Szukaj

Informacje o Ford Focus

Lata produkcji: 1998 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Ford Focus stał się jednym z najpopularniejszych reprezentantów segmentu C (niższa klasa średnia) i jest zarazem jednym z najlepiej sprzedających się modeli Forda. Następca starzejącego się Escorta zadebiutował w roku 1998 (choć Ford komunikował, że Focus to zerwanie z tradycją Escorta). Model okazał się olbrzymim sukcesem amerykańskiej marki, był nawet przez jakiś czas najchętniej nabywanym samochodem na świecie. Zakupiony został dotychczas przez ponad 10 mln osób. Był wielokrotnie nagradzany, zdobył m.in. tytuł Samochodu Roku po obu stronach Oceanu. Trzecia generacja Forda Focusa pojawiła się w 2011 roku, natomiast najnowsza, czwarta odmiana Forda Focusa zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2018 r. w odmianach hatchback i kombi, zaś na wybranych rynkach oferowana będzie także odmiana sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Focus

Cena od: 79 500 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Focus

Liczba ocen: 3 635
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Pymyn
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Auto ma obecnie 319tys km. Kupiłem przy przebiegu 292tys km 1.5 roku temu. Samochód to typowy kompakt, o prostej konstrukcji, więc wielu czy też kosztownych awarii w nim się nie uświadczy. Wygląda przyzwoicie, zawsze dowiezie do celu. Auto do jazdy do pracy, po zakupy, na wakacje też można nim pojechać bo jest dość pakowny, duży bagażnik i sporo miejsca w środku. Średnie spalanie odkąd go mam to 6.5L/100km. Moja jazda to 70% trasa. Nie jeżdżę jak emeryt, ale też bez szaleństw. W trasie jadąc za sznurem aut do 70-80kmh potrafi spaść do 5.6L/100, normalna jazda do 110~kmh to 6.5L/100, autostrada 140kmh 7.5-8.0L/100. Jestem zadowolony. Jak dotąd padł tylko moduł wentylatora i zbiorniczek wyrównawczy zaczął przeciekać. Kilka żarówek i bezpiecznik. To koszt rzędu 150zł przez niemal 30tys km. Dodatkowo wymiany oleju, filtrów, zużyte tuleje w przednich wahaczach. Ale to norma, że się zużywa. Jednym z minusów jest to, że jest głośny przy prędkościach 130kmh+ no i jeszcze powoli zaczyna korodować na tylnych nadkolach. Ale poza tym polecam. Idealny samochód na co dzień, przy niewielkich kosztach eksploatacji.
4,6
~kamil_rud
Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Ford Focus III
Przejechałem prawie 10 tys. km w 4 miesiące, w tym około 3 tys. po Rumunii. Póki co bez niespodzianek. . Mimo małego silnika autem jeździ się bardzo przyjemnie. Dało radę na trasie transfogaraskiej, więc wkładam między bajki zdania, że litr pojemności to może mieć czajnik. Przy zestawie dwie osoby + pełny bagażnik nie czułem braku mocy. Wiadomo samochód z tym silnikiem jest dla spokojnego kierowcy jednak na pewno nie będziemy zawali drogą. W środku jest cicho i wygodnie. Samochód pewnie się prowadzi, dla mnie doskonały kompromis pomiędzy zawieszeniem pontonowym, a twardym choć z przewagą tej drugiej cechy. Pewnie dodam jeszcze jakieś uwagi, gdy zrobię więcej km.
3,6
~Maciek
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Duzo na plus i duzo na minus. Sprawy na minus to bardziej kwestia mojego gustu - przede wszystkim nie podoba mi sie wizualnie. Zarowno wewnatrz jak i na zewnatrz. Materialy sa sredniej jakości, pare wkurzajacych rozwiązań jak aux w schowku, brak oswietlenia nad tylna kanapa - szczegolnie drazni przy zapinaniu po ciemku dziecka w foteliku tylem do jazdy. Ale tak ogolnie to dobre auto. Malo awaryjne, czesci tanie, dobrze sie prowadzi i ma wystarczajacy bagaznik dla rodziny 2+1 (przy 2+2 juz troche ciasno). Do przemieszczania z punktu a do b bardzo dobry wybor. Ale jesli oczekujesz frajdy z jazdy, komfortu, super jakosci - to nie jest auto tej klasy. Dobre, ale smutne i nudne

