Szukaj

Informacje o Ford Mondeo

Lata produkcji: 1993 – 2021
Segment: Klasa średnia
Ford Mondeo jest produkowanym od roku 1993 modelem klasy średniej (segment D), który zastąpił w ofercie Forda model Sierra. Samochód wziął swoją nazwę od „modus” – łacińskiego słowa oznaczającego „świat” (fr. „monde”, wł. „mondo”). Od roku 1992, kiedy to wycofano z oferty model Scorpio, Ford Mondeo awansował na flagowy produkt Forda na Starym Kontynencie. Mimo że model był pomyślany od początku jako samochód globalny Forda, na rynku amerykańskim jest oferowany pod innymi nazwami – najpierw jako Ford Contour i Mercury Mystique, a obecnie, z ujednoliconym globalnym designem, jako Ford Fusion. Obecna, piąta generacja Mondeo jest dostępna od roku 2014.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Ford Mondeo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Mondeo

Liczba ocen: 3 791
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~krzychu07
Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Ford Mondeo V
Na wstępie zaznaczę, że samochód kupiłem jako używany - miał być SUV z dużym bagażnikiem, skończyło się na Mondeo w liftbacku. Samochód kupiony jako 4/5-letni, z polskiego salonu za kwotę około 55 tysięcy złotych, w średniej wersji wyposażenia - w tym budżecie w mojej opinii ciężko o coś lepszego, co ma taką przestrzeń ładunkową, jak na rodzinne auto wygląda fajnie, ma dynamiczny silnik benzynowy, oraz jest dobrze wyposażony nawet w biedniejszych wersjach, mając choćby Android Auto, asystenty parkowania/ruszania czy automatyczne światła. Szukając samochodu, poza budżetem kierowałem się takimi kryteriami jak: silnik benzynowy, powyżej 140KM, bezwypadkowy, z polskiego salonu, rozsądne koszty utrzymania, duży bagażnik oraz w miarę świeży rocznik i względnie mały przebieg. Po przekopaniu całego Internetu, obejrzeniu wszystkich możliwych propozycji w przedziale 45-70 tysięcy PLN i przejechaniu się kilkoma autami wybór padł na Mondeo i jestem zadowolony. W tej konfiguracji Mondeo nie jest idealne - silnik jest dynamiczny ale trochę za głośny na wysokich obrotach, niektóre plastiki w środku mogłyby być lepiej spasowane, a skrzynia biegów mogłaby mieć krótszy drążek i skok - ale porównując do innych propozycji w tym przedziale cenowym na tamten moment był to trafiony wybór. Jako używany w tej cenie kupiłbym ponownie, gdybym miał kupować jako nówkę z gwarancją pewnie dopłaciłbym do 2.0 Ecoboosta w automacie.
3,7
~Janek
Liftback Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
Ford Mondeo V
Samochód wypada blado prawie pod każdym względem, ale i zarzucić mu coś poważnego nie można. Gdy patrzymy na mondeo jako na zwykły samochód i nie oczekujemy jakichś emocji, to jest w porządku. Kupiłem sobie Mondeo tylko dzięki tylnej kanapie, która jest miękka dla 3 osoby po środku i ma odpowiedni kąt pochylenia oparcia - dzieciom nie opadają głowy kiedy śpią. Gdyby nie to, że trudno znaleźć dobrą tylną kanapę, wybrałbym inny samochód. Sprawdziłem chyba wszystkie modele: kanapę, przyjaźnią dla 3 osób mają tylko Mondeo, BMW 5 bez skóry i niektóre SUVy. Samochody z grupy VAG, niestety mają zbyt pionowo ustawione oparcie i brak pianki po środku.
4,2
~Radosław Peda
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
Ford Mondeo III
Ogólnie Auto jak najbardziej dobre, silnik jeszcze mnie ani razu nie zawiódł. Blacha zdarza się rdza na drzwiach, podłoga cała. Największa wadą tego auta to słaba elektryka problemy typu otwierające się okna czy brak możliwości otwarcia klapy bagażnika jedynie kluczem wtedy. zawieszenie jest ok aczkolwiek niewygodnie dla mnie wchodząc w ostry zakręt duża prędkością oraz silnik zamulony dopiero od 2500 obrotów zaczyna się coś dziać. Skrzynia biegów dobra nie blokuje się nie hałasuje bez oporu wchodzą biegi. Wielki minus ,że posiada te auto dwumase.

