Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C5 II Kombi

Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.

Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - bagażnik
Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza
Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

Generacje Citroen C5

  • C5 II   2004 - 2008
    Citroen C5 II
    • Wybierz generację

    • C5 III (2008 - teraz)
    • C5 II (2004 - 2008)
    • C5 I (2001 - 2004)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!
Luzacjusz: Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

Wersje nadwozia Citroen C5 II

Silniki Citroen C5 II Kombi

Lista silników:

Publikacje o Citroen C5

Citroen C5 I - ryzyko czy okazja?
 
Nasz test Citroen C5 I – ryzyko czy okazja?

Innowacje są fascynujące, ale do pewnego momentu. To zupełnie tak, jakby za czasów szkolnych marzyć o podróży dookoła świata, a w dorosłym życiu zamiast tego kupić sobie mieszkanie, gdy znajdą się środki. Czemu tak to działa? Po prostu zwycięża rozsądek. Citroen C5 też kusi niesamowitym komfortem i świetnym...

Citroen C5 CrossTourer - kosztowna moda na teren?
 
Nasz test Citroen C5 CrossTourer 2.2 HDi

Czego to nie zrobimy by podążać za modą, by być trendy i na czasie? Ot chociażby nowe modele telefonów, od poprzedników różniące się mało znaczącym detalem jak np. o 2 milimetry szerszy ekran, ale zauważalnie wyższą ceną. Podobnie jest w motoryzacji. Dodajmy do samochodu plastikowe nakładki i jedno słowo...

Citroen C5 II - dla Niemca?
 
Nasz test Citroen C5 II – dla Niemca?

Z czym kojarzą się niemieckie samochody? Z poprawnością, która momentami wręcz boli. A francuskie? Z przeciwieństwem aut niemieckich - i to pod każdym względem. Można za to kupić auto, które łączy te dwa kraje, a raczej chce żeby tak było. Jaki jest Citroen C5 II?

Citroen C5 Tourer - idealny na polskie drogi
 
Nasz test Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 160 KM

Polskim kierowcom sen z powiek spędzają dwie rzeczy: ceny paliw oraz stan dróg po jakich przychodzi nam poruszać się na co dzień. O ile na wartość baryłki ropy naftowej nie możemy poradzić zbyt wiele, większy komfort podróży jest w naszym zasięgu. I wcale nie mówię o czasochłonnym rozwiązaniu, którego...

Awaryjność niezależna od wieku - Citroen C5 (2000-2008)
 
Nasz test

Francuska limuzyna cudownie wygładza nierówności na polskich drogach. Ma solidne silniki, a używane egzemplarze nie straszą wyśrubowanymi cenami. Co najważniejsze - samochód jest mniej awaryjny niż się powszechnie sądzi.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C5

Citroen C5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C5autoWcentrum - społeczność Citroen C5

najwyższe oktanyAuta - Citroen C5

Citroen C5 Mk2 74,99

Citroen C5 Moja cytrynka 73,19

Citroen C5 70,29

Citroen C5 2.0 16V LPG 82,23

Citroen C5 2.0 HDI 61,88

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C5

stalowy22 69,02

reniu1111 30,14

joogi5 30,09

dakard 56,35

dark-man 30,10

GrzegorzRozycki 39,33

mikolaj2481 87,96

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C5

Sprawy po zakupowe
Sprawy po zakupowe Witam Chociaż autko było zakupione z pewnego źródła to i tak trzeba było dok...
Zakup chińskich opon GOODRIDE SW608
Zakup chińskich opon GOODRIDE SW608 Ostatnio zakupiłem opony zimowe. Co prawda chińskie, ale za to w klasie C/C co ...
ASO witaj... ponownie!
ASO witaj... ponownie! Po nie całym miesiącu ponownie czeka mnie wizyta, tak sądzę. Po dzisiejszej prz...
Było dobrze, nawet bardzo dobrze
Było dobrze, nawet bardzo dobrze Nie było mnie tu już bardzo dawno, bardzo... A to z bardzo prozaicznej przyczyny...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C5

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen C5
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C5

