Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Nissan Primera

Lata produkcji: 1990 - 2007
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany nieprzerwanie od 1990 roku. W ofercie japońskiej marki Primera zastąpiła długowiecznego Nissana Bluebirda (zwanego również Auster lub Stanza). Auto od początku cieszy się sporą popularnością, szczególnie w Europie Zachodniej. Obecnie na rynku dostępna jest trzecia generacja Primery. Dwie pierwsze w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie były oferowane jako Infiniti G20, model luksusowej marki Nissana.

Komentarze redakcji

Powagosław: Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu.
Luzacjusz: Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność.

Przy projektowaniu dwóch pierwszych Primer styliści unikali eksperymentów designerskich jak ognia, ale już tworząc trzecią generację wyraźnie puścili wodze fantazji. Oryginalnie narysowano nie tylko nadwozie, ale także wnętrze, co odbiło się niestety na przejrzystości kokpitu - zegary są przeciętnie czytelne, a obsługa skomplikowana. Poprawić można byłoby też staranność montażu, za to w kwestii wyposażenia nie sposób narzekać (standard obejmował automatyczną "klimę", a nawet kamerę cofania). Rodziny ucieszy przestronna, wygodna kabina pasażerska i niemały kufer.

Pod maską stosowano kilka silników benzynowych i wysokoprężnych, ale tak naprawdę tylko dwa z nich są godne polecenia. Wśród wersji benzynowych radzimy zwrócić uwagę na motor 2.0 - swoje spali, ale w zamian daje bardzo dobre osiągi i wysoką niezawodność. Spośród diesli najlepiej wybrać ten 2,2-litrowy, bo nie dość, że jest żwawy i oszczędny, to jeszcze całkiem trwały (mimo oznaczenia dCi, to japońska konstrukcja). Do wizerunku nowoczesnej limuzyny świetnie pasuje nadzwyczaj komfortowe (choć nieco hałaśliwe) zawieszenie.

Nissan Primera III. generacji to na co dzień bardzo przyjemny w użytkowaniu samochód - ładny, wygodny i świetnie wyposażony. Niestety, trapi go prawdziwa plaga usterek - w benzynowych motorach 1.6 i 1.8 błyskawicznie "znika" olej, o awaryjności diesla 1.9 dCi można byłoby napisać książkę, szybko zużywają się elementy zawieszenia, a "szalejąca" elektryka wymaga od właściciela bardzo spokojnego usposobienia. Na szczęście, egzemplarze z końcowych lat produkcji psują się relatywnie rzadziej, a ceny części są niewygórowane. Ponadto, negatywna opinia na temat auta sprawia, że da się je kupić znacznie taniej, niż rywali.

Dane techniczne Nissan Primera

Silniki

Moc silników 75-170 KM

Poj. silników 1 596-2 488 cm3

Prędkość maks. 155-220 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,4-16,9 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Nissan Primera

Średnia ocena modelu

na podstawie 1312 opinii

4.12

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (81%)
NIE (19%)

