Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Ibiza II

Druga generacja Ibizy (symbol 6K) powstała po przejęciu hiszpańskiej marki przez niemiecki koncern Volkswagen. Model zaprezentowany w 1993 roku zbudowano na platformie podłogowej VW Polo, a wiele rozwiązań technicznych zostało zapożyczonych z Golfa trzeciej generacji. Ibiza II została całkowicie odmieniona pod względem stylistycznym i po gruntownych zmianach wyróżniała się atrakcyjną sportową sylwetką. Na jej bazie powstał model sedan nazwany Cordoba. Ibizę II produkowano do 1999 roku.

Generacje Seat Ibiza

  • Ibiza II   1993 - 1999
    Seat Ibiza II

Komentarze redakcji

Powagosław: Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.
Luzacjusz: Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

Silniki Seat Ibiza II

Lista silników:

Publikacje o Seat Ibiza

Seat Ibiza Cupra - na podwójnym dopingu
 
Nasz test Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI DSG

Niewielki Seat zaskakuje osiągami. To zasługa podwójnie doładowanego silnika 1.4 TSI. Sztywne zawieszenie oraz ostre hamulce zachęcają do dynamicznej jazdy. Najostrzejsza wersja Ibizy całkiem dobrze spisuje się także podczas codziennej eksploatacji.

Seat Leon FR vs Seat Ibiza Cupra - dwa pomysły na sport

180 KM, 250 Nm, 7-biegowe DSG, świetne osiągi, ciekawie brzmiące wydechy oraz bogate wyposażenie. Na tym podobieństwa się kończą. Czy drapieżna Ibiza Cupra wytrzyma konfrontację z dojrzałym Leonem FR?

Seat Ibiza 1.2 TSI - by cieszyć się jazdą
 
Nasz test Seat Ibiza 1.2 TSI DSG Style

Atrakcyjne nadwozie, żwawy i oszczędny silnik, szybka skrzynia DSG oraz dobrze zestrojony układ jezdny to niepodważalne zalety Seata Ibizy. Szkoda, że podczas ostatniej modernizacji nie popracowano nad wnętrzem, które nie wygląda najlepiej i rozczarowuje kilkoma rozwiązaniami.

Jeszcze bardziej zadziorny - Seat Ibiza
 
Nasz test

Seat Ibiza, podczas swojej wieloletniej obecności na rynku, dał się poznać jako sympatyczny, miejski samochód ze sportową nutką. Niedawno obecna generacja została odświeżona, my zaś, jako pierwsza redakcja internetowa, mamy przyjemność podzielić się z wami wrażeniami z testu tego auta.

Z odrobiną emocji - Seat Ibiza 6L (2002-2008)

Ibiza jest bliźniakiem Fabii i Polo. Przygotowano ją dla klientów preferujących auta ze sportowym "pazurem". Na rynku wtórnym liczba naprawdę gorących egzemplarzy jest jednak ograniczona. Zdecydowana większość Ibiz kryje pod maską niezbyt mocne silniki.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Ibiza

Seat Ibiza na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat IbizaautoWcentrum - społeczność Seat Ibiza

najwyższe oktanyAuta - Seat Ibiza

Seat Ibiza MALINA 74,03

Seat Ibiza IBI 68,53

Seat Ibiza 71,72

Seat Ibiza 1,9 TDI 67,88

Seat Ibiza diesel EVO2 80,55

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Ibiza

acieply 61,36

daabxc 88,15

mrmaster4999 36,58

FELDI 35,46

dustman 40,81

jackow 60,70

Olga_08 85,35

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Ibiza

Awaria rozrusznika
Awaria rozrusznika Zawsze myślałem, że w dieslu bywają problemy ze startem rozrusznika, rozładowany...
Mały test żarówek H7.
Mały test żarówek H7. Przy kolejnej wymianie żarówek postanowiłem przeprowadzić mały test. Szukając ...
Bagażnik dachowy InterPack Traxer
Bagażnik dachowy InterPack Traxer Dla zainteresowanych osób postanowiłem opisać mój wybór bagażnika dachowego. Chc...
Serwis hamulcowy
Serwis hamulcowy Po zeszłotygodniowej wymianie akumulatora tym razem hamulce do konkretnego serwi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Ibiza

