Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E

Lata produkcji: 1993 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Nie tylko zachwycająco piękny, ale i (ponoć) inteligentny samochód, ze swoimi komputerowymi asystentami jazdy swoisty pomost pomiędzy autem samosterującym i tradycyjnym. Nie wiem tylko, czy ujednolicenie stylistyczne z Klasą C to na pewno najlepszym pomysł.

~Powagosław
Luzacjusz

Klasa E nigdy nie wyglądała lepiej niż dziś. Może po faceliftingu poprzedniej generacji. Ale generalnie ten samochód nigdy nie wygrywał jakimś porywającym designem, a teraz już tak. Strach się bać.

~Luzacjusz

Mercedes Klasa E – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Mercedes Klasa E - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Mercedes Klasa E

Liczba ocen: 821
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Szczęsliwy posiadacz
Sedan W211 2.1 (200 CDI) 136KM 100kW
Mercedes Klasa E W211
Użytkuje samochód na dojazdy do pracy, wyjazdy zagraniczne robie średnio rocznie 80 tys km.. Samochód jeszcze NIGDY mnie nie zawiódł mimo 688 tys km na licznik, a podejrzewam, że mógł być cofnięty bo kupiłem w komisie sprowadzony z magicznym wtedy stanem licznika 170 tys km.. :) Silnik sztos ! Pali z dotyku czy zimą przy -20 czy latem, nie kopci.. Jedyne co będę musiał zrobić to podkładki pod wtryskami, ale to już się objawia delikatnie od ponad roku i jeszcze da rade Automat w tym aucie to majstersztyk, nie szarpie nawet po długiej jeździe! Myślałem o zmianie auta na w212 ale jak zobaczyłem STANY LICZNIKÓW nazywanych PRZEBIEGAMI o środki aut sa 2 x gorsze jak u mnie to trudno, dobije miliona !
4,5
~RYDZYK
Sedan 2.2 D 95KM 70kW
Mercedes Klasa E W210
Autko godne polecenia moja wersja 2.2 D Manual {wskazany automat} chyba najmniej pozytywnie oceniana. W sumie fakt coś takiego jak przyspieszenie w tym aucie chyba nie występuje.Ale spalanie po tasie poniżej 7 litrów miasto 7-8 litrów ale nóżka ciężka. Następny problem rdza niestety TEN TYP TAK MA i koniec dyskusji. Co do elektryki tylne szyby padają jak muchy u mnie z tylu nie działa żadna siadają mechanizmy prowadzące, co dalej już wiem nadmuch panel sterowania nadmuchem żyje swoim życiem, ale wystarczy puknąć, walnąć i działa jak trzeba, co jeszcze a no właśnie kierunki działają ale już na liczniku często po włączeniu kierunku cisza. Co do zalet mmm to całe auto to zaleta 2 lata i nigdy nie stanęło jak kupiłem wymieniłem olej { 10w40 Castrol } i do teraz cały czas jeździ przejechałem około 10 tyś oleju ile było tyle jest. Klima działa wyśmienicie, autko bardzo wygodne płynie się nim po prostu. Nie kładzie się tylna kanapa, ale bagażnik bardzo pojemny.Akumulator pod tylnym siedzeniem tez fajne rozwiązanie. Jeśli chodzi o eksploatacje koszty bardzo niskie przez dwa lata wymieniłem tylne amortyzatory koszt 200 zł,tarcze klocki przód koszt 270 zł, olej koszt 190 zł, filtr