Wybrane oceny kierowców Nissan Primera

Witam jestem posiadaczem od nowości primery p 12 z 2003r z silnikiem 1,9 dci.Auto ma już przejechane ponad 220000km ... więcejtak więc jest to już sporo i dlatego też poczułem się upoważniony do wyrażenia swojej opinii na temat tego modelu.Auto jest duże rodzinne,przestronne(więcej miejsca niż w s80 sedan), a z silnikiem typu dci dość ekonomiczne.Od początku posiadania autko dało mi wiele radości z jazdy i ogólnie z użytkowania.Niestety nic nie trwa wiecznie i samochód po przejechaniu 150000 a było to już sporo po gwarancji zaczął się niestety psuć po kolei.Nie mówię tu tylko o za słabym zawieszeniu jak na polskie drogi które rutynowo trzeba wymieniać co duży przegaląd czyli co 30000km.a koszt dużego przeglądu w ASO po takim przebiegu to ok.3000zl.Problemy z autem zaczeły się odkąd ni z tego ni z owego padł rozrusznik a potem zaczelo sie na dobre mniej wiecej co 2 -3miesiące jakas poważniejsza awaria.Póżniej było to całe kompletne sprzęgło (brak zamiennika koła dwumasowego koszt 4000zl) z wysprzęglikiem,tarczą i robocizną-9000zl Następnymi awariami jakie przytafily mi się jeszcze w 2007 były: wymiana mechanizmu biegów oraz układu wspomagania.Mogę tylko powiedzieć ,że od kwietnia2007 do grudnia 2007 auto wraz z przeglądami i usuwnaniu drobnych usterek kosztowało mnie ok 15000zl przy czym jego wartoć jest ogólnie szacowana na 30000zl. Teraz mamy już początek 2008 r.i nie wiadomo czy nie trzeba będzie wymieniać alternatora a wczoraj zaswiecila mi się kontrolka od diagnostyki silnika tak wiec po weekendzie odrazu musze go diagnozować.Ktoś powie ,że auto ma już duży przebieg i częsci się zużywają ok ale dla przykladu powiem iż w drugim moim aucie skoda oktawia 1,9tdi 90kw pomimo przebiegu 265000km takie rzeczy się nie działy i nie ma nawet porównania pod tym względem.Teraz niestety mam poważny dylemat ponieważ ciężko będzie mi się rozstać z tym autem ale jak widać jest to nieuchronne.Trochę śmieszne są dla mnie opinie w stylu przejechalem już 50000km auto jest super polecam bo ma kamerę cofania??Zobaczymy co napisze za rok jak mu przy 100000km turbina uszkodzi silnik bo znam i takie przypadki.Ktoś dobrze napisał ,że japończyki składane w Europie są gorsze od europejczyków bo to niestety prawda.A szkoda bo gdyby nie francuskie podzespoły i montowanie w Holandii ten model byłby naprawdę godny polecenia jeśli chodzi o relację ceny do wyposażenia typu:6xairbag,xenony,pełna elektryka,lusterko samoprzyciemniajace sie wewnątrz,centralny kolorowy duży wyswietlacz komptera.w cenie 30000-40000 za rok 2003 pozdrawiam ukryj
