Szukaj

Informacje o Nissan Primera

Lata produkcji: 1990 – 2007
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany nieprzerwanie od 1990 roku. W ofercie japońskiej marki Primera zastąpiła długowiecznego Nissana Bluebirda (zwanego również Auster lub Stanza). Auto od początku cieszy się sporą popularnością, szczególnie w Europie Zachodniej. Obecnie na rynku dostępna jest trzecia generacja Primery. Dwie pierwsze w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie były oferowane jako Infiniti G20, model luksusowej marki Nissana.
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz

Nissan Primera – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Nissan Primera

Liczba ocen: 1 365
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Bro
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Nissan Primera III
Świetne auto. Użytkowana u mnie przez ponad 9 lat i przeszło 260.000km. Żadnych poważnych awarii, wszędzie dowoziła, zawsze odpalała. Hak i niejednokrotnie ciągnęła za sobą wiele. Pod koniec służyła nawet jako wół roboczy to zadań specjalnych. Duży prześwit nie boi się zjazdu z asfaltu, wiele razy była dalej niż nowe SUVy. Brak ASR i ESP więc można było wiele się nauczyć, prosta do opanowania w poślizgu. No i była tymczasowym domem dla myszy. Nawet cały wydech do końca oryginalny był. Były topowy model Nissana. Wychodziły z aktywnym raderem, kamerami cofania, pełną elektryką, skórami, automatem. Będę bardzo dobrze wspominał. Finalnie poszła za 2250 ;)
3,9
~tomaszwspanialy
Hatchback 1.6 16V 99KM 73kW
Nissan Primera II
Posiadałem to auto od 160tys km do okolo 200tys km. Po zakupie zalozylem sekwencyjna instalacje gazowa brc bo na samej benzynie samochod spalal bardzo duze ilosci paliwa- przy jedzdzie mieszanej okolo 11l na 100km. Moim zdaniem silnik do tego auta byl za slaby i meczyl sie przy tej wadze samochodu. Po zalozeniu gazu spalanie wynosilo ok. 12 litrow na 100. Nigdy mnie nie zawiodl moim. Na minus jak to w japonczykach na polskich drogach blacharka slaba. Ale mechanicznie samochod bardzo fajny. Dla osob ktore chca zrywnie ruszac ze swiatel lepiej niech poszukaja innego auta. Aczkolwiek predkosc maksymalna zaskoczyla mnie pozytywnie bo jechal prawie 200km/h Samochod odsprzedalem koledze ktory nakrecil nim jeszcze sporo kilometrow ale zatarl silnik.
4,9
~Marek
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Nissan Primera II
Niepodważalną cechą tego modelu jest ponadprzeciętna niezawodność. Konstrukcja wywodzi się z czasów, kiedy samochody projektowano tak by się nie psuły, w przeciwieństwie do dzisiejszych aut, gdzie producent zadbał by jak najczęściej odwiedzać autoryzowane serwisy. Inżynierowie Nissana poświecili wiele lat, by ich flagowy model na rynek europejski wyróżniał się niezawodnością, i tak jest w istocie. Zawieszenie bardzo trwałe nawet na nasze dziury, elektronika zupełnie bezawaryjna, nawet w kompletnie wyposażonych modelach. Silnik diesla, to prosta lecz wieczna konstrukcja, w której nie ma prawa nic nawalić, ani zużyć przez setki tyś. km. Tym bardziej w konstrukcji japońskiej. Oczywiście kultura pracy jest przeciętna w stosunku do nowoczesnych skomplikowanych nowoczesnych diesli. Lecz tak trwałych silników już na pewno nie będzie. Praca silnika jest taka sama jak niemieckich osławionych tdi z tamtego okresu, lecz niezawodność bez porównania lepsza. Primera z tym silnikiem jeździ przeciętnie, poprzednie audi a4 również z dieslem 1.9, zbierało się nieco lepiej, lecz był to mniejszy i lżejszy samochód. Komfort za to i ilość miejsca zbliżona do np Passata, którym również miałem przyjemność jeździć, lecz daleko mu do niezawodności Primery. Podsumowując, auto w szczególności w wersji kombi, pakowne i rodzinne. Bezproblemowe o prostej niezawodnej konstrukcji, jakich już nie ma. Stylistyka zwyczajna, gdzie wszystko jest na swoim miejscu, o to chodzi. Samochód powinien nam służyć i umilać życie, a nie być skarbonką i utrapieniem.

