Szukaj

Informacje o Ford Focus

Lata produkcji: 1998 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Ford Focus stał się jednym z najpopularniejszych reprezentantów segmentu C (niższa klasa średnia) i jest zarazem jednym z najlepiej sprzedających się modeli Forda. Następca starzejącego się Escorta zadebiutował w roku 1998 (choć Ford komunikował, że Focus to zerwanie z tradycją Escorta). Model okazał się olbrzymim sukcesem amerykańskiej marki, był nawet przez jakiś czas najchętniej nabywanym samochodem na świecie. Zakupiony został dotychczas przez ponad 10 mln osób. Był wielokrotnie nagradzany, zdobył m.in. tytuł Samochodu Roku po obu stronach Oceanu. Trzecia generacja Forda Focusa pojawiła się w 2011 roku, natomiast najnowsza, czwarta odmiana Forda Focusa zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2018 r. w odmianach hatchback i kombi, zaś na wybranych rynkach oferowana będzie także odmiana sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Focus

Cena od: 72 000 PLN

Oceny Ford Focus

Liczba ocen: 3 447
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Koszty utrzymania - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Paweł.
Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Ford Focus IV
Focus nowej generacji to moje pierwsze auto kupione w salonie. Wersja ST-Line. Przesiadłem się z VW Polo ostatniej generacji, więc skok na klasę kompaktów być może nieco rzutuje na opinię. Z auta jestem bardzo zadowolony, jazda sprawia frajdę, jest cicho, dynamicznie i komfortowo, choć zawieszenie wersji st-line jest nieco niższe niż normalnej wersji i przez to twardsze, co czuć na słabszych drogach, z drugiej strony, trzymanie w zakrętach i ostrzejsza jazda jest rewelacyjna dzięki temu. Niestety auto nie jest bez wad. Od samego początku miałem problemy z głośnikami w drzwiach, które się wyłączały i ostatecznie zostały wymienione w ramach gwarancji. Nie mogę też dojść ładu z przednią wycieraczką przed kierowcą, która zostawia ślad wody na szybie, wymieniona już była guma, nie wiele pomogło... mechanik z salony ręcznie doginał na wyczucie ramie wycieraczki, co pomogło, ale nie jest to na 100 % tak jak powinno... w połowie tańszym vw polo nie miałem nawet wyobrażenia że tak coś prozaicznego jak źle działająca wycieraczka ma prawo się zdarzyć w nowym fabrycznie samochodzie. Obecnie zauważam że jeden z czujników parkowania, podczas jazdy samoczynnie uruchamia sygnał i to od razu na czerwony pole, zupełnie jakbym dojechał zderzakiem do samej przeszkody. Obserwuję sytuację, ale wydaje mi się że kwalifikować się to będzie do serwisu.... reszta systemów wspomagania kierowcy działa. Działa, działa jak chce... system zapobiegania kolizji z przeszkodą, potrafi uruchomić alarm w zupełnie bezpiecznej sytuacji a innym razem zupełnie nie reaguje, kiedy wydawało by się że powinien. i tak dalej.... port USB w którym mam pendrive z muzyką, potrafi co jakiś czas nie wykryć urządzenia. Słuchasz sobie muzyki z USB, zatrzymujesz auto na tankowanie, uruchamiasz ponownie i już nie ma podpiętego pendriva i słuchasz radia dopóki znów się nie zatrzymasz i nie uruchomisz/zrestartujesz auta, systemu multimedialnego nie wiem... być może to wina pendriva, jakichś sterowników no ale jakby nie było, POWINNO działać bez takich historii.... Tak jak wspomniałem, przesiadka z vw to i tak wielki skok dla mnie i w sumie jestem mega zadowolony z Focusa. Aaaaa spalanie... przy dynamicznej jeździe zapomnijcie że oszczędny silniczek jedno litrowy odwdzięczy się niskim spalaniem... powyżej ośmiu litrów średniego spalania to normalka. trzeba jeździć całkiem spokojnie żeby zejść w okolice 6,7-7 litrów. więc cała zabawa z jazdy znika a osiągnięcie książkowego spalania to chyba tylko w warunkach laboratoryjnych. W każdym razie- wg mnie, auto wygląda świetnie, w środku jest świetne, jeździ świetnie... trzeba się chyba przyzwyczaić że to Ford i pewne rzeczy się będą przytrafiać najwyraźniej. ogólnie- polecam.
4,5
~Koziel
Sedan Facelifting 1.6 Ti-VCT 105KM 77kW
Ford Focus III
Ciężko cokolwiek powiedzieć złego - ot, "dobry poprawny samochód". Ma wszystko czego potrzeba, klasyczną linię... momentami taki trochę za spokojny, nieco nijaki... Nie ma jakiś większych wad (poza silnikiem, który jest za słaby), reszta ok. Taki przeciętniak. Ładnie się prezentuje, wygodnie się nim jeździ... Jazda na drogach krajowych jest wygodna, w mieście nawet nawet (choć akurat doskiwera brak czujników parkowania), za to na trasach autostradowych - silnik wyraźnie "łapie zadyszkę" przy dużym obciążeniu i podjazdach...
4,9
~Jacek
Hatchback 5d 1.6 Duratec 125KM 92kW
Ford Focus III
Auto ma bardzo dobry silnik - dynamiczny!!! 125km .Jezdziłem też Focusem z silnikiem 105km.Nie ma co porównywać. 125km jest elastyczny na każdym biegu , nawet na 5 wyprzedzanie nie sprawia problemu.Focusem z silnikiem 105km trzeba było redukować do 3 biegu. Poza tym Fokus mk3 z tym silnikiem kładzie auta z mocniejszymi silnikami jak Toyota Auris z 132 km s czy Kia z 140km .Auto ma bardzo dobra przyczepnosc i kontrole , podobnie jak w audi a3.Czytam jest tu sporo negatywnych opinie,ale te opinie pewnie sa po autach sprowadzanych nie wiadomo skad i nie wiadomo z jakim przebiegiem, powypadkowych itd.Moje auto ma prawie 160 tys przebiegu.Jest wysokie jak na kompakty , wiec wsiadanie i wysiadanie nie sprawia problemów.Jedynie co mnie wkurza to klima która włacza sie sama po przekreceniu nawiewów. I swiatła które po otworzeniu drzwi wszedzie sie pala.