dodano 06.01.2008 przez
Auto jest typową limuzyną do prestiżowej powolnej jazdy na komfortowo miękkim zawieszeniu. Jeśli nie szukasz niemieckiego szrotu (prymitywnej taczki na ... więcejkołach - bez finezji) - to polecam. Auto wymaga dbania - profesjonalnego serwisowania - dobrych części - jeśli ma to naprawiać przysłowiowy Pan Heniu który powie przecież każdy samochód jest taki sam - to ostrzegam. Sam kiedyś tak próbowałem - zapłaciłem podwójnie - raz za źle raz za dobrze (uczymy się na błędach). Duzo informacji w szczegółach opini. Ogólnie auto - bardzo POLECAM Doradzę - martinblack@wp.pl ukryj
dodano 23.09.2009 przez
No cóż zrobiłem tym autem bardzo dużo km , do 150.000 było nawet OK ale potem to istny koszmar. Po pierwsze ... więcejauto głośno chodzi - nie mam tu na myśli silnika tylko szum powietrza oraz dzwięk z kół. Z tyłu szumi jak w pociągu niezależnie od opon któe zresztą bardzo szybko ząbkują. Serwis pozostawiam bez komentarza - drogo i beznadziejnie taka niestety jest moja opinia. Największe problemy miałem z silnikiem , zaczeło się od stukania przy 150.000 km >>> na dodatek 36 km po przeglądzie. Okazało się iż korbowód się sam odkręcił i porysował wał - naprawa kosztowała 9.000 bo serwis stwierdził ze tak się zdaża. Po następnych 15.000 km zrobiło się to samo z tym ze na innym cylindrze. Szkoda gadać następne 5.000 bo częsciowo zaliczyli to jako naprawę gwarancyjną. Kazali wymienić dodatkowo turbinę która po regeneracji piszczała przez 10.000 km i w końcu się rozwaliła - przypadek znany silnik się sam rozpędza bo pali olej z turbiny nawet jak wyciągnie się kluczyk. Na szczęscie udało mi się od razu wrzucić bieg i zahamować co prawdopodobnie uratowało silnik przed zatarciem lub razwaleniem się. Dodam tylko iż wyjącą jak w iveco turbiną byłem wcześniej 3 razy w serwisie gdzie usłyszałem że tak ma być !!!!!!. Panowie i Panie uważajcie gdzie serwisujecie auto bo nie dość ze kasują krocie to efekt jest taki jak widać. ukryj
dodano 17.01.2009 przez
Powiem szczerze jestem zawiedziny. Udało mi się sprzedać....jest tu kilka moich innych ocen, które dodałem tylko dlatego, żeby podnieść bezawaryjność ... więcejtego auta. Jeśli zakochałeś się w tym aucie i chcesz go kupić to mimo wszysko kup benzynę....diesle są jeszcze gorsze. Potworna utrata wartości auta, chyba dlatego że naprawdę nie jest to już japońska primera... ukryj
dodano 05.09.2009 przez
Zobacz oceny Nissan Primera Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Nissan Primera

