Szukaj

Informacje o Skoda Octavia

Lata produkcji: 1996 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Należąca do segmentu C (niższa klasa średnia) kompaktowa Skoda Octavia (aczkolwiek, począwszy od generacji trzeciej klasyfikowany również pomiędzy segmentami C i D, a wręcz bliżej klasy średniej) po raz pierwszy na rynek trafiła w roku 1996. Swoją nazwą model odwoływał się do samochodu produkowanego w latach 1959-1971 w fabryce Skody. Był pierwszym autem czeskiego producenta stworzonym w pracowniach konstrukcyjnych Volkswagena. Od samego początku Skoda Octavia powstawała na platformie podłogowej Volkswagena Golfa. Octavia stała się sporym sukcesem Skody – z hal produkcyjnych wyjechało już ponad 2,5 mln egzemplarzy. Trzecia generacja Skody Octavii zadebiutowała na ryku w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Skoda Octavia – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Skoda Octavia

Liczba ocen: 3 043
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Piotr
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Samochód jest bardzo nowy, wszystko działa w nim poprawnie i jest lepsze niż w skodzie octavii III. Ogólnie mam wrażenie komfortu, choć to tylko doposażona wersja selection. Podoba mi się kokpit, bo nawet w podstawowej wersji są to ładne wzory na dobrym miękkim wykończeniu. Podłokietnik i boczne uchwyty są wykończone bardzo dobrą skórą. Samochód ma w tunelu środkowym miejsce na dwa kubki, a w kieszeni drzwi z powodzeniem mieści się duża butelka - to przydaje mi się przy każdym cotygodniowym wyjeździe. Bagażnik jest ogromny - już dziś poza wersjami kombi trudno o takie przestrzenie - wyjazdy do rodziny na święta i pakowanie na wakacje stają się dzięki temu o wiele łatwiejsze. Przydaje się też automatycznie zamykana klapa bagażnika. W doposażeniu mam światła led matrix i w porównaniu do xenonów z poprzedniego auta wyraźnie widać, że jest to silniejsze źródło, a przy okazji wygodne, bo automatycznie dopasowuje się do aut jadących z przeciwka. Dla mnie ogromną zaletą jest to, że silnik został wyposażony w funkcję odłączania dwóch cylindrów (act), dzięki czemu przy delikatnej jeździe swobodnie pozwala uzyskać spalanie poniżej 4 l/100 km. Nigdy w poprzedniej octavii nie miałem takich osiągów. Bardzo praktyczna jest też ładowarka indukcyjna do telefonu - zawsze miałem problem z ładowaniem telefonów, a poprzedni samochód nie był w stanie ładować telefonu z gniazda 12V (musiałem korzystać z powerbanku). Teraz system zaciąga na ekran dane z android auto, a telefon ładuje się indukcyjnie i nie ma problemu z ładowanie, no i oszczędzam gniazdo do ładowania, które zawsze się po jakimś czasie psuje.
3,3
~Igor1
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Samochód fajny, ale trapią go takie błędy że głowa boli. Nie da się tym jezdzic. Na FB wiele osób ma tak samo jak ja. Mój wczoraj trasa majówka 400km. Całkowity przebieg 3400km, auto z 10.2024 ( 1.5 mHEV) Jazda autostrada wszystko ok, po 200km przerwa na stacji. 10 min wracam do auta nie mogę otworzyć, lusterka się nie otwierają, pomwalce z kluczykiem wszedłem bagażnikiem otworzyłem, wyje alarm. Chce odpalić nie dopala. Auto się już zamyka i otwiera ale nie odpala i masa błędów na desce od systemów ( wszystkie systemy bezpieczeństwa, systemy wspomagania jazdy ) Odczekuje 15 min nie pomaga. Klucz 10 ściągnięcie klemy minusowej i działa, zostaje jeden błąd na desce ( aktywny tempomat, start stop i awaria silnika ) które gasną po 20 km po ponownym zatrzymaniu i ponownym.odpaleniu i już do końca trasy 400km mimo zatrzymywania się specjalnie kilka razy wszystko działa jak należy. Gasiłem już potem.wielokrotnie i ok. Dzwoni infolinia, że auto ich powiadomiło i comza problemy. Oni że znają problem ze producent coś zj...ał. Zapraszają do nich ale nie ma aktualizacji po Vin. To już 3 raz tak samo. Nigdy w mieście i nigdy na krótkich trasy. Dzieje się jak jadę 1-2 h zatrzymam się i chce w ciągu 5 min odpalić. Jakbym spróbował odpalić po 30 min jak się wyciszy system to bym nie zauważył tego bo wtedy nie ma błędów. 3 raz to samo, nie naprawione, błędy istotnych systemów bezpieczeństwa nie działa.sos, ABS, ESP, radary. Auto prywatne, bez kredytu składam pismo o rękojmę. Przyznali się przez telefon, że producent coś z...bał i im nie potrafi w tym pomóc. Nie ma rozwiązań na razie. Więc istotna wada. Najlepiej moja żona do.doradcy z infolinii . Co ma zrobić jak będzie sama tym autem jechać - jak Oni sobie wyobrażają że w nowym aucie będę jeździła z kluczem 10 i w razie czego będę ściągać kleme minusową z akumulatora- powiedziała że jako kobieta sobie tego nie wyobraża. Wtedy wszystko się rozkodowuje w aucie i trzeba wiele.rzeczy ustawiać. Kilka osobom już udało się oddać Passata B9 1.5 mHEV z tym problemem powołując się na rękojmę. ASO nie może tego naprawić brak wytycznych producenta nie wiedzą co z tym robić tylko kasują błędy, brak aktualizacji.
1,6
~Harold
Skoda Octavia IV
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
wszystko w tym aucie jest koszmarem, siedzenie kierowcy - siedzisko opadające tak że siedzi się tylko na max 15 cm na samych kościach kulszowych miednicy, po kilku minutach odchodzi się od zmysłów tak wbija się ta rozciągnięta na sztywno cerata, która w ogóle się nie zapada. siedzi się jak na drewnianej ławeczce o szerokości 12 cm. Oparcie w ogóle nie wyprofilowane. Boli siedzenie i kręgosłup. Jedyne o czym myślałem w tym aucie to - ja chcę stąd uciec. do tego ten ciężki klekoczący silnik. samochód jak wydmuszka z kilkuset kilogramowym klekotem z przodu, na zakrętach wynosi aż trudno utrzymać. Na nierównościach poprzecznych buja ten ciężki przód jak wózek dla dziecka. bagażnik, kombi które pełni funkcje sedana. sztywna plastikowa długa listwa ochronna na klapie bagażnika sprawia, że ostatnie kilkadziesiąt cm bagażnika to faktycznie sedan. załadunek tylko do sztywnej półki. okropne plastikowe wycieraczki pocięte wzdłuż, tak że nie utrzymasz nogi bo leci prosto w stronę silnika. koszmar, nigdy więcej