Raporty spalania Ford Focus

Liczba raportów: 4 025
Średnie spalanie dla Ford Focus
5,6 – 14,8
l/100 km
4,3 – 8,5
l/100 km
6,9 – 14,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Hatchback 5d facelifting 1.5 TDCi ECOnetic 105KM 77kW
Ford Focus III
Nie wiem skąd ludzie biorą wyniki w mieście na poziomie 6 l czy niższych...Jestem co prawda użytkownikiem Focusa 1.5 TDCi 105 km od 550 km, ale średnia spalania po mieście Rzeszowie na dystansie 370 km to 6,8 (oszczędna jazda bez gazowań), plus reszta to trasa RzeszowKrakow więc wychodzi średnia 6,2... Oczywiście podczas jazdy w trasie Kraków Rzeszów przy 130-140 km spalił jakieś 5,2-5,3 l co uważam za dobry wynik. Prędkości rzędu 80-90 km to faktycznie 3-3,5 l. Tak czy inaczej osobiście jestem mega zadowolony że spalania tego auta tylko nie wiem jakim cudem osoby oceniające wypisują takie wyniki..Dla mnie punktem odniesienia jest zawsze fabryka plus mniej więcej 3 l w mieście. Jeśli to się zgadza tzn. że wszystko jest ok.
5,9
Sedan 1.6 Duratec 105KM 77kW
Ford Focus III
Samochód MEGA jako zawieszenie i komfort oraz ekonomię - najlepszy na nierównych drogach, wszyscy zwalniają a Focus wybiera nierówności jak ciepłe bułeczki z piekarni. Spalanie - cykl mieszany , oszczędny tj. Autostrada do 120km/h , jazda w mieście i poza nią do 2500obr to uwaga 5,7l/100km - a przy tak niskich obrotach ten motor sobie po prostu radzi - oczywiście jeżeli nie musisz być najszybszy na światłach. Jestem przedstawicielem handlowym i w firmie nie chcieli wierzyć , że na co dzień od 4 lat mam tak niską średnią 6,5l/100km z klimą latem i w zimę itd. To też, aby pokazać , że przy temp. 10-20 @C auto może być bardziej oszczędne bez klimy przejeździłem 2 baki i wyszło 5,7l/100km. Średni cykl jazdy w km. to 30% autostrady , 10% drogi ekspresowej , 30% miasta , 30% drogi lokalne . Samochód jest z roku 2017 i przejechałem nim ponad 100tys km. Przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym nie powinien Wam przekroczyć 7,0l/100km. Przy okazji dostałem nową Toyotę 1,8 Hybryd , i przy zamulającej jeździe tj. autostrada za Tirami, miasta minimum gazu - wyszła 5,0l/100km , czyli 0,7l na 100km. Także fascynatom Hybryd proponuję wziąć kalkulator do ręki i obliczyć koszt inwestycji w ten system do stopy zwrotu z jego oszczędności.
5,1
Hatchback 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Ford Focus IV
Jak w każdym aucie wszystko zależy od stylu jazdy oraz trasy jaką się pokonuje. Autem da się jechać oszczędnie. Mój rekord przy emeryckiej jeździe na trasie ok. 70 km (85% DK/15% miasto) to 3,5l. Gdyby nie kilka czerwonych świateł być może udałoby się osiągnąć 3,3l/100km jednak taka jazda zupełnie nie daje przyjemności z prowadzenia auta, a wręcz irytuje zarówno kierowcę jak i innych uczestników ruchu. Ta sama trasa w trybie standardowym (dość dynamicznie, jednak bez przegięć) to ok 4,2-4,4l więc nadal ok. Na autostradzie wygląda to tak: do ok 120km/h - średnie spalanie w okolicy 4,4l-4,5l, ok 140km/h - śr. spalanie ok 5,2l, 150km/h - średnio 6,1-6,2l, 160km/h - średnio 6,8l. Średnia podana z odcinka 150km na każdą prędkość. Średnia z 3000km trasy mieszanej (50% autostrady, 35%DK, 15% miasto) to 5,1l/100km. Wszystkie dane spalania podaję z komputera pokładowego. Z tego co zdążyłem zauważyć zdarzają się rozbieżności względem dystrybutora jednak niewielkie (dystrybutor wskazuje tyle samo lub więcej o max 0,3l - choć może jest to kwestia stacji….) Trasy autostradowe pokonane w większości w 2 osoby i bagażnikiem pełnym bagaży.

Usterki Ford Focus

Liczba wpisów: 266
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
1 komentarz
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 140
4,5
Kombi 1.6 Duratec 105KM 77kW
Ford Focus III
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 105 tys. km
Przejechałem już 105kkm na LPG więc się wypowiem. Silnik dobrze znosi pracę na gazie, pod warunkiem, że jest poprawie wystrojona instalacja. Luzy zaworowe, o które sporo osób się martwi, u mnie przy przebiegu 220km ciągle są w normie. Silnik ten niestety ma inny (mniejszy) problem: po 200kkm wymienić musiałem kable wysokiego napięcia i cewkę (silnik przerywał pod...
4,3
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 82 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Po 50 tys. km użytkowania instalacji brak jakichkolwiek oznak nadmiernego zużycia silnika. Nie dostrzegłem też różnic w pracy silnika między jazdą na benzynie i LPG. Sama instalacja cały czas działała poprawnie, samochód nie miał problemów z zapłonem ani z przełączaniem się między LPG i benzyną. Wizyty w warsztacie wyłącznie w celu odbycia przeglądu gwarancyjnego oraz...
4,3
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Ford Focus I
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
W silniku krokowym z czasem zbiera się maź i silnik gaśnie przy niskich obrotach. To trzeba wyczyścić i dalej śmiga. Po włączeniu wentylatora chłodnicy na wolnych obrotach silnik trochę faluje z obrotami, gazownik i mechanik mówili żeby się tym nie martwić bo to instalacja elektryczna jest za bardzo obciążona według nich i dlatego faluje. Co jakiś czas zapala się kontrolka...
Ford Focus