Szukaj

Informacje o Ford Focus

Lata produkcji: 1998 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Ford Focus stał się jednym z najpopularniejszych reprezentantów segmentu C (niższa klasa średnia) i jest zarazem jednym z najlepiej sprzedających się modeli Forda. Następca starzejącego się Escorta zadebiutował w roku 1998 (choć Ford komunikował, że Focus to zerwanie z tradycją Escorta). Model okazał się olbrzymim sukcesem amerykańskiej marki, był nawet przez jakiś czas najchętniej nabywanym samochodem na świecie. Zakupiony został dotychczas przez ponad 10 mln osób. Był wielokrotnie nagradzany, zdobył m.in. tytuł Samochodu Roku po obu stronach Oceanu. Trzecia generacja Forda Focusa pojawiła się w 2011 roku, natomiast najnowsza, czwarta odmiana Forda Focusa zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2018 r. w odmianach hatchback i kombi, zaś na wybranych rynkach oferowana będzie także odmiana sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Focus

Cena od: 131 000 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Focus

Liczba ocen: 3 838
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Maciek_Slupsk
Ford Focus IV
Active Kombi Facelifting 1.0 EcoBoost MHEV 155KM 114kW
Jest ok, to mój czwarty pod rząd Ford Focus i uważam, że póki co na pewno największy, najbardziej obszerny. Wnętrze trochę smutne (szarości), ale wg mnie wykonanie jest porządne. Mam wersję Active więc jest kilka tematycznych urozmaiceń + fotele AGR (wygodne; słabo, że ręcznie regulowane, ale w tej wersji nie ma innej opcji. Tylko odcinek lędźwiowy jest regulowany elektrycznie. Irytuje często wysuwające się przypadkowo na długość siedzisko, ale jest naprawdę wygodne. Nie mam porównania do wersji standardowej).
4,1
~Motobieda_589
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Dobry samochód. Mimo że w chwili kupowania miał 15 lat, to oznak korozji nie było. Silnik dynamiczny i w miarę oszczędny. Jeździł wielokrotnie po autostradzie licznikowe 160-170 i dawał radę. Myślę, że osiagnięcie 200 licznikowych na prostej i 210 z góry, nie stanowiłoby też problemu. Sapalnie w cyklu mieszanym na krótkich odcinkach około 8 l w lecie i 9 l na 100 w zimie. Przy spokojnej jeździe w trasie ok 90 km/h dało radę, żeby spalił 6 l benzyny na 100 km. Przewiózł około 10 metrów sześciennych drzewa w lesie i na dojeździe do miejsca składowania. W środku dużo miejsca. Zawieszenie wielowahaczowe, czyli świetnie. Tylko raz była poważniejsza awaria, zepsuł się komupter pokładowy. Koszt naprawy wyniósł 3 tys zł. Poza tym nigdy przez ponad 5 lat, nie zawiódł. Odpalał przy -16 bez problemu. Dojechał 3 razy na Podkarapacie z Zachodu Polski i z powrotem, a dałby radę nawet do Hiszpanii, czy Portugalii. Największym minusem była korozja, jak to w Focusach, ale ja