Szukaj

Informacje o Ford Focus

Lata produkcji: 1998 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Ford Focus stał się jednym z najpopularniejszych reprezentantów segmentu C (niższa klasa średnia) i jest zarazem jednym z najlepiej sprzedających się modeli Forda. Następca starzejącego się Escorta zadebiutował w roku 1998 (choć Ford komunikował, że Focus to zerwanie z tradycją Escorta). Model okazał się olbrzymim sukcesem amerykańskiej marki, był nawet przez jakiś czas najchętniej nabywanym samochodem na świecie. Zakupiony został dotychczas przez ponad 10 mln osób. Był wielokrotnie nagradzany, zdobył m.in. tytuł Samochodu Roku po obu stronach Oceanu. Trzecia generacja Forda Focusa pojawiła się w 2011 roku, natomiast najnowsza, czwarta odmiana Forda Focusa zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2018 r. w odmianach hatchback i kombi, zaś na wybranych rynkach oferowana będzie także odmiana sedan.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Focus

Cena od: 67 070 PLN

Oceny Ford Focus

Liczba ocen: 3 414
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~bidzej
Hatchback 2.0 EcoBlue 150KM 110kW
Ford Focus IV
Bardzo "nierówny" samochód - w jednych kwestiach świetny, w innych żałosny. Na plus zawieszenie i układ jezdny, niektóre systemy (inteligentne reflektory LED, aktywna regulacja tłumienia amortyzatorów, asystent omijania przeszkód), ilość miejsca dla pasażerów, wygodne fotele. Na minus zdecydowanie głupie braki - brak automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu, brak funkcji opuszczania lusterek do parkowania, brak schowka na okulary i tym podobnych drobiazgów, które u konkurencji są standardem. Dziwne rozgraniczenie działania asystenta utrzymania pasa (praktycznie bezużyteczny) i asystenta jazdy w pasie ruchu (działa tylko z adaptacyjnym tempomatem). Boczne lusterka wykonane z bardzo miękkiego szkła, rysują się przy przetarciu szmatką (!!!). Szarpiący automat. SYNC3 nadal jest daleko w tyle za konkurencją (a aktualizacje udostępniane przez Forda w internecie... nie działają).
4,5
~plexer
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Ford Focus IV
Auto przestronne zdecydowanie więcej miejsca w środku, bagażnik też minimalnie większy - dodatkowy schowek pod podłogą. Silnik żwawy ciągnie od niskich obrotów. Układ kierowniczy i zawieszenie mam wrażenie że minimalnie gorzej niż w poprzednim modelu. Audio mocno "cyfrowe" nienaturalne brzmienie, za to mikrofon działa świetnie tłumi niepożądane odgłosy otoczenia. Spalanie wg producenta to mit realnie w cyklu mieszanym przy dość spokojnej jeździe po 10 tys. km 5,4 l/ 100 km. Asystent pasa ruchu bardzo przydatny - prowadzi jak po sznurku.
3,8
~juhasman
Hatchback 5d facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Ford Focus III
Jak to Ford prowadzi się bardzo dobrze, dobrze wyciszony, elastyczny silnik. Niestety ale po gwarancji (42000 km) padły 2 x sonda lambda każda za 1200 zł i 2 miesiące później (44000 km) katalizator za 4000 zł. Niestety ale Ford nie podjął wystarczających działań przy usunięciu usterek. Auto ok natomiast zaoferowana pomoc od Ford Polska jest śmieszna. W VW poważniej traktują klienta. Z chęcią zakupiłbym nowego Forda (ten był już drugim) bo to fajne auto ale niestety zarządzający skutecznie mnie zniechęcili do marki Ford.