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Seat Ibiza
 

Najpopularniejsza wersja Seat Ibiza

Seat Ibiza

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Seat Ibiza
 

Seat Ibiza najczęściej porównywane z:

Peugeot 208
1.0 PureTech (68 KM)
Ford Fiesta
1.0 EcoBoost (100 KM)
Renault Clio
dCi (75 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Seat Ibiza REFERENCE Seat Ibiza REFERENCE
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 49 653 zł 39 900 zł
Zyskujesz: 9 753 zł Zobacz szczegóły »
Seat Ibiza ST Seat Ibiza ST
Rocznik: 2014. Silnik: 1.4 62KM .
Cena: 52 090 zł 45 900 zł
Zyskujesz: 6 190 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Ibiza

Seat Ibiza
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 890 PLN
Seat Ibiza
1.4 benzyna 86 KM
50 000 km, 2010
13 800 PLN
Seat Ibiza
1.9 diesel 130 KM
180 400 km, 2003
16 500 PLN
Seat Ibiza
1.2 benzyna 70 KM
56 600 km, 2008
22 900 PLN

Ocena auta Seat Ibiza II

Wybrane opinie

Seat Ibiza Hatchback 2.0 i (115 KM)

Kupiłem samochód od II właściciela. Od razu pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika na regulację silnika. Oprócz wymiany wtryskiwaczy paliwa (320zł -niestety) i kompleksowej regulacji- silnik jest jak nowy. Chodzi też ciszej. Oprócz tego musze jeszcze pojechać do blacharza, bo chcę tym samochodem trochę pojeździć, a wychodzi rdza-szczególnie na progach. Po dwóch miesiacach użytkowania (jazda głównie po mieście) jestem z mojego autka niezmiernie zadowolony. Polecam kupno tego samochodu zamiast np. 6 letniego fiata uno, czy innych 10 letnich aut z silnikami benzynowymi. Części zamiennych jest dużo i nie są znowu aż tak drogie, aczkolwiek nie są to ceny jak za części do malucha czy poloneza. Jedyną większą wadą jest to, iż z tyłu (szczególnie po odsunięciu przednich foteli) nie ma zbyt dużo miejsca.

dodał: remik
Seat Ibiza Hatchback 1.4 i (60 KM)

Za ta cene wydaje mi sie, ze nie kupi sie lepszego auta miejskiego. Zaplacilem za nie 8200 zl, niestety troszke musialem juz wydac w warsztacie, na poczatek jakies +/- 1000zl. Jesli chodzi o komfrot jazdy tym autem to nie mam mu nic do zarzucenia, jest dosyc cichy przy normalnych predkosciach, powyzej 120 km/h jest glosniej, ale to normalne w tej klasie. Calkiem niedawno mialem okazje jechac VW Polo i co od razu zauwazylem, a wlasciwie uslyszalem, to duzo wiekszy halas w srodku. Na uwage zasluguje dynamika silnika. Jadac samemu auto przyspiesza dynamicznie, roznice sa zauwazalne dopiero, gdy mamy pasazerow. Co od razu zauwazylem, to ceny czesci. Porownywalnie do innych aut uzywanych Seat Ibiza ma naprawde tanie czesci, co nie ukrywam bardzo mnie ucieszylo :)

dodał: Marcin - Gdańsk
Seat Ibiza Hatchback 1.0 (45 KM)

Autko nie do zajechania , nie wiem co to za silnik od czego ale piłuje go juz 4 rok i z tak niskiej pojemności tyle mozna wyciagnąc ze czasami az przezaza mnie co mozenp taki 2l LEON . a przy tym nie wyskakuje ponad 6,5 litra i to na prawde mam bardzo .bardzo ciazka noge - Goraco polecam , jedyna wada to taka ze mam ( a wlasciwie nie mam oslony pod silnikiem i jak wjade w wielka kaluze to musze 20 minut odczekac za mi wioda odparuje , lub scieknie bo za chiny nie chce mi wtedy zapalic , i nie wiem co jest tego przyczyna :( - jeszce jeden wazny atur kupilem go 6 lat temu za rozsadne pieniadze i po 6 latach jak bym mnial go sprzedac to niewiele na nim zwazajac na niskie koszty exploatacji strace , naprawde niezle autko

