Szukaj

Informacje o Opel Astra

Lata produkcji: 1991 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1991, model z segmentu C (niższa klasa średnia), jest jednym z najbardziej popularnych aut kompaktowych na świecie i, zaraz po modelu Corsa – największym sukcesem rynkowym niemieckiej marki – do dnia dzisiejszego znalazł ponad 12 milionów nabywców. Astra w gamie Opla stała się następcą modelu Kadett i wyprodukowanie go było jednym z największych i najkosztowniejszych projektów w dziejach niemieckiego producenta – zaangażował on do pracy nad tym modelem ponad 8 tysięcy ekspertów. W przeciągu pięciu już generacji Opla Astry model był oferowany w różnych wersjach nadwoziowych – jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, sedan, kombi, a także liftback, coupe oraz kabriolet. Piąta generacja modelu (Opel Astra K) sprzedawana jest od roku 2015. Na innych rynkach auto dostępne jest pod markami Vauxhalla, Saturna, Chevroleta, Buicka i Holdena.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Opel Astra – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Opel Astra

Cena od: 111 950 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Opel Astra

Liczba ocen: 6 651
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

1,9
~Roman
Opel Astra H
GTC 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Mimo wersji sport , toporne , słabe bez polotu . Od początku nieustanne problemy . Najpierw z czujnikiem zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. Potem olej silnikowy znalazł się w płynie chłodniczym. Diagnoza była jednoznaczna , uszkodzona uszczelka pod głowicą. Na domiar złego wcześniej wymieniono chłodnicę oleju, myśląc , że ona jest winna obecności tego oleju . Wyciekający olej z miski , albo z układu rozrządu, pękające gumowe węże itd … Być może trafiłem na bardzo felerny egzemplarz nigdy nikomu nie poleciłbym kupna tego samochodu. Koszmar , tragedia .
3,1
~Paweł Dorawa
Opel Astra L
Sports Tourer 1.5 Diesel 130KM 96kW
Przestrzegam przed zakupem tego auta. Nie z powodu tego że same auto jest złe, tylko z powodu podejścia Opla/Stellantisa jako gwaranta. Odebrałem z salonu w piątek, a w poniedziałek wysadziło mi dach panoramiczny. Opel nie chce uznać naprawy gwarancyjnej, pisząc że wada powstała z winy użytkownika. Pani z działu reklamacji, po kilkukrotnych żądaniu ode mnie uzasadnienia decyzji, czy opinii rzeczoznawcy, napisała dosłownie "zachęcamy do skorzystania z polisy AC" i odsyła do serwisu, który absolutnie nie jest zdania że wada powstała z mojej winy. Kierownik serwisu przesłał mi wiadomości wysłane do Opel Polska (Stellantis) i w żadnym miejscu nie stwierdził że winę ponosi użytkownik, a wręcz wskazuje moje przypuszczenia. Polisa AC nie jest od usuwania wad fabrycznych! Samochód 2,5 godziny stał pod firmą, na dozowanym terenie, w dość mocno nasłonecznionym miejscu. Dach wysadziło do góry, tak jakby spowodowały to jakieś naprężenia wewnętrzne (wada samego szyberdachu, montażu, albo co gorsza karoserii). Brak jakichkolwiek śladów na zewnątrz, czy wewnątrz, które sugerowałyby uszkodzenie mechaniczne, np próbę włamania. Mam zdjęcie wykonane przed otwarciem i zamknięciem drzwi, na którym popękane kawałki hartowane szyby są właściwie na swoim miejscu, tylko dach jest pęknięty i wybrzuszony do góry ok. 15cm od drzwi kierowcy. Po otwarciu i normalnym zamknięciu drzwi cześć popękanych kawałków szkła wpadła do środka auta (więc co by się stało przy jakimś uderzeniu?). Nie polecam również wyboru Stellantis Financial Services do finansowania auta, bo o ile wszystko było załatwione ekspresowo, o tyle po szkodzie zostawia się klienta kompletnie samemu sobie.
4,3
~Marcin
Opel Astra L
Sports Tourer 1.5 Diesel 130KM 96kW
Auto prezentuje się bardzo dobrze (często ludzie się oglądają - mimo, że to Opel). Siedzi się wygodniej niż np. w Corolli Hatchback lub poprzedniku. Fotele AGR robią robotę. Silnik 1.5 Diesel 130 KM również wystarczający. Na autostradzie 140/150 nie jest zbyt głośno i pali niewiele. Średnie spalanie z 15 tyś. km w okolicach 4,9-5 l przy mieszanej jeździe. Niemniej przydała by się jednostka 150 KM. Skrzynia działa dosyć płynnie lecz bez rewelacji. Trzeci bieg lubi szarpać zarówno wchodząc, jaki i schodząc z biegu. Wykończenie wnętrza bardziej budżetowe. Piano black to nie mój klimat. Generalnie jest futurystycznie i schludnie. Plastiki gdzieniegdzie już trzeszczą ale to normalne w tym segmencie. Do analogowych przycisków trzeba się przyzwyczaić. Największym mankamentem są 2 cyfrowe wyświetlacze, które lubą się zwiesić. Ostatnio kompletnie padły na kilkadziesiąt sekund. W środku sporo miejsca. Bagażnik pakowny. Nawet pasażerowie mają nawiewy z tyłu. Na tylnej kanapie siedzi się bardzo wygodnie.

