Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E

Lata produkcji: 1993 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
Powagosław

Nie tylko zachwycająco piękny, ale i (ponoć) inteligentny samochód, ze swoimi komputerowymi asystentami jazdy swoisty pomost pomiędzy autem samosterującym i tradycyjnym. Nie wiem tylko, czy ujednolicenie stylistyczne z Klasą C to na pewno najlepszym pomysł.

~Powagosław
Luzacjusz

Klasa E nigdy nie wyglądała lepiej niż dziś. Może po faceliftingu poprzedniej generacji. Ale generalnie ten samochód nigdy nie wygrywał jakimś porywającym designem, a teraz już tak. Strach się bać.

~Luzacjusz

Mercedes Klasa E – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Mercedes Klasa E

Cena od: 195 600 PLN

Oceny Mercedes Klasa E

Liczba ocen: 796
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,9
~Michał
Limuzyna AMG 3.0 AMG 43 401KM 295kW
Mercedes Klasa E W213
Samochód moich marzeń, wszystko super tylko gdyby nie stał już w serwisie przez półtora miesiąca. Silnik mocny zrywny, ale po 35 tys jak pada rozrząd to jest chyba coś nie tak. Za takie pieniądze nawet przy baby amg powinni wymienić cały rozrząd nie mówiąc o silniku a nie szukać przyczyny i po omacku dochodzić do tego co nie gra. Do dzisiaj nie wiem kiedy dostanę samochód cały czas wymieniają po jednej części, nie wiem czy to zależy od serwisu i salonu czy od tych wyżej. Tak czy inaczej samochód przez 35000 km dał mi wiele radości z jazdy. Jest to mały szatan w garniturze ogólnie polecam może akurat ja mam pecha do tego egzemplarza. Pozdrawiam
4,4
~Klops
Kombi 350 CGI BlueEFFICIENCY 306KM 225kW
Mercedes Klasa E W212
Pierwsze 5tys zrobione więc jakieś wnioski i przemyślenia już mam. Auto generalnie bardzo porządne i dobrze wykonane. Posiada cały szereg zalet i kilka wad, które nie pozwalają na uzyskanie maksymalnej oceny. Mimo wszystko porównując W212 do aut którymi miałem okazję jeździć - E60, E91 335i, Audi A6, Infiniti FX45 , Lexus GS oraz innych dużych kombi z segmentu niżej - Citroena C5, Renault Laguny, Peugeota 508 to auto wypada nieźle i z pewnością chwilę ze mną zostanie. Mój silnik to dokładnie 292 konny 350CGI ale nie widziałem tutaj takiego do wyboru.
4,9
~Paweł
Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW
Mercedes Klasa E W213
Pierwsze wrażenia pozytywne, Auto, bardzo dobre jedynym minusem jaki mogę już dziś opisać to tradycyjny brak odzwierciedlenia w rzeczywistości danych dotyczących spalania. Ja po przejechaniu 3000 kilometrów jeżdżąc codziennie w trybie mieszanym ( około 35 km po trasie i tyle samo po mieście) z delikatnym traktowaniem pedału gazu osiągnąłem wynik 7,7 L . I to w zasadzie jedyny minus na gorąco reszta naprawdę na najwyższym poziomie. Wcześniej przez kilka lat jeżdziłem kupionymi w salonach Volvo XC90 (2015) , BMW 520 , VolvoXC60, Audi A6 i szczerze to żaden z tych samochodów w moim odczuciu nie jest tak dopracowany jak W213. Ja polecam

