Szukaj

Informacje o Citroen C5 II Kombi

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Klasa średnia
Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.
czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Dane techniczne Citroen C5 II Kombi

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4839 mm
Szerokość 1780 mm
Wysokość 1511 mm
Rozstaw osi 2750 mm
Rozstaw kół - przód 1528 mm
Rozstaw kół - tył 1495 mm
Zwis przedni 1033 mm
Zwis tylny 1056 mm
Prześwit 155 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 915 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 930 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 321 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1538 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1520 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1459 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1425 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1720 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1310 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 563 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1126 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1088 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1780 mm
Wysokość progu załadowczego 568 mm
Drzwi tylne - szerokość 1136 mm
Drzwi tylne - wysokość 788 mm

Oceny Citroen C5 II Kombi

Liczba ocen: 62
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Koszty utrzymania - Poważne usterki - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,1
~tapchan
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Citroen C5 II
Duże, komfortowe, bardzo pakowne kombi. Scenariusz trochę nietypowy ale udało mi się zmieścić do bagażnika cały zestaw perkusyjny, dwie gitary i cztery torby podróżne bez składania tylnej kanapy - kto wie ten wie ;-) Komfort i brak zmęczenie po długiej trasie cenię sobie bardziej niż osiągi czy frajdę z dynamicznej jazdy i też pod takim kątem oceniam samochody. Nie miałem jeszcze samochodu, którym jazda byłaby równie odprężająca. Cytrynka zdecydowanie jest nastawiona na komfortowe, raczej niespieszne podróżowanie i w swojej klasie cenowej robi to chyba najlepiej.
4,5
~Bartek
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Citroen C5 II
Z perspektywy 3 lat patrze realistycznie i oceniam jak najbardziej wiarygodnie mając nadzieję,że pomogę osobom, które "czają" się na cytrynkę. Moje podejście nie jest ukierunkowane tokiem myślenia " moje jest najlepsze". Auto jest przestronne i to bardzo, ma dużo fajnych schowków pod siedzeniami w fotelach itp. Idealne dla rodziny 2+3. Wózek , bagaże itp nie stanowią problemu żeby je zapakować na jakiś wypad w góry czy tym podobne wycieczki. Idealnie wyciszone ( szyby 2-wu warstwowe) , zawieszenie pneumatyczne robi znakomitą robotę na naszych drogach i jest praktycznie bezobsługowe i nie ma czego się bać o ile jest w dobrym stanie( przy zakupie warto wziąć dobrego mechanika od cytryn,który zna się na tym) Cytryna łyka kilometry i wcale nie czuję tego jadąc sam czy z rodzin ą nierzadko ponad 1200 km w jedną stronę paląc przy tym około 6,5 litra ON do prędkości 130 km/h autostrada, na krajówkach do 90 km/h potrafi zejsc do 5,5, a jak pociśnie się około 160-170 km/h to i 9 litrów weźmie, zależy jaki kto ma styl. Silnik bajka, dynamiczny i mało awaryjny. U mnie nic sie nie dziąło tylko filtry olej itp. Autko ma parę wkur...cych mankamentów,które opisze poniżej.
4,2
~bialczew
Kombi 2.2 HDi FAP 170KM 125kW
Citroen C5 II
Auto kupiłem w 2011 roku jako 3 letnie z pewnym przebiegiem 44k. Ogólnie jazda nim b. przyjemna, dynamika super. Zadowolony jestem również z automatu - idealna sprawa. Wykończenie wewnątrz również bez zastrzeżeń. Co do minusów. Pali sporo. Jazda po samym mieście na krótkich dystansach to około 9l. Średnio na trasie koło 7,5. Komputer pokazuje o 0,5l więcej. Ogólnie więc jestem zadowolony ale niestety kilka awarii zaliczył. Padły klapki przy automatycznej klimie (300 zł zestaw 700 wymiana), co jakiś czas wyłącza mi tempomat (jeszcze nie zdiagnozowałem), Co dziwne w zimie nagle pękła mi tylna szyba.

