Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Citroen C5 II Kombi

Lata produkcji: 2004 - 2008
Segment: Klasa średnia
Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!
Luzacjusz: Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

Dane techniczne Citroen C5 II Kombi

Podstawowe parametry Citroen C5 II Kombi

Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Pojemność baku
66 l

Wymiary zewnętrzne Citroen C5 II Kombi

Długość
4839 mm
Szerokość
1780 mm
Wysokość
1511 mm
Rozstaw osi
2750 mm
Rozstaw kół - przód
1528 mm
Rozstaw kół - tył
1495 mm

Wymiary wewnętrzne Citroen C5 II Kombi

Szerokość nad podłokietnikami z przodu
1538 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu
1520 mm

Wymiary bagażnika Citroen C5 II Kombi

Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone)
1310 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone)
456 l
Szerokość pomiędzy nadkolami
1126 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy
1088 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą
1780 mm
Wysokość progu załadowczego
568 mm

Własności transportowe Citroen C5 II Kombi

Drzwi tylne - szerokość
1136 mm
Drzwi tylne - wysokość
788 mm

Opony Citroen C5 II Kombi

Szerokość
od 195 do 215 mm
Profil
od 55 do 65 %
Średnica
od 15" do 16"

Szkic techniczny Citroen C5 II Kombi

Szkic techniczny Citroen C5 II Kombi
zobacz dane techniczne

Oceny Citroen C5 II Kombi

Średnia ocena modelu

na podstawie 50 opinii

4.23

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Citroen C5 II Kombi

Nudne, praktyczne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu, duże auto (to czasem jest wada), z wielkim bagażnikiem (porównując z posiadanym B6 o ... więcej15cm w każdą stronę wyższym, dłuższym i szerszym). Dzieci siedzące w fotelikach nie mogą się dotknąć/szturchnąć!!! - co zrozumieją posiadacze dzieci (w przeciwieństwie do VW Passat B6). ukryj
dodano 10.05.2012 przez
To mój drugi komentarz odnośnie tego samego auta (poprzednio - Jack) wpisany 2,5 roku później. W stosunku do poprzedniego zaszła ... więcejmała zmiana - przy okazji wizyty w serwisie okazało się, że moje autko kupiłem nie z przebiegiem 205 tys jak zarzekał się komisant, ale ...275 tys. Ponieważ ja dokręciłem jeszcze 50 tys więc teraz ma naprawdę coś pod 330 tys. A to już coś jest :) ukryj
dodano 28.03.2014 przez
Jestem bardzo zadowolony. Komfortowy, duzy, ekonomiczny, niezawodny. Bardzo pakowny, duży bagażnik, bardzo łatwo mozna wyjmować siedziska tylnych siedzeń i przewozić ... więcejdługie lub duze przedmioty. Bez problemu wozimy w środku np. 3 deski widndsurfingowe z pełnym osprzętem + kierowca i pasażer lub 2 rowery + bagaż w podróż po Europie. ukryj
dodano 28.04.2010 przez
To moje 16 auto (min. VW Passat, Polo, Nissan Primera, Toyota Carina II, Xsara, Xsara Picasso, Mitsubishi Galant). Genialne zawieszenie, ... więcejzadziwiająco trwałe wnętrze, komfort za w sumie śmieszne pieniądze. ukryj
dodano 13.09.2012 przez
Zobacz oceny Citroen C5 II Kombi Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Citroen C5 II Kombi

Pb
6,00 - 9,90
Na podstawie 10 raportów spalania
ON
4,97 - 8,23
Na podstawie 41 raportów spalania
LPG
9,53
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Citroen C5 II Kombi

