Szukaj

Informacje o Ford Mondeo

Lata produkcji: 1993 – teraz
Segment: Klasa średnia
Ford Mondeo jest produkowanym od roku 1993 modelem klasy średniej (segment D), który zastąpił w ofercie Forda model Sierra. Samochód wziął swoją nazwę od „modus” – łacińskiego słowa oznaczającego „świat” (fr. „monde”, wł. „mondo”). Od roku 1992, kiedy to wycofano z oferty model Scorpio, Ford Mondeo awansował na flagowy produkt Forda na Starym Kontynencie. Mimo że model był pomyślany od początku jako samochód globalny Forda, na rynku amerykańskim jest oferowany pod innymi nazwami – najpierw jako Ford Contour i Mercury Mystique, a obecnie, z ujednoliconym globalnym designem, jako Ford Fusion. Obecna, piąta generacja Mondeo jest dostępna od roku 2014.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Ford Mondeo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Mondeo

Cena od: 109 320 PLN

Oceny Ford Mondeo

Liczba ocen: 3 657
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Drobne usterki - Karoseria - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~Łukasz
Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Ford Mondeo IV
Bardzo udany model, ładny, duży, wygodny z przeogromnym bagażnikiem. Miałem możliwość kupna Mondeo MK5, ale ford wg mnie zrobił krok w tył (mniejszy o 100L bagażnik, o 100kg większa waga, nieintuicyjny, zawieszający się infotainment, gorsze osiągi mimo 10KM więcej...). Najchętniej wziąłbym znowu MK4 tylko że w świeższym roczniku tak bardzo nam się z żoną ten samochód spodobał! Najlepszą cechą jest niewątpliwie bagażnik w świetnej konfiguracji LIFTBACK (wielki otwór załadowczy). Drugą jego mocną stroną jest zawieszenie - jedno z najlepszych z jakimi miałem do czynienia. Jest jednocześnie super wygodne, pięknie wybiera nierówności ale z drugiej nie powoduje przechyłów pojazdu w zakrętach! Są drobne mankamenty jak wypalające się ksenony, delikatne kratki wentylacyjne, skrzypiący po dłuższym czasie fotel kierowcy, czy rdza która mi się pojawiła na tylnym błotniku. Ogólnie jednak plusy górują nad minusami i ze szczerym sercem mogę ten pojazd polecić!
4,1
~zawad
Kombi 1.8 16V 130KM 96kW
Ford Mondeo III
duzy pojemny pakowny, komfortowy w trasie i jak w mieście, dla wprawnego kierowcy nie ma problemu z parkowaniem choc nie widac obrzezy auta, bardzo dobrze wyciszony, przez problemami nie słyszalem silnika ponizej 2tys, bardzo stabilny w trasie, drobne usterki odczepiajacej sie osłony wydechu, często przepalające sie żarówki (chyba że za tanie kupuje co 3mies) bardzo polecam choc właściwie nie trzyma wartośc, jest tego tyle na miescie ze mozna kupic za grosze i jeszcze taniej sprzedac, dobry wół roboczy bo nie jest to juz auto z prezencją.
4,8
~Dawid - UK
Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Ford Mondeo IV
Powiem tak, wszystkim tym co mówią "nie kupuje się samochodów na F...." mówię "ale nie dotyczy to Forda :)" Miałem już wiele aut, z różnych segmentów, BMW,Mercedes, Opel, Toyota, każde z nich miałem około roku, Ford mnie przytrzymał przy sobie prawie 2.5 roku :) NAJLEPSZE AUTO NA DŁUGIE TRASY !! mieszkałem w UK i latałem z przyczepą bagażową do 750kg trasy do Polski conajmniej 4 razy w roku, zrobiłem tym autem około 100tys km w dwa lata ! Kompletnie NIC poza normalnymi naprawami, i wymianami z racji wieku / przebiegu. Części tanie jak barszcz ! Silnik ? do wszystkich tych co mówią 1.8 TDCI to najgorszy wybór, mówię klepnijcie się w czoło ;) i to dwa razy. Wygodne, przestronne na maxa, ekonomiczne, tanie w utrzymaniu, coś więcej trzeba od auta ?