dodał: Wojciech (soloconte)
Seat Ibiza Hatchback 1.4 i (60 KM)

mam ten samochód już siedem lat i w ciągu tego okresu dwukrotnie stanął na drodze tak, że musiał być holowany; ogromną jego zaletą jest fakt, iż jest on prosty jak budowa cepa i praktycznie *wszystko* jesteś w stanie zrobić sam, od wymiany cylinderków po świece czy łożyska; niestety, jest to samochód miejski, w trasie dzielnie jedzie do przodu ale nie licz na komfort, trasa Poznań/Szczecin/Poznań to mordęga; ceny części są w miarę przystępne, przewody wysokiego napięcia 78zł, świece 80zł, dobre klocki 60zł, filtry paliwa/powietrza/oleju niedrogie; zupełnie nie nadaje się do jazdy przy obciążeniu kilku osób i/lub bagażu (zresztą broni się przed tym małą pojemnością bagażnika)

dodał: erhaminus@o2.pl
Seat Ibiza Hatchback 1.9 TD (75 KM)

Samochód bardzo udany, zawsze chciałem mieć takie auto, aż mi się to udało. Jest to auto używane i jestem jego trzecim właścicielem, ale nie mam żadnych podstaw do tego żeby narzekać, no prawie żadnych. Tej zimy nawaliła mi dmuchawa (chdzi tylko w 4 położeniu), i wysiały mi amortyzatorki przy klapie bagażnika (jednak koszt niemieckich amortyzatorów wyniósł mnie 150 .- i wymieniałem je nie całe 10 min). Jeżeli ktoś szuka dobrego samochodu, który pali malutko i przy tym ma niezłe osiągi to polecam. Chociaż turbo sprężarka była by mile widziana, to i tak sam diesel jest aż za nadto do takiego niedużego autka. Trzeba się na początku trochę przyzwyczaić, zwłaszcza przy ruszaniu:)

dodał: klosowski_m@poczta.fm

Galerie Seat Ibiza

Seat Ibiza V SC Facelifting FR 10-Year Seat Ibiza IV Cupra R Seat Ibiza V 2.0 Sport Seat Ibiza Sport Coupe Seat Ibiza SportTourer Seat Ibiza V Facelifting Seat Ibiza Ecomotive Seat Ibiza V SportCoupe Facelifting Seat Ibiza FR TDI Seat Ibiza V
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Ibiza

  • 1.
  • 5,00 Seat Ibiza III 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: Sever, 03.01.2011

    Wrzuciłem gaz II gen BRC do mojego monstera 1,4 60koni od nowości za 2500zł w 2001 r. i juz mi sie zwrócił nawet nie licze ile razy. Od czasu do czasu wyregulować -raz na dwa lata. i pali 7,5-8 po trasie,8-9 średnio, 9-10 po mieście i z pełną przyczepą, ok 12 przy prędkości 140 . benzyny wychodziło 5 po trasie, 6 średnio, 7 wzimie i w mieście, a naciągnięcie przyczepy nabenzynie nie było mnie stać myśle że ok 8. Na gazie jest cichszy silnik, duuuuzo bardziej elastyczny, Zawsze bierze pół litra oleju od wymiany do wymiany (Mobil 1 0W-40)a juz mam 250tys najechane Nie jest to idealna instalacja bo auto kichnie tak raz w miesiącu(na szczęście w wydech). Silnik 1,4 8v jest stworzonydo zasilania gazem . Jednak BRC przyznaję że jest bezawaryjne bokoledzy mają różne stagi, landi renzo, lowato i każdy miał jakąś przygode z instalką albo z przełącznikiem. Po zapaleniu samochodu odczekuję ok 10-20 sek i przełączam na gaz lub sam sie przełącza bo nie ma czujnika temp tylko powyżej 2000 obr. Wymieniłem membranę w parowniku po 8 latach użytkowania i ok 200kkm i do tego kolanka od parownika i dalej śmiga do 2011 roku czyli do teraz. Podstawą jest dobre działanie silnika na benzynie to na gazie dostanie dobre dane i sobie poradzi.

