Szukaj

Lista ocen Skoda Octavia I (837) - Silnik

Na liście zabraknie 700 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~obiezyświat
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW
uzywane stare diesle to jak wiadomo OGROMNA niewiadoma.. psuć mogą sie: dwumasy,turbiny , pompowtryskiwacze, przepływomierze--po wpadce z francuskim HDI(długi temat)...Przeszukałem cały internet szukajac diesla PROSTEGO i MAŁOAWARYJNEGO--miał być tez dostepny od najdalej 2000roku--został praktycznie SDI(jeszcze jakiś 1 "PROSTAK" jest ale mało popularny)...Kupiłem 4 miesiace temu z ORYGINALNYM przebiegiem 110 000km(70...
5,0
~Koto111
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Silnik oceniam bardzo dobrze, był bardzo ekonomiczny i zarazem dynamiczny, spalanie w Warszawie przy korkach i ostrych przyspieszaniach i zimą maks. wynosiło 6,2l, zaś jeżdżąc nieco łagodniej potrafiło zejść do 5,5, w trasie można było bić rekordy (3,9-4,2 jeżdżąc do 160) maks. moment to 210Nm przy 1900obr/min, uważam, że rewelacja. Jednak były również minusy, problemy w okolicy sprężarki (zacięty zawór upustowy, uszczelnienie turbiny)ta...
5,0
~Jack Weber
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW
Silnik 1.9 SDI o kodzie "AQM" to doskonała propozycja dla osób które w pierwszym szeregu stawiają na ekonomikę,niezawodność. Brak turbosprężarki(często ze zmienną geometrią),dwumasy,przepływomierza, pompowtryskiwaczy i innch np. intercoolera powoduje,że eksploatacja tego silnika ma o tyle mniej problemów. Nie trzeba się przejmować schładzaniem turbiny i tym,że się "zamuli" poprzez jazdę na krótkich odcinkach. Moc 68KM...
5,0
~Szymek - znawca aut z gr. VW
Skoda Octavia I
Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
Silnik 1.8 20V 125 KM charakteryzuje się super elastycznością niezależnie od biegu, nawet na 5 biegu dał radę rozpędzić się od niecałych 40 km/h! Prędkość max. ponad 200 km/h, przyspieszenie w mniej niż 10 s. do setki. Silnik nie skomplikowany i raczej tani w eksploatacji - po takim przebiegu po za oczywistymi rzeczami takimi jak rozrząd, filtry i płyny do wymiany był: termostat - był jeszcze oryginalny zamontowany, uszczelki pod pokrywą...
4,0
~Przemo
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Silnik to najlepszy element tego samochodu. Seryjnie posiadał moc 110KM, ale po chiptuningu w firmie MTM zyskał jeszcze 26KM. Nie moc jest jednak najważniejsza, lecz moment obrotowy, który z seryjnych 235 Nm wzrósł do 320Nm. To jak w ponad 3 litrowych benzynach. Wzmocnienie silnika zostało zrobione przy 50000 i do tej pory wszystko OK. Silnik w super formie cały czas pracuje na oleju 0W/40 Mobil1 Turbo Diesel. Na trasie można odczuć zalety...
5,0
~ciernik
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Wiadomo, że nie ma konstrukcji dokonałych i każda z nich ma jakieś przypadłości. Z założenia, bliskie doskonałości były kiedyś stare silniki mercedesa na łańcuchu- do ideału brakowało im tylko większej mocy i niższego spalania-ale kto w tamtych czasach zwracał na to uwagę? 1,9 TDI to sprawdzona jednostka, bardzo chwalona i poszukiwana. Moc w zupełności wystarczająca i spalanie rekordowo niskie jak na dynamikę i gabaryty auta. Przez 5 lat...
4,0
~Aleksander
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Jest to najsłabszy z turbodiesli, ale zachowuje się bardzo przyzwoicie. W momencie kupna nie było mnie stać na 110KM, stąd taki dziwny wybór (110KM jest popularniejsze). Jeżdżę wyłącznie na paliwie BP, a odkąd się pojawiło to przesiadłem się ze zwykłego ON na Ultimate. Podczas bezpośredniej przesiadki nie zauważyłem różnic, ale jazda 200km/h samochodem, który wg producenta powinien jechać max 182km/h pokazuje, że coś w tym Ultimate jest. Wiem,...
5,0
~Piotr
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Silnik 1.6 MPI wybrałem ze względu na bardzo dobrą współpracę z LPG. Do Octavii silnik ten jest w sam raz. Dynamika jest na dobrym poziomie, silnik budzi się powyżej 2500 obr/min i spokojnie można jeździć po Warszawie lewymi pasami i nie blokować ruchu ;) Oczywiście nie ma co oczekiwać sportowych doznań, to nie 1.8T. Ale dla początkującego kierowcy jest bardzo dobry. Ja przy nim nauczyłem się redukcji biegu i rozsądnego wyprzedzania. A jest to...
4,0
~iceman.contact@gmail.com
Skoda Octavia I
Hatchback 1.6 75KM 55kW
Silnik oszczędny, elastyczny (jak na 75km) i lubiący niskie obroty. Najwyższy moment obrotowy już przy 3200obr/min więc nie ma sensu kręcić silnika wysoko, bo i tak nie będzie jechał szybciej, a tylko więcej spali. Jeśli ktoś chce jeździć szybko - niech bierze 1.8T. Dla normalnego człowieka z całą pewnością silnik wystarczający, niezawodny i mało paliwożerny PS. Podobno silnik został zdławiony na potrzeby niemieckich stawek ubezpieczeń,...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia I
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,1
l/100km
8,7
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~kuba
Skoda Octavia I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Silnik to chyba najmocniejsza strona mojej skody (poza bagażnikiem oczywiście), elastyczność, moc i prosta konstrukcja (ja uważam ją za zaletę, inni za wadę jako rzekomo przestarzałą, tylko że z tej \"przestarzałej\" konstrukcji można uzyskać przebiegi rzędu 300-400 kkm bez naprawy głównej silnika). A wszystko dlatego, że silnik nie jest wysilony, bo z tej pojemności można spokojnie wycisnąć 150 i więcej kucyków - tylko po co? Wystarczy 115...
Skoda Octavia I