Szukaj

Informacje o Seat Ibiza

Lata produkcji: 1984 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1985, miejski hatchback segmentu B jest najstarszym modelem w katalogu Seata i zarazem jego największym sukcesem komercyjnym – Ibizę, na przestrzeni przeszło 30 lat, nabyło ponad 6 milionów klientów. Pierwszą generację Seata Ibizy stworzono w kooperacji z Fiatem, następne – już po przejęciu hiszpańskiej marki przez Volkswagena. W oparciu o Ibizę, latach 1993-2009 produkowany był model Cordoba (segment B), który oferowany był w wersjach hatchback oraz kombi. Piąta generacja modelu zadebiutowała w roku 2017. Ibiza była pierwszym Seatem (wraz z modelem Ronda), w którym zainicjowano tradycję nazywanie modeli aut od hiszpańskich miast czy też charakterystycznych miejsc w Hiszpanii.
czytaj więcej
Powagosław

Można odnieść wrażenie, że dostaliśmy poprzednią generację po face-liftingu, ale to tylko stara, dobra niemiecka szkoła „designerskiej ewolucji”. Może to zasługa Leona, na którą ją trochę wystylizowano, ale fakty są takie, że Ibiza nigdy nie wyglądała tak wyraziście jak wygląda dziś.

~Powagosław
Luzacjusz

Wiecie, że przeciętny kierowca Ibizy jest średnio 10 lat młodszy od właścicieli innych samochodów w stajni Volkswagena? Może dlatego w końcu ktoś pomyślał i zaprojektował auto z młodzieńczym wigorem, którego w ostatnich latach w Seacie było tyle, co na zjeździe szkolnych kolegów 50 lat po maturze.

~Luzacjusz

Seat Ibiza – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Seat Ibiza

Liczba ocen: 1 693
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Ibiza_dwd
SportCoupe 1.2 MPI 70KM 51kW
Seat Ibiza IV
Samochód jak na ten segment komfortowy i całkiem nieźle się prowadzący. Wygląd nawet po 12 latach jest świetny, dobrze zestarzał się ten model. Silnik 1.2 trochę słaby, choć w połączniu z manualną skrzynią która ma dość krótkie przełożenia przyspiesza nie najgorzej. Autostradą też da się jechać, choć przy 140km/h mamy już 4200obr/min i jest trochę głośno. Koszty utrzymania bardzo niskie, elementy zawieszenia dobrych firm w przystępnych cenach. Jedyny większy koszt jaki mnie spotkał to wymiana łańcucha rozrządu (1300zł), na który trzeba w tych silnikach uważać. Spalanie w okolicach 7,5l/100km. Podsumowując: Ibiza to ładny samochód dający sporo przyjemności z jazdy, a przy tym całkiem tani w utrzymaniu.
3,2
~autostrader
Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW
Seat Ibiza V
Jestem bardzo niezadowolony z samochodu. Auto ma niesamowicie niewygodne fotele. Po przejechaniu niewielkiego dystansu bardzo boli kręgosłup w odcinku lędźwiowym. Nie jest możliwe ustawienie fotela dopasowane do moich potrzeb. Chciałem kupić ekonomiczny subkompakt dostosowany do dalekich podróży, auto jednak zdecydowanie nie nadaje się na długie dystanse ze względu na niewygodne fotele przyprawiające o ból kręgosłupa. Pozostałe parametry są w porządku, dobrze się prowadzi, niewiele pali. Do 10 tys. kilometrów pojawiały się problemy ze skrzynią biegów, wbijaniem pierwszego i drugiego biegu (nie wbijanie się jedynki, zgrzytanie), auto bardzo często gasło na dwójce przy niższych prędkościach, teraz skrzynia się już dotarła. Samochód nie jest wart swojej ceny, ma bardzo ubogie wyposażenie jak na swoją cenę, lepiej pójść do konkurencji (Skoda, Kia). Nie kupiłbym więcej tego auta i żałuję że kiedy dokonywałem zakupu nie wybrałem Skody Scali, która była niewiele droższa, ale lepiej wyposażona.
4,4
~Jakub
Hatchback 1.4 16V 85KM 63kW
Seat Ibiza III
Fajne miejskie autko, alternatywa dla Polo i Fabii, Co do do konkurencji poza VAG, jak dla mnie lepiej wykonany niż Punto. Trzeba zwrócić uwagę na ogólny stan samochodu, nie można oceniać po jednym mocno zmęczonym egzemplarzu całej serii. Mankamentem tych silników jest "piston slap", efektem jest stukanie tłoków wraz ze wzrostem obrotów. Powodem tego jest luz między tłokiem a cylindrem. Osobiście zrobiłem około 30 tyś km z tym dźwiękiem. Nie stwierdziłem nadmiernej konsumpcji oleju, rozwiązaniem problemu jest wymiana tłoków na takie z większą powierzchnią styku z cylindrem. Ogólna ocena samochodu jest pozytywna, każde auto ma swoich klientów docelowych, nie można porównywać z modelami audi czy innych marek/modeli, które w salonie kosztowały kilkukrotnie więcej niż Ibiza.

