Szukaj

Informacje o Skoda Octavia

Lata produkcji: 1996 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Należąca do segmentu C (niższa klasa średnia) kompaktowa Skoda Octavia (aczkolwiek, począwszy od generacji trzeciej klasyfikowany również pomiędzy segmentami C i D, a wręcz bliżej klasy średniej) po raz pierwszy na rynek trafiła w roku 1996. Swoją nazwą model odwoływał się do samochodu produkowanego w latach 1959-1971 w fabryce Skody. Był pierwszym autem czeskiego producenta stworzonym w pracowniach konstrukcyjnych Volkswagena. Od samego początku Skoda Octavia powstawała na platformie podłogowej Volkswagena Golfa. Octavia stała się sporym sukcesem Skody – z hal produkcyjnych wyjechało już ponad 2,5 mln egzemplarzy. Trzecia generacja Skody Octavii zadebiutowała na ryku w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Skoda Octavia – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Skoda Octavia

Liczba ocen: 2 547
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Koszty utrzymania + Silnik + Brak poważnych usterek

Wady

- Drobne usterki - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,2
~Olaf
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Skoda Octavia II
Jeździłem kilkoma Japończykami i szukałem czegoś w miarę dużego taniego około 50 tys. nowego i taniego. W tej cenie miałem Dacię, Octavię i Chevroleta Cruza. Do dziś pluję sobie w brodę, że nie kupiłem Cruza bo skoda wydawała mi się bardziej "sprawdzona", skoro tylu Polaków jeździ. Dopiero potem uświadomiłem sobie, że prawdopodobnie kupują skodę z tego samego powodu co ja. Serwis tragedia, serwisowałem tez japończyki (nie będę pisał jakich marek) i serwis to zupełnie inna jakość, a nie jest droższy, bo nie wykonują niepotrzebnych napraw, a tamte auta w zasadzie się nie psują, w przypadku skody oddawali mi zepsute auto z tymi samymi usterkami, a za naprawę kazali płacić, oddawałem im auto powtórnie i gdy w końcu naprawili to płaciłem kolejny raz! Zużywa 10 l gazu na 100km i dużą ilość oleju, jak krążownik szos z lat 70 tych, pobiera olej jak smok!
4,9
~Kamil
Kombi 1.4 MPI 75KM 55kW
Skoda Octavia I
Auto nie grzeszy dynamiką, ale jest proste w budowie i z obsługą oraz prostymi naprawami poradzi sobie każdy, kto ma choć trochę pojęcia o budowie samochodu. Auto jest wieczne, pod warunkiem, że pilnuje się wymiany oleju i rozrządu co 90tys km lub co 6 lat. Jedyne usterki mechaniczne jakie spotkały mój samochód przez 11lat to cieknący cylinderek w tylnym hamulcu oraz uszkodzony przegub (po wjechaniu w krater na drodze). Spalanie (cykl mieszany) waha się od 5.2l (to nie jest żart) do 7.5l na 100km. Jeśli ktoś potrzebuje dużego, ekonomicznego auta nie na autostradę - polecam.
4,9
~Mariusz
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Skoda Octavia III
Jestem w 100% zadowolony z mojej skody. Koszty utrzymania, jakość, komfort jazdy, jakość wykonania - wszystko jak najbardziej na plus. Miałem problem z klimatyzacją, ale wystarczył update systemu i wszystko działa jak należy. Mały silnik 1.4 ale absolutnie genialny!!! możliwość zmieniania trybów jazdy daje niesamowity komfort w trybie sport. Przyspieszenie jest wystarczające - dużo, dużo, DUŻO lepsze od mojego poprzedniego auta - mazdy 3 z silnikiem 1.6. Na chwilę obecną nie widzę mankamentów, które by mnie drażniły w jakikolwiek sposób. Komfort, praktyczność i osiągi - za cenę budżetową!

