Szukaj

Informacje o Ford Focus

Lata produkcji: 1998 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Ford Focus stał się jednym z najpopularniejszych reprezentantów segmentu C (niższa klasa średnia) i jest zarazem jednym z najlepiej sprzedających się modeli Forda. Następca starzejącego się Escorta zadebiutował w roku 1998 (choć Ford komunikował, że Focus to zerwanie z tradycją Escorta). Model okazał się olbrzymim sukcesem amerykańskiej marki, był nawet przez jakiś czas najchętniej nabywanym samochodem na świecie. Zakupiony został dotychczas przez ponad 10 mln osób. Był wielokrotnie nagradzany, zdobył m.in. tytuł Samochodu Roku po obu stronach Oceanu. Trzecia generacja Forda Focusa pojawiła się w 2011 roku, natomiast najnowsza, czwarta odmiana Forda Focusa zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2018 r. w odmianach hatchback i kombi, zaś na wybranych rynkach oferowana będzie także odmiana sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Focus

Cena od: 102 550 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Focus

Liczba ocen: 3 672
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Santas
Hatchback ST 2.3 Ecoboost 280KM 206kW
Ford Focus IV
Samochód otrzymałem na testy na 6 dni. Auto nowe z przebiegiem 7000 km. Jest to wersja ST Edition czyli pożegnalna (od 2022 wchodzi lifting) lepiej doposażona i limitowana. Samochód ma utwardzone zawieszenie w stosunku do zwykłego ST o 20% oraz ma mechaniczną (za pomocą specjalnego zestawu klucz i nakrętka) możliwość jego indywidualnej regulacji. Zadaje się ze są też inne opony o profilu 35 za miast 40. Wyróżnikiem jest jeszcze specyficzny niebieski kolor oraz maksymalne wyposażenie auta we wszystkie możliwe oferowane przez Forda dodatki z wyłączeniem szklanego dachu. W związku z tym że moje obcowanie z autem trwało jedynie 6 dni proszę nie taktować tego wpisu jako przemyśleń i wrażeń kierowcy, który użytkował samochód przez wiele tysięcy kilometrów, ale jako testera podobnego do tych którzy swoje testy umieszczają na Yutub-ie.
4,1
~Cezorek
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Zakup ponad 15 letniego Forda w 2021 roku oznacza, że masz znajomego blacharza. Kupiłem mój egzemplarz tanio, bo jako jedyny był w okolicy sensowny, a potrzebowałem auta na wyjazd za kilka dni. Wersja GHIA w automacie, bardzo fajnie się prowadzi, jak większość fordów. Kupiony za 6 tysięcy i na start do wrzucenia drugie tyle. Jeśli szukasz focusa, kup droższy i nie tułaj się po mechanikach na start. Obecnie celowałbym w ten rocznik na aukcjach za 9-10 tysięcy, bo to raczej pewniaki. Nie mogę ukrywać, bo dowiózł mnie zawsze bezawaryjnie gdzie chciałem. Po przesiadce z Imprezy jest przeskok, ale da się jeździć, całkiem fajne auto i pewnie wrócę jeszcze do focusa kolejnych generacji.
4,7
~Pymyn
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Auto ma obecnie 319tys km. Kupiłem przy przebiegu 292tys km 1.5 roku temu. Samochód to typowy kompakt, o prostej konstrukcji, więc wielu czy też kosztownych awarii w nim się nie uświadczy. Wygląda przyzwoicie, zawsze dowiezie do celu. Auto do jazdy do pracy, po zakupy, na wakacje też można nim pojechać bo jest dość pakowny, duży bagażnik i sporo miejsca w środku. Średnie spalanie odkąd go mam to 6.5L/100km. Moja jazda to 70% trasa. Nie jeżdżę jak emeryt, ale też bez szaleństw. W trasie jadąc za sznurem aut do 70-80kmh potrafi spaść do 5.6L/100, normalna jazda do 110~kmh to 6.5L/100, autostrada 140kmh 7.5-8.0L/100. Jestem zadowolony. Jak dotąd padł tylko moduł wentylatora i zbiorniczek wyrównawczy zaczął przeciekać. Kilka żarówek i bezpiecznik. To koszt rzędu 150zł przez niemal 30tys km. Dodatkowo wymiany oleju, filtrów, zużyte tuleje w przednich wahaczach. Ale to norma, że się zużywa. Jednym z minusów jest to, że jest głośny przy prędkościach 130kmh+ no i jeszcze powoli zaczyna korodować na tylnych nadkolach. Ale poza tym polecam. Idealny samochód na co dzień, przy niewielkich kosztach eksploatacji.

