Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 130KM 2001-2005 - Oceń swoje auto

Volkswagen
Passat
B5
Wybierz
nadwozie
1.9 TDI 130KM 2001-2005
lista nadwozi Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5 Kombi - Oceń swoje auto Kombi

(818 ocen)

Volkswagen Passat B5 Sedan - Oceń swoje auto Sedan

(925 ocen)

Pokaż

Podsumowanie 350 ocen tego auta

Oceny Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 130KM 2001-2005

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,16
Podobnie jak w segmencie Klasa średnia (4,18)

Całokształt

Całokształt
4,18

Mechanika

Silnik
4,28
Skrzynia biegów
4,34
Układ jezdny
4,20

Komfort

Widoczność
4,23
Ergonomia
4,32
Wentylacja i ogrzewanie
4,26
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,57
Wyciszenie
3,79

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
4,17
Stosunek jakość/cena
3,88

Niezawodność

Drobne usterki
3,90
Poważne usterki
3,99

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
78%
22%
NIE
na podstawie 239 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Zawieszenie

Silnik

Układ elektryczny

Filtr

Lista 350 ocen

3,54
dodano 31.12.2014 przez

Ogólnie miało być fajnie, no cóż MIAŁO... Mojego Passata kupiłem przywiezionego z Francji, był w dość dobrych pieniądzach, podczas oględzin bagażnika wyszło na jaw że miał dzwonka w tył. Jak się okazało, nie było to jakieś mega poważne- zmieniona klapa, zderzak, jedna lampa, trochę wyklepane w środku i podmalowane. Ogólnie stwierdziłem że do przyjęcia, biorąc pod uwagę że reszta 100% oryginał i sprawne, noszące normalne ślady użytkowania, a w dzisiejszych czasach znaleźć nie bity samochód jest trochę trudno. Znajomi mnie ostrzegali przed pompowtryskiwaczami i aluminiowym zawieszeniem, ale myślę sobie- tyle tych samochodów na drogach, a ceny tych części ciągle idą w dół, z resztą czymś i tak trzeba jeździć a czas zwykłych, niezawodnych pomp wtryskowych już się bezpowrotnie kończy. No i po roku się zaczęło- regeneracja 2 pompek, za rok wysiadły pozostałe 2 no to znowu regeneracja. niby gwarancja na rok. ale ta cała regeneracja okazała się pomyłką- po roku znowu zaczęły siadać. Wymieniłem na pompki z 2.0TDI 140KM bo mi się trafiły z młodego, rozbitego nie zjeżdżonego auta (sprawdzane w serwisie BOSCH). Mechanik przeprogramował kompa aby wszystko grało i samochód chodził jak rakieta, niestety tylko jakieś 2 lata, obecnie znowu siadają. Paliwo tylko i wyłącznie LUKOIL (może jest jednak słabej jakości) oleje też takie jakie zalecane, wszystko na czas. W międzyczasie padła turbina, rury od intercoolera pękają jedna za drugą a są bardzo drogie, kilka wachaczy, tarcze, klocki, ale te eksploatacyjne to wiadomo że się zużywają. Pewnego razu samochód zaczął zjadać prąd z akumulatora na postoju, dwie doby i nie ma w pełni naładowanego- pomogła wymiana modułu komfortu. Wyświetlacz komputera, ten między zegarami padł. przestało działać elektryczne otwieranie bagażnika- olałem i otwieram kluczykiem. Pompki, zawieszenie i turbina były fabryczne, a na zegarku 200.000km i coś tam jeszcze na pewno cofnięte, więc trwałość auta była do tej pory O.K. Myślę że są dwie możliwości, albo inżynierowie tak precyzyjnie obliczyli wytrzymałość podzespołów że siadają jednocześnie, albo Polskie warunki- paliwa, drogi, mechanicy itp. Ostatnio padł automat od wycieraczek, podświetlenie zegarów. alternator, climatronik nie przerzucał kierunku nadmuchu i nie załączał klimy. O wielu innych usterkach pewnie zapomniałem, albo były mniej poważne. Samochód ogólnie fajny, bardzo przestronny, wygodny, ergonomiczny, silnik mocny z małym apetytem na ON, skrzynia super, jakość wykonania i materiały- może być. Ale niestety okazuje się nader często awaryjny, dawna trwałość VW to już historia, auto ciągle się psuje. Ogólnie niestety nie mogę polecić tega auta, ale kolega ma takiego samego i on z poważniejszych tylko sprzęgło i kilka drobniejszych usterek miał. Więc na dwoje babka wróżyła, ale to chyba z każdym autem tak jest. Jestem na etapie sprzedaży, ale w sumie sam nie wiem na co się przesiąść- przecież co nowszy diesel to delikatniejszy i więcej rzeczy do psucia. Pozdrawiam!

