Szukaj

Informacje o Ford Focus

Lata produkcji: 1998 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Ford Focus stał się jednym z najpopularniejszych reprezentantów segmentu C (niższa klasa średnia) i jest zarazem jednym z najlepiej sprzedających się modeli Forda. Następca starzejącego się Escorta zadebiutował w roku 1998 (choć Ford komunikował, że Focus to zerwanie z tradycją Escorta). Model okazał się olbrzymim sukcesem amerykańskiej marki, był nawet przez jakiś czas najchętniej nabywanym samochodem na świecie. Zakupiony został dotychczas przez ponad 10 mln osób. Był wielokrotnie nagradzany, zdobył m.in. tytuł Samochodu Roku po obu stronach Oceanu. Trzecia generacja Forda Focusa pojawiła się w 2011 roku, natomiast najnowsza, czwarta odmiana Forda Focusa zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2018 r. w odmianach hatchback i kombi, zaś na wybranych rynkach oferowana będzie także odmiana sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Focus

Cena od: 11 650 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Focus

Liczba ocen: 3 565
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Michał Szlązak
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus IV
Samochód daje niesamowitą frajdę z jazdy. Znakomicie się prowadzi, jednak w wersji ST-Line zawieszenie jest dość twarde. Silnik daje radę i jest w miarę dynamiczny, nie męczy się przy wysokich prędkościach. Bardzo dobra skrzynia manualna. Muszę również docenić kamerę cofania. Jedyną wadą jest elektronika. System Sync 2.5 ma kilka błędów, potrafi samoczynnie przyciszyć radio, kilka razy zdarzyła się też awaria czujników parkowania. Jednak mimo wszystko uważam, że obecnie to jeden z najlepszych kompaktów na rynku.
4,6
~Tomek
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Ford Focus IV
Prawie 2 lata jazdy za mną. To kolejny Focus, którym jeżdżę i zmiany idzą na pewno w dobrym kierunku. Większy pod każdym względem od poprzedników. Komfort jazdy naprawdę bardzo poprawny, a jak na tą klasę nawet dobry. Ogólna ocena na dobrą czwórkę z plusem, więc może nie napiszę o plusach, a skupie się na minusach. W początkowej fazie użytkowania uciążliwy problem z czujnikiem rozrzedzenia oleju, pierwsze 3 wymiany na przestrzeni 25tys km. Na plus to, że wszystkie wymiany Ford wziął na siebie. Po aktualizacji problem zniknął i nie ma kłopotu z przejechaniem 15tys km pomiędzy wymianami. Przejechałem w życiu miliony km wieloma samochodami, ale tak czułego układu kierowniczego to chyba w rękach nie miałem, bardzo długo się przyzwyczajałem. I rzecz drobna, ale jak na ten rocznik samochodu denerwująca to brak bluetootha 5.0, w 2018 roku to raczej powinien być standard. Ogólnie samochód zdecydowanie polecam, drobne bóle nie przesłaniają ogólnego bardzo pozytywnego wizerunku. Dobrałem kilka pakietów bardzo ułatwiających życie, jak biznes(bardzo polecam) czy winter i bardzo polecam takie rozwiązanie.
4,0
~Paweł
Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW
Ford Focus III
Samochód ( jakość wykonania, wrażenia z każdy, bezpieczeństwo )adekwatny do ceny zakupu 75 tys zlotych. Silnik nigdy nie zawiódł. Odpala na dotyk nawet w przy -20. Minusy: Pare razy zaciął się sync 3, wycieraczki przednie nie wyrabiały przy intensywnym deszczu, klimatyzacja i ogrzewanie absolutnie nie wydolne, w 18 letnim seicento zdecydowanie lepiej działały, po 56 tys km zaczął piszczeć autohold przy ruszaniu. Plusy: wysoka kultura jazdy, elastyczny silnik, spalanie na poziomie 5,0-5,2 l/100km, pobór oleju zerowy, mega przestronny bagaznik, precyzyjna skrzynia biegów, podgrzewana szyba działa prawidłowo . Zmieniam bo rodzina się powiększa i już brak cierpliwości jeśli chodzi o funkcjonowanie nawiewów.