Raporty spalania Skoda Octavia

Liczba raportów: 2 666
Średnie spalanie dla Skoda Octavia
5,5 – 12,8
l/100 km
5,0 – 8,3
l/100 km
6,7 – 12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Skoda Octavia II
Uzyskiwane spalanie zależy od pogody i warunków drogowych, jak również natężenia ruchu. Rekordowe spalanie uzyskane przeze mnie w tym samochodzie to 2,9 l/100km podczas dojazdu do Wrocławia z miejscowości Januszkowice (woj. Dolnośląskie). Rekordowo wysokie spalanie (7,1 l/100km) uzyskałem podczas bardzo dynamicznej i agresywnej jeździe ze Swojczyc (dzielnica Wrocławia) na dworzec kolejowy, żeby zdążyć na pociąg. Używane przeze mnie opony to Continental ContiPremium Contact z 2017 roku w standardowym rozmiarze (195/65 R15).
5,7
Kombi 1.4 TSI 140KM 103kW
Skoda Octavia III
Jeżdżę raczej oszczędnie, czasem bardzo oszczędnie na trasach 100-250 km. Przejechałem autem od nowości ponad 120 tysięcy kilometrów. Moje średnie zużycie paliwa to: 5,2-5,5 l/100km. Potrafię dla próby, gdy mam czas, jechać drogą ekspresową poniżej 90 km/h - wtedy spalanie schodzi w dogodnych warunkach do 4,0-4,2 l/100km wg wskazań komputera (należy doliczyć ok. 0,4 l/100km, w porównaniu z danymi z dystrybutora). Częściej jednak jest to 4,5-5 l/100 km. Kiedy pojawia się deszcz czy wiatr spalanie wzrasta mniej więcej o 1 l/100km. Oszczędna jazda może przynieść spalanie zgodne z opisami producenta, ale w mieście bardzo trudno to osiągnąć - zależy od trasy, korków i zielonej fali na światłach. Zejście poniżej 7 l/100km przy wyjeździe na zakupy, basen, do parku uważam za bardzo dobry wynik. Przy odwożeniu dziecka do szkoły na krótkiej trasie to częściej 10-12 l/100km. Szybka, ale rozsądna jazda polskimi najlepszymi drogami z południowego zachodu Polski na północny wschód (500-600 km) przy pełnym bagażniku i dwoma rowerami na dachu przyniosła rezultat ok. 8 l/100km (do 130-140 km/h). Niby dużo, ale w porównaniu z opisami innych wciąż do zaakceptowania. Autostradami do Austrii przez Niemcy (ok. 800 km w jedną stronę) pełny bagażnik i 5 osób: 6-6,5 l/100km - dla mnie zadziwiająco mało, a chwilami jechaliśmy pod 170 km/h. Nigdy nie próbowałem osiągnąć jak najwyższego spalania czy też jechać jak najszybciej na danym odcinku, więc nie wiem, co u mnie pokazałby komputer. Trochę mnie zaskakują wysokie zużycia paliwa wg opisów innych osób (chyba pośpiech i ciężka noga). Oczywiste, że spalanie mocno wzrasta przy bardzo dużych prędkościach autostradowych czy częstym wyprzedzaniu - ale to już na własne życzenie użytkownika. W mieście jazda ekonomiczna to niemal cud. Osobiście jestem bardzo zadowolony z paliwożerności mojej Octavii. Potrafi być oszczędna, ale wymaga to odpowiedniego stylu jazdy. No i polskie drogi - na wielu odcinkach są to już drogi ekspresowe.
5,0
Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Skoda Octavia III
85-90% pokonywanych kilometrów stanowi trasa dom-praca-dom, 38 km w jedną stronę. Wiedzie ona przez teren zabudowany 60%, niezabudowany 40%. Rano ruch jest stosunkowo niewielki, płynny, po południu zauważalnie większy. Osiągnięty wynik spalania jest oczywiście przy jeździe nastawionej na oszczędność. Jeżdżąc do pracy doskonale wiem, kiedy zwolnić, zacząć hamować silnikiem przed skrzyżowaniem, gdzie można spodziewać się utrudnienia. Nie jestem jednak zawalidrogą, a raczej kierowcą, który wyprzedza niż jest wyprzedzanym. Wynik 5,53 osiągnąłem po pierwszym tankowaniu, po przejechaniu pierwszych 911 km, w lutym. Potem było już tylko lepiej i tak pod koniec kwietnia, już na letnich oponach, spalanie wyszło 4,78 l/100 km. Najlepszy wynik jaki pokazał komputer to 3,9 l/100 Km, trasa dom-praca (38 km), ale było to we wtorek po świętach Wielkanocnych, czyli bardzo mały ruch na drodze. Auto prowadziłem, jadąc "na rekord", czyli skrajnie ekonomicznie :-) W przejechanych kilometrach jest trochę męczącej jazdy po mieście z dziećmi na zajęcia: 4-5 km, 5 razy w tyg, oraz trochę km na ekspresówce. Nie mam jednak przejechanego dłuższego odcinaka (min kilkadziesiąt km) by napisać, jakie zużycie podaje komputer. Sierpień 2019: Jazda autostradą i ekspresówką: ok 260 A1 i S8, z tempomatem ustawionym na: 145 na A1 i 135 Km/h na S8. Auto w pełni załadowane - 150 kg w bagażniku, 4 osoby w kabinie, a co najważniejsze 4 ROWERY NA DACHU!! Na A1 średnie zużycie komputer pokazywał ok 10,5 do 11 l/100 km, na S8 ok 9,5 l/100 km. Auto radziło sobie świetnie, ale kosztem sporego ssania w baku,co przy takim oporze jest oczywiste. Na tylnej kanapie było głośno, najprawdopodobniej z powodu szumu powietrza opływającego rowery. Z przodu było zauważalnie ciszej.