Citroen C5

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen C5
 

Citroen C5 najczęściej porównywane z:

Mazda 6
2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP (150 KM)
Opel Insignia
1.6 Turbo ECOTEC (170 KM)
Audi A4
2.0 TDI (177 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Citroen C5 Business Citroen C5 Business
Rocznik: 2012. Przebieg: 133 915 km. Silnik: 1.6 81KM .
Cena: 40 900 zł
Nissan Pulsar Acenta Pakiet AUTO, Nissan Connect Nissan Pulsar Acenta Pakiet AUTO, Nissan Connect
Rocznik: 2014. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 73 500 zł
Zyskujesz: 15 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C5

Citroën C5
2.0 diesel 140 KM
2009
38 900 PLN
Citroën C5
2.0 diesel 163 KM
157 000 km, 2010
42 900 PLN
Citroën C5
1.6 diesel 110 KM
128 000 km, 2008
30 900 PLN
Citroën C5
1.8 benzyna 125 KM
142 000 km, 2007
19 900 PLN

Ocena auta Citroen C5 II Kombi

  • Średnia ocena
    na podstawie 47 opinii
  • 4,21
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Citroen C5 Kombi 2.0 HDi (136 KM)

Jestem zadowolony z auta w 100%. Chociaż nie twierdzę, że jest to najlepsze auto na świecie, bo wszystkimi nie jeździłem. Jednak potwierdzam, że jest solidne, praktyczne i niezawodne. Sylwetka też bardzo przypadła mi do gustu (szczególnie w dobie tak samo wyglądających popularnych aut niemieckich). Auto godne polecenia.

dodał: Internauta
Citroen C5 Kombi 2.0 HDi (136 KM)

Po liftingu samochód zmienił sie nie dp poznania!!!! W raporcie usterkowości samochodów 3 letnich (chyba DEKRY) znalazł sie na 4 miejscu!!!!! Daleko były toyoty uznawane za niezawodne. To już mówi samo za siebie. Model przed liftingiem był gdzieś ok 70 miejsca

dodał: Łysy
Citroen C5 Kombi 1.6 HDi (109 KM)

kupiłbym go jeszcze raz - to jest super fura za takie pienądze - jedyna wada to to, że serwis w Polsce nie potrafi go naprawić te drobiazgi i czas spędzony w serwisie to jest dramat

dodał: koscieleccy@autocom.pl
Citroen C5 Kombi 2.0i 16V (140 KM)

Komfortowy samochód przewyższający o klase niemiecką konkurencję nie tylko wygodą podróżowania, ale i ceną.

dodał: Radziu
Citroen C5 Kombi 2.0 HDi (136 KM)

własciwie powinno być 4+ , ale nie ma takiego pola wyboru

dodał: inżynier mechanik
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C5

Citroen C5 Sedan 2001 Citroen C5 III Sedan - galeria społeczności Citroen C5 III CrossTourer 2.2 HDi 204KM - galeria redakcyjna Citroen C5 Break 2.0 HDi  SX - galeria redakcyjna Citroen C5 III - galeria redakcyjna Citroen C5 Citroen C5 2011 Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI FAP 160KM - galeria redakcyjna Citroen C5 Kombi 2007 Citroen C5 2005
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C5

  • 1.
  • 5,00 Citroen C5 I 1.8i 16V (116KM) 2002r.
    dodał: Waldemar37, 22.12.2014

    Bardzo dobra instalacja , dobrze wydane pieniądze , w trasie samochód bardzo ekonomiczny około 9-10 litrów gazu w mieście w granicach 11-12. Wykonuje przeglądy co 15 tyś kilometrów i wszystko bardzo dobrze działa . Proponowano mi różne wynalazki połowę Polskiej połowę jakiejś innej instalacji, dobrze że zdecydowałem się na firmę Landi Renzo .

