Szukaj

Informacje o Saab 9-3 II SportSedan

Lata produkcji: 2002 – 2014
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D; od II generacji zaliczany do grupy premium) produkowany od 1998 roku. Saab wprowadził go jako następcę modelu 900 (nie ma nic wspólnego z modelem 93). Pierwsza generacja 9-3 była tylko zmodernizowaną wersją swojego poprzednika. Dzięki współpracy z koncernem General Motors, pod maskę auta trafił pierwszy w historii marki silnik diesla. W 2002 roku debiutował 9-3 drugiej generacji, tym razem jako zupełnie nowa konstrukcja. Znów stworzono ją jednak z udziałem GM, model powstał bowiem na płycie podłogowej GM Epsilon. W 2008 roku 9-3 przeszedł facelifting.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Promień skrętu 5,9 m
Długość 4635 mm
Szerokość 1762 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2038 mm
Wysokość 1466 mm
Wysokość z anteną 1473 mm
Rozstaw osi 2675 mm
Rozstaw kół - przód 1524 mm
Rozstaw kół - tył 1506 mm
Zwis przedni 965 mm
Zwis tylny 995 mm
Prześwit 125 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1053 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 988 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 892 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 940 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1456 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1457 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1414 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1402 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1314 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 461 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 999 mm
Wysokość bagażnika 446 mm
Szerokość bagażnika 1418 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1037 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1774 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~k6ainolop
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Posiadam Saab 9-3 SS Aero TX. Auto bardzo dobre. Jest to mój pierwszy Saab i niestety ze względu na zamknięcie produkcji zapewne ostatni a szkoda. Auto kupione trochę przez przypadek. Akurat szukałem samochodu używanego i znajomy sprzedawał swojego saaba więc go odkupiłem. Wiele opinii krąży o tym samochodzie. Jedna z nich to super prowadzenie i wysoki komfort podróżowania. Z tym się jak najbardziej zgadzam. Nieprawdą jest występowanie częstych awarii. Porównując do moich poprzednich samochodów (m. in. VW Golf V z silnikiem 1.9 TDI) nie widzę różnicy co do usterek natomiast w golfie wymieniałem częściej części eksploatacyjne (szybciej się zużywały). Saaba wykorzystuję jako samochód 2+1. Fotelik, wózek zarówno z gondolką czy spacerówką mieszczą się do bagażnika. Ponadto przy złożonym wózku mam jeszcze druga połowę bagażnika na zakupy. W porównaniu do bagażnika Tucsona (mam w swojej rodzinie) który to niby jest większy, bagażnik w saab mieści znacznie więcej rzeczy. Może dlatego że jest bardziej ustawny Dodam, że auto jest na tyle przestronne (mogłoby mieć więcej miejsca na nogi z tyłu)
4,4
~Przemek
Saab 9-3 II
SportSedan 2.0t 175KM 129kW
Samochód kupiłem kiedy miał już 15 więc opinia dotyczy samochodów jakie możemy obecnie kupić. Samochód bardzo fajny, ale osobiście w 2024 roku samochód raczej dla osób, którym usterki nie straszne. W aucie wymieniłem dużo rzeczy przez 5 lat kiedy samochód był w moim posiadaniu. Raczej nie rujnowały finansowo, ale cały czas coś. Na co zwróciłbym na pewno uwagę podczas zakupu auta ponownie to potencjalna korozja kielichów z przodu i tylnich błotników, sprawdził czy lekko wchodzą biegi i zapytał czy wymieniany był łańcuch rozrządu(droga zabawa).
4,6
~kaxiu
Saab 9-3 II
SportSedan 1.8t 150KM 110kW
Samochód mamy w rodzinie od nowości, wyprodukowany początek 2011 (nie dało się wybrać, a wbrew danym autocentrum gdzieś do lutego produkowano jeszcze silnik 150 km, dopiero potem zastąpił go 163 km). Miała być Insygnia, ale mieliśmy już 9-3 Convertible i za moją sprawą kupiono ostatecznie drugiego SAABa. Samochód nigdy mnie nie zawiódł i zawsze można na nim polegać. Świetnie jeździ, bogato wyposażony, a nie rzuca się jednak w oczy jak Mercedesy czy BMW. Jednocześnie szereg rozwiązań technicznych rzadko spotykanych w rodzaju biernie skrętnych tylnych kół, czy też mechanicznej progresji wspomagania.
Średnie spalanie dla Saab 9-3 II SportSedan
6,8 – 13,3
l/100 km
5,4 – 7,7
l/100 km
9,3 – 14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Saab 9-3 II
SportSedan 2.2 TiD 125KM 92kW
Pali to dość sporo choć jakiejś tragedii niema. Wczesniej miałem a4 małysza 1.9 tdi awx praktycznie o bardzo zblizonych parametrach mocy i paliło to srednio 1-1.4 litra mniej na setke przy takiej samej jeździe. Saab pali przy bardzo spokojnej w trasie długiej z gazem jak najdelikatniej przy 90-100 km/h okolo 5.5-6. w miescie nie mniej jak 8.5 na ciepłym silniku. A na krótkich w miescie na zimnym silniku to nie mniej jak 10 na setke do 12. Średnio mi wychodzi 8.4 szału niema bo dynamika jest mizerna brak tu ciosu od samego dołu jak w tdi. W saabie 2.2 tid turbo wstaje póżniej bo od 1700 obr.
8,7
Saab 9-3 II
SportSedan 1.8t 150KM 110kW
Nie wiem skąd ludzie biorą pomiary na poziomie 10l w trasie??? Może jakieś problemy z sondą bo to jest nie możliwe. Jeżdżę Saabem od ponad 5 lat i oto co zaobserwowałem: Owszem w mieście jak ktoś daje do odciny na światłach to i 15l weźmie. Przy normalnej dynamicznej jeździe (nie żaden ecodriving) 8,5-8,7 jeżdżąc w większości po mieście. Trasa - najmniej komputer pokazywał 6,2. Na autostradzie przy prędkościach 120-160 około 7l. Awaryjność zadowalające. Raczej drobne naprawy części eksploatacyjnych typu zawieszenie, hamulce itp. to wszystko przy przebiegu 260 tys.
6,1
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW
Samochód w wersji 150konnej po programie na +-200KM. Po wymianie wtrysków i regeneracji turbo spalanie w mieście na krótkich odcinkach nie przekracza 8 litrów (nawet zimą) a na trasie udało mi się uzyskać wynik 4.8 (komputer lekko przekłamywał pokazując 4.2 )