więcej »
4,54
dodano 22.08.2010 przez

Mam auto w kombi z 2001r. Zanim go kupiłem spędziłem rok na wyjazdach na tz okazje itp. Szukałem głównie toyoty avensis ale passat był tuz za nią. Wyjazdy nauczyły mnie wiele a głównie tego, że strasznie ciężko jet kupić dobry używany samochód. Toyotę odpuściłem bo albo oferowane w przedziale cenowym na jaki było mnie stać samochody miały jakieś defekt albo nie zdążyłem dojechać bo te bez defektu długo na klienta nie czekały. Passatow jest zdecydowanie więcej i to co mnie życie nauczyło to że warto się interesować tylko tymi droższymi z danego rocznika. Inaczej na 95% ktoś chce nam wcisnąć chłam. Mój egzemplarz pochodzi ze Szwajcarii. Dobrze go zlustrowałem zanim się zdecydowałem. Sprawdziłem książkę serwisową z wersją sieciową, badanie lakieru, ścieżka... itp. Auto wygląda na zewnątrz i w środku rewelacyjnie i przez 2 lata jakie go mam zrobiłem 50 tyś i sie rewelacyjnie sprawuje. W sumie mam już 230 tyś. Z książki się dowiedziałem, że miał wymienią dwumasę i pompowtryski przy 150 tyś. Byłem świadom tych mankamentów ale skoro były zaraz po wymianie zagrało na plus. W zawieszeniu nie było robione nic i dalej jest rewelacja bo sprawdziłem wiosną na ścieżce. Zobaczymy jak będzie po naszych drogach;) Silnik rewelacja! Nie bierze oleju (w sensie ze nie dolewam między wymianami) pali średni 5,8-6,2 paliwa na 100 km w zależności od pory roku. Na klimie jeżdżę praktycznie cały czas. Nic mi się z autem nie dzieje. Wymieniam tylko rzeczy eksploatacyjne jak klocki hamulcowe, żarówki. Trzeba pilnować wymian oleju i odpowiedniej jego klasy jak dla pompowtrysków.Do baku leję tylko Verwę. Trochę drożej na stacji ale paliwo pewne i rekompensuję większą mocą i mniejszym spalaniem, mniejszym zużyciem silnika. Mam zamiar jeszcze ze 3 lata pojeździć B5fl i zmienić na wyższy model. Jednak czytając opinie użytkowników B6 mocno się nad wyborem kolejnego auta zastanowię. Pozdrawiam!

więcej »
4,23
dodano 06.01.2015 przez

Auto posiadam od roku, zrobiłem 25kkm. Passat zakupiony od osoby prywatnej z górnej półki cenowej w oferowanych na polskim rynku z bardzo bogatym wyposażeniem. Po zakupie wywaliłem EGR oraz zrobiłem lajtowy program na ok 165km. Pasek ma parę wad które wyszły podczas eksploatacji min. przeciekające uszczelki pod tapicerką drzwi, gnijące przednie błotniki (pod nimi znajdują się gąbki które trzymają wilgoć), silnik mógłby być cichszy, bujające zawieszenie nie daje pewności podczas szybkiej jazdy oraz sporadycznie pojawiają się trzaski spod deski rozdzielczej. Do plusów na pewno trzeba zaliczyć niskie ceny części, np. kpl. 4 filtrów ok 120zł, kpl. 4 amortyzatorów KYB ok 700zł. Bardzo wydajny silnik, wystarczająco mocny a przy tym ekonomiczny średnie spalanie z całego roku 6,7l. Super światła bixenonowe wszystko w nocy widać. Pozycja za kierownicą jak dla mnie jest idealna (183cm wzrostu) wszystko mam w zasięgu rąk. Czterej pasażerowie podróżują komfortowo. Auto odpukać bardzo udane.

więcej »
4,00
dodano 20.12.2012 przez

Moim VW narobiłem sporo kilometrów nie popsuł się nigdy na drodze na swój wiek i przebieg silnik był w doskonałej kondycji nie brał oleju nie dymił i maił dobre przyspieszenie . Porównując go z tego samego rocznika do francuzów można zadać sobie pytanie czy ktoś poważnie jezdził Renault czy Fiatem żeby twierdzić że są lepsze bo są o niebo gorsze wiecznie w naprawie lub z błedami na konsoli w passku nigdy nic takiego nie było jak i u znajomych nie wiem skąd takie opinie u co nie których pewnie bo sami jakieś lagunki :) . Zmieniłem go tylko z jednego powodu bo cała wieś się na niego przesiadała i zrobili z niego to samo co z BMW masa wiejskich dodatków i śmieszne zachowania psują opinie o użytkownikach VW . Ale ogólnie nie ma co narzekać autko miało 2004 a w porównaniu do nowych insignia nie widziało serwisu oprócz wymiany oleju :) co nie można powiedzieć o nowych oplach które są chyba z chiń bo tak są wykonany

