Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee

Lata produkcji: 1992 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz

Jeep Grand Cherokee – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Darek kroll
Terenowy 3.1 TD 140KM 103kW
Jeep Grand Cherokee II
Kupiłem Jeep 3.1td 4 lata temu. Samochód super się prowadzi i w terenie daje radę oczywiście to nie samochód do masakrycznego topienia, ale na jazdę terenową w piachu i na podjazdach super. Ważne dobre gumy z dobrym bieżnikiem i gryzie piach pięknie. Ja używam M+S nie jest źle ale przymierzam się do A/T. Nie polecam go zbyt mocno motać bo ten samochód nie jest do dużych kółek, lift max 2'' nie więcej. Jeżeli chcesz go bardziej podnosić i dać opony większe to przeróbka zawieszenia jak w banku, bo inaczej wszystko będzie się rwało. Silnik to iście czary mary z łodzi. Jak trafisz na zadbany to nie ma problemu z jazda, ale trzeba pamiętać o wymianie oleju i kontroli temperatury, bo jak raz coś się zacznie sypać to już koniec, remont u niego jest masakryczny. Na szczęście mnie to nie spotkało, ale słyszałem, że jak trafi się to mało kto potrafi to dobrze zrobić, lepiej poszukać działający a stary na szrot. Jednak jak się dba to samochodzik wdzięcznie działa. NIE MIAŁEM Z NIM ŻADNYCH PROBLEMÓW. Jeżdżę nim na odpoczynek bezdrożami i zrobiłem za te 4 lata 30tys. Jak cieknie to mur beton nie jest to uszczelnienie tylko mikro pęknięcia na flanszy między skrzynia a silnikiem. Nie warto spawać, bo może pofałdować najlepiej poszukać dobrej używki albo kupić nową.
4,9
~Kiris11
Terenowy 5.2 i V8 Limited 215KM 158kW
Jeep Grand Cherokee I
Samochód jest świetny. Komfort dla kierowcy i pasażera bardzo dobry, natomiast z tyłu jest juz nieznacznie gorzej, ponieważ skórzane siedzenia na tylnej kanapie w moim aucie były nowiutkie, nigdy nie były używane to na nich pasażer się ślizgał. Auto praktycznie bezawaryjne,regularna wymiana oleju jak i płynów i do przodu. Brzmienie V8 nie do opisania, auto proste w konstrukcji a co za tym idzie niezawodne. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ok 7 sek. pocisk, nie miał szans golf gti czy jakoś tak, bmw 3 3 litry benzyna, mercedes clk i wiele innych śmiałków. Zostawali w tyle.... https://www.youtube.com/watch?v=ZdaZtyvf_n4 to tak dla niedowiarków.
3,2
~Pilot66
Terenowy 4.7 i V8 235KM 173kW
Jeep Grand Cherokee II
Awaryjny silnik, w którym rozlatuje się klawiatura rozrządu - spadają kołyski popychaczy! Silnik nie pali na tych garach, bardzo mocno przez to kuleje. Ludzie piszą rożne bzdury o niewłaściwych olejach itd. - Guzik prawda. Chrysler sknocił wykonanie głowicy, w której dochodzi do WYPADANIA GNIAZD ZAWORÓW. Trzeba ściągać głowicę bo samo założenie kołyski z powrotem skutkuje ponownym wypadnięciem po tygodniu, trzech czy dziesięciu. Remont polega na wspawaniu tych gniazd tak, żeby już nie wypadły nigdy! To jest wada fabryczna, która całkowicie dyskwalifikuje ten samochód jako terenowy. Wyobraźmy sobie, że jedziemy na odkrywczą wyprawę np. na Antarktydę, wierząc w swojego Jeepa ze wspaniałym silnikiem 4,7. a tu silnik ten rozlatuje nam się nagle w środku pustkowia bez żadnej wyraźnej przyczyny. My zamarzamy w drodze do najbliższych siedzib ludzkich tylko dlatego, że firma Chrysler odwaliła badziew z wykonaniem zaworów. Skandal, panie Chrysler, albowiem pierwszą cechą samochodu terenowego ma być jego NIEZAWODNOŚĆ. A tu nie tylko mi ale wielu użytkownikom również w Stanach takie rzeczy się dzieją i jest to standard przy przebiegu 150 000 km. Mi się i tak udało bo mój ma 250 tys, ale co to jest na taki silnik. Gdyby gniazda były odpowiednio zrobione, to ten silnik robi spokojnie dwa czy 3 razy tyle - bo inne rzeczy są super - mało pali, dobrze ciągnie bardzo równo pracuje.
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee
12,3 – 27,8
l/100 km
9,5 – 12,3
l/100 km
15,3 – 22,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

