Szukaj

Informacje o Seat Ibiza

Lata produkcji: 1984 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1985, miejski hatchback segmentu B jest najstarszym modelem w katalogu Seata i zarazem jego największym sukcesem komercyjnym – Ibizę, na przestrzeni przeszło 30 lat, nabyło ponad 6 milionów klientów. Pierwszą generację Seata Ibizy stworzono w kooperacji z Fiatem, następne – już po przejęciu hiszpańskiej marki przez Volkswagena. W oparciu o Ibizę, latach 1993-2009 produkowany był model Cordoba (segment B), który oferowany był w wersjach hatchback oraz kombi. Piąta generacja modelu zadebiutowała w roku 2017. Ibiza była pierwszym Seatem (wraz z modelem Ronda), w którym zainicjowano tradycję nazywanie modeli aut od hiszpańskich miast czy też charakterystycznych miejsc w Hiszpanii.
czytaj więcej
Powagosław

Można odnieść wrażenie, że dostaliśmy poprzednią generację po face-liftingu, ale to tylko stara, dobra niemiecka szkoła „designerskiej ewolucji”. Może to zasługa Leona, na którą ją trochę wystylizowano, ale fakty są takie, że Ibiza nigdy nie wyglądała tak wyraziście jak wygląda dziś.

~Powagosław
Luzacjusz

Wiecie, że przeciętny kierowca Ibizy jest średnio 10 lat młodszy od właścicieli innych samochodów w stajni Volkswagena? Może dlatego w końcu ktoś pomyślał i zaprojektował auto z młodzieńczym wigorem, którego w ostatnich latach w Seacie było tyle, co na zjeździe szkolnych kolegów 50 lat po maturze.

~Luzacjusz

Seat Ibiza – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Seat Ibiza - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Seat Ibiza

Liczba ocen: 1 664
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Patryk
SportTourer Facelifting 1.6 TDI CR 105KM 77kW
Seat Ibiza IV
Auto w użytku pół roku, używane codziennie. Spalanie zaskakująco niskie jak na taką masę. Średnio 5.5l (jadąc ekonomicznie do 120km/h przez 100km można zejść spokojnie poniżej 5l) Widoczność dla kierowcy nie jest pozwalająca tak samo jak ograniczone miejsce. Bagażnik też nie należy do najbardziej pojemnych ale nie jest źle. Co do auta to prowadzi się bardzo dobrze a 105koni spisuje się rewelacyjnie. Usterki są znikome i tanie w naprawie. Wizualnie auto oceniam 10/10 jak również cena za tej klasy samochód. Fotele z przodu bardzo wygodne. Brakuje mi jedynie kierownicy multifunkcyjnej. Obsługa auta banalnie prosta. Seat idealny dla par na wyjazdy nad np nad morze jednak dla rodzin z małym dzieckiem może być już problem ponieważ po włożeniu wózka do bagażnika jego pojemność w zasadzie się kończy. Trzeba pamiętać o zmianie oleju w terminie i o dobrym paliwie a auto nie wymaga wizyt w serwisie!
3,6
~Mateusz Szczecin
SportCoupe 1.6 MPI 105KM 77kW
Seat Ibiza IV
Auto zrywne, małe i w zależności od felg i opon trzyma się drogi. Na felgach 17 te auto po prostu jest przyklejone do jezdni gwałtowne hamowanie powoduje natychmiastowe zatrzymanie. Niestety auto ma jedną wielką gigantyczną wadę - wyciszenie wnętrza powyżej 100 km/h nie istnieje. Czujesz się trochę jakbyś siedział na motocyklu i słyszał pęd powietrza we włosach. Przy prędkości 140 km/h to już jest wycie słyszysz opony słyszysz silnik i pęd powietrza za to i jak narazie tylko za to duży bardzo duży minus.
4,5
~KO
Hatchback 1.2 12V 70KM 51kW
Seat Ibiza III
Zaraz będzie rok odkąd mam to auto. Do tej pory to co było robione: - klimatyzacja (Auto powypadkowe, klimatyzacja była właściwie zgnieciona)- 760 zł - elektryka ( dwa wentylatory - bez nich nie można było używać klimy) - 300 zł + 100 zł za wyłączenie autozamykania (aby nie zatrzasnąć kluczyka) - gaz (przegląd + był problem po 10k z przełączaniem na gaz - okazało się, że jeden kabel od wtyczki gazu był już wyrobiony i nie stykał) - rura od tłumika nie była dobrze włożona (wypadła dwa razy podczas jazdy, przykręcone do podwozia i uszczelnione gumą to obecnie nie ma tego problemu). Auto, gdyby nie było wcześniej trafione (a oczywiście 'nie bite' przy sprzedaży, kupowane z mechanikiem...) byłoby super. Auto mało pali (średnia benzyny około 5.2l/100 ; 9l gazu /100 km). Ogólnie z silnikiem nic się nie dzieje. Auto kupione przy przebiegu 149k, obecnie 163k.