Usterki Skoda Octavia

Liczba wpisów: 222
Piszczące hamulce podczas cofania
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • 12 tys. km
Witam, Użytkuję auto z 2024r, w lipcu będę miał je rok. Od jakiegoś czasu zauważyłem bardzo wyraźny metaliczny pisk podczas cofania. Byłem kilka razy w ASO z tym problemem. Raz układ hamulcowy został umyty, kilka razy obsługa po obejrzeniu powiedziała, że nic tam nie widzi (mam od nich potwierdzenie na emailu). Ostatnio przy wymianie opon ustaliłem, że ikład hamulcowy zostanie rozebrany, wyczyszczony, nasmarowany i złożony (przód oraz tył). Po 10 dniach... problem nadal wrócił, a w tym czasie robiłem tylko dłuższe trasy ekspresówkami czy autostradami. Czy ktoś z was spotkał się z takim problem i może ma jakieś rozwiązanie albo sposób na ASO?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Usterka Radia/ekranu
  • Skoda Octavia IV
  • instalacja elektryczna
  • 175 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 1
Od jakiegoś czasu mam problem z samo włączającym się i wyłączającym się radiem/środkowym ekranem, nawet jak auto stoi zamkniete to radio potrafi sie samo uruchomić nieraz gra całymi nocami. Auto było już 3 razy na wgraniu nowego oprogramowania,.lecz to nie przynosi żadnego efektu. Na ostatniej wizycie dostałem informacje że dzieje się tak ponieważ skoda nie za bardzo lubi się z androidem i może się tak dziać jak podłącze telefon do auta. Niestety po podłączeniu iphona też występuje problem. Po zresetowaniu i przywróceniu ustawień fabrycznych problem znika na 2-3 tygodnie. Jeżeli ktoś miał i uporał się już z problemem to proszę dajcie znać.
1 komentarz
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 7
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 175
2,0
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 66 tys. km
Landi renzo omegas to jedno wielkie GÓWNO. Odradzam, niby super dokładna, producent "gwarantuje" 200tys przebiegu na wtryskach a jak 20-30tys przejadą to jest dobrze. Niby teraz są nowe, lepsze ale landi już nie wierzę. Zmieniłem na OMVL i auto już przejechało 30tys. Spalanie spadło o ok. 1l/100km, silnik chodzi równo. Przy landi pod koniec żywota spalanie wzrosło z...
5,0
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 175 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
1,8 TSI CDAA - ten najgorszy rzekomo silnik. Instalacja Staga, butla w koło zapasowe wchodzi 45 litrów gazu. Średnie Spalanie w jeździe mieszanej 7,7 lpg i do 2.2 Pb na każde 100 km. Czyli przeliczając na finanse- 8 lpg + 2.2 pb ( 4,5-5 lpg) - wychodzi nam około 12-13 lpg kwotowo/ 100 km. Nie taki diabeł straszny z tym dopalaniem benzyny w bezpośrednim wtrysku.
4,5
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 104 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Profesjonalny i solidny warsztat. Kolejny samochód zagazowany bez najmniejszych problemów. Zawsze cierpliwie wytłumaczą co i jak , a przeglądy w atrakcyjnych cenach pomagają w bezproblemowej eksploatacji. Polecam każdemu kto myśli o LPG do samochodu.
Skoda Octavia