Szukaj

Lista ocen Ford Focus I (990) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 1106 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~sadol
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDCi 101KM 74kW
Bardzo dobry ale o tym to chyba wszyscy trąbią. Z lepszym spotkałem się tylko w BMW 5. Nie wiem czy najlepszy w tej klasie, bo miałem okazję porównać jedynie do Corroli i Astry, które nie zrobiły na mnie najlepszego wrażenia (w porównaniu). Potrafi byc podsterowny gdy za szybko wejdzie się w ostry zakręt ale trzeba bardzo się postarać i mieć trochę nierówno pod sufitem, żeby ten efekt osiągnąć. Ja osobiście zachwycam się niezwykle precyzyjnym...
5,0
~Bartek
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW
Oceniam wysoko, bo auto jeździ jak po szynach. Zawieszenie jest mięsiste i jest idealnym, według mnie, środkiem pomiędzy precyzja prowadzenia i wysyłanymi przez koła komunikatami, a komfortem. Nie każdemu to może odpowiadać, bo takie ustawienie nie izoluje, a niektórzy oczekują pełnej miękkości i odseparowania. Tym osobom będzie brakowało w zakresie komfortu. Wspomaganie hydrauliczne fajnie przekazuje co się dzieje z przednią osią. Auto bardzo...
5,0
~flakus
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
To najpiękniejsza strona tego samochodu.Samochód jedzie jak po szynach.Nawet w zwykłej wersji śmiga an sportowo i daje wiele radości z pokonywania zakrętów.Bez porównania np. z Nissanem Almera, czy Corollą poprzedniej generacji.Dobre połączenie komfortu i stabilności.Genialna kiera-bardzo precyzyjna-świetnie czujesz samochód.Focus jest dla tych, którzy lubią radość z jazdy i trochę sportu.Trwałość-jak na samochód, który ma już 9 lat według...
5,0
~setariff
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Moim zdaniem świetny, szczególnie jak na tamte czasy. Kierownica stawia przyjemny opór i dobrze przekazuje informacje z kół - stara szkoła układów kierowniczych :) Dzięki temu auto prowadzi się pewnie i prezyzyjnie. Pomaga temu także fajne zawieszenie, zarówno klasyczne przednie jak i innowacyjne na tamte czasy tylne - wielowahacz. Nierówności tłumi całkiem nieźle (pamiętajmy, że mowa o 16 letnim aucie, nie o nowym), choć dość głośno i...
5,0
~loco
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
Układ jezdny to największa moim zdaniem zaleta tego auta. Wiadomo, że są to w tej chwili już stare samochody, ale mocno wątpię by w tej klasie i przedziale cenowym dało radę znależć lepiej prowadzące się auto. Foka po prostu daje przyjemność z jazdy. Duża w tym na pewno zasługa zawieszenia wielowahaczowego z tyłu, co niestety przeniesie się na koszt napraw (ale nie ma tragedii). Auto wchodzi żwawo w zakręty, można trochę poszaleć. Pomimo...
5,0
~fiku_miku
Ford Focus I
Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
Ad.1 w zakrętach bajeczka trzyma sie jak przyklejone a jeżdżę "na balonach" bez gleby, reaguję na każdy ruch kierownicą także w ciasnych zakrętach naprawdę konkurenci mają problem (golf IV czy nawet civic mają na noc), obawiam się jednak, że na śniegu zbyt mały rozstaw osi będzie dawał o sobie znać, także trzeba uważać, albo gleba i szerokie kapcie. Od strony zawieszenia nie dochodzą żadne dziwne stuki, puki a i jadąc po kamieniach...
5,0
~focusiarz
Ford Focus I
Hatchback 1.8 16V 115KM 85kW
Wielowahaczowe tylne zawieszenie zapewnia stabilne zachowanie się tyłu samochodu, a przy tym jest trwałe (jedyne co zawiodło to łączniki stabilizatora które zwyczajnie pękły i odpadły). W zawieszeniu przednim lubią często wybijać się łączniki stabilizatora. Focus prowadzi się pewnie i zapewnia dobre wyczucie (zasługa hydraulicznego układu wspomagania kierownicy), a przy tym jest w miarę komfortowy. Jedynie krótki poprzeczne nierówności mogą...
5,0
~Rafał
Ford Focus I
Hatchback 1.8 16V 115KM 85kW
Prowadzenie - super. Trzymanie toru jazdy w zakrętach - super. Komfort - bardzo dobry. Z przodu "niezniszczalny" układ MCPherson'a. Tył wielowahaczowy - przy naszych "pięknych" drogach wytłukują się silentbloki. Można je wymieniać, ale zdarzają się sytuacje, że zapiekają się razem ze śrubami i nie bardzo można je zdemontować. Wtedy pozostaje wymiana kompletu wahaczy. Ceny są śmieszne - 180 zł za bardzo dobry...
5,0
~m_kruszelnicki@gpbattery.com.pl
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
mam 210tys.km i w zawieszeniu wymieniałem tylko łożysko (chodż niepotrzebnie bo to wina opony bo była wyzabkowana i buczała) w tylnim zawieszeniu koncówki drażka. A tak wogóle to coś jest wadliwego w wersji combi bo co 30tyś.km musze wymieniać tylnie opony na nowe bo zabkują,na poczatku w serwisie powiedziano mi ze to wina opon ale zmieniłem producenta i to samo. Przeszlo mi po ustawieniu geometrii więc panowei z serwisu doszkalać sie bo...
5,0
~Kamil
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
To chyba najmocniejszy punkt tego samochodu: zawieszenie jest przyjemnie sprężyste, autem nie buja na boki i nie wychyla się za bardzo podczas pokonywania zakrętów. Jego trwałość w moim egzemplarzu jest też na wysokim poziomie - do tej pory przez 2 lata użytkowania nie robiłem nic. Poza tym pracuje cicho i nie wydaje żadnych dodatkowych odgłosów. Bardzo podoba mi się dobranie siły wspomagania układu kierowniczego: kierownica stawia większy...
Ford Focus I