  • 2.
  • 5,00 Citroen C5 I 2.0i 16V (136KM) 2003r.
    dodał: jurek, 21.01.2011

    Auto chodzi na gazie znakomicie, roznica w przyspieszeniu jest nieodczuwalna, nie szarpie ani nie przerywa. Wszystko jest tak jak nalezy:) Sama instalacja to wtrysk BRC, zaplacilem z nia okolo 2500zł jakis rok temu wraz z montazem i do dzisiaj nie mialem z nia zadnego problemu. Calosc robilem w Energy na Ostrobramskiej w Warszawie. Polecam

  • 3.
  • 5,00 Citroen C5 I 1.8i 16V (116KM) 2003r.
    dodał: Adam102, 16.01.2010

    Auto pracuje idealnie, nie musiałem nawet regulować instalacji po jej założeniu. Nie odczuwam żadnej różnicy w mocy ani pracy silnika. Bardzo dobra instalacja do tego silnika.

  • 4.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2007r.
    dodał: M. Drozd, 10.03.2014

    4 samochód w Energy gazowany. Polecam , bezawaryjnie, szybko przyzwoicie. Nie chwalę aby się nie popsuli!

  • 5.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2008r.
    dodał: Włodek, 23.05.2014

    Pierwszy przegląd po 1000km.Później co 10tkm. Fachowe podejście .Auto jeździ ok.Cena ni do pobicia

  • 6.
  • 5,00 Citroen C5 III 3.0 V6 (211KM) 2008r.
    dodał: Puk, Puk. Kto tam?, 21.02.2013

    Eksploatacja samochodu zasilanego gazem LPG jest teraz około 40% tańsza.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C5

Citroen C5

404 komentarze

281 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bleytram~bleytram

Do ~Freek: nie kupuj.kupilem nową w 2009 . ma 60 tys przejechane. oba podnosniki szyb przednich urwaly sie. zawieszenie hydractiv a wlsciwie silowniki wymieniane...hmmm przestalem liczyc ile razy. zawor sterujacy zawieszeniem wymieniany. po 40 tys km wymiana uszczelniacza na wale korbowy. \jak chcesz miec klopoty to kup c5

~Freek~Freek

Witam chcialbym kupic C5 w kombi ale nie wiem jak sie maja sprawy z eksploatacja, czy czesci sa w miare tanie i czy jest ewentualnie kilka zamiennikow do tych modeli?
Bardzo mi sie podobaja te C5 sylwetka wnetrze ale jeszcze nie mialem Cytrynki dodam ze wiecej jezdze po miescie czasami jakis wypad na trase( jak sie spisuje na dalsze wyjazdy)

~edi~edi

Czy warto kupic Citroena C5I 2,0 HDI , 110 km ,silnik 1997 roku

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
21 264
Przejechany dystans
14 260 152 km
Zatankowanego paliwa
759 965 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 469
Wydanych pieniędzy
1 329 980 zł
Średnie wydatki na auto
1 439 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 096
Wydanych pieniędzy
1 619 630 zł
Średnie wydatki na auto
1 753 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (924)

Testy zderzeniowe Citroen C5

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic', LHD
2009

Citroen C5
Citroen C5

Citroen C5
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C5 II Kombi

Na podstawie 50 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: AdamolSS, dodano: 16.04.2010 10:31

Ocena tylko przeciętna ze względu na automat. W mieście średnio 12l to trochę za dużo jak na 133 konie w dieslu. W nowszych auach zastosowano automat 6 przełożeniowy stosowany do dziś i spalanie o dobre dwa litry mniejsze. O ile mi wiadomo tyle co mój pali nowe C5 z 3litrowym 240 konnym HDI. Firma robi więc spore postępy. Wiadomo lata robią swoje. Na trasie jest już bardziej przyzwoicie. Przy jeździe do 100km/h wychodzi 7,5l. Przy prędkościach autostradowych 8,5-9l. Najmniej spalił mi 6,5l - jechałem wówczas jednak z prędkością autobusu pks:)Co kosztów części ASO to totalna porażka. Dwie wizyty = wartośc samochodu. Ceny z kosmosu a obsługa kiepska. Na szczęście są zamienniki w umiarkowanych cenach. Myślę że auto nie jest ani droższe ani tańsze w utrzymaniu od konkurencji.