Raporty spalania Ford Mondeo

Liczba raportów: 4 438
Średnie spalanie dla Ford Mondeo
5,3 – 14,2
l/100 km
4,4 – 8,4
l/100 km
5,3 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Ford Mondeo IV
Mondeo użytkuję od roku, pierwotnie było 140 koni ale szybko była zmiana na 163. Co do spalania, najmniejsze, kiedyś komputer pokazał na 170km trasie we mgle z prędkością max 80km/h 4.4l ale to tylko komputer. Nie tankowałem do pełna żeby to sprawdzić. Spalanie na trasie 1700km do szwajcarii z pełnym bagażnikiem 2 osoby, prędkość Średnia z trasy 100km/h a większą część trasy 130-140 na liczniku to 6.2l, ostatnio nawet wyszło 5.7 ale padał śnieg i deszcz więc jechaliśmy wolniej. Jeżdżąc koło domu poza miastem to 5.5- 5.7 Klima praktycznie nie zwiększa spalania. Auta nie użytkuję w mieście ale jadąc z prędkością 60km/h komputer pokazuje 3.9-4.4l Na 5 biegu 80-90 również w okolicach 3.9-4.6 Powyżej tej prędkości autko jest już mniej ekonomiczne. 105 na 6 to już powyżej 5l a potem już z każdą dychą pół litra więcej. Autko bardzo wygodne, można by się tylko przyczepić do jazdy w korkach. Nie wiem czy tylko u mnie tak jest ale jadąc w korku czasem szarpnie na 1, trzeba się pilnować i że sprzęgłem obchodzić jak z jajkiem, z kolei na 2 przy niskich obrotach silnik mało elastyczny. Trochę to nieprzyjemne. Moim zdaniem można było te biegi lepiej zgrać.Wkurza też ciągła zmiana biegów na trasie. Nie jestem zwolennikiem jazdy na 6 z prędkościami 1200obr jak to zaleca komputer. Chcąc nie chcąc poniżej 100 trzeba wbijać 5 i tak po polskich drogach czasem lepiej jechać na 5 wolniej niż co chwile wachlować. Chciałem automat ale mają złe opinie. Do minusów można też zaliczyć podłogę w bagażniku. Jakaś porażka. Kto widział ten wie co mam na myśli. Najgorzej wykonana rzecz w aucie. Poza tym autko super, godne polecenia. Nagrzewnica elektryczna zimą robi robotę, przednia szyba również. Po minucie auto rozmrożone a po przejechaniu 2km jest już cieplutko. Tylko żeby ceny na stacjach tak nie przerażały bo zalać pod korek to niemały wydatek. Kociołek 70l, idealny na długie trasy. Podane spalania to wyniki z realnego tankowania. Czasem się pokrywają z tym co komputer pokazuje, czasem rozbieżność jest nawet 0.5l. Staram się za każdym razem tankować podobnie - 4 odbicia. Co do naprawy, przy zakupie robiłem kompletne sprzęgło z dwumasą 181000km Potem wyszedł jeszcze termostat bo trzymał 63stopnie od początku jak kupiłem. Latem było ok ale zimą wkurzało jak przez 300km nagrzewnica działała, i spalanie przez to większe bo alternator musiał ostro pracować. Po zmianie jest 83-84 i jest ok. Nagrzewnica się wyłącza jak silnik osiągnie 70° Jak już się tak rozpisałem to wspomnę jeszcze o oponach. Autko było wyposażone w nowe goodyear 235/45r17 wielosezonowe. Mimo kosmicznej ceny ponad 500zł za sztukę nie polecam ich jeśli ktoś jeździ po nieodśnieżonych drogach. Jest porażka. Szybko musiałem kupić drugie felgi i założyłem zimówki ale 16calowe. Może autko gorzej wygląda ale za to lepiej się trzyma drogi. Jednak zimówki to zimowki. Cieszę się, że przekonałem się o tym w taki sposób a nie np po zakupie nowych opon. Minusem jest też trwałość wielosezonówek. Po 20tys zostało niewiele bieżnika, do ogranicznika zimowego jest max 1.5mm a więcej się zużyje przez lato. Suma sumarum jedna zima i na drugą już nie wystarczy opony. Zimówka powinna mieć min 4mm bieżnika, potem już traci swoje właściwości, nadaje się na "ZJEŻDŻENIE" lato. Cześć pewnie się że mną nie zgodzi ale mieszkam w takim rejonie ze zimą muszę pokonywać 7km oblodzonego zaśnieżonego asfaltu, na który piaskarki nie przyjeżdzają bo gmina oszczędza pieniądze. Najlepiej ta takiej trasie spisuje się stary dobry golf 3 1.9 tdi, beż abs z którym nawet mondeo wyposażone w różne systemy nie ma szans
8,3
Hatchback 2.0 Duratorq TDCi 130KM 96kW
Ford Mondeo IV
Na zimnym silniku, po mieście sięga do 11 litrów. Mieszana trasa wychodzi ok 8litrów, większość miasto. Średnio na trasie ok 6-6,5L. Przy mocniej zakorkowanej autostradzie bywa że sięga do 7L. Autko ma dobrą dynamikę i komfort jazdy, ale automat trochę podnosi spalanie w porównaniu z tradycyjnym manualem. (Mondeo MK4 2008, 2.0 TDCi, Automat, DPF)
9,5
Kombi 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
Ford Mondeo V
Biorąc pod uwagę 203 KM wyniki są rozsądne. Słabym punktem w osiągnięciu deklarowanych ilość spalania jest skrzynia biegowa hydrokinetyczna A6, niestety brakuje jej większej ilości biegów. Komputer pokładowy ma duże tendencje do zaniżania faktycznego spalania wiec tym nie można się sugerować. Swoje wyniki podaje po przejechaniu 2500tys km. średnie spalanie cykl mieszany 9,1l najwyższe spalanie cykl mieszany 11.22l najniższe spalanie cykl mieszany z przewagą trasy 66% to 8.1l