paliwa koszt 40 zł, tłumik zrobiłem we własnym zakresie ale koszt układu wydechowego to około 300 zł, wymieniłem także czujnik pedału hamulca koszt 65 zł. W sumie to wszystko co zrobiłem przez prawie 2 lata. Jest jeszcze jedna kwestia tzw. pompy lukas niestety nie ma ona dobrej opini aczkolwiek ja od zakupu tego auta nie mam z nią problemu. Pompa jest sucha nie cieknie i nigdy nic się z nią nie działo. Możliwe że poprzedni właściciel coś z nią robił, ale ja takich informacji nie mam. Jedyny problem jaki mnie czeka to chyba wymiana świec żarowych gdy jest ciepło tak maks do 0"C jest ok poniżej po odpaleniu szarpie i kopci, tak przez 5 minut dopóki się nie rozgrzeje, ale to problem świec trzeba będzie wymienić, ale tamtą zime dał rade i bez tej operacji. Ogólnie autko fajne i polecam. Jeśli coś będę szukał to chyba też w210 lub w211 ale z jakimś lepszym silnikiem chodzi głównie mi o moc. Niestety nie ma aut doskonałych każde ma jakieś wady i zalety, z użytkowania mercedesa jestem ogólnie bardzo zadowolony i polecam to autko. Jeszcze jedno nie zapominajmy że to autko ma 22 lata i prawie 800 tyś przebiegu. Patrząc na całość jednak to MERCEDES.
4,4
~Marcin
Limuzyna AMG 3.0 AMG 43 401KM 295kW
Mercedes Klasa E W213
Kombi - ale nie będę już wszystkiego przepisywał ;) Po kilku BMW i Audi, nadszedł czas na Mercedesa, który w końcu wygląda tak, że można go bardzo polubić. Komfortem bije na głowę dwie wcześniej wymienione marki, należy przez to rozumieć nie tylko zestrojenie zawieszenia i ciszę w kabinie, ale także komfort i ergonomię wnętrza, a przede wszystkim genialne zestrojenie silnika ze skrzynią biegów i 401 PS. Ergonomia wnętrza na początku wymaga przyzwyczajenia, potem dochodzi się do wniosku, że jest nawet lepiej pomyślana, niż u konkurencji da się lubić. Na tę klasę mocy i rozmiary auta w wersji kombi spalanie u mnie w okolicach 10,5 l na 100 km uważam, za zupełnie przyzwoite, dzięki 9 stopniowej skrzyni, bardzo szybka jazda niemiecką autostradą 200-220 kmh wyceniła się na zaledwie 12,5 l na 100 km. Niestety, auto nie jest pozbawione wad, w moim przypadku nigdy nie przydarzyła mi się poważna awaria, jednakże ilość drobnych usterek to jest jakiś żart, jest ich po prostu dużo, już kilkanaście, a to skrzypi coś w desce, a to nie działa podświetlenie led lusterek, a to znowu nie działa automatyczne parkowanie. Nawet jednak w tym miejscu, ten minus ma swoją jasną stroną - otóż w żadnej innej marce nie spotkałem się z tak przychylnym klientowi serwisem, zgłaszanie problemu nie jest rozpatrywane jako kłopot i nikt mi nie wmawia, że tak być powinno czy "ten typ tak ma", pracownicy serwisu zawsze starają się mi pomóc i usunąć problem, nawet jeżeli jest to skrzypienie w desce czy nie równo spasowany boczek, niestety w Audi było inaczej - tam każde zgłoszenie, najpierw 10 razy próbowali zanegować, wymigać się od roboty, w BMW bywało różnie.