Raporty spalania Ford Mondeo

Liczba raportów: 4 179
Średnie spalanie dla Ford Mondeo
5,0 – 14,2
l/100 km
4,4 – 8,4
l/100 km
5,3 – 13,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Kombi 1.5 EcoBoost 165KM 121kW
Ford Mondeo V
Auto przy spokojnej jeździe w miarę mało pali. Wynik ok 8-8,5L przy aucie ważącym ponad 1600kg to raczej dobry wynik. Natomiast przy normalnej jeździe, czasami dynamicznej i dość agresywnej spali średnio 10L/100km tak 85% miasto, 15 trasa. Silniczek daje rade w tak dużym aucie, nie jest to może rakieta na wyścigi ale sprawnie napędza auto. Przy wyprzedzaniu dobrze jest zredukować bieg na 4 lub nawet 3 w zależności od prędkości (4 przy 90km/h a przy poniżej 80 nawet 3 bieg), nie ma w tedy problemu z szybkim wyprzedzeniem np. tira. Polecam.
5,5
Kombi 1.6 TDCi 115KM 85kW
Ford Mondeo V
Jeżdżę głównie po autostradach i drogach szybkiego ruchu gdzie staram się utrzymać prędkość 140 km/h. W takich warunkach, z czterema osobami na pokładzie Mondeo spala wg komputera 6 litrów oleju napędowego i raczej tej wartości nie przekracza, a czasami nawet wartość jest niższa. Na drogach krajowych, przy predkościach 100-120km/h schodzę delikatnie poniżej 5 litrów. Mieszkam w Warszawie ale na szczescie nie muszę jezdzić w godzinach szczytu. Poza tymi godzinami w ruchu miejskim spala maksymalnie 6,5l z włączonym systemem start/stop.
11,9
Hatchback 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Ford Mondeo IV
Skrzynia automatyczna, nominalna moc 203KM po zmianie softu 240KM, różnica w spalaniu nie zauważalna. Miasto to 13-16 l/100km, 16 to już maksymalne spalanie w zimie na krótkich odcinkach, gdzie silnik nie był dogrzany. Trasa np. Szczecin-Gliwice-Kraków-Zakopane-Warszawa-Szczecin ok 2500km 9-10l/100km. Auto nie jest zbyt oszczędne ale prowadzenie, wyprzedzanie jest piękne. Minimalne spalanie jakie osiągnąłem na trasie 350 km to 8.2, Ogólnie polecam.

Usterki Ford Mondeo

Liczba wpisów: 278
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Oczekuje na rozwiązanie
Brak temperatury na wskaźniku
  • Ford Mondeo I Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1993-1996
  • układ chłodzenia
Jakis czas temu miałem regenerowany parownik, w drodzę powrotnej od mechanika zauważyłem brak jakiej kolwiek temperatury na zegarze. Poczułem dziwny swąd jakby spalenizną, zatrzymałem się i już nie mogłem uruchomić silnika. Zajrzałem pod maskę a tam gorąco jak w piekle, zlokalizowałem usterkę - pękł mi wężyk płynu chłodzącego. Wezwałem pomoc, wymienili mi wężyk, zalałem płynem i pojechałem w dalszą drogę powrotną. Wydaje mi się, iż od tamtej pory nie mam żadnego wskazania na zegarze, jedynie po odpaleniu silnika wskazówka może drygnie tylko 1 mm i tyle.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 145
5,0
Hatchback 1.8 i 16V 115KM 85kW
Ford Mondeo II
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ
przebieg: 159 tys. km
użytkowana przez: 174 tys. km
Mam instalacje od ośmiu lat. W zasadzie przez ten czas padła mi tylko mapa gazowa (koszt wraz z wymianą ok. 250zł) i elektrozawory gazowe...(2 x 30 zł). Poza tym same plusy: spala przy spokojnej jeździe poniżej 8l LPG/100 km... oczywiście niezbyt obciążony...Swce wymieniałem przez ten czas ze dwa razy... filtry - trzy... Od ponad trzech lat nic nie ruszam... chodzi, mało...
4,5
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Mondeo IV
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 144 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Instalacja wykonana prawie 2 lata temu, przejechane ponad 40 tyś. km. Do chwili obecnej kilka wizyt serwisowych (3 razy kontrolka check engine - uboga mieszanka, 1 przegląd okresowy). Problem zawsze rozwiązany w ramach gwarancji (poza przeglądem okresowym, który jest płatny). Ogólnie Automix jest godny polecenia!
4,5
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Mondeo IV
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 144 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Instalacja wykonana prawie 2 lata temu, przejechane ponad 40 tyś. km. Do chwili obecnej kilka wizyt serwisowych (3 razy kontrolka check engine - uboga mieszanka, 1 przegląd okresowy). Problem zawsze rozwiązany w ramach gwarancji (poza przeglądem okresowym, który jest płatny). Ogólnie Automix jest godny polecenia!
Ford Mondeo