pełny raport Citroen Kombi 2.2 HDi FAP

autor: dario, dodano: 20.10.2012 23:58

Citroen C5 w wersji exclusive z maksymalnym wyposażeniem , przebieg 46000 tkm. Samochód komfortowy zwłaszcza na dalekie trasy. Można pokonać nim setki kilometrów nie czując zmęczenia. Trochę mało miejsca na tylnej kanapie ,ale kierowca raczej tam nie siedzi.Zawieszenie hydropneumatyczne ma swoje ogromne zalety ale i wady - głośna praca na nierównościach. Silnik 3.0 na pewno nie jest demonem mocy dla, ale daje dużo frajdy z jazdy - znane auta spod znaku TDI kontrolujemy do ok. 3500 obrotów a powyżej widzimy je w lusterku wstecznym...Skrzynia manualna 5 biegowa - brakuje 6 biegu na autostradach Jeżdżę nim 1,5 roku (20 TKM) i wymieniłem w nim cewkę zapłonową . Jeśli chodzi o naprawy to tyle- auto ma autentyczny przebieg - bez \´\´ingerencji\´\´ i wszelkie dalsze naprawy są jeszcze przed nim. Spalanie może nie najmniejsze ale auto też nie najmniejsze. Po przeliczeniu ceny LPG na cenę benzynę koszt przejechania 100km porównywalny z pędzidłem o poj 1.4 i zużyciem benzyny 6-8 litr na 100 km lub przeciętnym dieslem. Jest to mój 6 samochód klasy średniej, poprzednie auto - klasa wyższa.(marki pominięto celowo ale głównie niemieckie, pomineto też 2 fiaty 126 i 2 polonezy-czasy PRL) Żaden z dotychczas używanych prze zemnie samochodów nie oferował tak wiele za tak niewiele (niska cena zakupu - wysoki komfort jazdy normalne koszty eksplatacji), a jeszcze - który szanujący się złodziej ukradnie C5 z silnikem 3.0 ? - chyba tylko szaleniec . Podsumowując - jeśli kupujemy auta z małym przebiegiem i nie są one poskładane z kilku innych to nie ma to znaczenia czy to francuz czy auto niemieckie - mamy szanse pojeździć nim przez parę lat bez większych wydatków chyba poprzednim właścicielem był niewyżyty małolat lub dziadek jeżdżący na non stop na 2 biegu, a jeśli o C5 bije konkurencje na głowę- wyposażenie, cena zakupu, komfort jazdy, i nieatrkcyjność dla amatorów cudzej własności.Następnym moim autem będzie c5 III generacji.

pełny raport Citroen Hatchback 3.0 V6

autor: Krzysiek, dodano: 21.06.2013 17:56

Ludzie nie zaniżajcie realnego spalanie kolega który pisze o spalaniu 4,5-5,5 z prędkością do 140km/h chyba miał takie spalanie w snach. Podkreślam, że mam automat w kombi moje spalanie jest na podstawie normalnej jazdy a nie patrzenia cały czas na chwilowe spalanie. Na trasie jak się jedzie z prędkością cały czas około 110 z tym, że nie wyprzedzałem z pedałem w podłodze, głównie autostrada 80%. Przy dość szybkiej jeździe na trasie około 8.5l ciągłe wyprzedzanie autostrada 160km/h na mieście pali od 7-9l można zejść ciut mniej bawiąc się w ręczna zmianę biegów 9 wychodzi przy zwawej jezdzie gwaltownym przyspieszaniu. Moje auto jest w pelnej opcji i wazy prawie 1800kg co myślę, że ma bardzo duży wpływ na spalanie. Szkoda, że auto tyle waży ale za to daje świetne poczucie bezpieczeństwa i bajeczny komfort. Auto godne polecenia auto jak macie żałować każdej wydanej złotówki na paliwo kupcie megane II 1.5 dci 82km. pali 4l/100km ale jest to auto z innej półki

pełny raport Citroen Tourer 2.0 HDi FAP

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen C5 II Kombi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C5 II Kombi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C5 II Kombi
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C5, oglądali także