Pb
5,20 - 12,97
Na podstawie 585 raportów spalania
ON
5,13 - 9,90
Na podstawie 413 raportów spalania
LPG
6,77 - 16,67
Na podstawie 311 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Nissan Primera

Jest to moje pierwsze auto. Jest sprowadzone z Belgii. Mam je od pół roku. Do tej pory naprawiałem tylko mechanizm ... więcejwycieraczek i nawiew (niestety musiałem skorzystać z pomocy autoelektryka, ale cała naprawa trwała niecałe dwie godziny i kosztowała mnie 120zł), nie mówię tu oczywiscie o naprawach typu wymiana oleju czy rozrządu itp.(cena, wbrew pozorom, nie była b. duza, a dodam, ze wymieniałem na oryginalne części). Ogólnie z auta jestem bardzo zadowolony. Są tylko dwa minusy: słaba dynamika (oczywiście rozumiem, że nie jest to sportowy samochód i liczyłem się z tym przy zakupie) i spalanie. Od razu zaznaczam, że jeżdżę dynamicznie i nieekonomicznie- często zdarza mi się ,,przeciągnąć" wskazowkę obrotów do 4-4,5 (nawet 5) tysięcy... Co do spalania, to na trasie, jadąc w miarę oszczędnie tj. do 120 km/h zszedłem poniżej 7 litrów. Obecnie, w zimie (zimowe opony), w mieście jeżdżąc oszczędnie pali mi około 9 litrów, a gdy docisnę gaz do podłogi, co zdarza mi się często, dochodzi nawet do 12 litrów!!! W lecie (na letnich oponach) bierze odpowiedno ok. 1 litra mniej. TRAGEDIA, ale chęć przyspieszenia przewyższa chęć zaoszczędzenia... Przed kupnem myślałem, że spalanie będzie nieco mniejsze, ale trudno- nie żałuję, że go kupiłem, gdyż na razie jak już wcześniej mówiłem jestem z niego bardzo zadowolony:) W sumie jeszcze co do wysokiego spalania, to nie ma się co dziwić, gdyż ciężka noga+duża masa auta(1340kg)+ wg mnie zbyt mała moc w porównaniu do masy+zimowe opony, to wszystko musi dawać taki efekt:( Pozdrawiam wszystkich właścicieli Nissanów i mam nadzieję, że mój komentarz pomoże przy wyborze, kupnie lub eksploatacji samochodu:) ukryj
dodano 12.12.2009 przez
W tym aucie nie ma sie co psuć ! Wymiany olejów,filtrów,klockow,tarcze,drazki stabilizatorow (dzieki naszym polskim drogom) i reszta co sie ... więcejzuzywa.Rozrzad na lancuchu czyli kolejny plus,poki co dziala dobrze i niech sie nie psuje ! Zuzycie paliwa : Najmniejszy wynik jaki uzyskalem podczas resetu komputera podczas jazdy w trasie to 4.0 L i utrzymalem to przez 40 km (wjechalem do miasta). Celem było uzyskanie jak najmniejszego spalania wiec nie przekraczalem 2000 obrotów. Strasznie senna jest taka jazda , w szczegolnosci, ze auto strasznie zacheca do nacisniecia na gaz :) ale wytrzymalem 110 km i uzyskalem spalania 5.5 L takze BRAWO jak na 140 koni. Jezeli chodzi o normalna jazde czyli kolo 100-120 w trasie to auto spala 7.5 - 8.0 L czyli bardzo przyzwoicie. Mozna spalic i powyzej 10 L ale to juz predkosci powyzej 150 km/H. W miescie przy normalnej jezdzie bez szarpania i ruszania z piskiem auto spala 7-9 L. Sporo jezdzilem podobnym nissanem,tylko 2 lata starszym (rowniez po face liftingu) i z silnikiem 1.6 . Tamto autko sprzedalem siostrze. Funduszy duzych nie mialem dlatego nie zastanawialem sie co kupic. Nieco mlodszy z wiekszym silnikiem i lepszym wyposazniem nissan to doskonaly wybor ! W tamtym od lat nic sie nie psulo wiec co tu sie zastanawiac? NAJLEPSZY WYBÓR W TYM PRZEDZIALE CENOWYM ( ~ 13 000 zl za zadbany egzemplarz) Wnetrze bardzo dobrej jakości! Mam przejechane 108 000 km i zero sladow uzytkowania. W tamtym ( 170 000 km) tak samo bylo jezeli chodzi o 1.6 to brakuje mu mocy i spalanie wieksze niz w 2.0 . Nie wiem jak prezentuje sie 1.8. ukryj
dodano 03.02.2011 przez
