Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee

Lata produkcji: 1992 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz

Jeep Grand Cherokee – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Jeep Grand Cherokee

Cena od: 244 000 PLN

Oceny Jeep Grand Cherokee

Liczba ocen: 452
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Drobne usterki - Układ jezdny - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,5
~Marek
Terenowy 3.6 V6 286KM 210kW
Jeep Grand Cherokee IV
Szukałem samochodu dla żony, ale wiem, że to nie do końca jest auto dla kobiety - może nie każdej, z uwagi na gabaryty pojazdu. Sam pozbyłem się swojego dotychczasowego mniejszego SUVa, bo zakochałem się w tym aucie - nabyłem 9-latka, I rej. w 2011r., więc można powiedzieć, że 8-letni samochód. Auto w wersji Overland - wszystkie możliwe udogodnienia, bez pneumatyki, bez świateł LED, bez aktywnego tempomatu, czyli bez tego, co się psuje w tych samochodach, tak jak słyszę. Jako, że to jest auto z epoki dopracowanych podzespołów o prostej konstrukcji, to będzie działać jeszcze wiele lat. Widoczność w aucie niesamowita- wysoko się siedzi i człowiek wie, że jedzie bezpiecznym pojazdem. Szeroka tylna kanapa pozwala przewieźć wygodnie trójkę pasażerów. Bagażnik mógłby być większy, ale ogólnie optymalnie. Jedyny mankament to spalanie, ale można powiedzieć, że dobra cena samochodu zrekompensuje koszty paliwa - w gaz nie chciałbym wchodzić, mimo dobry opinii a sam mam złe doświadczenia przy innym aucie. Skrzynia działa dość płynnie, choć 4 biegi i jeden nadbieg to trochę za mało, ale ogólnie mi wystarcza. Polecam ten czołg ;-)
4,3
~hunte
Terenowy 4.0 i 190KM 140kW
Jeep Grand Cherokee II
Mam trzy samochody SUVy. Dwa z nich to JEEPKI, WG i WK. Szukałem auta wygodnego i sprawnego w terenie z dwóch powodów: jestem myśliwym dwa mieszkam na tzw kolonii czyli osiedlu paru domków w odległości 1km od drogi asfaltowej i powiedzmy odśnieżanej z tego względu miał dobrze sobie radzić z zaspami śnieżnymi. Jak do lasu i pól to wiadomo nie miał być za drogi czyli trochę starszy aby cena była przystępniejsza. Jak starszy to już nie z silnikiem DIESLA bo zima odległość do wioski sklepu itd. śniegi musi palić na sicher, więc stanęło benzyna. Po bardzo wnikliwym przeanalizowaniu wybór padł na Jeepka Wg, Wj to to samo tylko WG robiony w Austrii. Sa różne skrzynie biegów. Ja wybrałem najlepszą QUADRADRIVE. Taka nazwa na tylnej klapie pod napisem 4x4 oraz przy manetce biegów. Jeepki są rzadkie z tą skrzynią czy radzej rodzajem przeniesienia napędów ale się trafiają a co najważniejsze sprzedający nie maja o tym pojęcia ze maja rzadkiego Jeepka. To by było na tyle czym się kierowałem przy wyborze Jeepka GC WJ. Aha czemu silnik 4 litry ? bo ponoć najprostrzy i niezawodny. REFLEKSJE po 6 latach używania: To mój ulubiony pojazd z posiadanych pomimo ze sprawia problemy tylko on z całej trójki. Niezawodny kumpel w pasji myśliwskiej i zimą. Trzeba sobie zdawać sprawę ze nowy kosztował ok 170 tys złotych, więc jak go kupujemy za 15-20 tys to trzeba się liczyć że aby nam służył będzie wymagał zadbania o niego. Układ napędowy, napęd 4x4 skrzynia zero problemów tfu tfu żeby nie zauroczyć. Klocki tarcze amortyzatory normalna eksploatacja i normalne zużycie, wymienione części tanie i ogólnie dostępne bez problemów. Największe problemy: nieodpowiedni mechanicy którzy byli największą przyczyną powstawania usterek ale to nie wina auta. Od czasu do czasu wysiadały mi małe elektryczne pierdółki ale wkurzające. Podsumowanie: uważam nabycie tej maszyny do jazdy terenowej bo tak należy ją nazwać za udany wybór do tego stopnia że nie zamierzam się z im rozstawać do końca życia. Zamierzam kupić tanio anglika aby silnik był w zapasie. Co do uwag wyrażonych w niektórych opiniach ze nie jest tak szybki jak osobówka to odpowiedź jest banalna: to jest auto ze skrzynią umożliwiającą jazdę w terenie a nie ścigania się na autostradzie. Spokojnie można nim jechać 140- 160 i to wystarcza. Mi wystarcza 130. To nie jest ogier lecz stateczny koń roboczy. Wygodny koń roboczy mający w tyłku zaspy śnieżne, i wszelakie przeszkody typu rozebrana droga częściowo, krawężniki błota itp. Przejeżdza wszystko do tego stopnia że trzeba uważać na parkingach bo on na wolnych obrotach nie zatrzymuje się na