Czytając komentarze nie mogę oprzeć się wrażeniu, że mam trochę inny samochód, niż pozostali kierowcy. Po pierwsze, autocentrum.pl nie wierzy, że ... więcejspalanie w cyklu mieszanym może być niższe od spalania w trasie. Nie wierzcie w to 4,8 l/100 km przy minimalnym -- w rzeczywistości silnik pije co najmniej 5,5 litra na 100 km przy 100 km/h. Po drugie, komputer zaniża rzeczywiste spalanie. Na autostradzie przy 140-150 km/h, samochód pali 7,5 l/100 km -- według komputera. Może tego spalania nie zaniża? Jadąc 170-180 km/h komputer raportuje 10 l/100 km i więcej. Jadąc 90-100 km/h jest o niebo lepiej -- dużo ciszej, spalanie na poziomie 6 l/100 km (wg komputera), ale dystans 600 km przejeżdża się w 6 godzin, a nie w 4. Jeśli będziesz jeździł w trasy, to lepiej kupić C5 z silnikiem 2.2 HDi 175 KM. Spali tyle samo, ale będzie cicho, przyjemnie i z prędkością 220 km/h. W ostateczności nada się 2.0 HDi 138 KM. Minimalne spalanie -- 4,8 l/100 km -- jest osiągalne w mieście, jadąc stale 50-70 km/h, nie zatrzymując się na światłach, nie przyspieszając i nie hamując gwałtownie, na wzniesienia wjeżdżając ze zmniejszającą się prędkością. Udało mi się tak tylko pięć razy (w święta) przez ostatnie pięć miesięcy. Silnik nienawidzi gwałtownego przyspieszania i ruszania spod świateł. Wpada w depresję i topi swoje smutki w ropie. Dziś (1. maja) pojechałem do pracy krótszą trasą, za co miasto Kraków się na mnie zemściło i stałem na niemal każdych światłach po zjeździe ze zwyczajowej trasy. W ostatnie święto spaliłem 1,2 l na 25 km (4,8/100) dzięki zielonej fali. Dziś razem spaliłem 1,5 l na 22 km (6,7/100) i jechałem pięć minut dłużej. W normalnych warunkach w mieście, według komputera, pali 6-6,5 l/100 km. Jeden problem -- komputer zaniża spalanie, to nie ulega wątpliwości. Tankuję zawsze do pełna z tego samego dystrybutora. Wg komputera moja średnia to 6,5 l/100 km. Wg dystrybutora to 7,5 l/100 km -- albo właściciel stacji pazerny, albo komputer jest wyjątkowym optymistą. Różnice między spalaniem w zimie i w lecie są znikome. Grzałka jest niemal za darmo, ale klimatyzacja swoje potrzeby energetyczne ma. Przez krótki czas w okresie przejściowym, po zmianie opon z zimowych (Nokian WR A3 215/55R16) na letnie (2×Michelin Primacy HP i 2×Continental ContiGrip, ten sam rozmiar) samochód rzeczywiście (i wg komputera i wg dystrybutora) palił pół litra mniej, teraz wrócił do swojej normy. Podsumowując, rewelacyjny silnik do jazdy po mieście, nawet w takim dużym aucie. Szybko zbiera się ze świateł, pozwala wyprzedzić dowolny samochód w mieście -- ale spalanie drastycznie rośnie. Jadąc spokojnie jest bardzo dobrze. Na trasy ten silnik w tym samochodzie jest do niczego. Nie "w pewnym stopniu", nie "z zastrzeżeniami". Po prostu -- nie, chyba że hałas i spalanie nas nie interesuje. ukryj
dodano 01.05.2012 przez
Trasa ostatniego testu: 4320km latem (z tego ok. 3800km autostradami), Niemcy i Francja, bagażnik i średnia trumienka na dachu załadowane ... więcejna max. + 4 dorosłe osoby na pokładzie, auto z przebiegiem 173000km na starcie, klima włączona na ok. 50% trasy, mam duży staż jako kierowca - styl jazdy "mocno spokojny", z wszystkimi technikami służącymi ekonomice, choć z pewnością nie powolny (tempomat gdzie tylko można na 130). Najczęściej średnie spalanie wynosiło 7,0 (długie przebiegi autostradą z prędkością stałą 130) - to kilka razy zmierzone przy metodzie napełniania zbiornika pod korek. I tu ciekawostka: w moim aucie komputer zawsze pokazuje równo o 20% więcej niż było faktycznie (np. przy wspomnianym 7,0 wskazywał 8,4)! Tak samo jest przy jeździe miejskiej, mieszanej i każdej innej. Dla porównania: ok. 800km autostradami "na pusto", tylko ja i pasażer + 2 kosmetyczki (tzn. torebki, nie panie) - 6,0/100. Reasumując: wygodnie, wręcz komfortowo, i ekonomicznie jak na ładunek i tempo, silnik zawsze bez problemów "dawał radę". Po moich doświadczeniach z C5 nie wierzę jakoś w te legendarne 5,0/100 tak często podawane przez innych "testerów"! ukryj
dodano 16.06.2015 przez
Spalanie niskie. Choć teraz uważam, że zakup diesla nie ma ekonomicznego uzasadnienia przy nowym samochodzie. Dopłata 9000 PLN za diesla ... więcejdo dziś nie zwróciła mi się (obliczyłem, że koszt benzyny i diesla będzie taki sam dopiero przy około 120 000 km. (nie zamierzam mieć tak długo samochodu i kupić żonie crossera). Przeglądy są częstsze i droższe, w zimie silnik diesla wolniej rozgrzewa się niż benzyna, strach przed zatanowaniem lewego paliwa powoduje,że tankuje tylko na Shellu, auto jest głośne jak jest zimne (porównując z benzyną, bo porównując z silnikami VW bardzo ciche) - to o wiele za dużo pieniędzy i potencjalnych problemów. Ostatni diesel w życiu przy zakupie nowego samochodu). W mieście pali 6,5-6.9 litrów, trasa zgodnie z przepisami 4,2-4,5 litrów, autostrada u sąsiadów za Odrą (300 km w 2h) 9 litrów. ukryj
dodano 22.12.2009 przez
Dodam ze nie moglłem wybrac takiej kompozycji jaki mam samochod... bo go nie ma ! nawet rocznika nie ma !! ... więcejwiec podaje : C5 TURER HDI 2.0 143KM FAP MANUAL 6-BIEGOW HYDROAKTYWNE ZAWIESZENIE ROCZNIK 2010. A wiec na felgach 17" i na dystansie 10000 tys. km. wedlug kompa spalanie 7L/100 aleeee teraz samochod ma przejechane 23 tys. na zime 16" nieco wezsze ale profil 60 i... spalnie na dystansie okolo 2 tys. wyszlo 6L/100 i to wiekszosci miasto i korki z tego moze 500km bylo w trasie takze uwarzam to za niezly wynik nie wiem cyz to zmiana z 17 na 16 felg przyniosla takie rzultaty czy dotarcie sie silnika... zobaczymy co bedzie latem ...Generalnie POLECAM autko :) ukryj
dodano 20.12.2010 przez
Średnie spalanie z ponad 2500 km zanotowane przez komputer pokładowy. Maksymalne średnie to wynik praktycznie krótkiej trasy autostradą i kilku ... więcejkrótkich wypadów drogami krajowymi. Minimalne średnie to wynik 10,9 zbity praktycznie przez 600 km tras do 9,9. Minimalne spalanie na trasie to jazda nie do końca oszczędna - raz 170, za chwilę 110 ale jadąc samemu na pusto. Myślę że przy równej jeździe można zejść śmiało do 7/100 ukryj
dodano 18.08.2013 przez
Zobacz raporty spalania Citroen C5 II Kombi Dodaj raport spalania