Jeśli ktoś lubi jeździć dynamicznie musi pogodzić się z dużym spalaniem. Anemik może uzyska średnią 7-8l/100km. W moim przypadku to ... więcejjuż bliżej 10l/100km, a w mieście gdy się śpieszę czasem nawet 12l/100km. Gdybym mógł kupić samochód jeszcze raz to zastanowił bym się nad samochodem z legendarną jednostką SR20 (2.0). Nie wydaje mi się aby spalanie wtedy było większe (po prostu nie musiał bym go tak wysoko kręcić, aby budził się do życia). Ceny części są zróżnicowane, jednak zawsze do przełknięcia. Układ jedny Coś niebywałego. Niezależne wielowahaczowe zawieszenie Primery P11 jest cudowne. Nic dziwnego skoro projekt odpowiedzialny jest Kazutoshi Mizuno inżynier samochodów sportowych Nissana odpowiedzialny m.in. za wszystkie generacje Skyline'a GT-R od R32. Fakty są takie, pomimo przedniego napędu podsterowność praktycznie nie występuje (VW Passat prowadzi się jak wózek na zakupy w porównaniu do Primery). Samochód w zakrętach przypomina kota biegnącego po dywanie. Przy tym wszystkim jest nadzwyczaj komfortowe. Niby sport i komfort nie idą w parze. Cóż, Primera P11 jest jednym z nielicznych wyjątków. Dzięki temu nie występuje nie występuje podsterowność, Prowadzi się tak pewnie, że człowiek jeżdżąc po mieście czasem zapomina, że nie jest w Mini Cooperze a w prawie 5 metrowym Kombi. Widoczność Bez zarzutu. Szczególnie w wersji kombi, bez problemu widać wszystkie krańce samochodu. Przy odpowiednim ustawieniu lusterek parkowanie jest nadzwyczaj łatwe. ukryj
dodano 19.08.2011 przez
Cenie moja Primere za niezawodnosc, wykonanie itp, itd. Super autko...Polecam... Jednak zdecydowanie polecam montaz gazu do auta bo na benzynie auto ... więcejzdecydowanie nie jest ekonomiczne.Uzywalem przez jakis czas roznych aut. Sprawdzanie zuzycia paliwa jest takim moim konikiem... I tak jesli chodzi o jazde na benzynie moja 2litrowa primera pali przy bardzo ale to bardzo delikatnej jezdzie 8,5l.W zasadzie nie ma co sie wysilac i probowac jezdzic ekonomicznie. Przy ostrej jezdzie na trasie pali okolo 10l.Co ciekawe mozna ciagnac nia 2 tonowa przyczepe i wynik jest taki sam! Jedynie jzima powoduje dalsze podwyzszenia zuzycia o okolo 1l /100km.Takze ostra jazda w miescie tez moze skonczyc sie wiekszym o okolo 1-1,5l litra wiekszym zuzyciem. Dla oszczednych i przeciwnikow gazu polecam Primere z silnikiem 1600. Ta na trasie potrafi zejsc do 5,9/100km.Jednak montaz instalacji w tym aucie moze skonczyc sie rozczarowaniem bo na gazie zuzycie Primery z takim silnikem wynosi okolo 10l czyli prawie tyle co w w 2l. Generalnie wiec zdecydowanie polecam silnik 2l ze wzgledu na niesamowita trwalosc i niezawodnosc, lancuch rozrzadu, elastycznosc, moc. Primera w wersji 1600 to o klase gorsze auto.Przyjechalem nia z Niemiec i troche jezdzilem w Polsce: niebo a Ziemia!!!! ukryj
dodano 01.06.2009 przez
Po rocznym używaniu auta (kupiona używka w 2004r. z przebiegiem 93 tysiące km i spalanie średnie na poziomie 8,7 litra ... więcejna 100km) rozleciała się skrzynia biegów. Nowa odpadała (cena), znajomy warsztat wynalazł używkę. Po wymianie skrzyni poprawił się komfort jazdy (długie przełożenia, zdecydowanie mniej machania drążkiem). Średnie spalanie spadło do 7,6litra/100km, ciężkiej zimy 8,2, a latem 7,2 z włączoną na 3/4 trasy klimą, dwie osoby, trasa do pracy i powrót razem 45 km (tak od już 3,5 roku), średnia prędkość 75-79km/h. (Skrzynia spłaciła się po przejechaniu na niej 75 tys. km. Ostatnio w miarę długi wyjazd 308 km w jedną i to samo powrót, trasa w miarę płaska (Miłosław - Maków Mazowiecki przez Włocławek), jazda bardzo oszczędna i spokojna ze skrupulatnym przestrzeganiem przepisów ruchu drogowego (czyli ograniczenie +3-6km na górkę), zdejmowanie nogi z gazu w momencie, gdy widać było znak ograniczenia prędkości. Przyśpieszanie zdecydowane, lecz nie gwałtowne, czas jazdy w jedną stronę 5,5 godziny z przystankiem 20-to minutowym (google maps wskazywało czas 4 godziny i 35 minut), z powrotem praktycznie tak samo. Przebieg aktualny samochodu 306 tys. km. Spalanie średnie na wzmiankowanej trasie 5,72 litra/100km. ukryj
dodano 22.07.2013 przez
Zobacz raporty spalania Nissan Primera Dodaj raport spalania