krawężniku tylko go przejeżdza. Kwestia bujania tego auta: Jeśli mamy auto minimum 14 letnie bo produkcja zakończyła się w 2004 roku to mamy na bank powybijane wszelkie gumy w układzie zawieszenia. O ile końcówki drążków itp. zauważalne w trakcie eksploatacji użytkownicy na bieżąco wymieniają to już np. tuleje wachaczy których luzy nie są wykrywane na trzepaczce w stacji diagnostycznej na bank sa oryginalne i nie wymieniane nigdy. To one są przyczyną pływania JEEPKA II generacji. Najczęściej dotyczy to tylnych wachaczy których luz powoduje przemieszczanie się tylnego mostu objawiające się zarzucaniem tyłkiem i efektem pływania po drodze. Koszt wymiany gum na poliuretanowe w tulejach to ok 200 zł. To nie jest autko wyścigowe tylko niesamowicie użytkowe jeśli ktoś musi albo chce przemieszczać się raz po asfalcie a raz po nie tylko szutrowej drodze ale nawet po zaoranej ziemi. Tylko tym należy się kierować przy wyborze tego auta. aaa jeszcze jedno: kobiety uwielbiają tym samochodem jeździć. Mi zaś sprawia przyjemność ze mogę bez problemu zjechać z drogi praktycznie gdzie chcę. Wolność mi to auto daje w rekreacyjnej jeździe.
4,5
~Huck Rosenberg, [email protected]
Terenowy 4.7 i V8 235KM 173kW
Jeep Grand Cherokee II
Witam serdecznie, chciałbym pomóc zainteresowanym takim Jeepem Czytelnikom w orientacji, jaki właściwie jest Jeep Grand Cherokee WJ. Poprzednio jeździłem ZJ-tem, z silnikiem 4.0 w wersji Limited. Podczas gdy tamten był naprawdę bardzo dobry, ten jest jeszcze lepszy. Dałem wprawdzie 4 gwiazdki, bo pięć to byłaby przesada, ale należy mu się ocena tak 4,4 (solidne plus dobry) podczas gdy ZJ-towi jakieś 4,2 - dobry z małym plusikiem ;). Poza tym poprzednii Jeep był nabyty w niezbyt zadbanym stanie technicznym, a to zawsze kończy sie niemożliwością doprowadzenia samochodu do super stanu, a ten jest w raczej bardzo dobrym, ale to nie rzutuje na ocenę. Główna poprawa nowszego modelu to poprostu nowocześniejszy, opływowy, lekko zaokrąglony wygląd (chocaż ZJ też zdecydowanie ma to coś), dużo lepsze reflektory, koło zapasowe w podłodze bagażnika, czyli jeśli jest LPG, to butla nie blokuje bagażnika, co jest jednak bardzo uciążliwe i ważne na codzień. WJ jest sporo miększy od Zj-ta. Moja wersja jest europejska z nieco twardszym zawieszeniem podobnie jak miał poprzednik, pochodzący z Niemiec, więc tutaj porównanie jest bardzo fair. Więcej o tym w Układzie Jezdnym. Jest to samochód bardzo wygodny, luksusowy, uniwersalny, komfortowy na gorszych drogach i bardzo dzielny terenowo. Na autostradzie podczas jazdy na Chorwację szybki i stabilny - można jechać 160-180 km/h bez wielkiego obciążenia silnika i zagrożenia stabilności pojazdu (zaznaczam, że nie jeździłem wersją amerykańską, która podobno jest jeszcze miększa i mniej stabilna, za to jeszcze bardziej komfortowa). Reasumując: Wygląd oceniam na dobry plus, mimo, że auto ma 18 lat, Koszta napraw na bardzo dobry (tanie części, dostępne, proste naprawy, powszechność modelu), Przestrzeń w kabinie na minus bardzo dobry (tylne siedzenia sa wygodne, ale jest tam ciasno dla wysokich osób), pakowność bagażnika bardzo duża, a z rozłożonymi fotelami ogromna. Zarówno na autostradzie jak i tym bardziej w mieście i zwykłej trasie jest to bardzo cichy samochód - do tego stopnia, że poprzedni właściciel założył tłumik Magnaflow, żeby "poprawić" brzmienie silnika, i rzeczywiście teraz go bardziej słychać, ale nie jest to bardzo głośne, choć na autostradzie jest troche buczenia (2200-2500 obrotów przy 100- 160 km/h, które po kilku godzinach jazdy może się jednak znudzić. Takiego tłumika raczej nie zalecam. Byc może sam go w końcu wymienię na standard. Opon nie słychać, zawieszenie bardzo ciche, słyszalne tylko na sporych dziurach, resorowanie komfortowe, prowadzenie pewne. Miałem w nim pewne zjawisko zwane Death Wooble, drgania mostu przedniego, ale to opiszę w sekcji Układ Jezdny. Polecam zdecydowanie każdemu, kto chce mieć bardzo ciekawy, uniwersalny, wygodny, rasowy, niedrogi w nabyciu i eksploatacji samochód. Proszę tylko nie żałować pieniążków na kupienie od razu w niezłym stanie - jest rzeczą praktycznie niemożliwą wyprowadzić kiepsko utrzymany lakierniczo i technicznie samochód nazadbane auto- to znaczy teoretycznie tak, ale kosztem 2x większym, niż kupno innego, lepszego.