miałem zadabny egzemplarz, gdy był sprzedawany, miał 20 lat i kilka purchelków, głównie na błotnikach z przodu. Dla porównania Focus I 1.8 TDCI, który był u mnie, taki stan miał, gdy był w wieku nie 20, a 13 lat, więc ten był zadbany blacharsko. Polecam kupić Focusa I genracji z silnikiem beznynowym, jeśli ktoś nie musi mieć idealnego samochodu, ale potrzebuje mieć sprawny, oszczędny, pojemny samochód, który może służyć na dojazdy do pracy na kilka km, można nim pojechać na wyjazdy, nawet do Portugalii, czy do wożenia drewna. Wszystkie benzyny są dobre poza 1.4, który spala dużo w stosunku do tego, jaką ma awaryjność i osiągi. Z diesli polecam kupić 1.8 TDDI.
3,7
~Motobieda_589
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Samochód ogólnie dobry. Może miałem jakiś egzemplarz szczególnie dobry, gdyż z zasłyszanych opinii, dziwiłem sie że u innych jest słabo, a u mnie nie było tak źle. Mój egzemplarz oprócz ponadprzeciętnej bezawaryjności miał specyficzną cechę, praktycznie zawsze spalał 7l diesla na 100 km, z wyjątkiem krótkich odcinków, wtedy 8-10 l na 100 km. Komfortowy samochód, którym wygodnie podróżowało się w 3-4 osoby. Świetne zawieszenie wielowahaczowe, przy którym jazda po dziurach, nie była czymś niekomfortowym, gdyż zajebiście wybierał nierówności. Ceny części były dosyć wysokie, ale nie trzeba było często czegoś wymieniać, tylko raz na jakiś czas, np. wtryski common rail w 2016 roku, kosztowały około 3200 zł. Problemu z dwumasą nie było, gdyż mechanik cudotwórca, zastąpił je całością. Turbina sprawiała, że nigdy nie brakowało mocy. Osiągnięcie 190 na liczniku na autostradzie, czy 160 podczas wyprzedzania na krajówce, nie stanowiło żadnego problemu. V maxu nigdy nie osiągnął, gdyż nie było potrzeby, ale dałoby nim pocisnąć 210 licznikowe na prostej, a z góry dałoby się zamknąć licznik. Największym problemem była korozja, która zaczęła się pojawiać po około 10-11 latach. Był to egzemplarz sprowadzony z Niemiec i został zakupiony w Polsce od prywatnego właściciela. Jako 6 letni samochód miał najechane ponad 210 tys km i to powinno wiele mówić o przebiegach samohodów z dieslem w Niemczech. 5 lat potem, gdy miał już 16 lat, korozja była tak zaawansowana, że diagnosta nie chciał podbić przeglądu, w dodatku Focus, miał zderzenie z motocyklistą, które pogorszyło jeszcze jego stan wizualny. Musiał zostać oddany w 2018 roku na części z przebiegiem około 460 tys km. Może dałby radę dojechać do 0,5 mln km, ale bardzo ciekł. Z perspektywy lat i doświadczeń eksploatacji, zamiast 1.8 TDCI, polecam wybrać 1.8 TDDI. Jednostka bez turbiny i całego osprzętu. Osiągi trochę gorsze, ale ekonomia podobna, w dodatku lepsza bezawaryjność i wytrzymałość, bez problemu zrobi 1 mln km bez poważniejszych remontów przy odpowiednim serwisie.