Raporty spalania Seat Ibiza

Liczba raportów: 1 841
Średnie spalanie dla Seat Ibiza
4,8 – 10,0
l/100 km
3,9 – 7,7
l/100 km
6,0 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Hatchback 5d Facelifting 2.0 TDI CR 143KM 105kW
Seat Ibiza IV
Ibizą od momentu nabycia robię rocznie ok. 50-70tys km. przebiegi głównie w trasie 80% i miasto 20%. Auto jest bardzo oszczędne oraz dynamiczne z ciekawym potencjałem pod chiptuning . Wygodne w trasie z uwagi na 6 biegową skrzynię. Bardzo duży wpływ na spalanie ma średnica felgi. Oryginalna 17 FR waży ponad 8 kg. Oryginalna 15 z seata ibizy taty 1.6tdi waży ponad 6 kg. Test spalania podaje biorąc pod uwagę trasę 700km zachód-wschód Polski. Auto testowane z prędkością 140kmh średnio 3 osoby i pełny bagażnik,na tempomacie spala następująco: koła 17 FR opony 215/40/17 Dunlop Sport Maxx RT - 140km/h 6,8-7,0l koła 15 seat ibiza na których mam zimówki Michelin Cross Climate + 195/65/15 spory balon ale się mieści w nadkolach spokojnie - 140 km/h spalanie 5,8-6,0l. W niedalekiej przyszłości przetestuje spalanie na oponach 195/55/15 oczywiście z rantem ochronnym klasy premium Goodyear EFFICIENTGRIP PERFORMANCE. Zakładanie opon węższych do tego auta np. z ibizy 1.6tdi 185/60/15 bez rantu z miękkim bokiem mija się z celem gdyż tracimy trakcję i pojawia się w przypadku zwykłych opon brak solidnego trzymania bocznego. Jak widać rozmiar i masa felgi ma największy wpływ na spalanie. Już wkrótce zaktualizuje dane podając spalanie eksperymentalnie na oponach Michelin Energy Saver 185/60/15 oraz 195/55/15 Goodyear EFFICIENTGRIP PERFORMANCE. Moja opinia myślę że będzie pomocna dla osób które dużo jeżdżą na trasie i nie są zawalidrogami :) Moje ostateczna opinia już wkrótce.
4,9
Hatchback 1.9 SDi 68KM 50kW
Seat Ibiza III
Kupiłem ibize 6l rok 2005 silnik 47 KW/64 KM, bo taki jest w tym modelu. Auto miało regenerowaną pompe paliwa, wtryski u wstawiony nowy nastawnik rok przed moim zakupem. Ja qymieniłem rozrząd kpl. INA, wieloklin, zregenerowałem.alternator, wyczyściłem bębny tył oraz wstawiłem nowe szczęki, zmieniłem tarcze, klocki przód. Stan liczony od zatankowania max do zapalenia się komornika 1. -1075 km co daje 4.18l/100km bardzo ekonomiczna jazda, chamowanie silnikiem, delikatne wciskanie gazu i rozpędzanie zakres obrotów od 1800 do 2200. 2. -1070 km co daje 4.21l/100km jazda w zakresie obrotow 1500-2700 i chamowanie silnikiem bez gwałtownego przyśpieszania 3. - 1050 km co daje 4.28l/100km, jazda bez eko-drivingu, normalna przyśpieszanie, chamowanie 4. Sprawdziłem także po samym mieście, znow ten sam dystrybutor i przejazd 102 km weszło aż 5.5l ON, wiec w mieście przy stawaniu, ruszaniu, chamowaniu wychodzi tyle. Zbiornik zalanydo strzału pistoletu 3x z tego samego dystrybutora oraz jak sprawdzałem po samym mieście więc obliczenia w miare zgodne są. Nie jest to demon prędkości, z wyprzedzaniem trzeba się zastanowić bo to nie TDI, ale na spokojne dojazdy do pracy ( ja.mam ponad 70 km w jedną stronę ) w zupełności wystarczy. A co się w nim psuje.... NIC!!! Jednostka napędowa rodem z traktora, stara dobra szkoła Diesla z lat 90. Dla mnie rewelacja, V-max który osiągnołem to 165 km/h na drodze szybkiego ruchu S3. Na normalnych drogach jest to jednak predkość bardzo trudna do uzyskania gdyż auto potrzebuje dość spory kawałek aby się rozpędzić
5,0
Hatchback 5d Facelifting 1.4 TDI 90KM 66kW
Seat Ibiza IV
Komputer pokładowy zaniża spalanie o ok. 10% względem obliczonego po tankowaniu. Średnie obliczone spalanie odkąd jeżdżę tym autem (60 tys. km) to 5,0 l/100km (regularnie notuję). Moja jazda to wszelkiego rodzaju drogi, tj. miasta małe i duże, trasa pozamiejska oraz autostrady przy niższych oraz wyższych prędkościach. Dłuższa trasa autostradowa (przepisowo w okolicach 140-150km/h) to spalanie 6,0 l/100km - brakuje 6. biegu, wtedy może wynik byłby lepszy. Przy 160-180 km/h można osiągnąć 7,0 l/100km lub więcej. Ciężko jednak utrzymać tą prędkość - mocy nie brakuje, ale po prostu robi się głośno na 5. biegu. Przy bardzo oszczędnej jeździe tj. w trasie 80km/h, na autostradzie 100km/h, w mieście delikatne operowanie pedałem przyspieszenia można zejść do 4,0 l/100km (komputer wskazuje 3,5-3,6), ale trzeba naprawdę się starać.

Usterki Seat Ibiza

Liczba wpisów: 102
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Silnik przy odpalaniu nierówno chodzi.
  • Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999
  • silnik
Po nocy w przypadku porannego odpalania silnik nie chce wejść na obroty i gaśnie, usterka niknie z zimę, w przypadku wjechania w kałużę silnik gaśnie (po odczekaniu kilkunastu minut awaria ustaje) mikropęknięcia cewki zapłonowej Wymiana cewki po sprawdzeniu. Diagnozowanie- po włączeniu silnika za pomocą spryskiwacza rozpylamy wodę na cewkę pod rożnymi kontami. W przypadku gubienia obrotów lub zgaśniecie silnika ujawniamy uszkodzenie cewki.Wymiana ok. 10 minut (dwie śruby nowa cewka ok. 75 zł, u mnie podróbka chodzi bez problemu 2 rok).
Problem rozwiązany
1 komentarz
Jak poradzić sobie z zacinającą się klamką bagażnika?
  • Seat Ibiza II Hatchback Facelifting
Jakiś czas temu zatarła mi się klamka bagażnika i przestała obijać. Winę za to ponosi zabrudzona (zardzewiała) oś klamki. Smarowanie WD40 dało efekt połowiczny. Najlepszym rozwiązaniem jest rozkręcenie klamki, przeczyszczenie i nasmarowanie. 1. Zdjąć osłonę z pokrywy bagażnika (3 śruby: 2 pod zaślepkami, 1 w głębi uchwytu). 2. Chwycić za uchwyt i szarpnąć. 3. Po zdjęciu osłony odkręcić 3 śruby mocujące zamek (mocowania nie trzeba, ale wygodniej). 4. Zdjąć linkę z zaczepu i wyjąć zamek. Wybić oś klamki (o ile dobrze pamiętam to w lewą stronę). 5. Odchylić lekko klamkę, tak aby zaczepy ustawiły się w wycięciu i wyjąć klamkę. 6. Przeczyścić, nasmarować i zmontować w odwrotnej kolejności. Wszystko szybko łatwo i przyjemnie
Problem rozwiązany

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 43
5,0
Hatchback 5d Facelifting 1.2 70KM 51kW
Seat Ibiza IV
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 35 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Witam. Instalacja spisuje się idealnie pomimo pojemności silnika autko jak na swoją moc jest bardzo żwawe i dynamiczne. Brak jakichkolwiek oznak nieprawidłowej pracy silnika. W trakcie samego przełączenia paliw oraz jazdy kierowca nie jest w stanie zauważyć na jakim paliwie jedzie gdyby nie wskaźnik gazowy i kontrolka sygnalizująca rodzaj paliwa. Spalanie LPG trasa około 6l...
5,0
Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW
Seat Ibiza II
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: BRC JUST HEAVY
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 250 tys. km
Wrzuciłem gaz II gen BRC do mojego monstera 1,4 60koni od nowości za 2500zł w 2001 r. i juz mi sie zwrócił nawet nie licze ile razy. Od czasu do czasu wyregulować -raz na dwa lata. i pali 7,5-8 po trasie,8-9 średnio, 9-10 po mieście i z pełną przyczepą, ok 12 przy prędkości 140 . benzyny wychodziło 5 po trasie, 6 średnio, 7 wzimie i w mieście, a naciągnięcie przyczepy...
5,0
Hatchback 5d Facelifting 1.6 LPG 110KM 81kW
Seat Ibiza IV
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 131 tys. km
Instalacja bardzo oszczędna, nie ma żadnej różnicy przy jeździe na gazie jak i na benzynie. Instalacja jest instalacją fabryczną Seata, będąca tak naprawdę Landi Renzo. Auto jest sprowadzone zza granicy, w związku z czym polski salon Seata nie serwisuje tej instalacji (Serwisują jedynie BRC). Autoryzowany serwis Landi Renzo z kolei serwisuje bez najmniejszego problemu.
Seat Ibiza