Szukaj

Informacje o Seat Ibiza

Lata produkcji: 1984 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1985, miejski hatchback segmentu B jest najstarszym modelem w katalogu Seata i zarazem jego największym sukcesem komercyjnym – Ibizę, na przestrzeni przeszło 30 lat, nabyło ponad 6 milionów klientów. Pierwszą generację Seata Ibizy stworzono w kooperacji z Fiatem, następne – już po przejęciu hiszpańskiej marki przez Volkswagena. W oparciu o Ibizę, latach 1993-2009 produkowany był model Cordoba (segment B), który oferowany był w wersjach hatchback oraz kombi. Piąta generacja modelu zadebiutowała w roku 2017. Ibiza była pierwszym Seatem (wraz z modelem Ronda), w którym zainicjowano tradycję nazywanie modeli aut od hiszpańskich miast czy też charakterystycznych miejsc w Hiszpanii.
Powagosław

Można odnieść wrażenie, że dostaliśmy poprzednią generację po face-liftingu, ale to tylko stara, dobra niemiecka szkoła „designerskiej ewolucji”. Może to zasługa Leona, na którą ją trochę wystylizowano, ale fakty są takie, że Ibiza nigdy nie wyglądała tak wyraziście jak wygląda dziś.

~Powagosław
Luzacjusz

Wiecie, że przeciętny kierowca Ibizy jest średnio 10 lat młodszy od właścicieli innych samochodów w stajni Volkswagena? Może dlatego w końcu ktoś pomyślał i zaprojektował auto z młodzieńczym wigorem, którego w ostatnich latach w Seacie było tyle, co na zjeździe szkolnych kolegów 50 lat po maturze.

~Luzacjusz

Seat Ibiza – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Seat Ibiza

Liczba ocen: 1 632
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Drobne usterki - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Piotr
SportCoupe 1.6 MPI 105KM 77kW
Seat Ibiza IV
Samochodzik dobry dla ludzi lubiących spokojna jazde, spalanie na poziomie 7l/100km, nie zależnie od stylu jazdy-miasto/trasa, prze eksploatacji w pełnym zakresie obrotów. Silnik średni, podobno bardzo wytrzymały, natomiast problemem jest pobór oleju w moim wypadku 200ml/1000km. Reduckcja tego sprowadza się do regeneracji silnika(pierścionki, uszczelniacze zaworowe). Swietnie się prowadzi, mały i dobrze wchodzi w zakrety-zadziwiajaco dobrze. Cena opon poraża.. Drobne usterki, typu pokrętło od składania lusterek, klamka od strony kierowcy itd.. ogólnie spoko, tylko mocy malo.. i trochę głośny przy ponad 120. Vmax około 190 ;)
4,8
~Papitan
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Seat Ibiza V
Długo wybierałem samochód. Na początku byłem nastawiony na Suzuki Swifta, ale w końcu nawet nie zrobiłem nim jazdy próbnej. Odrzucony za zbyt mały bagażnik i słabe wyciszenie. Potem brałem pod uwagę jeszcze Tipo, Astrę, Micrę, i20, Rapida i Fiestę. Dwa pierwsze albo za drogie albo zbyt słabo wyposażone i słabe silniki, kolejne dwa za małe i słabe silniki, Rapid gorzej wykonany niż Ibiza. Ostatecznie wybierałem między Fiestą i Ibizą, zrobiłem jazdy próbne. To Fiesta bardziej mnie zachwyciła po przejażdżce, ale zadecydowały aspekty praktyczne i cena. Ibiza była minimalnie tańsza, z większym bagażnikiem, lepszym spalaniem, dłuższą gwarancją (5lat vs 2 lata). Za to Fiesta lepiej się prowadzi (najlepiej w segmencie podobno) i ma fajne wyposażenie w porównywalnych widełkach cenowych (podgrzewana przednia szyba, wysoko umiejscowiony ekran 8 cali, klimatyzacja automatyczna). Myślę, że drugi raz zdecydowałbym tak samo, choć z Fiesty pewnie też byłbym zadowolony. Aha, no i gdybym nie dostał rabatu dla posiadacza Seata, to na 100% kupiłbym Fiestę :)
3,9
~Jerzy
Hatchback 1.9 TDi 130KM 96kW
Seat Ibiza III
W konfiguracji z tym silnikiem i sześciobiegową skrzynią, super auto. Oszczędny a za razem bardzo dynamiczny, nie boi się prędkości autostradowych, jak i również ciasnych uliczek i parkingów. Zawieszenie dosyć sztywne i dosyć wrażliwe na wyboje, ale za to prowadzenie w zakrętach to bajka, auto jedzie jak przyklejone do asfaltu. Minus za widoczność do tyłu przez szerokie słupki i małą szybę. Zimą dosyć długo się nagrzewa więc na dojazdy do pracy poniżej 20 km nie polecam. Dobry samochód dla młodej osoby lub jako drugi w rodzinie.

