto tam?, 21.02.2013

    Eksploatacja samochodu zasilanego gazem LPG jest teraz około 40% tańsza.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C5

Citroen C5

404 komentarze

281 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bleytram~bleytram

Do ~Freek: nie kupuj.kupilem nową w 2009 . ma 60 tys przejechane. oba podnosniki szyb przednich urwaly sie. zawieszenie hydractiv a wlsciwie silowniki wymieniane...hmmm przestalem liczyc ile razy. zawor sterujacy zawieszeniem wymieniany. po 40 tys km wymiana uszczelniacza na wale korbowy. \jak chcesz miec klopoty to kup c5

~Freek~Freek

Witam chcialbym kupic C5 w kombi ale nie wiem jak sie maja sprawy z eksploatacja, czy czesci sa w miare tanie i czy jest ewentualnie kilka zamiennikow do tych modeli?
Bardzo mi sie podobaja te C5 sylwetka wnetrze ale jeszcze nie mialem Cytrynki dodam ze wiecej jezdze po miescie czasami jakis wypad na trase( jak sie spisuje na dalsze wyjazdy)

~edi~edi

Czy warto kupic Citroena C5I 2,0 HDI , 110 km ,silnik 1997 roku

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
21 964
Przejechany dystans
16 465 224 km
Zatankowanego paliwa
781 364 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 572
Wydanych pieniędzy
1 371 591 zł
Średnie wydatki na auto
1 456 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 353
Wydanych pieniędzy
1 667 999 zł
Średnie wydatki na auto
1 771 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (942)

Testy zderzeniowe Citroen C5

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic', LHD
2009

Citroen C5
Citroen C5

Citroen C5
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C5 II Kombi

Na podstawie 51 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Wojtek, dodano: 22.01.2015 18:02

Jak na takie gabaryty, auto nie pali dużo. Jak długo stoimy w korkach to dochodzi nawet do 13l. Na długiej trasie przy stałej jeździe 100-130 udało mi sie zejść do 9.8l ale przeważało 100-110 a podczas wyprzedzania 3bieg do 140 i zwalniane. jakby auto miało dłuższy piąty bieg bo ten według mnie jest za krótki przy 110 km/h = 3000rpm było by jeszcze lepiej. Wskazania komputera nic nie mają do prawdziwego spalania. Plusem auta jest to że szybko łapie temperature dzięki czemu oszczędzamy benzynę i jeździmy na LPG.

pełny raport Citroen Kombi 2.0i 16V

autor: dario, dodano: 20.10.2012 23:58

Citroen C5 w wersji exclusive z maksymalnym wyposażeniem , przebieg 46000 tkm. Samochód komfortowy zwłaszcza na dalekie trasy. Można pokonać nim setki kilometrów nie czując zmęczenia. Trochę mało miejsca na tylnej kanapie ,ale kierowca raczej tam nie siedzi.Zawieszenie hydropneumatyczne ma swoje ogromne zalety ale i wady - głośna praca na nierównościach. Silnik 3.0 na pewno nie jest demonem mocy dla, ale daje dużo frajdy z jazdy - znane auta spod znaku TDI kontrolujemy do ok. 3500 obrotów a powyżej widzimy je w lusterku wstecznym...Skrzynia manualna 5 biegowa - brakuje 6 biegu na autostradach Jeżdżę nim 1,5 roku (20 TKM) i wymieniłem w nim cewkę zapłonową . Jeśli chodzi o naprawy to tyle- auto ma autentyczny przebieg - bez \´\´ingerencji\´\´ i wszelkie dalsze naprawy są jeszcze przed nim. Spalanie może nie najmniejsze ale auto też nie najmniejsze. Po przeliczeniu ceny LPG na cenę benzynę koszt przejechania 100km porównywalny z pędzidłem o poj 1.4 i zużyciem benzyny 6-8 litr na 100 km lub przeciętnym dieslem. Jest to mój 6 samochód klasy średniej, poprzednie auto - klasa wyższa.(marki pominięto celowo ale głównie niemieckie, pomineto też 2 fiaty 126 i 2 polonezy-czasy PRL) Żaden z dotychczas używanych prze zemnie samochodów nie oferował tak wiele za tak niewiele (niska cena zakupu - wysoki komfort jazdy normalne koszty eksplatacji), a jeszcze - który szanujący się złodziej ukradnie C5 z silnikem 3.0 ? - chyba tylko szaleniec . Podsumowując - jeśli kupujemy auta z małym przebiegiem i nie są one poskładane z kilku innych to nie ma to znaczenia czy to francuz czy auto niemieckie - mamy szanse pojeździć nim przez parę lat bez większych wydatków chyba poprzednim właścicielem był niewyżyty małolat lub dziadek jeżdżący na non stop na 2 biegu, a jeśli o C5 bije konkurencje na głowę- wyposażenie, cena zakupu, komfort jazdy, i nieatrkcyjność dla amatorów cudzej własności.Następnym moim autem będzie c5 III generacji.

pełny raport Citroen Hatchback 3.0 V6

autor: Michal Stepien, dodano: 18.05.2012 23:07

Tak naprawde w trasie, na autostradzie przy okolo 140, wiadomo tam gdzie mozna, bo jest sa remonty czy zamkniete pasy to sie jedzie powolutku i pali malo, ale tak przy 140 na dystansie 1400km ktory pokonuje regularnie z UK do Polski, nigdy nie spalil wiecej niz 7.3 czy jechlem na pusto czy z kompletem pasazerow i bagazem. Ostatnio wyszlo na tej samej trasie 7.5 ALE w niemczech cisnalem przez jakies 600km 170kmh. Jezeli chodzi o rajd o kropelce to na piatce przy 100-110, ze zwiekszonym cisnieniem w oponach bierze 5.9-6.2 a w miescie na krotkich dystansach na zimnym sinilku wezmie 10 a na cieplym 8.5-9.3. Koszta napraw (mieszkam w UK) sa stosunkowo niskie, zwlaszcza ze nie duzo sie psuje a czesci latwo dostepne, unikal bym jenak najtanszych zamiennikow bo sa lipnej jakosci i lepiej troche doplacic i miec zrobione raz a dobrze.

pełny raport Citroen Hatchback 2.0 HDi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen C5 II Kombi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C5 II Kombi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C5 II Kombi
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C5, oglądali także