Raporty spalania Mercedes Klasa E

Liczba raportów: 1 162
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E
7,7 – 23,2
l/100 km
5,4 – 13,0
l/100 km
7,3 – 17,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Limuzyna 1.6 200d 160KM 118kW
Mercedes Klasa E W213
Samochód odebrany z salonu z przebiegiem 5 km., użytkowany przez 12 miesięcy w specyficznych warunkach. Przebieg realizowany w 80% w warunkach miejskich - Warszawa, w dzień i w nocy. Obecny stan licznika – 60.000 km. Pojazd eksploatowany wyłącznie na paliwie BP z włączoną non-stop klimatyzacją. System Start-Stop używany sporadycznie. Średnie zużycie paliwa wynikające z dokładnych pomiarów, a nie odczytów danych z komputera pokładowego, który – jak wynika z wielu moich doświadczeń zaniża wynik w każdym samochodzie. Cykl miejski – 7,44 l./100 km. Mieszany: 7,39l./100 km., Pozamiejski: 7,09 l./100 km. Średnie zużycie paliwa na przestrzeni jednego roku i przebiegu 60.000 km. – 7,51 l./100 km.
6,4
Limuzyna Facelifting 220 CDI 170KM 125kW
Mercedes Klasa E W212
Jazda autostradą, tylko ja bez pasażerów, najekonomiczniej jak się da (wszystkie paski od Eco jazdy na full), tempomat ustawiony na 120km/h po przejechaniu 250km pokazywał spalanie 4.8 do 5.1l, jazda po mieście to ok 8l, silnik się dość długo nagrzewa przez co i spala znacznie więcej przez pierwsze kilka km, jazda mieszana to ok 6.5l Zaznaczam jednak ze staram się jeździć delikatnie więc poniżej tych wartości się już raczej zejść nie da, kto ma cięższa nogę niech sobie doliczyć minimum 20% wiecej. Co do samego auta to po pierwszym zachwycie muszę stwierdzić że tylko w bogatej opcji opłaca się je kupić, niestety rzeczy takie jak kamera cofania jak i fotele z pamięcią na min 2 kierowców powinny być standardem w aucie tej klasy
7,8
Kombi S211 2.1 (220 CDI) 170KM 125kW
Mercedes Klasa E W211
Witam Swoja S211 przy przebiegu 343 tkm i 5 stopniowej skrzyni automatycznej radzi sobie spoko. Na trasie 120kmh tempomat zapakowany na Fulla 2 dorosłych 3 dzieci i bagażnik na maksa spalił 5.8 według komputera. Jazda tak samo Ale 140-160 spalił 7.2 więc myślę jest okay. Miasto zależy jak się depta pedal gazu potrafi i 10 spalić. Ale to jest komfort i bez gwiazdy niema jazdy pozdrawiam

Usterki Mercedes Klasa E

Liczba wpisów: 45
najprawdopodobniej konieczna wymiana reduktora gazowego
  • Mercedes Klasa E W124 Sedan 2.0 136KM 100kW 1993-1995
  • silnik
Mam zainstalowaną od 2004r instalacje LPG. Do niedawna wszystko było ok i spalałem w trasie około 7,2 litra gazu. Od pewnego czasu mam problemy z uruchamianiem samochodu na sekwencji.Bywa, że kilkakrotne próby odpalenia na benzynie nie dają efektu i dopiero po przełączeniu na gaz po kilkukrotnym uruchamianiu odpala.Jeździłem do mechanika, który orzekł, że winne są wtryski, natomiast gazownik twierdzi, ze najprawdopodobniej reduktor.Mam zainstalowany reduktor TECNO 100kW -136KM i zastanawiam się, czy koniecznie muszę wymienić na identyczny. W tej chwili cena tego oryginalnego z symbolem BRC kształtuje się w przedziale 260-300 zł, natomiast jest podobny parametrami w cenie dużo niższej, bo około 180-200 zł.Proszę o pomoc i radę, czy zamiana nie wpłynie ujemnie na pracę silnika zmniejszając może jego moc lub zużycie gazu.Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź, za którą z góry serdecznie dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie
silnik nie ma mocy
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.1 (200 CDI) 122KM 90kW 2002-2006
  • silnik
silnik po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu sie traci moc obroty tylko do 3000 na 1 biegu 3000 a 2,3,4 bieg 2000 5 do 3000. Po wyłączeniu samochodu jest ok ale gdy przejade kawałek a wszczegulności gdy zatrzymuje się na światłach w mieście włancza mu sie mulenie. Nadmieniam iż wymieniłem turbine i nic to nie dało. Na autostradzie gdy jade szybko i obroty są powyżej 3000 mode jecha dużo kilometrów. modół sterujący turbiną po prawej stronie została wymieniona cała turbina z modółem sterującym ale usterka nie znikła
Problem rozwiązany
8 komentarzy
dudnienie szarpanie przy dodawanie gazu
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.1 (220 CDI) 150KM 110kW 2002-2006
  • zawieszenie
  • 320 tys. km
witam mam problem niedawno kupiłam mercedesa EW211 2.2automat,jak jezdze powoli to jest ok a gdy dodaje gazu np. przy wyprzedzaniu zaczyna dudnić i bardzo trzęsie całe auto, zwalniam i przestaje, znowu dodam gazu to znowu dudni du du du i cały się trzęsie,prosze może ktoś tak miał .zmienilam podporę wału i jest tak samo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Mercedes Klasa E