Raporty spalania Citroen C5 II Kombi

Liczba raportów: 70
Średnie spalanie dla Citroen C5 II Kombi
8,2 – 8,9
l/100 km
6,0 – 7,8
l/100 km
9,4 – 10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Citroen C5 II
2.0 HDi 136KM w automacie. W trasie do 90km/h unikając dynamicznej jazdy da się zejść do 6,5l/100km. Przy dłuższej trasie 120km/h na tempomacie - 7,5l/100km. Przy 140km/h - 9l/100km. W mieście dynamicznie acz przepisowo - 10l/100km. Niby niemało ale wszystko w miarę pokrywa się z danymi producenta więc i tak jestem miło zaskoczony. Te dwa dodatkowe litry na sto w cyklu miejskim względem manuala wynikają chyba głównie z tego, że automat nawet przy najmniejszym dotknięciu gazu redukuje w poszukiwaniu maksymalnego momentu obrotowego. Niemniej za komfort jazdy automatem w mieście jestem skłonny przełknąć trochę częstsze tankowanie, tym bardziej że w tych autach sprzęgło do najlżejszych nie należy.
7,6
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Citroen C5 II
2.0 HDI kombi podczas jazdy na trasie jak lamus potrafi zejść poniżej 5l przy normalnej jeździe mieszanej na krótkich odcinkach 7-8 zależy od nogi. Lecz zimą na krótkich odcinkach przy ciężkiej nodze nawet ponad 10l. Mam ten samochód już rok jak na razie żadnej poważnej usterki. Gdy go kupiłem była do zrobienia klima koszt chłodnicy 290zł przewód niskiego ciśnienia oryginalny ponad 500zł lecz znalazłem polską podróbkę za 180zł kompletna klima z napełnieniem odgrzybieniem i przekładkami w renomowanym zakładzie uczyniła mnie nieco ponad 800zł Ogólnie auto dynamiczne i bardzo komfortowe bez problemu osiąga ponad 200km/h Osobiście polecam.
6,8
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
Citroen C5 II
Trasa ostatniego testu: 4320km latem (z tego ok. 3800km autostradami), Niemcy i Francja, bagażnik i średnia trumienka na dachu załadowane na max. + 4 dorosłe osoby na pokładzie, auto z przebiegiem 173000km na starcie, klima włączona na ok. 50% trasy, mam duży staż jako kierowca - styl jazdy "mocno spokojny", z wszystkimi technikami służącymi ekonomice, choć z pewnością nie powolny (tempomat gdzie tylko można na 130). Najczęściej średnie spalanie wynosiło 7,0 (długie przebiegi autostradą z prędkością stałą 130) - to kilka razy zmierzone przy metodzie napełniania zbiornika pod korek. I tu ciekawostka: w moim aucie komputer zawsze pokazuje równo o 20% więcej niż było faktycznie (np. przy wspomnianym 7,0 wskazywał 8,4)! Tak samo jest przy jeździe miejskiej, mieszanej i każdej innej. Dla porównania: ok. 800km autostradami "na pusto", tylko ja i pasażer + 2 kosmetyczki (tzn. torebki, nie panie) - 6,0/100. Reasumując: wygodnie, wręcz komfortowo, i ekonomicznie jak na ładunek i tempo, silnik zawsze bez problemów "dawał radę". Po moich doświadczeniach z C5 nie wierzę jakoś w te legendarne 5,0/100 tak często podawane przez innych "testerów"!

Usterki Citroen C5 II

Liczba wpisów: 14
ubytek płynu z układu sygnalizowany przez info na wyświetlaczu
  • Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 107KM 79kW 2004-2008
  • układ chłodzenia
Po przejechaniu 1500 km do Francji i kilku dniach postoju samochodu przy próbie uruchomienia wyświetliła sie info o za niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolałem ok 1 litra i przyjechałem do Polski. Po pewnym czasie znowu sie ta informacja wyswietliła ponownie dolałem płynu ok 0.5 litra I tak kilka razy Zauważyłem dodatkowo że wystarczy odkęcić korek zbiorniczka i wtedy poziom płynu gwałtownie wzrasta i ostzrzenie znika .Obserwowałem samochód i nie zauwazyłem zadnego zewnętrznego wycieku ani podnoszenia temp.na wskażniku. W czasie pracy silnika korek odkrecilem od zbiorniczka i tez nic sie nie działo
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kostka mocująca żrówkę H7 w przednich reflektorach.
  • Citroen C5 II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Serwis autoryzowany Citrona jest zmuszony proponować wymianę całej wiązki elektrycznej za około 9000 zł w celu naprawy nieświecące żarówki w reflektorze przednim. Logiczna byłby wymiana kostki za kilka złotych, tym bardziej, że końcówki są zaciskane. Ten wynalazek polegający na bzdurnym tworzeniu kosztów jest stosowany także przez innych producentów. A samochody w ruchu jeżdżą z zapalonymi światłami jak rok długi, reflektory są plastykowe, słabo wentylowane. W lecie to smaży się wszystko na słońcu, kostka, w której zamocowana jest żarówka H7 zwęgla się, tak że po około 4 latach kłopot gotowy. Może jednak producent sensownie zareaguje stwarzając możliwość naprawy tj. wymiany elementu /a nie kombinowania/. Szkoda tracić dobrą opinię z powodu takiego drobnego, aczkolwiek bardzo uciążliwego i potencjalnie absurdalnie drogiego w naprawie uszkodzenia. Szkoda także by w serwisie dorabiali opinie, że wymiana kostki na końcu przewodów zasilających reflektor ochroni cały system elektryczny samochodu i jego komputer. Chyba, że jest to opowieść za 9 300 złotych.
1 komentarz
Zawieszenie - stuki.
  • Citroen C5 II Hatchback 1.6 HDi 109KM 80kW 2004-2008
  • układ napędowy
Przy większej prędkości i ostrzejszych zakrętach w prawo pojawia się głośne stukanie z przodu. Po wyjściu z zakrętu ustaje. Przy mniejszych prędkościach i łagodnych zakrętach nie występuje. Co może być uszkodzone?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen C5 II Kombi