Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Auta luksusowe
Klasa S produkowana jest od roku 1972. To luksusowa limuzyna klasy wyższej (segment F) i jednocześnie flagowy model niemieckiej marki. To właśnie w tym momencie nazwa „Klasa S” oficjalnie znalazła się w nomenklaturze marki (używana była wcześniej w języku potocznym). Za protoplastów Klasy S uważane są serie „Ponton” (W180 i W128), „Fintail” (W111 i W112) oraz W108. W swojej segmencie Mercedes Klasa S jest najpopularniejszym samochodem na świecie – do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 3 mln aut spośród dotychczasowych sześciu generacji modelu. Klasa S stała się także jedynym jak dotąd Mercedesem, który został nagrodzony tytułem Europejskiego Samochodu Roku (w roku 1974).
czytaj więcej
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mercedes Klasa S

Liczba ocen: 394
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Karoseria

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,3
~Alan
Sedan 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Mercedes Klasa S W220
Auto wykonane perfekcyjnie. Posiada wszystko co jest potrzebne + parę dodatkowych elementów wyposażenia. Po około roku użytkowania auto absolutnie nigdy mnie nie zawiodło. Komfort podróżowania jest wzorowy. Moc silnika jest zupełnie wystarczająca aby wyprzedzić większość aut na autostradzie. Jedynym minusem jakim znalazłem przez czas jeżdżenia samochodem (co też nie koniecznie - zależy od grubości portfela) są pieniądze zostawione u mechanika. Wymiana oraz same oleje w silniku czy skrzyni potrafią być naprawdę kosztowne.
4,4
~Elvis
Sedan 3.7 V6 (350) L 245KM 180kW
Mercedes Klasa S W220
Moj plan bym nastepujacy. Wydac 40 tys zolotych i kupic samochod jak nowy. Niestety nie bylo tak latwo mialem okreslone wymagania. Mercedesik musial byc w220 w wersji LONG to byla podstawa sami przyznacie ze wyglada zupelnie inaczej a to ze nie misci sie w Polskich miejscach parkingowych jest po prostu urocze :) Zawsze wiem gdzie zaparkowalem bo wystaje lub przod lub tyl samochodu ;) Nastepnym wymaganiem byl kolor, musial byc czarny Kolejne wymaganie to po roku prod. 2003. Nastepnie jasna tapicerka i ostatnie fullllll elektryka. Jak widzicie nie ma tu wymagac odnosnie silnika, gdyz bardziej zalezalo mi na stanie samochodu i tym aby spelnial moje parametry niz to aby byl odpowiedni silnik. Oczywiscie 4.0 diesel odpada na starcie... Kupilem Mesia z miejsca za 25 tysiecy złotych od handlarza po 4mc szukania Jak pewnie umiecie liczyc zostalo mi jeszcze 15 tys na naprawy bo budrzet byl. I sie zaczelo... Jak dojechalem do domu to zauwazylem ze leci z chlodnicy...hmmm dobra niestety termin w serwisie mialem na za 2 tygodnie wiec kupilem borygo i wlalem cieszac sie ze jakos przejade te 2 tygodnie. Bylem tak zajarany ze nie chcialem wychodzic z auta :) aha zapomnialem napisac ze dla mnie w samochodzie wszystko musi dzialac a jakie kolwiek skrzypienie czy walenie nie wchodzi w gre... Dobrze mój Merol nie doczekal się tego serwisu już rozpadl się w 2 dniu mianowicie poprzez waz idacy do chlodnicy skrzyni która znajduje się wewnatrz chlodnicy wody zaczal leciec olej. Wiedzialem ze to od skrzyni biegow bo ten kolor jest nie do pomylenia i tu szczescie chcialo ze auto akurat rozsypalo mi się przy autoryzowanym serwisie merola w Gdyni. Super pomyslalem i stanalem na parkingu u nich. Odrazu przyjeli. Poprosilem aby zerkneli na te weze i wymienili mi od razu olej w skrzyni biegow i w silniku. Po 1 dniu zadzwonili i powiedzieli ze misa olejowa do skrzyni biegow jest w bardzo zlym stanie i zalecaja wymiane. ok... niech robia. Tak więc za wymiane oleju w skrzyni biegow i silniku, przewodu chlodnicy nowego czynninka filtru oleju nowej misy olejowej, innych przewodow zaplacilem 3500 zl. Nie tak zle pomyslalem ale wciąż czekalem na serwis w warsztacie gdzie robia tylko merole. Acha bedac w serwisie kupilem dodatkowy kluczyk od handlarza dostalem tylko 1 – koszt 1600 zł... Samochod jezdzil, palilo się SRS, klimatyzacja nie chodzila, a z chlodnicy lecial plyn. W koncu się doczekalem. Dla niecierpliwych samochód stal w tym warsztacie prawie miesiac... caly czas mi cos nie pasowalo, najwięcej czasu poswiecili klimatyzacji wymieniony został praktycznie caly uklad. No to lecimy. 