Raporty spalania Ford Focus

Liczba raportów: 3 613
Średnie spalanie dla Ford Focus
5,8 – 14,8
l/100 km
4,3 – 8,5
l/100 km
6,9 – 14,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus IV
Jeżdżę nowym focusem w wersji 1,5 ST Line od połowy listopada. Zrobiłem nim ponad 4 100 km i nie kasowałem całkowitego średniego przebiegu. Komputer wskazuję średnie spalanie 6,8 / 100 km. Dodam że jeżdzę 75 % w trasie ok 20km-50 km oraz 25 % to jazda w mieście max do 2km czyli na zimnym silniku. Najniższe spalanie z trasy to 5,2 (jazda z prędkością 70-90 km/h bo zimowe warunki nie pozwalały na szybszą jazdę. Najczęściej spalanie w trasie na drodze krajowej to ok 6,2-6,5 z prędkościami do 80-130 km/h. W mieście pali na zimnym silniku do 10 l. Średnio mi wychodzi 6,8 l/100 km. Dodam że jeżdżę w trybie Normal. Eko nie używam a tryb Sport jedynie przy wyprzedzaniu kolumny samchodów. Aut może spalić ok 6,5-7,5 litra i więcej w zależności od stylu i warunków jazdy. Ogólnie z samochodu jestem mega zadowolony. Wybierałem pomiędzy Kia Ceed , Hondą Civic, VW Golfem i Fordem Focusem. Jest mega wyciszony, świetnie się prowadzi , komfortowo zawieszony pomimo obniżonego zawieszenie w wersji ST Line oraz ma sporo więcej przestrzeni wewnątrz auta od poprzednika (porównywalnie z Hondą Civic a więcej niż Ceed i Golf). Może nie jest tak efektownie wykończony jak KIA i Golf ale jakość jest porządna. Z minusów to warto zaznaczyć brak nawiewów na tylną kanapę co mają w/w konkurenci. Silnik 3 cylindrowy jest bezwibracyjny, elastyczny i dynamiczny. Polecam Focusa .
8,7
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus IV
Nie jechałem na dlugiej trasie. Mój dzienny przebieg to 35 km w tym 70 procent po autostradzie i 30 procent po mieście. Jazda raczej przepisowa i delikatne obchodzenie się z pedałem gazu. Przejechalem w ten sposób 300 km w trybie jazdy normalnej. Średnie spalanie 8.7. 300 km w trybie eco. Średnie spalanie 8.2. 300 km w trybie sport. Średnie spalanie 9.2. Jak na 3 cylindrowy silnik wydaje mi się, że to dużo.
6,3
Kombi Facelifting 1.6 Ti-VCT 105KM 77kW
Ford Focus III
Raczej mam lekką nogę i jazda płynna głównie poza miastem. Nie stoję zwykle w korkach i nie przesadzam z klimą (tu już jest zwykle 1l/100 większe zużycie przy klimie - sprawdzone). Ogólnie oszczedniejszy niż mk2 100KM.