Raporty spalania Jeep Grand Cherokee

Liczba raportów: 559
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee
11,9 – 27,8
l/100 km
9,5 – 12,3
l/100 km
15,4 – 22,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

26,0
Terenowy 4.7 i V8 Overland 258KM 190kW
Jeep Grand Cherokee II
Ja mam wj mocno wyliftowanego i na oponach terenowych a/t w miescie 30 to jest norma boli tylkoaly zbiornik gazu i co chwile stacji trzeba szukac. Ale nie zamienie go na nic innego, super wygodny, swietne osiagi i ceny czesci jak na takie auto na fajnym poziomie. Porównując moje poprzednie auto czyli mercedesa a clasa 2000r w dieslu, części mam dużo tańsze a przeliczajac koszty paliwa niewiele wiekrze bo tamto malenstwo lubilo spalić a komfort jazdu jest w wj dużo wiekrzy. I ta prosta, toporna niezniszczalna konstrukcja...
11,3
Terenowy 3.1 TD 140KM 103kW
Jeep Grand Cherokee II
spalanie 12-13l przy 16/75/245 i duzym protektoracie prawie AT. I to dane z jazdy w terenie i czestym ruszaniu. W sumie bardzo stabilne niezaleznie czy szosa czy teren. No moze przy calodniowej pracy w terenie (8h) skoczy do 14. Troche mniej niz 11-12 przy opinie szosowej 20/45/275 (11-12l). W jeepa jednak duzo wsadzilem w eksploatacje w roku (ok 5-6k PLN) Duzo jak na zakup (bo40-50% wartosci) ALE zrobilem 60 tysiecy a w terenie okolo 5k wiec na to jak auto pracuje to sa zadne koszty. Co kleka: koncowki drazkow (3x w roku), przegub walu napedowego do przedniego mostu (3x w roku),tuleje wahaczy ale auto naprawde pracuje - jesli jezdzisz 90% po szosie to te sprawy dotkna Cie raz na kilka lat jesli w ogole
12,0
Terenowy 3.0 CRD V6 218KM 160kW
Jeep Grand Cherokee III
Przebieg bliski 200 tys. W większości używany do raczej spokojnej jazdy miejskiej - średnie zużycie około 12 a w zimie 13 litrów. Na dłuższej trasie (autostrada) bez problemów schodzi do 10. Widzę że wg innych raportów jest dość podobnie czyli pewnie to swego rodzaju norma.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 66
5,0
Terenowy 5.7 i V8 4WD 326KM 240kW
Jeep Grand Cherokee III
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 94 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Prowadząc podróżniczy tryb życia zależała mi na sprawnym i ekonomicznym aucie które poradzi sobie w terenie jak i na szosie , gdzie zapewni mi bezpieczeństwo , zdecydowałem się na markę Landi Renzo za namową znajomego który też zakładał taka instalacje tej firmy w innym aucie . Samochód nie spala jakiejś małej ilości gazu jednak na taki silnik i gabaryty auta jest to bardzo...
5,0
Terenowy 5.7 i V8 4WD 326KM 240kW
Jeep Grand Cherokee III
instalacja: BRC
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Mam u siebie kompletna instalacje BRC i jestem zachwycony:) wszystko zalezy od tego jak wystrojona jest instalacja, trzeba to zrobic umiejetnie aby V-ósemka rowno pracowala! Samochod chodzi i brzmi niesamowicie, 5.7 litra to prawdziwy smok dla benzyny wiec nie pozostaje nic innego jak montaz porzadnej instalacji gazowej. Wszystkim zajeli sie spece z Energy Gaz Polska w...
5,0
Terenowy 4.7 i V8 235KM 173kW
Jeep Grand Cherokee II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 155 tys. km
Instalacja BRC P&D, od montażu przejechane już blisko 150 tys.km. Instalacja montowana przy przebiegu 180 tys.km. Silnik po montażu LPG pracuje bez zarzutu. Przed montażem miał dokładny przegląd, drobny remont. Od tamtej pory nie do zdarcia. Sprawdza się zarówno w trasie jaki i w terenie. A LPG przy jego spalaniu generuje spore oszczędności.
Jeep Grand Cherokee