19,3
Terenowy 5.2 i V8 Limited 215KM 158kW
Jeep Grand Cherokee I
Spalanie 10.2 litra na trasie 2 osoby skrzynia na dachu zzima. Wlane pod korek w Busku przejazd do Kluszkowce. Trasa lekko górzysta i jechałem zaddupiami zgodnie z przepisami. 60km/h do 110km/h max. Nadmieniam że gazu dotykałem a raczej muskałem noga motyla........!!!! W mieście przy ok 0 stopniach czyli zapał 10 min jazdy stop...... Niestety OK 20 literków przy lekkiej nodze. Myślę że ten czołg może i 30 wciągnąć ale wolę nie testować. JAZDA jest za to MEEEGGGAAA przyjemna. Kocham ten złom!!!!!!
9,3
Terenowy Facelifting 3.0 V6 CRD 250KM 184kW
Jeep Grand Cherokee IV
Dane podawane przez producenta odbiegają od rzeczywistości ale samochód rekompensuje to osiągami i elastycznością silnika. W jeździe "codziennej" tzn. ok. 25 - 30 kilometrów (trasa dom - szkoła - praca - dom), przy założeniu, że połowa dystansu to miasto reszta strefa podmiejska, średnie spalanie zimą w korkach nawet 11,5 l/100km. Przy rozsądnym obchodzeniu się z gazem i mniejszych korkach spalanie spada do 9,4 l/100km. W dni z mniejszym natężeniem ruchu nawet 8,8 l/100km. Jak na samochód o wadze 2,5 tony z 250 konnym silnikiem oraz stałym napędem na 4 koła to nie są złe wyniki.
9,3
Terenowy Facelifting 3.0 V6 CRD 250KM 184kW
Jeep Grand Cherokee IV
Dane podawane przez producenta odbiegają od rzeczywistości ale samochód rekompensuje to osiągami i elastycznością silnika. W jeździe "codziennej" tzn. ok. 25 - 30 kilometrów (trasa dom - szkoła - praca - dom), przy założeniu, że połowa dystansu to miasto reszta strefa podmiejska, średnie spalanie zimą w korkach nawet 11,5 l/100km. Przy rozsądnym obchodzeniu się z gazem i mniejszych korkach spalanie spada do 9,4 l/100km. W dni z mniejszym natężeniem ruchu nawet 8,8 l/100km. Jak na samochód o wadze 2,5 tony z 250 konnym silnikiem oraz stałym napędem na 4 koła to nie są złe wyniki.
Grzanie się skrzyni
  • Jeep Grand Cherokee II 3.1 TD 140KM 103kW 1998-2002
  • układ napędowy
Przy dłuższej jeździe w mieście. Prawdopodobnie grzeje mi sie olej w skrzyni. Zrzuca biegi, nie chce przerzucic. Olej zmieniłem wraz z filtrami dwa 2,500 tyś km temu. I do tej pory było dobrze. I tu znow zaczeło. Nie chce znow oleju zmieniać gdyż mam jeszcze czas... Dodam jeszcze ze gdy mam włączoną klime szybciej sie grzeje skrzynia. Płyn chłodniczy jest dobry dolewałem kilka koncentratów. Czy można jakoś to zrobic żeby sie tak nie działo. najlepiej bez wymiany chłodnicy od skrzyni ;] Zrzuca biegi, nie chce zmienić biegu.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zapowietrzenie układu paliwowego
  • Jeep Grand Cherokee II 2.7 CDRi 163KM 120kW 2002-2004
  • inne
  • 250 tys. km
Mam powracający kłopot z zapowietrzeniem układu paliwowego. Co ok. pół roku powtarza się problem z uruchomieniem silnika z powodu sporej ilości powietrza w wężyku nadmiaru. Wymiany oringów, filtra, opasek i zaworka przelewowego niestety nie pomagają. W sklepie moto natomiast słyszałam, że owe zaworki są w znacznej części uszkodzone fabrycznie i trafić na sprawny jest ciężko. Przy ominięciu zaworka paliwo jest także bardzo wzburzone. Może ktoś ma pomysł, co jest przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
wycieki płynów eksploatacyjnych
  • Jeep Grand Cherokee II 4.7 i V8 235KM 173kW 1998-2004
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Jak to mówią, jak w jeepie nie cieknie olej, to znaczy, że już go nie ma :D Upierdliwe wycieki oleju, a to z uszczelki wału korbowego z przodu, a to z tyłu (co wymaga wyjęcia skrzyni) oraz z uszczelki miski olejowej. Dalej układ wspomagania potrafi się rozszczelnić, a także układ chłodzący oraz mosty. Trzeba często kontrolować poziomy płynów i zerkać pod samochód.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 67
5,0
Terenowy 5.7 i V8 4WD 326KM 240kW
Jeep Grand Cherokee III
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 94 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Prowadząc podróżniczy tryb życia zależała mi na sprawnym i ekonomicznym aucie które poradzi sobie w terenie jak i na szosie , gdzie zapewni mi bezpieczeństwo , zdecydowałem się na markę Landi Renzo za namową znajomego który też zakładał taka instalacje tej firmy w innym aucie . Samochód nie spala jakiejś małej ilości gazu jednak na taki silnik i gabaryty auta jest to bardzo...
5,0
Terenowy 5.7 i V8 4WD 326KM 240kW
Jeep Grand Cherokee III
instalacja: BRC
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Mam u siebie kompletna instalacje BRC i jestem zachwycony:) wszystko zalezy od tego jak wystrojona jest instalacja, trzeba to zrobic umiejetnie aby V-ósemka rowno pracowala! Samochod chodzi i brzmi niesamowicie, 5.7 litra to prawdziwy smok dla benzyny wiec nie pozostaje nic innego jak montaz porzadnej instalacji gazowej. Wszystkim zajeli sie spece z Energy Gaz Polska w...
5,0
Terenowy Facelifting 2016 3.6 286KM 210kW
Jeep Grand Cherokee IV
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Samochód palił jak smok i musiałem w końcu założyć instalacje , żałuje tylko że tak późno podjąłem taką decyzję . Koszty eksploatacji spadły o połowę silnik pracuje rewelacyjnie nie ma najmniejszych szarpnięć , wszystko serwisowane na bieżąco
Jeep Grand Cherokee