Usterki Skoda Octavia

Liczba wpisów: 131
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zapala się alarm usterka skrzyni biegow
  • Skoda Octavia III
  • inne
  • 87 tys. km
Witam mam Skodę octavię 1,6 d dsg 7 biegów 105 km 87 tys przebiegu zapala mi się od jakiegoś czasu na 0,1 dziesiątej sekundy asz ledwo można to odczytać ze awaria skrzyni biegów przełącz dźwignie w pozycje P i zadzwoń do serwisu czy jest to broniłem którym trzeba się przejmować bo ostatnio na trasie pokazało mi się 2 razy podczas 300 km trasy proszę o info czy ktoś się z tym spotkał jak się wchodzi w informacje o samochodzie to pisze brak wpisów nic się nie zmienia w dynamice auta jedzie ok zmienia biegi płynnie wiedz niewiem O co chodzi
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 166
2,0
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Skoda Octavia II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 66 tys. km
Landi renzo omegas to jedno wielkie GÓWNO. Odradzam, niby super dokładna, producent "gwarantuje" 200tys przebiegu na wtryskach a jak 20-30tys przejadą to jest dobrze. Niby teraz są nowe, lepsze ale landi już nie wierzę. Zmieniłem na OMVL i auto już przejechało 30tys. Spalanie spadło o ok. 1l/100km, silnik chodzi równo. Przy landi pod koniec żywota spalanie wzrosło z...
4,5
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Skoda Octavia III
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 104 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Profesjonalny i solidny warsztat. Kolejny samochód zagazowany bez najmniejszych problemów. Zawsze cierpliwie wytłumaczą co i jak , a przeglądy w atrakcyjnych cenach pomagają w bezproblemowej eksploatacji. Polecam każdemu kto myśli o LPG do samochodu.
5,0
Kombi 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Skoda Octavia I
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 317 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Odkąd pamiętam nie byłem sceptyczny do instalacji gazowej ale odkąd mam Skodę to tankowanie raz tydzień za kilkaset złotych tygodniowo to było trochę za dużo więc postanowiłem założyć instalację gazową i to była moja najlepsza decyzja i na prawdę nie mam żadnych problemów z tą instalacją dzięki AUTO MIX chłopaki naprawdę są profesjonalistami w tym co robią. Bardzo polecam...
Skoda Octavia