Szukaj

Informacje o Ford Mondeo

Lata produkcji: 1993 – teraz
Segment: Klasa średnia
Ford Mondeo jest produkowanym od roku 1993 modelem klasy średniej (segment D), który zastąpił w ofercie Forda model Sierra. Samochód wziął swoją nazwę od „modus” – łacińskiego słowa oznaczającego „świat” (fr. „monde”, wł. „mondo”). Od roku 1992, kiedy to wycofano z oferty model Scorpio, Ford Mondeo awansował na flagowy produkt Forda na Starym Kontynencie. Mimo że model był pomyślany od początku jako samochód globalny Forda, na rynku amerykańskim jest oferowany pod innymi nazwami – najpierw jako Ford Contour i Mercury Mystique, a obecnie, z ujednoliconym globalnym designem, jako Ford Fusion. Obecna, piąta generacja Mondeo jest dostępna od roku 2014.
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Ford Mondeo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Mondeo

Cena od: 98 630 PLN

Oceny Ford Mondeo

Liczba ocen: 3 629
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Drobne usterki - Karoseria - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,6
~Sirk99
Hatchback 1.6 i 16V 88KM 65kW
Ford Mondeo I
Auto w moich rękach od roku , wcześniej należał do taty. Ogólnie samochód jak na początek dla młodego kierowcy super , dużo uczy i nie jest wymagające. 88 koni wolno się zbiera ale da się to jakoś przeżyć. Najgorsze w tym samochodzie są zderzaki które są wykonane z jakiś wafli , najmniejsze puknięcie powoduje w nim wielką dziurę. Nawet gdy uderzyłem o kant zderzaka torbą spowodowało to jego ukruszenie. Sylwetka auta mi osobiście się podoba , jak na swoje lata wydaje mi się że nie wygląda źle a może wyglądać ciekawie na ulicy przez to że jest ich coraz mniej. Przez 6 lat odkąd jest w naszej rodzinie nie miał poważniejszych usterek i myślę że jak będę go kiedyś sprzedawał to za śmieszne pieniądze niestety chociaż na pewno jeszcze komuś posłuży swoją niezawodnością.
4,4
~Kamilos01
Sedan 2.0 145KM 107kW
Ford Mondeo III
Moje Mondeo kupiłem w 2015 roku i niedługo potem założyłem w nim instalację LPG. Po około 20 tys. kilometrów trzeba było wykonać kompletny remont głowicy, co kosztowało mnie 3500zł. Raz pojawił się problem z klimatyzacją, okazało się że panel sterowania klimą (automatyczną) został zalany plakiem podczas czyszczenia wnętrza. Wymiana razem z nowym panelem kosztowała 100zł. Poza tym auto bezawaryjne. Przez 4 lata użytkowania wymieniałem tylko części eksploatacyjne ( hamulce, filtry, itd). Dodam, że Ford jeździł m.in. na długich trasach (Polska - Niemcy) i nigdy mnie nie zawiódł. Moim zdaniem w przypadku samochodów sprawdza się zasada jak dbasz tak masz. Wolę lać dobry olej co 10 tys. km i wymieniać na czas zużyte części niż potem narzekać, że auto jest awaryjne.
4,6
~mateusz_Żydek
Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Ford Mondeo IV
Posiadam samochód już 12- ty rok, kupiłem go w salonie. Jest to trzeci samochód dlatego taki przebieg. Opiszę bez bajerowania i na chłodno. Samochód jest jeszcze ładny i olbrzymi - miejsca starczy nawet rosłym użytkownikom. Ma wszystko co potrzebne ( automatyczne światła , wycieraczki , ogromny bagażnik , grzana przednia szyba z systemem odparowania , regulacja podświetlenia kokpitu itp.) i nie ma wszystkiego co zbędne (czujniki ciśnienia , filtr DPF). Samochód idealny na trasy -pali załadowany pod sufit z czterema dorosłymi 6,3 litra (kilka razy Makarska w Chorwacji) 140 km/h.W mieście 7,3do 8,5 w zależności od umiejętności kierowcy) Teraz po kolei. Silnik głośny , słabo wyciszona przegroda silnika. Dwa razy wymieniłem sprzęgło z dwumasem . Duża turbodziura-trzeba się jej nauczyć ale jest to wada. Rozwarstwia się co 4-5 lat króciec termostatu - bez względu czy jest oryginalny czy podróbka i kapie na rozrusznik. Silnik kapitalnie się tuninguje (żeliwny) na 160 kM i jest to bajka, ciągnie niemiłosiernie. Zawieszenie to mistrzostwo świata-opisują to wszystkie fachowe magazyny, niezniszczalne. Widoczność dobra ,lusterka spore. Wentylacja i ogrzewanie znakomite. Jeśli ktoś pisze inaczej to kłamie. Przestrzeń dla pasażerów ogromna. Siedzenia niewygodne w wersji Trend. Mikroskopijny schowek przed pasażerem(wstyd) , brak uchwytów na kubki , te w tunelu między pasażerami to porażka. Skrzynia biegów 6 biegowa zestrojona na autostrady , źle ustawiona na miasto i kręte górskie drogi (za krótka trójka). Jedynka i dwójka ciężko wchodzą za sprawą bardzo krótkiej dźwigni zmiany biegów. Hamulce są trwałe i nieprawdopodobnie skuteczne (chyba za bardzo). Ergonomia taka sobie. wyciszenie- słychać silnik na niskich biegach. Po wyciszeniu drzwi olbrzymia poprawa, polecam bo to proste do wykonania i tanie. Przy okazji proponuję wymienić głośniki (katastrofa). Ceny części bardzo przyzwoite, ale poza dwumasem i króćcem termostatu kompletnie nic się nie psuje. Karoseria i podwozie (po 11 latach) bez najmniejszych uwag , ale auto garażowane) i myte z soli po zimie. Auto reprezentacyjne na dłuższe trasy.