Raporty spalania Ford Focus

Liczba raportów: 3 674
Średnie spalanie dla Ford Focus
5,7 – 14,8
l/100 km
4,3 – 8,5
l/100 km
6,9 – 14,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
Ford Focus I
Te pięć litrów jak ktoś pisze to chyba z bajek wziął, albo przepisał z danych fabrycznych. Pewnie piątke można uzyskać jadąc 70 może 80km/h na piątym biegu i mając bardzo mało hamowań i przyspieszeń. Fakty takie, że jeżdżąc bez szaleństw w cyklu mieszanym da się zejść do 6,5l. Ostatnio jadąc prawie 600km tylko autostradą sam, bez bagażu, prędkość pomiędzy 100 a 120 km/h, wyszło ok 6,5 do 7 litrów. Tak miałem przed regeneracją pompy paliwa i tak mam po regeneracji, opony nówki klasy A na suchym i mokrym
4,8
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Ford Focus III
Samochód super oszczędny. Na trasie z 4 osobami dorosłymi i dzieckiem, załadowany bagażnik w największe upały przy prędkościach od 110 do 140 km/h spalił mi z włączoną klimatyzacją 4,8 l. Jeżdżąc z rodziną 3 osoby i bagaże spala mi 4.2 do 4.3 l. Sam jak jeżdżę szybciej z klimatyzacją i wyprzedzaniem od 4,7 do 4,8l . Polecam niezdecydowanym.
5,9
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Focus II
Średnia z 15 tyś km - 6.2. (lekka przewaga jazdy na trasie) Najniższe spalanie na trasie - 4.3 Najwyższe spalanie na jednym tankowaniu - 7.3 Staram się jeździć ekonomicznie (110-120 na trasie max).

Usterki Ford Focus

Liczba wpisów: 228
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Falujące obroty
  • Ford Focus II Hatchback 5d 2.0 Duratec 145KM 107kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam, samochód posiadam od wakacji a więc niecały rok. Właściwie od samego początku mam problem z falującymi obrotami które pojawiają się przy wysprzęglaniu, dojeżdżaniu do świateł. Skoki wtedy spadają do około 500/600 i skaczą do około 1000-1200. Przy okazji tego zjawiska od razu widać że przygasają światła. Naczytałem się na wielu foracg co może to powodować przepustnica/silnik krokowy/akumulator i tak dalej jednak osoby posiadające problemy koniec końców nie napisały jak rozwiązały problem. Dodam że te obroty nie przeszkadzają ogólnie w jeździe ale są zwyczajnie irytujące i martwi mnie czy nie prowadzi to do innych usterek. Proszę o kontakt jakby ktoś znał rozwiązanie tego problemu może być tu może być na maila [email protected]
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wypadające zapłony po deszczu
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • silnik
  • 248 tys. km
Przed wystąpieniem usterki przez kilka dni padał deszcz. Ruszyłem samochodem do pracy i po przejechaniu kilkuset metrów przy 2000 obr/min samochód jednorazowo niepokojąco zadrżał, a po przejechaniu kolejnych 5km na światłach zaczął się mocno trząść, a kontrolka check engine zaczęła migać. Zjechałem z drogi, podpiąłem się pod OBD i odczytałem błąd P0301 "Cylinder 1 Misfire Detected". Kable zapłonowe z wierzchu wyglądały w porządku, ale po odpięciu fajek od świec okazało się że w komorach w których się znajdują chlupie sobie woda.
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 133
4,3
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 82 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Po 50 tys. km użytkowania instalacji brak jakichkolwiek oznak nadmiernego zużycia silnika. Nie dostrzegłem też różnic w pracy silnika między jazdą na benzynie i LPG. Sama instalacja cały czas działała poprawnie, samochód nie miał problemów z zapłonem ani z przełączaniem się między LPG i benzyną. Wizyty w warsztacie wyłącznie w celu odbycia przeglądu gwarancyjnego oraz...
4,3
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Ford Focus I
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
W silniku krokowym z czasem zbiera się maź i silnik gaśnie przy niskich obrotach. To trzeba wyczyścić i dalej śmiga. Po włączeniu wentylatora chłodnicy na wolnych obrotach silnik trochę faluje z obrotami, gazownik i mechanik mówili żeby się tym nie martwić bo to instalacja elektryczna jest za bardzo obciążona według nich i dlatego faluje. Co jakiś czas zapala się kontrolka...
5,0
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: KME
przebieg: 2 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Jeśli chodzi o instalacje gazową do tego auta to polecam, rzecz jasna sekwencje. Nie sprawia problemów. Gaz zakładać w polecanych i renomowanych zakładach. Takimi nie są na pewno D.T. gas system z Poznania ul. Darłowska 56. Partacze nie umieli prawidłowo założyć węży od płynu chłodzącego(pełno trójników i nie potrzebnych węży), źle założony parownik, nieodpowiednie...
Ford Focus