Raporty spalania Seat Ibiza

Liczba raportów: 1 798
Średnie spalanie dla Seat Ibiza
4,8 – 10,0
l/100 km
3,6 – 7,7
l/100 km
5,6 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Hatchback 1.4 16V 85KM 63kW
Seat Ibiza III
1.4 86km. Podałem zużycie paliwa przy odkręceniu reduktora prawie na 100%. W przypadku zasilania gazowego pojęcie spalania jest względne. Zależy co kto lubi, kto jak się zna, kto czego oczekuje i kto co wie. Ważne jest też to w jakich temperaturach tankujecie, jakie jest sprężanie w zbiorniku, jakie ciśnienie podaje pompa na stacji, można się pomylić o kilka litrów. W moim samochodzie parownik odkręcony jest do oporu, mocy ma sporo i zaryzykuje stwierdzenie ze na LPG jest zrywniejszy niż na benzynie. Instalacja BRC od początku do końca. A że nogę mam ciężką to spali mi i 12 litrów lpg.
6,3
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Seat Ibiza III
Ogólnie do samochodu ciężko jest się przyczepić. Spalanie jest akceptowalne. Po przebyciu 8500 km średnie spalanie na tym odcinku wyniosło 6,33 l/100 km. Czyli niemal katalogowo. Najniższe spalanie udało się uzyskać latem w czasie upałów (jazda 80 km/h przy wyłączonej klimatyzacji w trakcie dojazdów do pracy i intensywnym hamowaniem silnikiem). Samochód przejechał na jednym tankowaniu 814 km. Dodatkowo w samochodzie są lampy LED, po przełączeniu lamp na światła jazdy dziennej LED spalanie (na postoju) spada z 0,8 na 0,7 l/h. Przy jeździe autostradowej samochód staje się już mniej oszczędny i spalanie wzrasta do 6,5 l/100km. Największe spalanie wychodzi zimą. Zanim silnik się rozgrzeje pobiera większą ilość paliwa. Jednak więcej niż 7,45 l/100km jak dotąd nie udało się osiągnąć. Ten silnik ma swoje mankamenty, głośna praca, klekot (wada konstrukcyjna), problemy z układem elektrycznym - wymiana cewki i przewodów wysokiego napięcia. Trzeba także kontrolować stan oleju, przy jeździe na wyższych obrotach silnik zaczyna go pobierać w przyspieszonym tempie.
5,4
Hatchback 5d Facelifting 1.6 TDI CR 90KM 66kW
Seat Ibiza IV
Silnik bardzo oszczędny. Nie sugerowałem się wskazaniami komputera, bo ten zaniża jakieś pół litra. Zrobiłem około 10 pomiarów, czyli tankowanie do pełna, przejechaniu 500 km i znowu do pełna. Z ręką na sercu pali 5,54 litra. Z klimą do 5,8.

