Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Kombi

adrian008, 5 lat temu
Silnik 1.8 TDDI 90KM 66kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 241 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus I Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
3,36
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Tak ogólnie to w moim przypadku po zakupie auta zaniedbanego zarówno blacharsko jak i mechanicznie ciężko o jednoznaczną opinie. Więc lepiej podzielić to jako nowy i kilkuletnie i w takim stanie jak teraz. Więc jako nowy /kilkuletnie fajne autko, bardzo wygodne jak to Ford, operowanie sprzęgłem, skrzynia biegów układ kierowniczy (trochę ciężko chodzi być może to jakaś awaria lub po prostu aby był bardziej dokladny) działają bardzo precyzyjnie nie ma problemów z ruszaniem zmiana biegow wsiadanie wysiadani pozycja za kierownicą miejsce wewnątrz ok. Wygląd jest ok ale to zależy jak co komu się podoba. I jako auto w takim stanie na teraz (powtarzam że być może taki egzemplarz i to zaniedbany): jak już wspomniałem auto miało sporo usterek zaraz po zakupie np ubytek płynu chłodniczego wyglądało na uszczelkę pod głowicą jednak to była chłodnicza egr, ogólnie sporo usterek większych lub mniejszych przejechanie w moim posiadaniu ok 8 tyś km i w tym czasie oprócz poprzednich alternator, lozysko w kole padło nagle zqcinajacy się kompresor klimy (to akurat wystarczyło wyjąć podkładka na sprzęgłem jednak do tego trza się trochę znać na mechanice) i gdy już po tym wszystkim zapomniałem o najgorszym pkt czyli pompie wtryskowej ona padła nagle auto unieruchomione. I tu właśnie głównie pisze ten komentarz bo być może jest jeszcze jakies zainteresowanie tymi autami z tym silnikiem aby nie myśleć jak ja że niby w miarę prosty diesel jak to wypisują w ogłoszeniach "zwykła pompa wtryski brak dwumasy, niezawodny na lancuszku rozrzadu to fakt ale pn tylko napedza pompe wtryskowa a na rozrzad i tak pasek". Kupując to auto w takim wieku trza prędzej czy później liczyć się z jej awaria u mnie nastąpiło to po 1.5 u innych może po 3 miesiącach auto gaśnie nagle i po jeździe. I tu można niby wymienić sam sterownik jednak w praktyce wymiana sterownika zwykle nic nie pomaga bo trza zgrać immo(na dodatek jak to w fordzie nie można to wywalić) lub wymienić pompa na inną używaną lub regeneracja. w przypadku używki trzeba kombinować zeby rozgrywać immo pompa pod samochód ogólnie na 10 warsztatów 6 nie zna się na tym 2 twierdzi tak 2 inaczej. na dodatek właśnie utrudnianie tych napraw jak wyżej nie możność wyzwalania tego immo w komorze silnika jest tak napchane że aby się do czegoś dostać np żeby wymienić alternator trzeba było pas przedni zdemontować i tydzień u mechanika. Więc generalnie jeśli ktoś liczy na zakup w miarę taniego prostego niezawodnego auta bez dwumasu itp niech to przemysli lub dobrze sprawdzi auto przed. ogólnie gdyby nie ta pompa usterkowosc auto naprawdę fajne dla mnie wiele wygodniejsze niż nie jedno nowe np skoda Rapid. być może taki egzemplarz chociaż trudno uwierzyć mi w rzekomą niezawodność tego modelu przecież ford g... wort.(bynajmniej w moim przypadku)
Wrażenia
3,0
Silnik
silnik ogólnie ok gdyby nie ta pompa wtryskowa w miarę prosty na zwykłych mechanicznych wtryskach spalanie niby pokazuje średnio ok 5,5 jednak przeze mni zamierzone ok 7. dynamika ok ale brakuje te kilka kilkanaście kucy min. jednak jak juz padniepompa lub sterownik co jest równoznaczne raczej regeneracja E względu na koszty nieopłacalne pozostaje wymiana na używaną i tu najpierw trzeba znaleźć kogoś kto bd umiał rozgrywać to inna z dot elektronika auta (w mojej ok jest z tym problem) wiele różnych opinii co należy wymienić A efektem jest to że auto stoi ponad 4 miesiąc u drugiego mechanika i raczej na nim się nie zakonczy
4,0
Skrzynia biegów
ok biegi wybiera się łatwo i precyzyjnie pomimo że jest długa dźwignia biegow skok jest dość mały sprzęgło też bardzo wygodne ogolnie
5,0
Układ jezdny
dopóki sprawny naprawdę robi robotę auto bardzo dobrze trzyma się drogi i precyzyjnie w zakrętach jednak szybko pojawia się luz na maglu ale można się przyzwyczaić
3,0
Karoseria
słaba jak to w fordach korozja słyszałem o mondeach z podobnych lat że już na gwarancji byly naprawy spowodowane korozja
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność jest ok jako że. w moim przypadku kombi więc przydały by się czujniki parkowania ale jak to w kombi
4,0
Ergonomia
wszystko w miarę na miejscu zegary czytelne bardzo wygodny siedzi się dość wysoko łatwo wsiadac wysiadac.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
w miarę ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ok
4,0
Wyciszenie
mój zdaniem jest ok bynajmniej mi się podoba dźwięk tego diesla taki charakterystyczny
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no nie wiem niby średnia spalania ok 5,5 A rzeczywiście 7 w mieszanym. jeśli chodzi o czesci to wysokie przez awaryjnosc
3,0
Stosunek jakość/cena
jak to ford g... wort daj i więc raczej nie wiele warty A ich cena spada tak szybko jak je ruda szarpie
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
sporo pojawiających się drobnych usterek np zqcinajacy się kompresor klimy, alternator itp
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
pompa wtryskowa w wielu przypadkach auto po jej awarii ląduje na sylwetki A trochę szkoda bp gdyby nie to i w awaryjność naprawdę fajne autko o noc można też spróbować zastąpić pompe Boscha inną np od escort td jednak to by trza by trochę pogrzebać albo znaleźć jakiegoś mc gaywera co by to zrobil

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Kombi