Szukaj

Informacje o Skoda Octavia

Lata produkcji: 1996 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Należąca do segmentu C (niższa klasa średnia) kompaktowa Skoda Octavia (aczkolwiek, począwszy od generacji trzeciej klasyfikowany również pomiędzy segmentami C i D, a wręcz bliżej klasy średniej) po raz pierwszy na rynek trafiła w roku 1996. Swoją nazwą model odwoływał się do samochodu produkowanego w latach 1959-1971 w fabryce Skody. Był pierwszym autem czeskiego producenta stworzonym w pracowniach konstrukcyjnych Volkswagena. Od samego początku Skoda Octavia powstawała na platformie podłogowej Volkswagena Golfa. Octavia stała się sporym sukcesem Skody – z hal produkcyjnych wyjechało już ponad 2,5 mln egzemplarzy. Trzecia generacja Skody Octavii zadebiutowała na ryku w roku 2013.
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Skoda Octavia – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Skoda Octavia

Cena od: 76 050 PLN

Oceny Skoda Octavia

Liczba ocen: 2 519
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Koszty utrzymania + Silnik + Brak poważnych usterek

Wady

- Drobne usterki - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~wizz36
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Skoda Octavia III
Oceniany samochód to Octavia III w wersji Ambitions ze sporym wyposażeniem dodatkowym, w tym m.in. sportową kierownicą, 17 calowymi felgami z oponami 225.45.17, przyciemnianymi szybami itd. Byłem właścicielem samochodu od nowości przez cztery lata. Zrobiłem 120.000 kilometrów. Auto nigdy nie miało awarii na trasie. W czasie sprzedaży nadal prowadziło się "jak nowe". Octavia sprawdzała się zarówno na długich trasach jak i na co dzień, po mieście. Dała mi dużo satysfakcji z jazdy, mając na uwadze, że kupiłem ją na wyprzedaży rocznika za relatywnie nie wysoką cenę. Samochód poza licznymi zaletami miał swoje wady, ale w przeciwieństwie do niektórych komentujących nie oceniam ich tak kategorycznie. Opiszę je niżej. W polu widzenia mam charakter ocenianego samochodu, jego przeznaczenie i cenę. Ogólne wrażenia z jazdy przez cztery lata były bardzo pozytywne. Jakość wykończenia była dobra. Materiały we wnętrzu adekwatne do ceny. Ogólnie dość dobre. Jedynie srebrne wstawki na desce rozdzielczej raczej tandetne i słabo wykonane - w jednym miejscu pojawiły się pęcherzyki powietrza pomiędzy plastikiem a lakierem. Rewelacyjna, spłaszczona u dołu kierownica. Wyglądu samochodu na zewnątrz i wewnątrz nie oceniam bo to kwestia gustu. Mnie się podobał, dlatego go kupiłem.
4,6
~rowol
Liftback Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Skoda Octavia III
Do 120 km/h wymarzone autko. Ciche, oszczędne, dynamiczne i wygodne. Przy prędkości 140 km/h robi się głośno i co gorsze przy podmuchach wiatru bardzo nim rzuca. Przy wyjeżdżaniu za ekranów potrafi mocno telepnąć. Wcześniej jeździłem Octavią 2 1.9 i tego efektu nie było, więc mam porównanie. Może dlatego, że jest lżejsze, bardziej napompowane i niestety z tyłu wielowahacz zamieniony na belkę skrętną. Gdybym wiedział że tak się będzie zachowywać nie kupiłbym Octavii. Szkoda. Było super auto a teraz uważam, że jest niebezpieczne. Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji na ten temat.
3,6
~Michał
Liftback Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Skoda Octavia III
Cóż, to nie jest auto dla osoby, która interesuje się, może nawet fascynuje się motoryzacją, ma objeżdżonych jakąś ilość aut, szuka pewnych smaczków, ma w głowie jakiś tam swój ideał auta kompaktowego. Zaczynając od sprawy pewnie najmniej ważnej (chociaż zapewne nie dla wszystkich) - wygląd. To nie jest auto, na które chce się patrzeć, sylwetka jest bardzo nieciekawa, elementy, jak grill, czy ogromne klamki są wręcz odrażające. Całość totalnie bez polotu. Kwestia bardziej istotna, to bardzo słaba skrzynia biegów, przycinający się pierwszy i wsteczny bieg, słabe czucie skrzyni i spora droga prowadzenia drążka. Obsługa nie umywa się do skrzyni Forda, Hondy, Mazdy, czy nawet Opla Astry V, którą zrobiłem ostatnio kilkaset kilometrów. Skrzynia nie pomaga przy charakterystyce silnika, który ma sporą turbodziurę (zauważalnie większą niż Opel). Kolejna sprawa to fotele, wygodne, z podparciem lędźwi, ale bardzo obszerne, zdecydowanie najobszerniejsze w klasie i przez to niezapewniające odpowiedniego podparcia bocznego dla osób szczupłych, a tym bardziej kobiet.

Raporty spalania Skoda Octavia

Liczba raportów: 2 609
Średnie spalanie dla Skoda Octavia
5,5 – 12,8
l/100 km
5,0 – 8,3
l/100 km
6,7 – 12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Skoda Octavia III
5 litrów na 100 km to tylko wtedy, gdy jedziemy na tempomacie, przestrzegamy przepisów i jest pusta droga, co nie skutkuje ciągłą zmianą biegów, acha maksymalna prędkość do 110 km/h. Normalnie należy się liczyć ze średnim zużyciem na poziomie 6,7-6,9 l/100km. Chcesz poszaleć licz średnio 8,5-9,0 l/100km. W ograniczeniu zużycia pomaga zielony eco listek. Samochodem przejechałem 6500 km od momentu wyjechania z salonu. I na koniec w salonie po cichu podpowiadają, aby zrobić wymianę oleju po 5000 km a następnie 15000 km (pierwsza wg fabryki 30000 km).
8,1
RS Kombi Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Skoda Octavia III
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że aby uzyskać podane spalanie trzeba się trochę nameczyc ponieważ nie myśląc o eco jeździe spalanie szybko wędruje o ok 0.5-1 l/100km w górę. Rekordowo niskie spalanie jakie zanotowałem z komputera to 4,6 litra jadąc A4 Kraków- Tarnów na tempomacie 90 km/h (od tak dla testu). Jadąc bardzo oszczędnie drogami krajowymi 70-90 km/h spalanie zazwyczaj wynosi 6,0-6,7 l/100km Średnie z pełnych baków i długodystansowe zazwyczaj na poziomie 7,8-8.6 l/100km (jazda głównie na trasie BB-Katowice ). W mieście z moich obserwacji trzeba liczyć ok 9-11 litrów. Co ciekawe jeżdżąc na oryginalnych kołach RS245 19cali spalanie podawane przez komputer i to liczone przeze mnie wielokrotnie rożniło się raptem o 0-0,2 litra (w przypadku wersji diesel różnica około 0,3-0,6 !!!) Reasumując przed zakupem samochodu bardzo długo rozpatrywałem wersję diesla. Ostatecznie wiedząc jak podróżuje zdecydowałem się na benzynę i nie żałuję. Często rozmawiamy z kolegą, który wybrał wersję tdi i porównując spalania różnica jest na poziomie 1-1,5 litra więc myślę że niewielka jak na atuty, które daje wersja Pb. Powiększa się to zdecydowanie kiedy się spieszymy i jedziemy po autostradzie 150+ km/h wtedy różnica na korzyść diesla jest już spora nawet na poziomie 3-4 litrów. Z mojej perspektywy jak na osiągi, które oferuje samochód przy bardzo dużej ilości miejsca w wersji kombi spalanie jest jak najbardziej akceptowalne.
5,5
Hatchback 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Skoda Octavia II
Sezon jesienno - zimowy, opony 195/65R15 Uniroyal. Noga lekka w trasie, z prędkością średnią ok 80km/h przy pustym aucie i braku gwałtownych manewrów - 4.2 litra na odcinku 320km.... rewelacja. Przy trasie i takiej jeździe można na pełnym zbiorniku (53l) przejechać w granicach 1150 - 1200km co jest naprawdę bardzo dobrym wynikiem jak na takich gabarytów auto ;) Przeciętnie średnio przy raczej spokojnej nodze to 5.2-5.5 litra ropy, w mieście zimą gdy mocno przyspieszam zmieści się w 7 litrach. Jestem bardzo bardzo zadowolony. Awarie jakieś drobne się zdarzają ale części naprawdę tanie, dostępne i proste naprawy, np. kompletna nowa dwumasa ze sprzęgłem LUK z wymianą to koszt 1500pln (drobny prywatny serwis), wszystkie filtry i olej 5w40 - ok 300 zł, bardzo dobra świeca żarowa ok 40pln a regeneracja rozrusznika to koszt do 300pln. Naprawdę jest ok.

Usterki Skoda Octavia

Liczba wpisów: 121
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
4 komentarze
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
7 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 164
2,0
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Skoda Octavia II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 66 tys. km
Landi renzo omegas to jedno wielkie GÓWNO. Odradzam, niby super dokładna, producent "gwarantuje" 200tys przebiegu na wtryskach a jak 20-30tys przejadą to jest dobrze. Niby teraz są nowe, lepsze ale landi już nie wierzę. Zmieniłem na OMVL i auto już przejechało 30tys. Spalanie spadło o ok. 1l/100km, silnik chodzi równo. Przy landi pod koniec żywota spalanie wzrosło z...
4,0
Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Skoda Octavia III
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 26 tys. km
Nie jest źle ale wiele pozostaje do życzenia. Główne problemy to falowanie obrotów na niskich obrotach i szarpanie przy dynamicznym przyspieszaniu. Przyspieszając w zakresie obrotów 2,5 - 4,5 tyś potrafi nawet 3-4 razy zaliczyć dziurę. Szczególnie odczuwalne przy niskiej temperaturze na dworze. Temperatura silnika jest bez znaczenia, choć na zimnym jest to bardziej...
5,0
Hatchback Facelifting 1.4 TSI 122KM 90kW
Skoda Octavia II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 95 tys. km
użytkowana przez: 85 tys. km
Na początku były dość duże obawy co do montażu instalacji jednak koszty paliwa i ceny nie pozostawiły mi wyboru . Za namową znajomego założyłem instalacje , która sprawdza się niesamowicie , wszystkie podzespoły działają idealnie . silnik pracuje bardzo równo . same plusy !
Skoda Octavia