Raporty spalania Seat Ibiza

Liczba raportów: 1 746
Średnie spalanie dla Seat Ibiza
4,8 – 10,0
l/100 km
3,6 – 7,7
l/100 km
5,6 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Seat Ibiza V
Komputer pokładowy przekłamuje spalanie. W moim wypadku o praktycznie równe 0,5 litra. Wszystkie wyniki podane już z uwzględnieniem tego przekłamania, obliczane za pomocą aplikacji Fuelio. Spalanie w mieście to około 7 litrów, na trasie w granicach 5 litrów przy w miarę przepisowej jeździe. Na długiej trasie (drogi krajowe, wioski) jadąc maksymalnie dziadkowo da się zejść do tych 4.4, może nawet i niżej, ale trzeba mieć dużo cierpliwości. Na autostradzie przy 120 km/h spala około 6 litrów. Moim zdaniem wyniki całkiem akceptowalne.
5,4
SportCoupe 1.9 TDI 105KM 77kW
Seat Ibiza IV
Jeżdżę w cyklu 60% trasa, 40% miasto i preferuję dynamiczną jazdę. Standardowo przy przyspieszaniu wrzucam wyższy bieg przy 3000 obrotów. Na trasie do Włoch, autostrada przy 150 km/h w Niemczech jakieś 5,8 na 100 km. W mieście jeżdżę w granicach 50-80 km/h i lubię przyspieszać dynamicznie. wtedy nawet 7,8l na 100 km. Średnie podane w innych raportach są wyssane z palca lub użytkownicy jeżdżą na 1500 obrotach. Raz sprawdzałem jak na eko wypadnie spalanie. Faktycznie pali w mieście wtedy 5,2 l/100km ale kontrolka DPFa włącza się po przejechaniu dwóch baków paliwa.
5,7
Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW
Seat Ibiza V
Spalanie na podstawie pierwszych 1800 km. Początkowo było ono nieco wyższe - czy zmiana wynika bardziej z dotarcia silnika, czy lepszego "poznania" się kierowcy z autem - można dyskutować. Wynik 4,3 to zużycie z codziennej porannej drogi do pracy - 42 km z czego 30 ekspresówką i autostradą, reszta w terenie zabudowanym ze światłami, ale bez dużych korków i bez włączonej klimy. Wynik 5,5 to średnia z całego okresu użytkowania - po około 500 km wynosiła ona 6,0, po 1200 - 5,7. Co ważne, 90% czasu jazdy włączona była klima (koniec lipca i sierpień był upalny) oraz radio. Charakterystyka pokonywanych tras to 50/50 miasto i poza nim, bez dużych korków i szaleństw, ale też bez długich wyjazdów. Samochód nie żyłowany, ale styl jazdy określiłby jako względnie dynamiczny - w ramach możliwości szybkie przyspieszenie do maksymalnej dozwolonej prędkości i potem płynna jazda na wysokim biegu plus hamowanie silnikiem. Start Stop używany tylko w jasnych sytuacjach - znane skrzyżowania z długimi światłami, przejazdy kolejowe itp. Wynik maksymalny uzyskiwany na trasie centrum Poznania - Rokietnica w okolicach godziny 16-17. Czyli z dużym natężeniem ruchu i korkami, przyspieszaniem przy zmianie pasów, koniecznością podjeżdżania między światłami itp. Oczywiście w przypadku jazdy "gaz-hamulec" między światłami da się spalić w mieście zdecydowanie więcej, ale osobiście nie widzę sensu tego typu działań.