Raporty spalania Ford Focus

Liczba raportów: 4 102
Średnie spalanie dla Ford Focus
5,6 – 14,8
l/100 km
4,3 – 8,5
l/100 km
6,9 – 14,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus III
Nie wiem jak ludzie jeżdżą, że mają spalanie na poziomie 7 litrów. Mam ten samochód od nowości już ponad 9 lat i u mnie średnie spalanie z całego okresu to 9 litrów. Da się oczywiście tym samochodem uzyskać spalanie np 6 litrów albo i nawet mniej w trasie ale to nie jazda. Ten samochód jest stworzony dynamicznej jazdy. W mieście spalanie zwykle waha się od 9,5 do 10,5, jakbym nie jeździł to inaczej nie wychodzi. W trasie jak jedziemy spokojnie 90 -120 to spala 5-6,5 litra jak robimy przelotową na autostradzie w granicach 140 -200 to spalanie wychodzi 8,5-9 litrów przy szybkiej dynamicznej jeździe, jak ciśniemy w okolicach 200 cały czas to tak szybko jak mijają kilometry tak szybko opada wskazówka stanu paliwa (czytaj bardzo szybko - spalanie w okolicach 13-15 litrów). Ogólnie silnik rewelacja ale tylko w wersji 1,6, wersja 1,5 ta poliftowa to już jest muł, zbiera się grubo ponad 500obr/min wyżej i zanim się namyśli po kick downie to chwilę mija, w wersji 1,6 wciskasz przy 2000 obr/min i samochód idzie. Spokojnie dynamicznie przyspiesza nawet od 160 do 200. Idealny samochód do miasta i na trasę.
4,9
Kombi Facelifting 1.5 TDCi 95KM 70kW
Ford Focus III
Bardzo fajny i wdzięczny samochód. Następny z pewnością będzie ford. Minimalne spalanie jakie udało się osiągnąć to 4,1l/100km przy jeździe 70-100 bocznymi drogami na trasie. Przy autostradzie minimalne spalanie jakie osiągnąłem to 4,2l przy jedzie 90-120km/h, na dojazdach do pracy ok 20km 1/2 w mieście 1/2 na obwodnicy 4,6-4,7l.
5,3
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Ford Focus III
Obecnie komputer pokazuje 5,1 jednak wynik był przezemnie kasowany kilka razy i zmienia się to w zależności od pory roku czy opon zimowych. Spalanie realne wyliczone z aplikacji ze wszystkich tankowań odkąd posiadam samochód ok. 25000 km to 5,33 l/100 km. (Jazda mieszana).

Usterki Ford Focus

Liczba wpisów: 274
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 1
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
2 komentarze
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 140
4,5
Kombi 1.6 Duratec 105KM 77kW
Ford Focus III
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 105 tys. km
Przejechałem już 105kkm na LPG więc się wypowiem. Silnik dobrze znosi pracę na gazie, pod warunkiem, że jest poprawie wystrojona instalacja. Luzy zaworowe, o które sporo osób się martwi, u mnie przy przebiegu 220km ciągle są w normie. Silnik ten niestety ma inny (mniejszy) problem: po 200kkm wymienić musiałem kable wysokiego napięcia i cewkę (silnik przerywał pod...
4,3
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 82 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Po 50 tys. km użytkowania instalacji brak jakichkolwiek oznak nadmiernego zużycia silnika. Nie dostrzegłem też różnic w pracy silnika między jazdą na benzynie i LPG. Sama instalacja cały czas działała poprawnie, samochód nie miał problemów z zapłonem ani z przełączaniem się między LPG i benzyną. Wizyty w warsztacie wyłącznie w celu odbycia przeglądu gwarancyjnego oraz...
4,3
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Ford Focus I
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
W silniku krokowym z czasem zbiera się maź i silnik gaśnie przy niskich obrotach. To trzeba wyczyścić i dalej śmiga. Po włączeniu wentylatora chłodnicy na wolnych obrotach silnik trochę faluje z obrotami, gazownik i mechanik mówili żeby się tym nie martwić bo to instalacja elektryczna jest za bardzo obciążona według nich i dlatego faluje. Co jakiś czas zapala się kontrolka...
Ford Focus