Raporty spalania Opel Astra

Liczba raportów: 7 420
Średnie spalanie dla Opel Astra
3,7 – 13,4
l/100 km
3,8 – 7,4
l/100 km
4,9 – 19,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Opel Astra J
GTC 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Średnie długodystansowe z dojazdów do pracy codziennie 30km, 40% teren zabudowany czyli zgodnie z przepisami 60% niezabudowany gaz w podloge. Auto twarde i z tym silnikiem dynamiczne. Na autostradzie przy ponad 200km/h jest dość głośno, ale stabilnie a spalanie w okolicach 9 litrów. Minimalne zużycie pewnie cos koło 5 litra może udałoby się zrobić, ale tak się nie da jeździć i jest to napewno ze szkodą dla silnika. Staram się zazwyczaj nie schodzić niżej niż 2k rpm i przez ostatnie 80kkm żadnych problemów tylko wymiana oleju co 10kkm, sinlnik uszczelniony przy około 200kkm wtedy też wymieniona uszczelka smoka po raz pierwszy, stara była wręcz plastikowa, aktualnie 245kkm suchy jak pieprz, olej praktycznie nie zabrudza się od wymiany do wymiany jak w dawnych benzynach bez turbo (ewenement, jedyny diesel który ma tak perfekcyjnie zrobioną komorę spalania i świetnie zaprojektowaną turbinę, że praktycznie wgl nie brudzi oleju). Jeśli chodzi o DPF rozpoczyna dopalanie zazwyczaj po około 15km tyle czasu potrzebuje na osiągnięcie warunków wypalania i kończy po około 20km a w moim aucie zamontowany jest quick heat więc dodatkowo dogrzewa elektrycznie, więc jeśli jeździsz krotsze odcinki niż 25km nie kupuj auta z tym silnikiem! Z ciekawostek dwumasa oryginalna prawdopodobnie jej żywot przedłuża dopasowanie i podtrzymanie programowe obrotów podczas zmian biegów (skrzynia manualna) przez co nie ma szarpnięć przy zmianach biegów. Silnik fiata pancerne A20DTH z pancernym układem wtryskowym Bosh żadne tam opiłkowania jak w nowszych autach, auto nawet dwukrotnie miało zatankowaną benzynę nie przeze mnie i jechało dopóki nie zgasło i nic kompletnie nic się nie stało wystarczyło wypompować zalać diesla i odpalić a benzyna do kosiarki, skrzynia fiata pancerne F40, opel nie potrafi zrobić dobrego silnika ani skrzyni, ale tu wzieli od fiata więc układ napędowy jest pancerny, nie tak jak w astrze H gdzie włożyli pancerny 1.9 jtd z fiata ale już swoją śmieszną skrzynię gm M32 to padały jak muchy. Auto ma naprawdę dobre zawieszenie, przód z insigni opc, tył drążek skrętny watta, auto jest mega stabilne (fakt sztywne), elementy zawieszenia grube jak w suvie, koła wielkie jak mniejszych suvach, auto waży prawie 1500kg, czyli więcej niż nowa kia sportage ;) hamulce fabryczne doskonałe przód 321mm jest naprawdę ok. Z Minusów słabe wykończenie wnętrza jak to opel oraz cieniutka blacha karoserii i delikatny lakier, drogie świece żarowe z czujnikiem ciśnienia komory spalania 500zł sztuka. Bardzo słabe reflektory przednie na zwykłej soczewce bez xenonu w nocy i deszczu nic nie widać, natomiast na xenonie za to rewelacja w nocy jak w dzień polecam.
6,7
Opel Astra J
GTC 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Średnie długodystansowe z dojazdów do pracy codziennie 30km, 40% teren zabudowany czyli zgodnie z przepisami 60% niezabudowany gaz w podloge. Auto twarde i z tym silnikiem dynamiczne. Na autostradzie przy ponad 200km/h jest dość głośno, ale stabilnie a spalanie w okolicach 9 litrów. Minimalne zużycie pewnie cos koło 5 litra może udałoby się zrobić, ale tak się nie da jeździć i jest to napewno ze szkodą dla silnika. Staram się zazwyczaj nie schodzić niżej niż 2k rpm i przez ostatnie 80kkm żadnych problemów tylko wymiana oleju co 10kkm, sinlnik uszczelniony przy około 200kkm wtedy też wymieniona uszczelka smoka po raz pierwszy, stara była wręcz plastikowa, aktualnie 245kkm suchy jak pieprz, olej praktycznie nie zabrudza się od wymiany do wymiany jak w dawnych benzynach bez turbo (ewenement, jedyny diesel który ma tak perfekcyjnie zrobioną komorę spalania i świetnie zaprojektowaną turbinę, że praktycznie wgl nie brudzi oleju). Jeśli chodzi o DPF rozpoczyna dopalanie zazwyczaj po około 15km tyle czasu potrzebuje na osiągnięcie warunków wypalania i kończy po około 20km a w moim aucie zamontowany jest quick heat więc dodatkowo dogrzewa elektrycznie, więc jeśli jeździsz krotsze odcinki niż 25km nie kupuj auta z tym silnikiem! Z ciekawostek dwumasa oryginalna prawdopodobnie jej żywot przedłuża dopasowanie i podtrzymanie programowe obrotów podczas zmian biegów (skrzynia manualna) przez co nie ma szarpnięć przy zmianach biegów. Silnik fiata pancerne A20DTH z pancernym układem wtryskowym Bosh żadne tam opiłkowania jak w nowszych autach, auto nawet dwukrotnie miało zatankowaną benzynę nie przeze mnie i jechało dopóki nie zgasło i nic kompletnie nic się nie stało wystarczyło wypompować zalać diesla i odpalić a benzyna do kosiarki, skrzynia fiata pancerne F40, opel nie potrafi zrobić dobrego silnika ani skrzyni, ale tu wzieli od fiata więc układ napędowy jest pancerny, nie tak jak w astrze H gdzie włożyli pancerny 1.9 jtd z fiata ale już swoją śmieszną skrzynię gm M32 to padały jak muchy. Auto ma naprawdę dobre zawieszenie, przód z insigni opc, tył drążek skrętny watta, auto jest mega stabilne (fakt sztywne), elementy zawieszenia grube jak w suvie, koła wielkie jak mniejszych suvach, auto waży prawie 1500kg, czyli więcej niż nowa kia sportage ;) hamulce fabryczne doskonałe przód 321mm jest naprawdę ok. Z Minusów słabe wykończenie wnętrza jak to opel oraz cieniutka blacha karoserii i delikatny lakier, drogie świece żarowe z czujnikiem ciśnienia komory spalania 500zł sztuka. Bardzo słabe reflektory przednie na zwykłej soczewce bez xenonu w nocy i deszczu nic nie widać, natomiast na xenonie za to rewelacja w nocy jak w dzień polecam.
6,7
Opel Astra J
GTC 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Średnie długodystansowe z dojazdów do pracy codziennie 30km, 40% teren zabudowany czyli zgodnie z przepisami 60% niezabudowany gaz w podloge. Auto twarde i z tym silnikiem dynamiczne. Na autostradzie przy ponad 200km/h jest dość głośno, ale stabilnie a spalanie w okolicach 9 litrów. Minimalne zużycie pewnie cos koło 5 litra może udałoby się zrobić, ale tak się nie da jeździć i jest to napewno ze szkodą dla silnika. Staram się zazwyczaj nie schodzić niżej niż 2k rpm i przez ostatnie 80kkm żadnych problemów tylko wymiana oleju co 10kkm, sinlnik uszczelniony przy około 200kkm wtedy też wymieniona uszczelka smoka po raz pierwszy, stara była wręcz plastikowa, aktualnie 245kkm suchy jak pieprz, olej praktycznie nie zabrudza się od wymiany do wymiany jak w dawnych benzynach bez turbo (ewenement, jedyny diesel który ma tak perfekcyjnie zrobioną komorę spalania i świetnie zaprojektowaną turbinę, że praktycznie wgl nie brudzi oleju). Jeśli chodzi o DPF rozpoczyna dopalanie zazwyczaj po około 15km tyle czasu potrzebuje na osiągnięcie warunków wypalania i kończy po około 20km a w moim aucie zamontowany jest quick heat więc dodatkowo dogrzewa elektrycznie, więc jeśli jeździsz krotsze odcinki niż 25km nie kupuj auta z tym silnikiem! Z ciekawostek dwumasa oryginalna prawdopodobnie jej żywot przedłuża dopasowanie i podtrzymanie programowe obrotów podczas zmian biegów (skrzynia manualna) przez co nie ma szarpnięć przy zmianach biegów. Silnik fiata pancerne A20DTH z pancernym układem wtryskowym Bosh żadne tam opiłkowania jak w nowszych autach, auto nawet dwukrotnie miało zatankowaną benzynę nie przeze mnie i jechało dopóki nie zgasło i nic kompletnie nic się nie stało wystarczyło wypompować zalać diesla i odpalić a benzyna do kosiarki, skrzynia fiata pancerne F40, opel nie potrafi zrobić dobrego silnika ani skrzyni, ale tu wzieli od fiata więc układ napędowy jest pancerny, nie tak jak w astrze H gdzie włożyli pancerny 1.9 jtd z fiata ale już swoją śmieszną skrzynię gm M32 to padały jak muchy. Auto ma naprawdę dobre zawieszenie, przód z insigni opc, tył drążek skrętny watta, auto jest mega stabilne (fakt sztywne), elementy zawieszenia grube jak w suvie, koła wielkie jak mniejszych suvach, auto waży prawie 1500kg, czyli więcej niż nowa kia sportage ;) hamulce fabryczne doskonałe przód 321mm jest naprawdę ok. Z Minusów słabe wykończenie wnętrza jak to opel oraz cieniutka blacha karoserii i delikatny lakier, drogie świece żarowe z czujnikiem ciśnienia komory spalania 500zł sztuka. Bardzo słabe reflektory przednie na zwykłej soczewce bez xenonu w nocy i deszczu nic nie widać, natomiast na xenonie za to rewelacja w nocy jak w dzień polecam.

Usterki Opel Astra

Liczba wpisów: 589
DTC U1520
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 80 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mam taki DTC U1520. Znalezione informacje do tej pory to w przybliżeniu: Moduł sterujący nadwozia czyli BCM Wartość błędu = 00 Utrata komunikacji z urządzeniem na szynie LIN Dodatkowo podejrzewam że to może być to: "P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową" bo rzeczywiście przy niskim poziomie naładowania akumulatora alarm wyje bez powodu ale samochód odpala silnik, można jechać (z wyjącym alarmem) i po przejechaniu paru km jak się akumulator naładuje to przestaje wyć. Miał to ktoś z Was?
turbina?
  • Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
podczas jazdy odpala sie kontrolka sterowania silnika ,wyświetla bład OGRANICZONA MOC SILNIKA turbo nie dziala po ponownym uruchomieniu silnika wszystko działa poprawnie poza tym,że błąd jest zapisany w systemie po krótkiej jeżdżie ponownie przestaje działać turbo.Autoryzowany serwis opla nie potrafi usunąć usterki,zaczynaja wymieniać turbiny co nie przynosi pozytywnego rezultatu a teraz wzięli się nawet za wymianę silników,wiem bo niejestem pierwszym klientem z tym problemem.Tłumaczą w serwisie,że to za świerze samochody nie wiedzą co jest przyczyną tych usterek. Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW rok prod.2019 modelowo2020
Problem rozwiązany
6 komentarzy
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 334
4,8
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 133 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
To kolejny rok i kolejne 10000 km przejechany po montażu instalacji LPG w Auto Mix Skrzyszów. Instalacja bardzo dobrze zestrojona, brak problemów, za 10 dni kolejny przegląd gwarancyjny, i kolejne tanio przejechanych kilometrów. Polecam montaż instalacji A-M Skrzyszów PS bardzo fajna opcja że posiadają stację diagnostyczną, za jednym razem przegląd gazu i samochodu.
5,0
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 133 tys. km
użytkowana przez: 39 tys. km
To kolejny rok i kolejne 11000 km przejechany po montażu instalacji LPG w Auto Mix Skrzyszów. Instalacja bardzo dobrze zestrojona, brak problemów, za miesiąc kolejny przegląd gwarancyjny, i kolejne tanio przejechanych kilometrów. Polecam montaż instalacji A-M Skrzyszów PS bardzo fajna opcja że posiadają stację diagnostyczną, za jednym razem przegląd gazu i samochodu.
5,0
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 101 tys. km
użytkowana przez: 17 tys. km
Instalacja LPG wykonana fachowo i jednocześnie szybko. Konkretna wycena i doradztwo w sprawie odpowiedniej instalacji LPG dostosowanej do mojej Astry J. Od początku założenia instalacji nie ma żadnych problemów a spalanie jest zadowalające (jazda tańsza o połowę w porównaniu do jazdy na beznynie). Polecam!
Opel Astra