Raporty spalania Ford Focus

Liczba raportów: 3 891
Średnie spalanie dla Ford Focus
5,7 – 14,8
l/100 km
4,3 – 8,5
l/100 km
6,9 – 14,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Kombi 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus IV
Autem przejechałem jakieś 5000 km co oznacza, że jest praktycznie na dotarciu. W codziennych dojazdach do pracy na trasie 12 km miasto wojewódzkie - przedmieścia to jakieś 8-8,5 l/100km. Przy cyklu na prawdę mieszanym to jakieś 7 najmniej wychodziło. Ostatnio zrobiłem mały test. Pokonałem trasę 65,8 km głównie drogami krajowymi i starałem się nie przekraczać 90 km/h z delikatnymi porywami do 100 km/h na dwupasmówce. Komputer pokazał 4,9 l/100 km. Faktem jest, że na prawdę zamulałem, bez gwałtownych przyspieszeń i przy wyłączonej klimatyzacji. W trasie nawet spadało do 4,8, ale ostatecznie po zatrzymaniu się pokazało 4,9.
5,6
Liczba komentarzy: 1
Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW
Ford Focus I
FOCUSA POSIADAM OK.7 LAT.ZAKUPIŁEM PRZY PRZEBIEGU OK.150,TYŚ km obecnie mam 365,tyś. w miedzy czasie z poważnych napraw wymieniłem wybierak w skrzyni biegów, raz dwu mase. reszta klocki olej itp.wtedy gdy trzeba. z jazdy jestem zadowolony, jak na swój wiek sporo jezdzę i autko sie odwdzięcza -wsiadam i jadę ;} radio fabryczne dobrze nadaje muzyczke,klima chłodzi ,i spalanie naprawdę spoko-nie szarpie po kieszeni. jedyny minusik który dopada moje autko to lekka rdza na drzwiach(prawdę mówiąc nie chciało mi sie go dodatkowo zabezpieczyć gdy go kupiłem),
6,7
Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Ford Focus IV
W dużym mieście wojewódzkim przy spokojnej jeździe pali średnio 6,5-7l, czasem potrafi dojść do 8l/100 przy dużych korkach. W trasie przy 90km/h pali w okolicach 5 litrów (można zejść nawet do 4,5l nie wyprzedzając i bardzo delikatnej nodze), przy 140km/h na autostradzie 6,5-7,5 w zależności czy z górki czy pod górkę :) Silnik super oszczędny, w trasie praktycznie niesłyszalny.

Usterki Ford Focus

Liczba wpisów: 256
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 138
4,3
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 82 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Po 50 tys. km użytkowania instalacji brak jakichkolwiek oznak nadmiernego zużycia silnika. Nie dostrzegłem też różnic w pracy silnika między jazdą na benzynie i LPG. Sama instalacja cały czas działała poprawnie, samochód nie miał problemów z zapłonem ani z przełączaniem się między LPG i benzyną. Wizyty w warsztacie wyłącznie w celu odbycia przeglądu gwarancyjnego oraz...
4,3
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Ford Focus I
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
W silniku krokowym z czasem zbiera się maź i silnik gaśnie przy niskich obrotach. To trzeba wyczyścić i dalej śmiga. Po włączeniu wentylatora chłodnicy na wolnych obrotach silnik trochę faluje z obrotami, gazownik i mechanik mówili żeby się tym nie martwić bo to instalacja elektryczna jest za bardzo obciążona według nich i dlatego faluje. Co jakiś czas zapala się kontrolka...
5,0
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: KME
przebieg: 2 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Jeśli chodzi o instalacje gazową do tego auta to polecam, rzecz jasna sekwencje. Nie sprawia problemów. Gaz zakładać w polecanych i renomowanych zakładach. Takimi nie są na pewno D.T. gas system z Poznania ul. Darłowska 56. Partacze nie umieli prawidłowo założyć węży od płynu chłodzącego(pełno trójników i nie potrzebnych węży), źle założony parownik, nieodpowiednie...
Ford Focus