Raporty spalania Mercedes Klasa E

Liczba raportów: 1 107
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E
8,3 – 23,2
l/100 km
5,4 – 13,0
l/100 km
7,3 – 17,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Sedan 2.2 D 95KM 70kW
Mercedes Klasa E W210
Silnik 2,2l diesel jest jednostką bezobsługową, całkiem oszczędną... Ale niestety nie w tym samochodzie. Czuć, że 95KM nie radzi sobie z masą samochodu, jesteśmy ostatni na starcie spod świateł, a po autostradzie pojedziemy najwyżej przepisowo. Wkręcając go powyżej 3000 obrotów wydaje z siebie smutny "krzyk", którego nie chcemy słuchać. Z drugiej strony wsiadając do tego samochodu nie chce się ruszać dynamicznie spod świateł, ani jechać szybciej po autostradzie. Chce się siedzieć i sunąć w najlepszych, najbardziej komfortowych warunkach. Więc może ta jednostka napędowa nie jest aż tak bezsensowna.
8,3
Kombi S211 2.7 (270 CDI) 177KM 130kW
Mercedes Klasa E W211
Po przesiadce ze starego audi 100 c42.5tdi uczucia mieszane. Znacznie wyższe spalanie którego nietłumaczy ani masa pojazdu bo audi czesto jeździło z kompletem pasażerów i załadowane, ani pojemność, ani moc, bo audi miało zrobione jakies 220KM i prawie 500Nm. Po za tym brak dynamiki. Merc z tym silnikiem w pojedynku z pod świateł zostanie pokonane przez w/w auto ale dobrze utrzymane a nie zajeżdzone. Fotele równierż nie sąwygodne jak w starym audi wwersji kubełkowej. Podsumowując auto jest paliwożerne, i ociężałe, z nieprecyzyjne działającą skrzynią manualną, jeśli już bym miał ponownie kupić takie samo rozważyłbym zakup z pieciobiegowym automatem. Zalety, znacznie bardziej komfortowe zawieszenie, które na drodze sie zachowuje znacznie lepiej, bardzo zwrotne auto. Ogromny bagażnik, który po złożeniu foteli jest poprostu ogromny i bezproblemu zmieści trzy trupy w wyprostowanej pozycji.przetestowane :-) Wracając do spalania moimzdanie powinno być sporo mniejsze bo to auto przy delikatnej jeździe zjada tyle ile audi przy ostrej dynamicznej jeździe, Normy emisji CO2 to czysta kpina bo gdzie się podziewa dwutlenek węgla ktory powstaje ze spalenia dodatkowych 50% paliwa?
10,4
Limuzyna 2.0 200 184KM 135kW
Mercedes Klasa E W213
W mieście 12litrów to standard, jak jeździmy delikatnie. Osiągniecie większych wyników to kwestia trochę bardziej dynamicznej jazdy. W trasie można zejść do 7-7.2l, ale przy prędkościach rzędu 90-100km/h. Przy autostradowych 140km/h, srednio 8.7l. Jak na 184 koni, mogłoby być lepiej.

Usterki Mercedes Klasa E

Liczba wpisów: 41
najprawdopodobniej konieczna wymiana reduktora gazowego
  • Mercedes Klasa E W124 Sedan 2.0 136KM 100kW 1993-1995
  • silnik
Mam zainstalowaną od 2004r instalacje LPG. Do niedawna wszystko było ok i spalałem w trasie około 7,2 litra gazu. Od pewnego czasu mam problemy z uruchamianiem samochodu na sekwencji.Bywa, że kilkakrotne próby odpalenia na benzynie nie dają efektu i dopiero po przełączeniu na gaz po kilkukrotnym uruchamianiu odpala.Jeździłem do mechanika, który orzekł, że winne są wtryski, natomiast gazownik twierdzi, ze najprawdopodobniej reduktor.Mam zainstalowany reduktor TECNO 100kW -136KM i zastanawiam się, czy koniecznie muszę wymienić na identyczny. W tej chwili cena tego oryginalnego z symbolem BRC kształtuje się w przedziale 260-300 zł, natomiast jest podobny parametrami w cenie dużo niższej, bo około 180-200 zł.Proszę o pomoc i radę, czy zamiana nie wpłynie ujemnie na pracę silnika zmniejszając może jego moc lub zużycie gazu.Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź, za którą z góry serdecznie dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie
silnik nie ma mocy
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.1 (200 CDI) 122KM 90kW 2002-2006
  • silnik
silnik po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu sie traci moc obroty tylko do 3000 na 1 biegu 3000 a 2,3,4 bieg 2000 5 do 3000. Po wyłączeniu samochodu jest ok ale gdy przejade kawałek a wszczegulności gdy zatrzymuje się na światłach w mieście włancza mu sie mulenie. Nadmieniam iż wymieniłem turbine i nic to nie dało. Na autostradzie gdy jade szybko i obroty są powyżej 3000 mode jecha dużo kilometrów. modół sterujący turbiną po prawej stronie została wymieniona cała turbina z modółem sterującym ale usterka nie znikła
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Dymienie i spadek mocy
  • Mercedes Klasa E W210 Sedan 2.2 CDI 143KM 105kW 1999-2002
  • silnik
silne dymienie przy przyśpieszaniu, chwilowy brak mocy - nie wchodzi na obroty po dodaniu gazu - duże opuźnienie przy dodaniu gazu, ( wymienioy interkooler, dolot sprawny - klapki ok., wymieniony przepływomież, wyczyszczony ERG, komputer wskazuje sprawne wtryski.)- nadal bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Klasa E