Publikacje o Nissan Primera

Przeczytaj pozostałe 9 publikacje o Nissan Primera

Generacje Nissan Primera

Dealerzy Nissan

PACIFIC CARS Sp. z o.o.

PACIFIC CARS Nissan Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

AUTO ŁÓDŹ

AUTO ŁÓDŹ Nissan Łódź

łódzkie, Łódź, Brzezińska 28

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Poznań

wielkopolskie, Poznań, Tymienieckiego 38

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Przeźmierowo

wielkopolskie, Przeźmierowo, Rynkowa 160

Więcej

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o.

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o. Nissan Ciechanów

mazowieckie, Ciechanów, Sońska 2

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Nissan Primera

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

6 637

Przejechany dystans

613 425 zł

Zatankowanego paliwa

184 377 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 051

Wydanych pieniędzy

273 515 zł

Średnie wydatki na auto

1 811 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 356

Wydanych pieniędzy

217 857 zł

Średnie wydatki na auto

1 443 zł

ZOBACZ 151 dzienników kosztów Nissan Primera Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Nissan Primera

Liczba wpisów: 36
komentarzy(18)
komentarzy(3)
komentarzy(5)
komentarzy(7)
komentarzy(13)
komentarzy(5)
Zobacz inne typowe słabe punkty Nissan Primera dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Nissan Primera

Liczba wpisów: 54
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Nissan Primera Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Nissan Primera

Liczba wpisów: 45
Wymiany na gwarancji: - wtryskiwacz x4 - umieszczone za blisko (nad) deklem zaworów i na skutek wysokiej temperatury rozszczelniły się ... więcejna łączeniu metalu z plastikiem (uchodził gaz i śmierdziało). - centralka - dziłała poprawnie tylko diody nie świeciły. - komputer - rozszczelnienie obudowy i wilgoć kóra dostała się do środka powodowała częstę zmiany z bez na gaz i odwrotnie. - reduktor x3 - obecnie jeżdzę na 3 reduktorze, dwa poprzenie wytrzymywały po 100tys.km. i puszczały gaz do kolekt. dolotowego za pomocą podciśnienia (problem z odpaleniem), a z racji że 100tys.km robię w mniej niż 2lata więc wymianan na gwarancji. Teraz podobno zamontowano mi lepszy model reduktora i on powinien już dłużej wytrzymać. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, bo żadna awaria/usterka nie spowodowała że nie mogłem jeździć na gazie. koszty eksploatacyjne to 1700zł za 17 przeglądów okresowych, które są wymagane co 15tys.km do gwarancji. Brak limitu kilometrów w gwarancji na wszystkie elementy instalacji. Większość elementów wymienionych na gwarancji zostały wymienione w pierwszym roku eksploatacji instalacji. Następna instalacja jeśli będę monotwał to będzie BRC. Nadmienie że jestem taksówkarzem i bardzo dużo jeżdże. ukryj
dodano 18.12.2009 przez
Instalacja działa dobrze, żadnych problemów. Generalnie byłbym zadowolony z usługi gdyby nie niechlujny montaż: -Przewody do wtryskiwaczy zaciśnięte jedną opaską ... więcejwiszące luźno, jak z resztą większość kabli. -Niewykorzystany zapas przewodów upchnięty luzem za akumulatorem. -Centralka przykręcona do osłony akumulatora wkrętem. -Przepust między komorą silnika i kabiną niezabezpieczony- kiedy przewody się poharatają- nie wiem. -Jakość lutów poniżej przeciętnej- oskrobana nożem izolacja i brak kalafonii. -Wszechobecna taśma izolacyjna obklejająca przewody byle jak- istnieją koszulki termokurczliwe Ale dobiło mnie i właściwie dlatego postanowiłem wszystko to napisać kiedy zobaczyłem dziś zardzewiałą wnękę na koło zapasowe gdzie zamontowano butlę (zero jakiegokolwiek zabezpieczenia antykorozyjnego po wierceniu otworów na węże, przewody i śruby). Sama wnęka została dość solidnie odkształcona przez dokręcanie butli- wystarczyło zastosować jakiś dystans, ale po co??! Wszystkie niedomagania poprawiłem sam bo nie miałem czasu ani ochoty czekać na kolejny termin. Mimo wszystko polecam ale należy patrzeć na jakość montażu. P.S. Pan Marek jest miłym człowiekiem i personalnie nic do niego nie mam. ukryj