Raporty spalania Ford Focus

Liczba raportów: 4 369
Średnie spalanie dla Ford Focus
5,1 – 14,8
l/100 km
4,3 – 8,5
l/100 km
6,9 – 14,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Ford Focus IV
Hatchback Facelifting 1.0 EcoBoost MHEV 155KM 114kW
Wpisuje spalanie policzone z dystrybutora, komputer zaniża o 0,4l/100km. W opisie tez mowie o spalaniu wyliczonym z dystrybutora. 120km/h autostrada, trzy osoby, bez klimy spalanie 5.8-5.9 (komputer 5.5). Oszczędna jazda 70-100km/h z klimatyzacją to spali około 5 litrów (komputer 4.5). W mieście bywa różnie przy delikatnej jeździe da sie uzyskać 7 litrów, ale 8 też może się pojawić.Przy ekstremalnej próbie na drogach krajowych, bez klimy, latem, myśle że da się zejść poniżej 4.5 litra/100km. Generalnie spalanie przypomina spalanie mojego focusa w 2.0 tdci. Na pewno dzięki silnikowi elektrycznemu można bardzo oszczędnie przyśpieszać. Szkoda natomiast że w trybie eco nie wchodzi w tryb żeglowania.
6,1
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Autko bardzo przyzwoite. Spalanie niskie. Przy spokojniej jeździe między miejscowościami w Polsce przez wioski i miasteczka tak do 100km w jedną stronę potrafiło mi zejść do 3.9 . Najdłuższą trasę jaką nim robiłem to było 1600km w jedną stronę z Zielonej Góry do Toskanii we Włoszech. Jechałem przez Czechy i Austrię więc ciągle w terenie górzystym. Na pokładzie miałem dwie osoby dorosłe i dwoje dzieci ale można policzyć wszystkich jako 4 osoby dorosłe bo łącznie ważylismy prawie 300kg plus cały bagażnik bagaży bo jechaliśmy na wakacje. Łącznie w tej trasie zrobiliśmy 5000 kilometrów w tym jazdy lokalne na miejscu a spalanie wyszło mi równe 5 L na 100km. Ważne jest aby pilnować wymian olejów, zmian filtrów itd. Jak to się mówi jak dbasz tak masz. Autko polecam.
7,4
Ford Focus III
Sedan 1.6 EcoBoost 182KM 134kW
Spalanie przy jeździe miejskiej (aglomeracja powyżej 500 tyś mieszkańców) waha się od 8,1 do 8,8 litra na 100 km. Spalanie przy jeździe pozamiejskiej (40% drogi krajowe/20% drogi ekspresowe/40% autostrady) od 7,1 do 8,1 litra na 100 km. Spalanie przy spokojnej jeździe drogami krajowymi i wojewódzkimi od 6,5 do 7,2 litra na 100 km. Powyższe wartości odnoszą do jazdy na oponach o rozmiarze 215/50/17. W przypadku opon o rozmiarze 205/55/16 w każdym przypadku notowałem spalanie niższe o ok. 0,2 litra na 100 km.

Usterki Ford Focus

Liczba wpisów: 300
Brak deklarowanej mocy 280KM
  • Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting 2.3 EcoBoost 280KM 206kW od 2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Brak deklarowanej mocy producenta 280KM. Zakupiłem ST Edition, egzemplarz limitowany w manualu. Po otrzymaniu informacji natychmiast sprawdziłem swój samochód i jakie było moje zdziwienie gdy na hamowani wykazało 216KM zamiast deklarowanych 280KM!!! Kolega od ST 4.5 ten sam problem - co prawda już nie ST Edition ale nadal 2.3 ECOBOOST pojechał na hamownię i co? 222KM! Zwykły ST ma więcej koni od ST Edition. Oba powinny mieć po 280. Świeże auta z połowy 2024 roku a już takie problemy. Co na to ford? NIC.
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 141
4,5
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratec 105KM 77kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 105 tys. km
Przejechałem już 105kkm na LPG więc się wypowiem. Silnik dobrze znosi pracę na gazie, pod warunkiem, że jest poprawie wystrojona instalacja. Luzy zaworowe, o które sporo osób się martwi, u mnie przy przebiegu 220km ciągle są w normie. Silnik ten niestety ma inny (mniejszy) problem: po 200kkm wymienić musiałem kable wysokiego napięcia i cewkę (silnik przerywał pod...
4,3
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 82 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Po 50 tys. km użytkowania instalacji brak jakichkolwiek oznak nadmiernego zużycia silnika. Nie dostrzegłem też różnic w pracy silnika między jazdą na benzynie i LPG. Sama instalacja cały czas działała poprawnie, samochód nie miał problemów z zapłonem ani z przełączaniem się między LPG i benzyną. Wizyty w warsztacie wyłącznie w celu odbycia przeglądu gwarancyjnego oraz...
4,3
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
W silniku krokowym z czasem zbiera się maź i silnik gaśnie przy niskich obrotach. To trzeba wyczyścić i dalej śmiga. Po włączeniu wentylatora chłodnicy na wolnych obrotach silnik trochę faluje z obrotami, gazownik i mechanik mówili żeby się tym nie martwić bo to instalacja elektryczna jest za bardzo obciążona według nich i dlatego faluje. Co jakiś czas zapala się kontrolka...
Ford Focus