więcej »
4,31
dodano 04.10.2010 przez

rewelacyjny silnik i spalanie przy tej masie samochodu,auto wygodne,pojemne,za ta kasę super.to mój trzeci pasek (2001 4motion 1.9tdi,2003automat1.9tdi)i muszę stwierdzić że ci którzy narzekają na awaryjność passatów B5 musieli po prostu kupić "okazje" bez książek i dokumentacji serwisowej(faktury,tuv)i ich cuda mają zamiast 160 tyś(ich licznik tyle wskazuje)tak naprawdę przebiegi 400-500tyś km,więc maja prawo się psuć.jeśli chcesz kupić dobre auto,nie licz na najniższą cenę dla danego rocznika.szukaj raczej w średniej lub wyższej cenie i koniecznie z potwierdzonym przebiegiem,a wtedy nie będziesz narzekał.gdybym miał kupować jeszcze raz auto,napewno wybrał bym paska.najlepiej ostatnie wyjście b5(2005r)koniecznie 1.9tdi 130KM,manual.i oczywiście z potwierdzoną (w aso vw)historią serwisową

więcej »
4,31
dodano 15.01.2012 przez

Praktyczny, ładny, wygodny, ekonomiczny i pakowny samochód rodzinny.Jeżdżę nim już 4 lata, zatem mogę polecić go tym, którzy decydują się na kombi. Auto jest ocynkowane, niezawodne i bardo wygodne. Bezpieczeństwo gwarantuje wielkość samochodu (siedzimy 1,5m od zderzaka), systemy ABS, ASR, ESP i poduchy pow. Przed zakupem samochód koniecznie stawiamy na ścieżkę i to w VW(150-200zł)wraz z weryfikacją książki obsługowej i VAG(komuterowe spr. błędów i awarii). W razie wątpliwości proszę odwiedzać Forum VW Passat, gdzie opisano chyba z 200% usterek i sposobów/kosztów radzenia sobie z nimi. Nikt nie lubi passaciarzy na drodze ale wierzcie mi, bierze się to wyłącznie z zawiści i zazdrości. Taki to już jest Polski naród. Samochód jest wart tego, żeby go posiadać.

więcej »
4,15
dodano 27.01.2008 przez

Ogolnie dośc dobre auto, silnik, prowadzenie i wyglad to mocne punkty tego samochodu, świetnie się prezentuje na alufelgach w pakiecie chromowanym, fajne wnetrze, fajne zegary(ładne podświetlenie),ponadczasowa sylwetka, niestety drobne usterki psują wizerunek ciężko wypracowany prze VW we wczesniejszych latach, psują się zamki, problemy z klimą, niektórzy narzekaja na psujące się przepływomierze i na pompowtryski ja akurat nie mialem z tym problemu, Kolejny Passat, to bedzie prawdopodobnie 1.8 Turbo w benzynie(poprostu mniej awaryjny od diesla)

więcej »
4,08
dodano 07.08.2009 przez

Bardzo dobra propozycja dla małżeństwa z dziećmi. Nadaje się do codziennej jazdy i do długich wyjazdów na wakcaje. Bardzo porządna konstrukcja. Bardzo dobra dynamika,wygoda, ergonomia, pakowność bagażnika. Miejsca mnóstwo. Bardzo dobrze się prowadzi. Wszystko jest kwestią zakupu. Ja po swój pojechałem do Austrii i mam wersję Niemiecką Trendline. Wiem, że w Polsce takiego auta z takim przebiegiem nie kupię. Polecam tym, którzy się wahają i boją opini auta dla wsi. Wiem czym jeżdżę a opinie innych mam w... pod koszulką.

więcej »
3,23
dodano 20.03.2010 przez

Byłoby fajne auto ale niestety trapi je tak wiele przeróżnych wad i usterek ze naprawdę psuje to wszelka przyjemność z eksploatacji tego pojazdu. Sama koncepcja samochodu fajna - przestronny sedan z silnikiem umieszczonym wzdłuż osi samochodu, za te pieniądze otrzymujemy naprawdę kawał samochodu. Nie ma on niestety nic wspólnego z legendarna niemiecka solidnością, ten model jest naprawdę problematyczny. Oszczędny motor jak najbardziej na plus, niestety niska kultura pracy i usterkowość osprzętu psuja jego ocenę.

więcej »
1,85
dodano 04.08.2006 przez

Kompeltnie przereklmowana marka. Miałem przed nim Citroena C5 i z roku 2000 i bardzo załuje że go sprzedałem na rzecz passata,miał być szybki i niezawodny a porównując go do C5 to VW niestety nie ma sie czym pochwalić, silnik mimo takiej samej pojemności gorszy, mniej miejsca, gorsze wyposazenie a o komforcie jazdy nawet nie wspominam w porównaniu do C5 jedzie sie nim jak wozem drabiniastym, nie wspomne o ilości usterek które jak na auto z roku 2000 nie powinny mieć miejsca, nigdy w życiu więcej VW...

więcej »