Usterki Saab 9-3 II

Liczba wpisów: 31
brak reakcji przycisków na kierownicy
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Czasami działa jak należy, najczęściej jednak zdarza się że przyciski na kierownicy (głównie do sterowania radiem) nie reagują, lub reagują inaczej niż powinny- działanie przycisków jest przestawione (przycisk od głośności, zmienia stację itd. itd.) pan w warsztacie sprawdzał i stwierdził że o ile w tych starszych saabach jest taśma i mogła ulec przetarciu, to w tych nowszych już jest moduł i jeżeli coś się z nim stało to nowy będzie kosztować ok 3,5tyś. rozłączenie akumulatora nie pomogło. problem nadal się pojawia
Problem rozwiązany
3 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. Choć w warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantowali że to na 100% usterka cewek. Przyczyną okazała się nieszczelność instalacji podciśnienia. Nie byłem przy naprawie osobiście, mechanicy powiedzieli tylko że gdzieś pod plastikową osłoną silnika, w okolicach wtrysków gazowych jest taka cieniutka rurka na podciśnienie która była nieszczelna. W grudniu 2010 zostawiłem samochód w warsztacie (Autoekspert), przez 2 dni mechanicy szukali przyczyny i odkryli nieszczelność instalacji podciśnienia. Kiedy to naprawiłem, objaw szarpania na benzynie ustał ale na LPG nadal był, tylko że mniej odczuwalny. Potem odwiedziłem też warsztat LPG gdzie podłączyli komputer który wykazał ZŁĄ MIESZANKĘ PALIWOWĄ LPG. Mieszankę wyregulowali ponownie i teraz silnik chodzi jak zegarek na LPG i na benzynie. Wszystkie zasługi za prawidłową diagnozę zawdzięczam firmie Autoekspert (przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie).
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 (chyba w marcu może kwietniu) zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. W warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantują że to na 100% usterka cewek. Kto ma jakiś pomysł proszę się wypowiedzieć.
Problem rozwiązany
12 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
3,3
Saab 9-3 II
SportSedan 2.0t 175KM 129kW
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Problem jest z odpalaniem po nocy. Auto rzęzi przez kilka sekund aby odpalić. Gdy gaz jest wypalony do zera auto po nocy odpala na dotyk więc wydaje się, że jest jakaś nieszczelność ale nie udało się póki co niczego znaleźć.. Druga usterka to zbiornik paliwa który miał zbyt małą pojemność. Generalnie mam mieszane uczucia o tym zakładzie bo po okresowej wymianie filtrów w...
4,5
Saab 9-3 II
SportSedan 1.8t 150KM 110kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 127 tys. km
użytkowana przez: 46 tys. km
Jestem z Łodzi ale zdecydowałem sie nie korzystać z lokalnego fachowca:)bo Saab jest dla mnie 'ważny' Poczytałem na forum Saaba i skoczyłem do Warsztatu, który zdaniem moich kolegów jest najlepszy do gazowania LPG. Ja się z nikim później użerać nie chciałem i dziś mam święty spokój. Polecam Energy Gaz Polska z ul. Ostrobramskiej w Warszawie. Minus że musiałem wziąć urlop...
5,0
Saab 9-3 II
SportSedan 2.0 Turbo 210KM 154kW
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Kiedy kupilem to auto wiedzialem ze ma duzo mocy. jednak koszty na paliow mnie przerosly. zdecydowalem sie na zalozenie brc do silnikow uturionych., koszt to ok 3 tys. zwraca sie bardzo szybko. nie ma problemow z nim jezdze raz w roku na serwis. gaz zamontowalem w www.EGP.pl w warszawie. firme zdecydowanie moge polecic. fachow obsluga i przedewszystkim szybko zrobione.
Saab 9-3 II SportSedan