Usterki Nissan Primera

Liczba wpisów: 99
Sanki wózek przedniego zawieszenia
  • Nissan Primera II Sedan 1.6 16V 106KM 78kW 1999-2002
  • zawieszenie
  • 280 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Korodujące sanki przedniego zawieszenia do którego przykręcone są wahacze i maglownica. W końcu korozją tak przyspieszyła że doszlo do rozjechania się zawieszenia urwania sanek. Koło wraz z wahaczem i oderwana częścią sanek odjechało w prawo wyciągając półoś z skrzyni i blokując się pod błotnikiem. Auto ściągane laweta. Zaczęło się od małej dziurki w cienkiej blasze sanek.korozja w tym miejscu niestety bardzo szybko postępuje. Polecam w sanki jeśli jeszcze nie przegniły wstrzyknąć środek antykorozyjny do szczelin.
Napęd Klimatyzacji
  • Nissan Primera II Sedan 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002
  • układ chłodzenia
Kupiłem Nissana Primerę P11 97 r. silnik 2.0 TD w grudniu, wiec zaglądania pod nią nie było okazji lecz nadeszło lato przydała by się klima wiec włączam klimę silnik nieco przyspiesza, mówię klima działa, ale potem coś mi nie pasowało bo efektów nie było zaglądam pod silnik a tam rolka napinacza paska klimatyzacji rozsypana - brak paska szukałem na necie wszędzie ale nie ma takiej rolki nigdzie. wiec czy mogę prosić kogoś o przesłanie zdjęcia jak wygląda rolka napinacza do paska klimatyzacji i jak to ma być wszystko zamocowane jak idzie pasek i td. najlepiej było by zdjęcie z waszego silnika bo nie potrafię nic znaleźć na stronach www. Z góry serdecznie dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kod 98-świece żarowe
  • Nissan Primera II Hatchback 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002
  • instalacja elektryczna
Wchodzę do garażu kręcę a ona nie chce zaskoczyć. tak z 5 razy dosyc długo i nic. Wyciągnąłem z podłokietnika mój sprzęt diagnostyczny "zworka" i oto kody błędów. 12 przepławka 98 świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu Przepływka dzisiaj przyszła bo wiedziałem ze jest uszkodzona więc spoko ale ten 98 to kompletnie nie wiem co to jest i jak to jeść a na forum nic o tym błędzie nie znalazłem. Prosze o pomoc. Dodam że kompletny rozrząd miałem wymieniany jakies 2 miechy temu oraz wszystkie filtry i oleje. Co to jest ten "świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu " Do tego znikneła kontrolka z immo i pojawiły się błedy 144 oraz 141 i za cholerę nie wiadomo co to jest ;/ Dodam że nadal nie odpala ;/ link na youtube z filmem ze sczytywania błędow. http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 59
4,3
Hatchback 1.6 16V 99KM 73kW
Nissan Primera II
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Nissany z tymi silnikami (serja GA) doskonale znoszą instalacje sekwencyjne , a i niejednokrotnie i mieszalnikowe. Ja osobiście podpisuję się pod tymi opiniami, silnik pracuje równo, miarowo i nie ma żadnego dyskomfortu w jeździe.Spalanie w mieście nie przekracza 11/12l na 100km a delikatnie nie jeżdżę, na trasie spada do 8/9 (trójmiasto-łódź na jednym tankowaniu zbiornika...
5,0
Sedan 1.8 16V 114KM 84kW
Nissan Primera II
homologacja: "PALACAR"
instalacja: LECHO SEC
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Jest to mój drugi samochód na gaz. Poprzednie auto Citroen Saxo-100tyś. przebiegu na lpg i poza drobnymi usterkami bez problemów. Przy sekwencji w obecnym samochodzie: 1) właściwy montaż (F.H.U. RODŻER Kraków) 2)regularny serwis ( filtr powietrza, świece, filtr fazy lotnej, regulacja oprócz regulacji wszystko można zrobić samemu) i najważniesze to co wlewamy do samochodu -...
4,3
Kombi 2.0 16V 131KM 96kW
Nissan Primera II
homologacja: "AUTOGAZ" DOMAŃSKI
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Instalacja działa dobrze, żadnych problemów. Generalnie byłbym zadowolony z usługi gdyby nie niechlujny montaż: -Przewody do wtryskiwaczy zaciśnięte jedną opaską wiszące luźno, jak z resztą większość kabli. -Niewykorzystany zapas przewodów upchnięty luzem za akumulatorem. -Centralka przykręcona do osłony akumulatora wkrętem. -Przepust między komorą silnika i kabiną...
Nissan Primera