  • 2.
  • 5,00 Seat Ibiza II 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: EVO 1, 02.12.2013

    Zdecydowanie polecam wmontowanie instalacji gazowej do tego modelu. Im starszy silnik i mniej elektroniki tym mniej problemów. Ibiza na gazie przepala tyle złotówek co mały skuter paliwa. Doradzę tylko, aby nie dać się zwieść tekstem "kable i świece są ok, nie trzeba wymieniać na nowe". Bzdura.. lepiej wymienić i dostroić gaz na nowych silikonowych kablach i świecach, a niżeli martwić się kiedy to przebicie dostanie się na cewkę i mamy jazdę z głowy. Ps. Ibiza ma klimat :)

  • 3.
  • 4,75 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: tadek32, 18.01.2009

    Samochód na gazie pracuje poprawnie. Jedynie w okresie zimowym po przejściu na gaz - na wolnych obrotach odczuwalne są drgania (za niskie obroty). Co 30 tys. wymieniam filtry (fazy lotnej i ciekłej oryginalne z hurtowni Czakram). Tankowanie paliwa tylko na sprawdzonych stacjach (Orlen, Shell, BP). Spalanie na poziomie 7-8l /100 km przy jeździe poza miastem z prędkością do 120 km/h

  • 4.
  • 4,25 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2004r.
    dodał: pimael, 18.02.2010

    Założyłem LPG ponieważ nie byłem zadowolony z spalania benzyny. Nawet na trasie spokojna jazda nie schodził poniżej 6l. A LPG na trasie 8l a w mieście 10l. Tylko 2 razy zszedłem poniżej 8l ale było to zimą i jazda w złych warunkach była bardzo wolna. Tak po za spalaniem żadnych problemów wszystko działa bez problemu. Myślę że te silniki nadają się jak najbrdziej do "zagazowania".

  • 5.
  • 2,50 Seat Ibiza IV 1.2 (54KM) 2004r.
    dodał: sebastiane, 04.07.2010

    Po miesiącu użytkowania zdecydowanie nie polecam! Przynajmniej w tej wersji silnikowej 1.2 66KM. Auto przy jeździe na (2000-2500) obrotów szarpie jak porąbane. Nie wiem czy to kwestia dostrojenia, choć dostrajane było 4 razy! Pali malutko, bo na baku 46 l- robię powyżej 500 km. Ale przyjemność z jazdy żadna.

  • 6.
  • 2,25 Seat Ibiza V 1.4 MPI (85KM) 2008r.
    dodał: maciej, 27.10.2010

    bardzo droga instalacja cenny z kosmosu instalacja awaryjna moze ja mialem pecha a ich gaz na srebrzynskiej slabiutki dziwnym trafem zawsze robie mniej kilometrow na tym gazie niz na stacjach wiekszych/??? obsluga ok w miare szybko to sie dzieje wszystko ... jednak instalalacji nie polecam drogo i

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Ibiza

Seat Ibiza

512 komentarzy

376 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Damiano~Damiano

Posiadam Ibizę 1,2 i jak dotąd żadnych usterek.Auto szybko się rozpędza i jest dość oszczędne 5l na 100 powyżej 120 km

~wojtas~wojtas

witam mam takie pytanko kupiłem ibize z 96 roku autko chodzi super silnik jest w bdb stanie ale pojawil się problem bo według moich wyliczen auto pali 15 litrow paliwa na 100km, czy to możliwe żeby tyle palil? mam silnik 1.4 60km-

~damian~damian

dlaczego mi pipczy 3 razy po odpaleniu samochodu na ciepłym silniku? i zapala si czerwona kontrolka z wykrzyknikiem i zara gasnie? proze o pomoc

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 043
Przejechany dystans
14 723 977 km
Zatankowanego paliwa
587 224 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 055
Wydanych pieniędzy
953 110 zł
Średnie wydatki na auto
1 101 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 294
Wydanych pieniędzy
1 168 589 zł
Średnie wydatki na auto
1 349 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (866)