Usterki Seat Ibiza

Liczba wpisów: 100
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Silnik przy odpalaniu nierówno chodzi.
  • Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999
  • silnik
Po nocy w przypadku porannego odpalania silnik nie chce wejść na obroty i gaśnie, usterka niknie z zimę, w przypadku wjechania w kałużę silnik gaśnie (po odczekaniu kilkunastu minut awaria ustaje) mikropęknięcia cewki zapłonowej Wymiana cewki po sprawdzeniu. Diagnozowanie- po włączeniu silnika za pomocą spryskiwacza rozpylamy wodę na cewkę pod rożnymi kontami. W przypadku gubienia obrotów lub zgaśniecie silnika ujawniamy uszkodzenie cewki.Wymiana ok. 10 minut (dwie śruby nowa cewka ok. 75 zł, u mnie podróbka chodzi bez problemu 2 rok).
Oczekuje na rozwiązanie
Jak poradzić sobie z zacinającą się klamką bagażnika?
  • Seat Ibiza II Hatchback Facelifting
Jakiś czas temu zatarła mi się klamka bagażnika i przestała obijać. Winę za to ponosi zabrudzona (zardzewiała) oś klamki. Smarowanie WD40 dało efekt połowiczny. Najlepszym rozwiązaniem jest rozkręcenie klamki, przeczyszczenie i nasmarowanie. 1. Zdjąć osłonę z pokrywy bagażnika (3 śruby: 2 pod zaślepkami, 1 w głębi uchwytu). 2. Chwycić za uchwyt i szarpnąć. 3. Po zdjęciu osłony odkręcić 3 śruby mocujące zamek (mocowania nie trzeba, ale wygodniej). 4. Zdjąć linkę z zaczepu i wyjąć zamek. Wybić oś klamki (o ile dobrze pamiętam to w lewą stronę). 5. Odchylić lekko klamkę, tak aby zaczepy ustawiły się w wycięciu i wyjąć klamkę. 6. Przeczyścić, nasmarować i zmontować w odwrotnej kolejności. Wszystko szybko łatwo i przyjemnie
Problem rozwiązany

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 42
5,0
Hatchback 5d Facelifting 1.2 70KM 51kW
Seat Ibiza IV
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 35 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Witam. Instalacja spisuje się idealnie pomimo pojemności silnika autko jak na swoją moc jest bardzo żwawe i dynamiczne. Brak jakichkolwiek oznak nieprawidłowej pracy silnika. W trakcie samego przełączenia paliw oraz jazdy kierowca nie jest w stanie zauważyć na jakim paliwie jedzie gdyby nie wskaźnik gazowy i kontrolka sygnalizująca rodzaj paliwa. Spalanie LPG trasa około 6l...
5,0
Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW
Seat Ibiza II
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: BRC JUST HEAVY
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 250 tys. km
Wrzuciłem gaz II gen BRC do mojego monstera 1,4 60koni od nowości za 2500zł w 2001 r. i juz mi sie zwrócił nawet nie licze ile razy. Od czasu do czasu wyregulować -raz na dwa lata. i pali 7,5-8 po trasie,8-9 średnio, 9-10 po mieście i z pełną przyczepą, ok 12 przy prędkości 140 . benzyny wychodziło 5 po trasie, 6 średnio, 7 wzimie i w mieście, a naciągnięcie przyczepy...
5,0
Hatchback 1.4 16V 85KM 63kW
Seat Ibiza III
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Przebieg 250000 tyś km Na gazie przejechane 110000 tyś km.Instalacja bezproblemowa jak dotąd,wymiana filtra gazu co 15000 tyś i ewentualna regulacja co 30000tyś i to wszystko z obsługi,jeszcze wymiana świec co 30000 tyś co by cewki jak najdłużej służyły.Żadnych problemów z silnikiem,bardzo równa praca jednostki napędowej,Oby tak dalej,jestem bardzo zadowolony z tej...
Seat Ibiza