Usterki Ford Mondeo

Liczba wpisów: 303
Wysokie spalanie + wymiana DPF przy 15 tys,
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW 2019-2021
  • silnik
  • 16 tys. km
Witam Auto ma ledwo rok wersja Vignale. Diesle 140 kW. Auto było juz 4-5 razy w serwisie. Wysokie spalanie.... według mnie cos koło 8,8l.100 - cykl autostrada 100-130. tak ma byc ? Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia.. przy zapalaniu długa praca rozrusznika. W aucie za ponad 139tys wymienione juz było: wtryski kpl przewody wysokiego ciśnienia + czujniki. pompa wysokiego ciśnienia rozrząd a teraz - świece. Auto po hamowaniu - nie ma fabrycznej mocy - 168km - a gdzie 190km. Serwis tłumaczy sie ze robią co mają - decyzyjność inżyniera z forda polska. w tym aucie raczej silnik już klęka a dopiero ma 16tys. Moze mam pecha albo to takie ma byc ? Wygląda ładnie ale trwałości - raczej lipna. Raczej nie skorzystam z zakupu nowego samochodu w przyszłości a szczególnie będę unikał tej marki.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 16
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
2 komentarze
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 156
4,8
Hatchback 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Mondeo IV
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 127 tys. km
użytkowana przez: 39 tys. km
Gaz mam prawie dwa lata (przy zakupie inst. Gazowej Pomiar luzów zaworowych od 0,3 do 0,33 wydechowe oraz 0,25 do 0,28 ssące) butla 56l. Po założeniu instalacji zapalał się mi "check engine" po dwóch wizytach w warsztacie problem usunięty stąd 4 gwiazdki(w ramach gwarancji -nieodpłatnie). Na tę chwilę wszystko działa prawidłowo. Porównanie mogę mieć dopiero po...
5,0
Liftback 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Ford Mondeo V
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 46 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Prins DLM bez dopalania benzyny. Instalacja lepsza niż można przypuszczać, samochód pali od 10 litrów na po za miastem, 10-13 w mieście i przy prędkościach 200 km/h to 15 litrów gazu ale trzeba się napocić aby osiągnąć taki wynik. Średnio przejeżdża się około 400 km/pełny zbiornik 48 litrów gazu choć czasem wchodzi 50 litrów. Nie ma znaczenia czy jadę sam czy załadowany po...
5,0
Hatchback 1.8 i 16V 115KM 85kW
Ford Mondeo II
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ
przebieg: 159 tys. km
użytkowana przez: 174 tys. km
Mam instalacje od ośmiu lat. W zasadzie przez ten czas padła mi tylko mapa gazowa (koszt wraz z wymianą ok. 250zł) i elektrozawory gazowe...(2 x 30 zł). Poza tym same plusy: spala przy spokojnej jeździe poniżej 8l LPG/100 km... oczywiście niezbyt obciążony...Swce wymieniałem przez ten czas ze dwa razy... filtry - trzy... Od ponad trzech lat nic nie ruszam... chodzi, mało...
Ford Mondeo