Usterki Ford Focus

Liczba wpisów: 224
Wypadające zapłony po deszczu
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • silnik
  • 248 tys. km
Przed wystąpieniem usterki przez kilka dni padał deszcz. Ruszyłem samochodem do pracy i po przejechaniu kilkuset metrów przy 2000 obr/min samochód jednorazowo niepokojąco zadrżał, a po przejechaniu kolejnych 5km na światłach zaczął się mocno trząść, a kontrolka check engine zaczęła migać. Zjechałem z drogi, podpiąłem się pod OBD i odczytałem błąd P0301 "Cylinder 1 Misfire Detected". Kable zapłonowe z wierzchu wyglądały w porządku, ale po odpięciu fajek od świec okazało się że w komorach w których się znajdują chlupie sobie woda.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Nienagrzany silnik gaśnie zimą gdy pozostawiony na wolnych obrotach.
  • Ford Focus III Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2011
  • silnik
  • 55 tys. km
Problem mam już z autem od dwóch lat. Problem występuje tylko po zimnych nocach (tempreatura ponieżej 0). Silnik zapala bez większego problemy natomiast po upływie kilku/kilkunastu sekund obroty zaczynają falować i gaśnie. Potem ma problemy z ponownym zapaleniem (raz rozładowałem akumulator na kręceniu) chociaż zwykle w końcu się udaje. Problemu można uniknąć jeśli po odpaleniu trzymam gaz przez 30 sekund; jeśli była zimna noc to ok. dwóch minut. Odjechać wcześniej ciężko ponieważ silnik potrafi zgasnąć podczas zmiany biegu (gdy jest przez ułamek sekundy wysprzęglony) - czasem udaje mu się przywrócić pracę po załączeniu biegu (dzięki rozpędowi) ale czasem nie - występuje wtedy komunikat awaria silnika który znika po ponownym odpaleniu. Problem jest szczególnie dotkliwy gdy stosuję normalne paliwo, Diesel Ultimate od BP zwykle zmniejsza częstość występowania problemu ale też nie w 100% (nie wiem dlaczego ale shell v-power i Lotos ten droższy nie wydają się pomagać). Wymiana filtra paliwa nie pomogła. 3 różne ASO nie znalazły przyczyny problemu niestety nie miałem okazji zostawić u nich auta podczas mrozów.
Oczekuje na rozwiązanie
Nieprawidłowe działanie klimatyzacji automatycznej
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 112 tys. km
Klimatyzacja nieodpowiednio dopasowuje działanie do zadanej temperatury. Przy ustawieniu np. 20 stopni potrafi grzać, podczas gdy temperatura za oknem jest dużo wyższa, a wnętrz jest nagrzane przez promienie słoneczne. Niekiedy działa poprawnie i w trakcie dłuższej jazdy nagle grzeje, a temperatura w pojeździe znacznie przekracza zadaną wartość (sprawdzone - jeździłem z termometrem i temperatura potrafiła dochodzić do 30 stopni! - tylko do takiej dałem radę wytrzymać). Czasem problem pojawia się od razu po uruchomieniu silnika (np. po postoju), a czasem w trakcie jazdy. Niekiedy zdarza się, że klima wraca do poprawnego działania, ale najczęściej jedynym wyjściem jest przedstawić komputer na "LO" i regulować działanie dmuchawy ręcznie - wówczas chłodzenie działa prawidłowo... Usterka ta była przedmiotem analizy w ASO, lecz wg serwisu wszystko jest ok. i klima działa poprawnie... Być może, ktoś z Was miał doświadczenie z podobną usterką?
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 133
4,3
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 82 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Po 50 tys. km użytkowania instalacji brak jakichkolwiek oznak nadmiernego zużycia silnika. Nie dostrzegłem też różnic w pracy silnika między jazdą na benzynie i LPG. Sama instalacja cały czas działała poprawnie, samochód nie miał problemów z zapłonem ani z przełączaniem się między LPG i benzyną. Wizyty w warsztacie wyłącznie w celu odbycia przeglądu gwarancyjnego oraz...
4,3
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Ford Focus I
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
W silniku krokowym z czasem zbiera się maź i silnik gaśnie przy niskich obrotach. To trzeba wyczyścić i dalej śmiga. Po włączeniu wentylatora chłodnicy na wolnych obrotach silnik trochę faluje z obrotami, gazownik i mechanik mówili żeby się tym nie martwić bo to instalacja elektryczna jest za bardzo obciążona według nich i dlatego faluje. Co jakiś czas zapala się kontrolka...
5,0
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: KME
przebieg: 2 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Jeśli chodzi o instalacje gazową do tego auta to polecam, rzecz jasna sekwencje. Nie sprawia problemów. Gaz zakładać w polecanych i renomowanych zakładach. Takimi nie są na pewno D.T. gas system z Poznania ul. Darłowska 56. Partacze nie umieli prawidłowo założyć węży od płynu chłodzącego(pełno trójników i nie potrzebnych węży), źle założony parownik, nieodpowiednie...
Ford Focus