Testy zderzeniowe Seat Ibiza

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Ibiza przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Ibiza 1.4 ´Reference´

Seat Ibiza
2008

Seat Ibiza

Seat Ibiza
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Ibiza II

Na podstawie 544 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: JFK, dodano: 17.03.2013 12:05

Codziennie pokonuję 72 km, jadę 44 km po drogach gminnych, pozostały kawałek po Łodzi. Niespecjalnie wierzę, żeby auto z instalacją gazową i tym silnikiem (tak wiem, są różne instalacje i konfiguracje w komputerze sterującym) mogło spalić mniej niż 8 litrów, czytając wiele raportów odnoszę wrażenie, że są wyssane z palca. Nie zależy mi na tym, żeby mój samochód wygrał w konkurencji ekonomiki zużycia paliwa, proszę traktować ten raport, jako wiarygodny i rzetelny, być może komuś ta informacja przyda się przy wyborze takiego bądź innego auta (prędkości jeśli chodzi o miasto 50-70, jeśli chodzi o drogi gminne 90-110)

pełny raport Seat Hatchback 1.4 16V

autor: łuki, dodano: 24.03.2014 16:07

Ibizą z tym silnikiem jeżdżę niemal od roku. Spalaniem jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony. Ubiegłego lata, na odcinku niemal 400 kilometrów (z dwukrotnym zahaczeniem Warszawy w jej centralnej części) spalanie nie przekroczyło 6 litrów. Tym, którzy pukają się w głowę muszę nadmienić, że na pokładzie byłem sam, temperatura na zewnątrz znacznie przekraczała 20 stopni Celsjusza, ja natomiast nie przekraczałem granicy 3 tyś. obrotów na minutę i 100 kilometrów na godzinę. Wszystkie te czynniki połączone z elementami jazdy ekonomicznej (dojeżdżanie do świateł hamując silnikiem itd.) złożyły się na taki wynik. Zimą, gdy temperatura spadała poniżej zera i zmuszony byłem używać ogrzewania średnie spalanie mierzone na przestrzeni kilkuset kilometrów raczej nie przekraczało 8 litrów. Kupując tą Ibizę nastawiałem się na montaż LPG. Nauczony doświadczeniem (wcześniej jeździłem Ibizą II rocznik 1996 1.4mpi b.+lpg) strasznie bałem się jazdy na benzynie. We wspomnianym starszym egzemplarzu zawsze takie próby kończyły się sporymi wynikami. Nic to jednak dziwnego, ponieważ gazu potrafiła zassać nawet 10 litrów na 100 km. A tu iła niespodzianka. Chyba zatem zrezygnuję z montażu instalacji, bo na dzisiejszych sekwencjach straty benzyny i tak są spore (ze względu na dogrzewanie się silnika). Poza tym jeśli coś szwankowało, to było to związane z instalacją gazową. Do tego droższe przeglądy, legalizowanie butli itp. Szkoda zachodu.

pełny raport Seat Hatchback 1.4 16V

autor: Bartek, dodano: 06.01.2010 21:55

Posiadam Ibizę z komputerem pokładowym, który pokazuje spalanie. Na krótkich trasach, które pokonuję z domu do biura (ok.8 km) auto potrafi w zimę spalić nawet do 16l jak silnik nie zdąży się dobrze rozgrzać, na rozgrzanym silniku najniżej zszedłem do 10,8l przy praktycznym braku ruchu w mieście i korków. Przy 130 km/h na autostradzie auto łyka ok. 9l Na trasie 430km drogami krajowymi ok. 7,8l. Zaznaczam, że wszystkie dane dotyczą jazdy z automatyczną klimatyzacją. Zdziwiło mnie trochę spore spalanie, zwłaszcza że oscylowałem w mieście ok. 12l jeżdżąc wcześniej autem o tej samej mocy i 200kg cięższym. Coś za coś. Lepsza elastyczność silnika i osiągi kosztem sporego spalania zwłaszcza w mieście.

pełny raport Seat Hatchback 5d 1.6 MPI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Seat Ibiza II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Ibiza II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Ibiza II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Ibiza, oglądali także