1 wizyta - Osuszacz klimatyzacji, chlodnica silnika, chlodnica klimatyzacji, tarcza kotwiczna tylna prawa i lewa, nowe przewody ( te z autoryzowanego serwisu były pokrecone, zawolali mnie po to abym sam zobaczyl ) hamulec reczny – klocek hamulcowy, szczeki, tarcza chamulcowa, elektryka – modod dociagania drzwi pasazera oraz cala elektryka tylnych prawych drzwi regeneracja czujnikow parkowania ( nie dzialaly ) Napelnienie klimatyzcji , czynnik jakiś tam modol kolejny robocizna Koszt 4400 zł 2 wizyta - Klima dalej nie dziala...tak więc jedziemy dalej Kompresor klimatyzacji ( teraz sluchajcie, wstawiony był waz do sprezarki od Diesla 320 on jest za dlugi i musi być zgiety więc zatarl sprezarke, zrobil to poprzedni wlasciciel bo taki waz kosztuje do diesla 200 zl a do 350 ben 921 zł Kazalem sprawdzic AIRMATIC prawy tylny się pocil. Tak więc zregenerowali go 1200 zł dobra cena. Robocizna Koszt 4486 zł … 3 wizyta - Klima w koncu dziala ale... wieje tylko cieple powietrze , trzeba było wymienic, zawory ogrzewania tyl i przod . Do tego zaczelo wyc lozysko lewe. Robocizna 1280 zł. 4 wizyta klima dziala … ale może być tylko albo zimno jak w kostnicy albo cieplo jak w Hiszpani.. dobra wymiana panelu sterowania klimy …. Robocizna 400 zł 5 wizyta …. Zaczelo walic tym razem prawe lozysko z wymiana 328 zł . W koncu czyszczenie – detaling wnetrza 600 zl Dobra i to panowie tyle. Oczywiscie nie wpisywalem wszystkiego co było wymieniane tylko te takie bardziej drozsze części. Teraz liczymy Koszt samochodu 25000 Kluczyk 1600 zł Serwis Autoryzowany – 3500 Serwis Nieautoryzowany – 10894 Detaling – 600 Na same naprawy wydane 14394zł
4,5
~Owi
Sedan 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
Mercedes Klasa S W220
Czy warto kupić ten samochów? Obecnie już raczej jako klasyk, a nie auto na codzień. Każdy kto tu zagląda zastanawia się czy to dobry wybór. Tak, ale pod warunkiem znalezienia stanu więcej niż dobrego i odrazu przeznaczając pokaźną sumę na serwis. Miałem w domu kilkanaście samochodów i jedno wiem napewno- auta klasy luksusowej i duże terenówki wymagają dużych nakładów finansowych żeby móc cieszyć się nimi bez niespodzianek. Oszczędności zawsze oznaczać będą problemy. Kupiłem auto z małym silnikiem 3,2 w doskonałym stanie, pierwsze pół roku kosztowało 5 tysięcy na serwis. I to bez żadnych napraw i niespodzianek.Jeżeli nie lubicie wydawać swoich pieniędzy na serwis auta, darujcie sobię odrazu. Szybko dołączycie do rzeszy osób źle mówiących o udanym, choć nie pozbawionym pewnych mankamentów, modelu w220.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa S
10,8 – 24,8
l/100 km
7,3 – 12,4
l/100 km
12,2 – 31,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Sedan 2.8 193KM 142kW
Mercedes Klasa S W140
Spalanie 8.2 uzyskałem na trasie Magdeburg - Poznań. Prędkość z jaką podróżowałem wynosiła 120-125km/h. Po pokonaniu 500km wskaźnik paliwa pokazał nieco poza połowę. Miałem 2c korki w Niemczech, na których straciłem 1,5h więc i spalanie się podniosło. Przed wyjazdem zatankowałem 70l benzyny, pewnie około 10l było jeszcze w baku. Podsumowując 2.8 to super jednostka, która jest oszczędna i można nią jeździć codziennie nie martwiąc się, że zrujnuje nam portfel, jeżeli chodzi o koszty paliwa. Chcecie wiedzieć więcej, zapraszam na yt szukając Sebaxxx.
25,0
Sedan 5.0 320KM 235kW
Mercedes Klasa S W140
Witam wszystkich. Czytając poniższe wpisy z niedowierzaniem zastanawia się czy ktoś czasem nie pomylił samochodów, gdyż dla mnie wpisy iż S500 pali średnio poniżej 20l/100km LPG są co najmniej śmieszne, żenujące. I albo ktoś okłamuje sam siebie lub nigdy nie jeździł takim samochodem. Nie ma się co czarować, ten model Mercedesa projektowano nie zważając na zużycie paliwa (lata 80 -te). I mimo że producent podawał średnie zużycie na poziomie 13l/100km, lecz rzeczywistość była inna. Druga sprawa te samochody maja ponad 20 lat, więc zużycie już nigdy nie będzie jak samochodów nowych. Realne zużycie paliwa dla s500 320KM to - średnio 24lLPG/100km, na bardzo długich trasach 18lLPG/100km. Lecz gdy samochód jest użytkowany na krótkich odcinkach, zimą lub w cyklu miejskim, nie ma możliwości by spalił poniżej 30lLPG/100km - u mnie jest to 33LLPG/100km. Natomiast zużycie Pb to ok. 15-20% mniej niż LPG. Wiem co piszę gdyż posiadam ten samochód już 6 rok i zrobiłem nim ponad 100 000 km.