Usterki Seat Ibiza

Liczba wpisów: 100
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Silnik przy odpalaniu nierówno chodzi.
  • Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999
  • silnik
Po nocy w przypadku porannego odpalania silnik nie chce wejść na obroty i gaśnie, usterka niknie z zimę, w przypadku wjechania w kałużę silnik gaśnie (po odczekaniu kilkunastu minut awaria ustaje) mikropęknięcia cewki zapłonowej Wymiana cewki po sprawdzeniu. Diagnozowanie- po włączeniu silnika za pomocą spryskiwacza rozpylamy wodę na cewkę pod rożnymi kontami. W przypadku gubienia obrotów lub zgaśniecie silnika ujawniamy uszkodzenie cewki.Wymiana ok. 10 minut (dwie śruby nowa cewka ok. 75 zł, u mnie podróbka chodzi bez problemu 2 rok).
Oczekuje na rozwiązanie
Jak poradzić sobie z zacinającą się klamką bagażnika?
  • Seat Ibiza II Hatchback Facelifting
Jakiś czas temu zatarła mi się klamka bagażnika i przestała obijać. Winę za to ponosi zabrudzona (zardzewiała) oś klamki. Smarowanie WD40 dało efekt połowiczny. Najlepszym rozwiązaniem jest rozkręcenie klamki, przeczyszczenie i nasmarowanie. 1. Zdjąć osłonę z pokrywy bagażnika (3 śruby: 2 pod zaślepkami, 1 w głębi uchwytu). 2. Chwycić za uchwyt i szarpnąć. 3. Po zdjęciu osłony odkręcić 3 śruby mocujące zamek (mocowania nie trzeba, ale wygodniej). 4. Zdjąć linkę z zaczepu i wyjąć zamek. Wybić oś klamki (o ile dobrze pamiętam to w lewą stronę). 5. Odchylić lekko klamkę, tak aby zaczepy ustawiły się w wycięciu i wyjąć klamkę. 6. Przeczyścić, nasmarować i zmontować w odwrotnej kolejności. Wszystko szybko łatwo i przyjemnie
Problem rozwiązany

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 40
5,0
Hatchback 5d Facelifting 1.2 70KM 51kW
Seat Ibiza IV
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 35 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Witam. Instalacja spisuje się idealnie pomimo pojemności silnika autko jak na swoją moc jest bardzo żwawe i dynamiczne. Brak jakichkolwiek oznak nieprawidłowej pracy silnika. W trakcie samego przełączenia paliw oraz jazdy kierowca nie jest w stanie zauważyć na jakim paliwie jedzie gdyby nie wskaźnik gazowy i kontrolka sygnalizująca rodzaj paliwa. Spalanie LPG trasa około 6l...
5,0
Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW
Seat Ibiza II
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: BRC JUST HEAVY
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 250 tys. km
Wrzuciłem gaz II gen BRC do mojego monstera 1,4 60koni od nowości za 2500zł w 2001 r. i juz mi sie zwrócił nawet nie licze ile razy. Od czasu do czasu wyregulować -raz na dwa lata. i pali 7,5-8 po trasie,8-9 średnio, 9-10 po mieście i z pełną przyczepą, ok 12 przy prędkości 140 . benzyny wychodziło 5 po trasie, 6 średnio, 7 wzimie i w mieście, a naciągnięcie przyczepy...
5,0
Hatchback 1.4 16V 100KM 74kW
Seat Ibiza III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Silnik na instalacji BRC SQ 32. Praca silnika poprawna. Brak złych oznak. Przełączanie na gaz dość szybkie, nawet w zimie. Praca na LPG nawet po wejściu na wysokie obroty czy po gwałtownym przyspieszeniu. Co ważna mapy się nie rozjeżdżają, a co za tym idzie spalanie cały czas na niskim poziomie.
Seat Ibiza