Raporty spalania Ford Mondeo

Liczba raportów: 4 133
Średnie spalanie dla Ford Mondeo
5,0 – 14,2
l/100 km
4,4 – 8,4
l/100 km
5,3 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Kombi 1.6 TDCi 115KM 85kW
Ford Mondeo V
Jeżdżę głównie po autostradach i drogach szybkiego ruchu gdzie staram się utrzymać prędkość 140 km/h. W takich warunkach, z czterema osobami na pokładzie Mondeo spala wg komputera 6 litrów oleju napędowego i raczej tej wartości nie przekracza, a czasami nawet wartość jest niższa. Na drogach krajowych, przy predkościach 100-120km/h schodzę delikatnie poniżej 5 litrów. Mieszkam w Warszawie ale na szczescie nie muszę jezdzić w godzinach szczytu. Poza tymi godzinami w ruchu miejskim spala maksymalnie 6,5l z włączonym systemem start/stop.
8,9
Sedan 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Ford Mondeo IV
Super samochód polecam każdemu. Spalanie po mieście przy oszczędnej jeździe 8.1 przy średnio dynamicznej jeździe w mieście 9 litrów przy bardziej dynamicznej jezdzie w mieście od 10 - 11 litrów. W trasie przy 130 km/h 6,5 litra przy 140 km/h 7,5 litra przy 150 km/h około 8,5 litra
6,1
Kombi 1.6 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Mondeo IV
Jeżdżę głownie po trasie i nie specjalnie szybko. Połowa po autostradach przeważnie z przepisowa prędkością. Poniżej 6l ciężko zejsc. Tzn. da się ale jazda z prędkością nie wyższą niż 100km/h. Komputer pokazuje ok. 5,8-6,0 ale na stacji okazuje się, że bliżej jest do 6,5l. Mógłby spalać deko mniej ale waga swoje robi. Poprzednie moje auto Vectra 1,9 150KM paliło bardzo podobnie a moc nieporównywalna.

Usterki Ford Mondeo

Liczba wpisów: 274
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Oczekuje na rozwiązanie
Brak temperatury na wskaźniku
  • Ford Mondeo I Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1993-1996
  • układ chłodzenia
Jakis czas temu miałem regenerowany parownik, w drodzę powrotnej od mechanika zauważyłem brak jakiej kolwiek temperatury na zegarze. Poczułem dziwny swąd jakby spalenizną, zatrzymałem się i już nie mogłem uruchomić silnika. Zajrzałem pod maskę a tam gorąco jak w piekle, zlokalizowałem usterkę - pękł mi wężyk płynu chłodzącego. Wezwałem pomoc, wymienili mi wężyk, zalałem płynem i pojechałem w dalszą drogę powrotną. Wydaje mi się, iż od tamtej pory nie mam żadnego wskazania na zegarze, jedynie po odpaleniu silnika wskazówka może drygnie tylko 1 mm i tyle.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 143
5,0
Hatchback 1.8 i 16V 115KM 85kW
Ford Mondeo II
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ
przebieg: 159 tys. km
użytkowana przez: 174 tys. km
Mam instalacje od ośmiu lat. W zasadzie przez ten czas padła mi tylko mapa gazowa (koszt wraz z wymianą ok. 250zł) i elektrozawory gazowe...(2 x 30 zł). Poza tym same plusy: spala przy spokojnej jeździe poniżej 8l LPG/100 km... oczywiście niezbyt obciążony...Swce wymieniałem przez ten czas ze dwa razy... filtry - trzy... Od ponad trzech lat nic nie ruszam... chodzi, mało...
5,0
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Mondeo IV
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 263 tys. km
użytkowana przez: 23 tys. km
Witam, zakładałem już drugą instalacje gazową w tym warsztacie. Obsługa jest tam bardzo profesjonalna i z całą pewnością mogę polecić ten warsztat. Przy montażu w drugim samochodzie jestem jeszcze bardziej zadowolony z usługi. Kolektory ściągane do wiercenia co mam potwierdzone zdjęciami. Zero strach a jaka oszczędność dla portfela!
4,5
Sedan 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Ford Mondeo IV
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC JUST P&D
przebieg: 197 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Jeżdżę na zamontowanej instalacji firmy BRC P&D. Instalacja godna polecenia w sam raz do większych silników. Z moim radzi sobie bez najmniejszego problemu i mogę śmiało podkręcać auto bo ma jeszcze spory zapas. Ogółem żadnych problemów nie mam, po dwóch przeglądach instalacja nie miała żadnych błędów. Mogę ją polecić
Ford Mondeo