Publikacje o Citroen C5

Przeczytaj pozostałe 16 publikacje o Citroen C5

Testy zderzeniowe Citroen C5 Euro NCAP

Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic', LHD
Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic', LHD
2009
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Nowe Citroen C5

nowe Citroen C5
Citroen C5
ceny od 107 900 zł do 144 900

Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM od 2009

w pakiecie EXCLUSIVE

w cenie katalogowej brutto

123 500 zł

Wyposażenie standardowe
filtr cząstek stałych (HDi)
Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy
radio CD MP3 z podwójnym tunerem, sześcioma głośnikami i sterowaniem z kierownicy
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Parkowanie2 (5 000 zł)
Pakiet Parkowanie (1 550 zł)
Pakiet Bezpieczeństwo (2 200 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Parkowanie2 (5 000 zł)
Pakiet Parkowanie (1 550 zł)
Pakiet Bezpieczeństwo (2 200 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 14 oferty Citroen C5

Dealerzy Citroen

AUTO AG

CITROEN BCM Citroen Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Jagiellończyka 38

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 338

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al.. Krakowska 206

Więcej

MW WANICKI

MW WANICKI Citroen Kraków

małopolskie, Kraków, Mogliska 120

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Citroen C5

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 917

Przejechany dystans

960 116 zł

Zatankowanego paliwa

207 946 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

752

Wydanych pieniędzy

356 949 zł

Średnie wydatki na auto

2 150 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 084

Wydanych pieniędzy

403 322 zł

Średnie wydatki na auto

2 430 zł

ZOBACZ 166 dzienników kosztów Citroen C5 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Citroen C5

Liczba wpisów: 39
komentarzy(26)
komentarzy(5)
komentarzy(5)
komentarzy(6)
komentarzy(7)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Citroen C5 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Citroen C5

Liczba wpisów: 28
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Citroen C5 Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Citroen C5

Ciekawostki
dodano 04.08.2011 przez
Od momentu premiery C5 wzbudzał duże emocje wśród miłośników marki - krytykowano go za zbytnią pospolitość i nudność. Jednak okazał się trwałym i solidnym samochodem,…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą