Szukaj

Informacje o Peugeot 406

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.

Peugeot 406 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Peugeot 406

Liczba ocen: 939
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

3,6
~Tomek
Coupe 3.0 V6 24V 190KM 140kW
Peugeot 406
Samochód ma ponadczasową linię, to nie ulega wątpliwości, jest nietuzinkowy. Bardzo wyróżnia się z tłumu innych aut, które częstokroć są nijakie albo oklepane. Nie spotkałem osób, które powiedziałyby, że auto jest brzydkie. To zasługa studia PIninfarina. Nie bez powodu 406 coupe nazywany jest przez niektórych francuskim Ferrari. Ten model bardzo rzadko można spotkać na ulicach stąd też sprawia, że inni kierowcy oraz przechodnie oglądają się za nim. Kilkukrotnie zdarzyło mi się, że ktoś podchodził do mnie na myjce (kierowca gulfa V ;)) , na stacji benzynowej, na parkingach to już nie zliczę i pytał, co to za auto, gratulował, robił fotki. W moim egzemplarzu robotę robi zmieniony układ dolotowo wydechowy. Wszystko brzmi bardziej rasowo , charcząco. W moim przekonaniu auto ma duszę. Kilka razy myślałem o sprzedaży ale kiedy spojrzę na niego, posłucham to po prostu żal. Utrzymanie 406 coupe V6 trochę kosztuje. Jakiś czas temu podliczyłem faktury związane z autem 2 przeciągu 1,5 roku wsadziłem w niego 13 tys. (bez wliczania kosztów wymiany części bo majster nie ma zarejestrowanej działalności :P, bez polisy OC, cen paliwa i kosmetyków do samochodu) Dodam, że kupiłem auto w normalnej kondycji. Nabywane były części eksploatacyjne do samochodu (w tym opony oraz jakieś rzeczy związane z modyfikacjami np. felgi, przyciemnienie szyb, tłumik) oraz przelakierowałem 2 elementy oraz wymianiłem graty instalacji LPG, na której wcześniej auto nie chciało jeździć. Czy to dużo? Dla jednych tak dla innych nie. Bardziej szczegółowy opis w poszczególnych podpunktach.
4,0
~Kacper
Coupe 2.0 16V 132KM 97kW
Peugeot 406
Samochód stylistycznie bardzo ponad przeciętny, rzuca się w oczy i nie raz będąc na myjni i wycierając podchodzili ludzie z innych samochodów zadając pytania na jego temat. Czuć w nim taką wolność i przywołuje przynajmniej w moim odczuciu wspomnienia dawnych lat dobrej motoryzacji. Samochód "wiecznie młody" dający dużo frajdy z jazdy. Nie żałuję zakupu chociaż miałem z nim trochę problemów na początku ,ale się stale dopieszcza i jest coraz lepiej. Ceny części nie przerażają, można sporo znaleźć od zwykłej 406. Silnik jak na taką masę samochodu daje radę, fakt demon prędkości to nie jest , ale dla tych którzy pragną prędkości jest V6. Koszty karoserii to najgorsze co może się trafić. Zderzak przedni minimum 1000 zł używany. Jeśli chodzi o rdze, to musi być samochód bity,żeby ona się pojawiła. Serio samochód 20 letni ma lepsze blachy niż niektóre o 10 lat młodsze. Samochód miewa problemy z elektryka ale nic dziwnego po 20 latach, norma w tym wieku. Ogólnie jestem zadowolony , ale czas się przesiąść na coś z mocniejszym silnikiem i ogólnie nowocześniejszym. Co do ludzi którzy kupili trupa za 3000 tyś i narzekają. Czego się spodziewaliście? Samochód ma już swój wiek młodości dawno za sobą. Liczcie się z tym ,że wymaga on bardzo mocnego dopieszczenia , jest to jak dla mnie samochód klasyczny , więc opłaca się o ile kogoś stać. Szczerze mówiąc jeśli kupujesz ten samochód i nie chcesz na niego narzekać to musisz zainwestować trochę, odwdzięczy się. A jeśli masz zamiar kupić i narzekać tylko nie robiąc nic w nim to lepiej kup jakiegoś fiata uno i się nie czepiaj. Takich samochodów już nie będzie i będę go zawsze miło wspominać , być może jeśli będę miał okazje to ponownie kiedyś kupię z silnikiem V6 wyremontuje i wstawie pod ciepły koc,żeby tylko wyjeżdżać nim w letnie weekendy ,żeby powspominać dobre czasy.
4,1
~Bob
Sedan 1.8 16V 116KM 85kW
Peugeot 406
Jestem właścicielem 406 sedan z 2000 roku. 406 to solidne auto, ale jak każde ma swoje bolączki. Na pochwałę zdecydowanie zasługuje komfort jazdy - wnętrze jest przestronne, pozycja za kierownicą wygodna, widoczność do przodu bardzo dobra (nie ma co oczekiwać dobrej widoczności z tyłu w sedanie, chociaż i tak mogło być gorzej), zawieszenie doskonale tłumi nierówności, a przy tym zapewnia przyzwoite prowadzenie i (jak na wielowahacz) jest stosunkowo trwałe. Auto ma też swoje wady - najbardziej irytuje mnie skok lewarka zmiany biegów. Jest absurdalnie długi. To po pierwsze niewygodne, po drugie utrudnia szybką zmianę biegów. Kolejny problem w konstrukcji auta to tylne hamulce - tarczobębny. Nie wiem jaka idea przyświecała konstruktorom, ale nie widzę nawet odrobiny sensu w tym rozwiązaniu. Konstrukcja bębnowego hamulca ręcznego jest bardzo delikatna i podatna na korozję. Naprawa okazuje się absurdalnie droga. Powodem są rdzewiejące tarcze kotwiczne (wykonane z cienkiej blachy). Zdecydowanie odradzam kupno 406 z niesprawnym ręcznym. Skoro już przy korozji jesteśmy, moj egzemplarz jest bardzo dobrze przed nią zabezpieczony. Słyszałem o problemach z progami w 406, na szczęście mnie to nie dotyczy i na całym aucie nie ma ani grama rdzy. Auto zdecydowanie nie ma sportowych aspiracji. Nieszczególnie dobrze radzi też sobie w mieście (duży promień skrętu, długie przełożenia pierwszych biegów). Jego żywiołem jest trasa. Przy szybszej jeździe można poznać jego zalety. Prowadzi się bardzo pewnie, a dzieki krótkiej piątce można wyprzedzać bez redukcji. Długa droga nie męczy, a przy spokojnej jeździe spalanie schodzi do 7,5l. Zdecydowanie polecam ten samochód tym, którzy przejeżdzają duże dystanse.

Raporty spalania Peugeot 406

Liczba raportów: 908
Średnie spalanie dla Peugeot 406
6,9 – 11,2
l/100 km
5,3 – 7,2
l/100 km
9,6 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Sedan 1.8 16V 110KM 81kW
Peugeot 406
Autem jeżdżę od czerwca 2014 na początku styl umiarkowany teraz raczej dynamiczny, zmiana biegów przy rozpędzaniu pomiędzy 3-4 tyś obr. czasem 5 tys. obr. zdarza się, że pomijam niektóre przełożenia. Średnie spalanie od początku posiadania auta i po przejechaniu trochę ponad 34000 km wynosi 9L/100km. Przez ten czas jeździł chyba na wszystkich możliwych paliwach zwykłych i premium ze stacji Statoil, Shell, Orlen trochę BP. Przeważnie jeżdżę po terenie Zagłębia Dąbrowskiego. Jak na silnik o mocy 110KM to potrafi trochę spalić.
13,0
Sedan 2.0 16V 132KM 97kW
Peugeot 406
Witam, posiadam autko nie za długo ponieważ nie całe 2 miesiące. Zrobiłem nim około 4 tysięcy kilometrów. Po tym dystansie mogę stwierdzić że jest dosyć oszczędne jak na 2 litrowy motor, przy gazie średnie koszta to od 22-28 zł na 100 km. Auto swoje waży, jest wygodne, masę czuć, ale nie jest problemowe przy wyprzedzaniu 130 koni robi swoje, skrzynia jest dosyć elastyczna, ale to subiektywna opinia ze względu na to że to moje pierwsze auto w benzynie. Jednak jeśli ma się baaardzo ciężką nogę lubi łyknąć wcale nie stając się potworem, poprostu jest dynamiczne, ale nic więcej, z pedałem w podłodze przy co 2 skrzyżowaniu wypije sporo ale do zniesienia, nie polecałbym raczej tego samochodu komuś świeżo po kursie, jest miękkie, duże, i wybacza mniej błędów niż zwykły miejski samochodzik z niższego segmentu. Jeśli jednak ktoś by się zdecydował, radzę zadbać o zawieszenie i ogumienie z wyższej półki.
6,8
Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW
Peugeot 406
Jak dla mnie to auto jest super! W trasie nie przekraczając 90km/h na tempomacie mój rekord na odcinku 50 km to 4.5L/100km ! W mieście przy ciężkiej nodze 8.5l. Full opcja, grzana skóra, tempomat, climatronic (cały czas włączony), itd Świetnie się prowadzi, skrzynia elastyczna. Po przejechaniu 100tkm mogę z całą pewnością napisać że silnik i elektryka BEZAWARYJNIE ! Przy prędkościach 200 - 220 w środku nie jest zbyt głośno odziwo, auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Ceny części w normalnych cenach, podobnie jak do 1.9 TDI. Bardzo polecam !
Peugeot 406