19,3
Sedan 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
Mercedes Klasa S W220
Merca mam ponad rok, przejechalem nim ponad 40tys km. Przebieg auta aktualnie 430tys km. Utrzymany w dobrym stanie. W aucie mam wycięte katalizatory wiec spalanie nieco wyższe, więc zaczniemy od najwyższego spalania w mieście przy bardzo dynamicznej jezdzie- udało mi sie dobic do 28l na setkę lpg. Srednio w mieście 23l lpg, a odkąd urodziła sie córka spalanie waha sie w granicy 19.5l lpg. Na drogach mieszanych między 15-18l Autostrada- tutaj różnie i zależnie od prędkości: 140km/h na tempomacie spalanie 14l lpg i im szybciej tym wiecej. Prędkość 200km/h okolo 20l lpg. Maksymalnie jechalem z pedalem w deche 249km/h - elektroniczna blokada prędkości zadzialala, a na obrotomierzu bylo jeszcze troche miejsca. Teraz najlepsze- drogi pozamiejskie- wypad 250km w jedną stronę w trzy osoby i pol (narzeczona byla w ciąży) i maly pies- srednia prędkość 90km/h spalanie lpg wyszlo niecałe 11l ! Patrząc na gabaryty auta i jego klase spalanie jest smieszne- tym bardziej ze cena lpg teraz u mnie to srednio 2.12zl za litr. Jesli trafimy na zadbany egzemplarz to będziemy zadowoleni- jedynie w gratisie możemy dostac troche rdzy (dotyczy modeli przedliftowych). Spalanie lpg (względem benzyny) jest w moim przypadku wyzsze od wskazań komputera o jakies 3litry na trasie i 4litry w miescie.

Usterki Mercedes Klasa S

Liczba wpisów: 18
Rozłądowujacy się akumulator po 1-2 dniach, okresowe zwyżki poboru prądu na wyłączonym silniku
  • Mercedes Klasa S W220 Sedan 3.2 V6 (320) 224KM 165kW 1998-2002
  • instalacja elektryczna
rozładowanie akumulatora po 1,5-2 dniach nie jeżdzenia mimo zakupu nowego aku. Podswietlaja się "stale" przyciski podsufitkowe mimo wyłączenia silnika i zamkniecia samochodu. Okresowe pobory prądu na wyłączonym silniku ok 10x wyzsze niż dopuszczalny- mimo nie uaktywniania alarmu Kłopoty od 2 lat. Były wymieniane SAMY, sprawdzane żarówki ze sterownikami - tj podmieniane w warsztacie. Ponadto odłączane po kolei sterowania szyb, foteli, itp.. Skokowy pobór prądu mimo tego nadal występuje i nie potrafią mi powiedzieć, dlaczego.. Porażka. Ostatnio uszkodzeniu uległ bezpiecznik pompy airmatika powodujac jej niewyłączanie się i w końcu spalenie. Po wymianie bezpiecznika i pompy ...po kilku dniach znów problem z nie wyłączaniem się pompy.. odłączyłem ją dziś przy takim incydencie nauczony doświadczeniem i... liczę, że się nie uszkodziła. Samochód z 1999 r,auto dbane i nie tłuczone. Proszę o podpowiedź, co mam zrobić. mój nr tel 600934981
Problem rozwiązany
1 komentarz
nie reaguje na pedał gazu
  • Mercedes Klasa S W220 Sedan 3.2 (320 CDI) 197KM 145kW 1999-2002
  • silnik
Sa dwa tryby pracy skrzyni s-standart i w-winter. Na "standart" przy ruszaniu (i zdarza się w czasie jazdy), silnik nie reaguje i nie przyspiesza w ogóle przez kilkanaście sekund. Co ciekawe?,...nie zawsze!! Ogólnie rusza z kopyta, ale zastanawiają mnie te momenty? Na skrzyżowaniu jest to niebezpieczne. Samochód tylko się toczy i nic!!! nie wiem
Problem rozwiązany
2 komentarze
NIE DZIAŁAJĄCY (ELEKTRYCZNY) SZYBERDACH
  • Mercedes Klasa S W116 2.8 SE,SEL 177KM 130kW 1976-1980
  • nadwozie
szyberdach się cały czas zacinał i nie domykał do góry. wypadł klinek na końcu metalowej linki. znajduje się z samego przodu szyberdachu, wystarczy zdjąć tapicerkę z samego otwieranego włazu. odkręciłem plastiki, znalazłem usterkę (brak klinka) oraz odkręcone śrubki od tylnej cześci mocowania rurki, w której idzie metalowa linka. Znajduje się pod tapicerką tylnego górnego światełka kabiny.
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Klasa S