Szukaj

Informacje o Ford Focus

Lata produkcji: 1998 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Ford Focus stał się jednym z najpopularniejszych reprezentantów segmentu C (niższa klasa średnia) i jest zarazem jednym z najlepiej sprzedających się modeli Forda. Następca starzejącego się Escorta zadebiutował w roku 1998 (choć Ford komunikował, że Focus to zerwanie z tradycją Escorta). Model okazał się olbrzymim sukcesem amerykańskiej marki, był nawet przez jakiś czas najchętniej nabywanym samochodem na świecie. Zakupiony został dotychczas przez ponad 10 mln osób. Był wielokrotnie nagradzany, zdobył m.in. tytuł Samochodu Roku po obu stronach Oceanu. Trzecia generacja Forda Focusa pojawiła się w 2011 roku, natomiast najnowsza, czwarta odmiana Forda Focusa zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2018 r. w odmianach hatchback i kombi, zaś na wybranych rynkach oferowana będzie także odmiana sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Focus

Cena od: 131 000 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Focus

Liczba ocen: 3 747
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Paweł
Ford Focus IV
Active Kombi 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Znakomite auto rodzinne. Mogę się przyczepić tylko do drobiazgów. Absolutnie nie żałuję wyboru. Spalanie nie za duże, dostateczna moc, dobre prowadzenie, wygodne, ładne, dobrze wykończone w środku, ciche i z dobrej jakości firmowym audio. Właściwie jedynym rozczarowaniem było dla mnie trzymanie pasa ruchu - niby coś tam ten asystent odbijał kierownicę,jak się zbliżałem do krawędzi pasa, ale w praktyce to nie działało poprawnie. Jak sobie porównałem z VW, to stwierdzam, że pod tym względem FORD jest mocno zacofany.
4,6
~Robert
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Kupiłem auto w 2020 roku, przy przebiegu 150 tyś. W niecałe 3 lata, zrobiłem nim ponad 100 tyś, głównie trasy, więć jak najbardziej mogę coś o tym aucie powiedzieć. W życiu miałem kilkanaście, jak nie więcej aut, robię dosyć spore przebiegi, i uważam że to auto, było jednym z lepszych jakie miałem w życiu. Wnętrze jest w sam raz dla np jak my, pary z psem, bądź z jednym dzieckiem. Bagażnik w miarę pojemny, spokojnie mieściłem mój sprzęt nurkowy, z tyłu na kanapie dwa psy, i tak robiliśmy sporo tras. Silnik jest jednym z lepszym na jakie trafiłem. Przy 180 tyś zmieniłem rozrząd i pompę wody, co 10-12 tyś zmieniałem olej i filtr oleju, co trzecią zmianę oleju, filtr paliwa. Auto bardzo dobrze wyposażone, od podstawowych rzeczy jak klimatronik, ogrzewana przednia szyba, ESP itp, po wspomaganie hamulca przy ruszaniu pod ostry podjazd. Z usterek, pęknięty kolektor dolotowy powietrza, auto wchodziło w tryb awaryjny, i jechało wolniej, wymiana 60 euro. W pewny momencie nie mogłem odpalić auta, słychać było że rozrusznik cykał, czyli wiadomo było że nie przycisk start/ stop. Skończyło się wyczyszczeniem rozrzusznika, i wymianą jakiejś wiązki kabli. Koszt 120 euro. I to tyle. Ponad 100 tyś kilemtorów, silnik praktycznie bezobsługowy. Auto pojechało do Polski, i wiem że jeszcze komuś długo posłuży.
3,9
~Michał
Ford Focus II
Kombi 1.4 Duratec 80KM 59kW
Auto całkiem duże , wygodne , mam octavie 1 kombi i ford jest wyższy i szerszy , całkiem nieżle wyciszony ale ten silnik 1,4 benzyna troche słaby , własnie nawaliła maglownica , auto ma 16 lat więc czego tu wymagać , pozdrawiam

Raporty spalania Ford Focus

Liczba raportów: 4 213
Średnie spalanie dla Ford Focus
5,1 – 14,8
l/100 km
4,3 – 8,5
l/100 km
6,9 – 14,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW
Jako kierowca, który lubi dynamiczną jazdę w mieście jak i na trasie, spalanie przy tym silniku potrafi być nieco wyższe niż podaje internet. W mieście (często zmieniając biegi między 3-4) spalanie wynosi około 10L. Na trasie (jadąc około 110-120 km/h spalanie to około 8,5L. Na autostradzie (tempomat 140km/h) spalanie to jakieś 9L. Da się jednak jeżdżąc w 100% przepisowo i spokojnie zmniejszyć spalanie o około 1L w każdej kategorii. Po mieście najniższe spalanie miałem 9L, a na trasie (jadąc 80-90km/h) nawet do 7L.
6,3
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratec 105KM 77kW
osoby które piszą że ta benzyna 1.6 dużo pali to albo nie potrafią odpowiednio jezdzić albo mają w słabym stanie silnik. Ten samochód w cyklu mieszanym w lato bez ciągłego używania klimatzacji pali realne okolice 6.0 l (sprawdzone z dystrybutorem) komputer mi zaniża czasem tylko 0.1 litra . krótkie dystanse zimą 8l a jazda prędkościami 110/120 to okolice 5.0 litra latem
7,4
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Auto najlepiej się czuje na autostradzie gdzie spalanie drastycznie spada, ale poza miastem tez da się jeździć sprawnie i nie paląc za dużo. Absolutne minimum jakie udało mi się osiągnąć to 4.2l podczas płynnej jazdy krajówką, ale jeżdżąc entuzjastycznie poza miastem rzadko się wychodzi powyzej 6.5l. Przeciętnie mam między 5.6-6.5l. W powolnej miejskiej jeździe pali do 10-11l, najwyższy wynik jaki mialem to 12l przy szybkim przyspieszaniu i ciągłym stawaniu.

Usterki Ford Focus

Liczba wpisów: 284
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 2
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
3 komentarze
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
7 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 141
4,5
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratec 105KM 77kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 105 tys. km
Przejechałem już 105kkm na LPG więc się wypowiem. Silnik dobrze znosi pracę na gazie, pod warunkiem, że jest poprawie wystrojona instalacja. Luzy zaworowe, o które sporo osób się martwi, u mnie przy przebiegu 220km ciągle są w normie. Silnik ten niestety ma inny (mniejszy) problem: po 200kkm wymienić musiałem kable wysokiego napięcia i cewkę (silnik przerywał pod...
4,3
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 82 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Po 50 tys. km użytkowania instalacji brak jakichkolwiek oznak nadmiernego zużycia silnika. Nie dostrzegłem też różnic w pracy silnika między jazdą na benzynie i LPG. Sama instalacja cały czas działała poprawnie, samochód nie miał problemów z zapłonem ani z przełączaniem się między LPG i benzyną. Wizyty w warsztacie wyłącznie w celu odbycia przeglądu gwarancyjnego oraz...
4,3
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
W silniku krokowym z czasem zbiera się maź i silnik gaśnie przy niskich obrotach. To trzeba wyczyścić i dalej śmiga. Po włączeniu wentylatora chłodnicy na wolnych obrotach silnik trochę faluje z obrotami, gazownik i mechanik mówili żeby się tym nie martwić bo to instalacja elektryczna jest za bardzo obciążona według nich i dlatego faluje. Co jakiś czas zapala się kontrolka...
Ford Focus