dodano 09.05.2010 przez
Po przejechaniu 80 tys km silnik tak jakby przyzwyczaił się do gazu i chodzi na nim lepiej jak na benzynie.W ... więcejmoim przypadku silnik równomiernie wkręca się na obroty na gazie,a na benzynie od ok 4 tys obrotów dostaje większego kopa.No niby to wszystko się jakoś tam spisuje,ale już mam dość tego cholerstwa.Gaz to jednak ingerencja w silnik i prędzej czy później da o sobie znać.Jakość gazu jest opłakana i raz auto chodzi jak burza a raz ledwo jedzie.Szkoda,ze mnie nie stać na zmiane na inne auto,ale następne na bank diesel.Smigam juz 4 lata na gazie i powiem na koniec,że już mnie to zaczyna wkurw.iać. ukryj
dodano 31.03.2009 przez
Nissany z tymi silnikami (serja GA) doskonale znoszą instalacje sekwencyjne , a i niejednokrotnie i mieszalnikowe. Ja osobiście podpisuję się ... więcejpod tymi opiniami, silnik pracuje równo, miarowo i nie ma żadnego dyskomfortu w jeździe.Spalanie w mieście nie przekracza 11/12l na 100km a delikatnie nie jeżdżę, na trasie spada do 8/9 (trójmiasto-łódź na jednym tankowaniu zbiornika 55/45l)Dwa lata eksploatacji i zero awarji.Jak dbasz tak masz...Nie oszczędzać na oleju i serwisować regularnie elektrykę silnika i będzie gitara. ukryj
dodano 19.01.2012 przez
Jest to mój drugi samochód na gaz. Poprzednie auto Citroen Saxo-100tyś. przebiegu na lpg i poza drobnymi usterkami bez problemów. ... więcejPrzy sekwencji w obecnym samochodzie: 1) właściwy montaż (F.H.U. RODŻER Kraków) 2)regularny serwis ( filtr powietrza, świece, filtr fazy lotnej, regulacja oprócz regulacji wszystko można zrobić samemu) i najważniesze to co wlewamy do samochodu - ja tankuję tylko i wyłącznie SHELL GAZ w tej chwili AmigiGaz( nie wszystkie stacje SHELL mają ten gaz !!! - zależy czy patronacka czy prywatna). ukryj
dodano 27.06.2011 przez
Początkowo były bardzo duże problemy, gdyż człowiek montujący instalację uszkodził komputer benzynowy... bo wielu miesiącach bezskutecznej walki doprowadziełem auto do ... więcejporządku. Ale koszty jakie poniosłem były bardzo wysokie i nie tylko te materialne. Nie zdecydowałbym sie drugi raz na tego typu instalacje do tego auta w tym konkretnym warsztacie. W kazdym razie do momentu kiedy nie miałem instalacjji w ogóle nie trzeba bylo zagladac pod maske, potem to sie diametralnie zmienilo ... ukryj
dodano 14.06.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Nissan Primera

Skarbnica wiedzy o Nissan Primera

Ciekawostki
dodano 15.12.2011 przez
W 1995 roku w Primerze został przeprowadzony facelifting i samochód w tej formie był produkowany do końca 1996 roku. W Primerze zostały zmienione zderzaki-od tej…
dodano 18.08.2011 przez
Zadebiutował w roku 1990 jako model P10. W tym też roku zajął drugą lokatę w prestiżowym konkursie Samochód Roku.
Sposoby wykonania czynności
dodano 15.12.2011 przez
Wystarczy w pewnym stopniu zasłonić wlot powietrza i Nissan nie będzie dusił się na gazie.
dodano 27.07.2011 przez
Często się zdarza, ze efektywność wentylacji drastycznie spada i mimo ustawienia na max nadmuch szyby pozostają nadal wilgotne. Często przyczyna takiej sytuacji jest zapchany filtr…
dodano 27.07.2011 przez
Jeżeli masz alarm clifforda (a takie były montowane seryjnie), to: 1. przycisk I - uzbrojenie / rozbrojenie głośne 2. II a potem I - ciche…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą