Szukaj

Informacje o Opel Astra

Lata produkcji: 1991 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1991, model z segmentu C (niższa klasa średnia), jest jednym z najbardziej popularnych aut kompaktowych na świecie i, zaraz po modelu Corsa – największym sukcesem rynkowym niemieckiej marki – do dnia dzisiejszego znalazł ponad 12 milionów nabywców. Astra w gamie Opla stała się następcą modelu Kadett i wyprodukowanie go było jednym z największych i najkosztowniejszych projektów w dziejach niemieckiego producenta – zaangażował on do pracy nad tym modelem ponad 8 tysięcy ekspertów. W przeciągu pięciu już generacji Opla Astry model był oferowany w różnych wersjach nadwoziowych – jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, sedan, kombi, a także liftback, coupe oraz kabriolet. Piąta generacja modelu (Opel Astra K) sprzedawana jest od roku 2015. Na innych rynkach auto dostępne jest pod markami Vauxhalla, Saturna, Chevroleta, Buicka i Holdena.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Opel Astra – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Opel Astra

Cena od: 78 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Opel Astra

Liczba ocen: 6 372
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,1
~Tomek
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Opel Astra H
Auta pozbyłem sie pół roku temu(dzięki bogu). Po czterech latach i 130 tyś km mogę szczerze napisać, że jest to straszne auto. Auto zakupione w Niemczech i tam użytkowane. Punktualnie jak to u niemców, co kwartał coś dużego leciało w aucie i nie mówie tylko o oleju... który ten cudowny silniczek pił namiętnie, 5 litrów na 10 tyś km i to juz od przebiegu 105 tyś km (wycieków brak) ! (przebieg oryginalny). Wbrew temu co pisze wiele osób części nie są tańsze niż u konkurencji (części kupowane w PL), a ilość małych usterek jest spora i po czasie zaczyna po ludzku drażnić, a przez ilość napraw robi się w skali roku drożej niż np VW!!!... leci wszystko, zbiorniczki wyrównawcze płynu chłodniczego, węże chłodnicze, kompresor klimatyzacji, silniczki el. szyb, zamek centralny, wentulator chłodnicy(baaaaaardzo drogi a zamienniki żyją krótko) i ogólnie elektronika ma dużo małych ale irytujących usterek jak np wyłączający się tempomat na autostradzie po przyciśnięci hamulca :). Większość tych przygów auto miało w wieku 12-13 lat, wiem że auta się zużywają ale bez przesady... Największym problemem jest jednak BRAK mechaników którzy naprawdę znają się na Oplach, a nie tylko tak gadają... szczerze nie polecam osobom które robią większe przebiegi tak jak ja czyli rocznie 30 tyś +(jak kupowałem nie planowałem takich przebiegów na benzynie), do miasta do 15 tyś myślę, że może być tylko ok. Po przygodach z Oplem przesiadłem się na Toyotę Auris 2009 ignorując "dobre rady" z rodziny i od "dobrych mechaników" żebym kupił coś z grupy VW i cóż, zero problemów, zero usterek a i spalanie mimo większej mocy o wiele niższe! A no i nie pobiera oleju! Ergonomia to po prostu przepaść na korzyść Toyoty. Uważam że Astra h nie jest warta swojej ceny, serio... zastanów się kilka razy, do VW masz przynajmniej mnóstwo mechaników i tanich zamienników. Moja opinia to nie jechanie po Oplu a moje doświadczenia z tym autem i tą marką. Podsumowując JA, podkreślam JA, kupuję auto żeby jeździć z punktu A do B wygodnie i z możliwie minimalną ilością usterek bo przecież każde auto je ma. Natomiast to czego doświadczyłem z tą marką wyleczyło mnie z Opli i generalnie modnych, tanich czy popularnych aut. W sumie jest jeden pozytyw z zakupu tego auta, zrozumiałem SWOJE Priorytety podczas zakupu auta, a są to Wygoda i BEZAWARYJNOŚĆ dlatego teraz jest nudny japończyk, który pali na mityczny "dotyk" i nie prześladuje mnie kontrolką "Check Engine", za to ma korozję xD no i dziękuję no i cześć.
4,1
~Paweł
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
Opel Astra G
Ogólnie bardzo sympatyczny samochód - jak na swoją klasę to świetny. Biorąc pod uwagę rocznik i segment można powiedzieć, że daje dużą wygodę w dłuższych podróżach ze względu na znakomite osiągi i elastyczność silnika. W mieście pali sporo, ale jeśli ma to być samochód do wyjazdów to w normie. Jest też o wiele cichsza niż na przykład 1.6 16v, w której przy 110-120 km/h robi sie już średnio miło. Dla odmiany w 2.0 16v nawet przy 140-150 km/h jest całkiem komfortowo. Największy problem to elektryka i wszelkie wariacje na jej temat. Warto też zwrócić uwage na stan kolektora, który bardzo często pęka przy przebiegu 150-200 tys. km. i kupowanie uzywki jest kiepskim pomysłem, bo ona tez pęknie (lepiej znaleźć mechanika, który porządnie to przerobi). Jeśli na desce robi się "choinka" i samochód nie trzyma obrotów na biegu jałowym, to pewnie będzie trzeba się zająć czujnikiem ABS zlokalizowanym na piaście. Ostatecznie musiałem również u siebie wymienić sterownik silnika, bo i to zaszwankowało. Nie mogę więc na pewno powiedzieć, że jest to samochód bezawaryjny, ale z drugiej strony - naprawy nie były nigdy wyjątkowo kosztowne (większy problem stanowić może niekiedy samo znalezienie odpowienich części, niż ich cena). Ponadto jeśli ma to być samochód do miasta - no cóż, jest to to raczej kiepski pomysł, a na pewno można wymyślić kilka lepszych :) Ale w trasy polecam. Przez 5,5 roku zrobiłem moja astrą jakieś 60 tysięcy kilometów (kupiłem z przebiegiem 109, a sprzedałem z przebiegiem 169 tys. km.) i dobrze ją wspominam. Dodam jeszcze, że w grudniu 2011 kupiłem ją za 9500 zł (na felgach stalowych), a w październiku 2017 sprzedałem za 5500 zł (na alufelgach, które dokupiłem w międzyczasie); moim zdaniem bilans całkiem ok.
4,4
~Łukasz
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Opel Astra J
Ponieważ każdy ma swoje, subiektywne odczucia w zależności od doświadczenia, miejsca zamieszkania i sposobu użytkowania auta to na wstępie kilka słów o sobie. Mieszkam w dużym mieście. Jazda to głównie dom, praca, dom ale zdarzają się także dłuższe wyjazdy (kibic i mecze wyjadowe:) Wcześniej jeździłem 150 KM dieslem. Astre posiadam od nowości i po ponad 4 latach eksploatacji i 75 tys nalotu mogę już coś więcej napisać o aucie. Pomimo, iż zdarzyłem się już do niej przyzwyczaić to nadal jak na nią patrzę bardzo mi się podoba (ale wiadomo wygląd to kwestia gustu). Generalnie nie żałuję zakupu i kupiłbym ją jeszcze raz. Bardzo udane auto ale posiada także swoje wady.

Raporty spalania Opel Astra

Liczba raportów: 6 939
Średnie spalanie dla Opel Astra
5,7 – 13,4
l/100 km
3,8 – 6,9
l/100 km
4,9 – 19,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 80KM 59kW
Opel Astra H
Bajki o spalaniu na poziomie 5 litrów w mieście można sobie w d... Wsadzić. No chyba ze ktoś uważa za miasto jazdę 70 na piątym biegu bez zatrzymiania. Ale w normalnym trybie miejskim spalanie tego auta to 6.8-7.2 ltr na 100 km. W trasie przy jeździe do 100 km h mozna zejść do poziomu 4.5-5ltr, przy 130-140 na autostradzie już jest ponad 6 litrów. Przy 150-160 spala ok. 7.5 na 100. Rekord na jednym tankowaniu to trasa 950 km z prędkościami 110-120. Dałoby pewnie dobić do 1000 km ale wolałem nie ryzykować stanięcia na drodze.
11,0
GTC 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Opel Astra J
Po mieście to jest raczej 11 litrów niż 10. To auto bardzo nie lubi krótkich dystansów, spalanie leci wtedy na łeb na szyje i wychodzą jakieś niespotykane wyniki, około 15L. Taka dynamiczna jazda po mieście tak samo powoduję że czujemy się jakby pod maską siedziała jakaś duża V8'ka. To auto uwielbia natomiast jazdę około 80km/h, czyli jakaś krajówka, 6 bieg, około 2k RPM ma wtedy + tempomat. 7-8 litrów LPG nie jest dla niego problemem. Przy prędkościach autostradowych 6 jest trochę za krótka moim zdaniem. Przy 140km/h ma 3,5K RPM przez co wciąga paliwo jak wściekła, około 12,5L/100km, obniżenie tej prędkości do 110-120 wykręca spalanie 9L, tutaj mam długodystansowy test, jechałem na Chorwację w 4 osoby+ bagaże na 2 tygodnie. Spalanie w jedną i drugą stronę 9L/100km, gdyby tak chamsko przyrównać to do diesla to nie wiem czy wyrobił by się w 4,5L/100km biorąc pod uwagę cenę LPG i ON. Jestem bardzo zadowolony z tego silnika, jak dla mnie najlepszy jaki może być w tym nadwoziu i ogólnie w Astrach J, jeżeli chodzi stosunek ekonomia/osiągi. Jeżeli mówimy o osiągach no to wiadomo 2.0T w OPC.
5,9
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Opel Astra H
Kupiłem auto w 2018 po pierwszym właścicielu z polskiego salonu. Ówczesny przebieg 150tys. Zrobiłem 30 tys od tamtego momentu. Uważam, że silnik jest bardzo oszczędny, ale też nieszczególnie dynamiczny chociaż sam moment obrotowy 240nm nie jest najgorszy. Jeżdżę 1-2razy w tygodniu po Warszawie dystanse 5-10km na raz, na piłkę podjechać, zakupy większe. Poza tym głównie jakieś wycieczki poza miasto, 50-100km plus wakacyjne wyjazdy nad morze, w góry, o różnych porach roku. Zmieniam bieg przy 2-2.2tys obrotów. Na trasie, prędkości 100-120kmh pali maks 5.5litra niezależnie od obciążenia (wyjazd z Warszawy na Słowację, 4osoby ze sprzętem narciarskim). Najwięcej na autostradzie, do 140 pali około 7-7.5L. Powyżej 140 robi się dziura w baku, spotęgowana brakiem 6 biegu. Wszystkie wyniki podane z pomiarów przy dystrybutorze (nie posiadam komputera pokładowego). Generalnie minimum 800km na baku zawsze robię. To moje pierwsze auto i nie zawiodłem się. Polecam auta z polskich salonów i pewną historią.

Usterki Opel Astra

Liczba wpisów: 536
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Coś kapie do środka.
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • nadwozie
  • 16 tys. km
Cześć. Dwie sprawy. Samochodzik prawie nowy. Odebrany z salonu początkiem stycznia ubiegłego roku. Zauważyłem po kilku tygodniach użytkowania na dywaniku pasażera z przodu palmy, Na początku była jedna i pojawiała się nie wiadomo kiedy, Chodzi mi o to, że nie ma szans na powiązanie ich z deszczem, albo myciem samochodu. Plamy są tak, jakby kapało coś z wysokości końca schowka od wewnętrznej strony. Jak to wygląda? Plamy nie zauważyłem mokrej. Zawsze się z tym spóźniłem, a wyschnięte są świecące, nie tłuste, jakby lakier. Na początku była jedna. Po oddaniu samochodu na przegląd po roku i wymianie filtra przeciw pyłkowego są trzy i w innych miejscach. To nie woda, ani płyn do mycia szyb i woda z woskiem, czy płynem do mycia których używam. Sprawdziłem. Po wyschnięciu nie widać ich. Płyn do szyb lałem kilka razy dla sprawdzenia i patrzyłem, czy kondensat nie będzie tak wyglądał. Nic. Moje pytańko jest takie. Co to może wyciekać? Podejrzewam jakiś płyn "ustrojowy" samochodu, ale tu możliwości nie ma dużo, bądź jakąś może konserwację. Dużo tego nie wycieka. Po góra około centymetra sześciennego. smugi na wycieraczce są długie, ale wąskie. Nie mam welurów. Jest guma.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
3 komentarze
Opel Astra