Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Toyota Auris

Lata produkcji: 2006 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2007 roku. W ofercie Toyoty Auris na większości rynków zastąpił Corollę w wersji hatchback. Na innych – Corollę RunX (lub model RunX), a jedynie w Australii oferowany jest pod nazwą Corolla. Technicznie spokrewniony z Corollą – od początku dzieli z nią płytę podłogową i szereg innych elementów konstrukcyjnych. Od 2013 roku oferowana jest druga generacja modelu. Nazwa Auris ma łaciński rodowód, „aurum” to po łacinie „złoto”. Luksusową wersją modelu jest sprzedawana wyłącznie w Japonii Toyota Blade (następca Toyoty Allex).

Komentarze redakcji

Powagosław: W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost.
Luzacjusz: Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz…

Auris II

Stylistyczna przemiana, jaką przeszedł Auris, do dziś może szokować - z nudnego, niczym nie wyróżniającego się kompaktu, stał się on bowiem magnesem na wzrok przechodniów. W tych ostatnich wywołuje on jednak mieszane uczucia, bo podczas, gdy z przodu prezentuje się nowocześnie i niesztampowo, a z boku czuć w nim nutkę dynamiki, na jego nieco "przekombinowany" tył można kręcić nosem.

Również w środku Toyota Auris II. generacji zerwała z monotonią poprzednika i także w środku zdania na temat jej stylistyki są podzielone. Kokpit okazuje się za to dopracowany pod względem ergonomii obsługi niemal do perfekcji - niemal, bo u boku wzorowo czytelnych zegarów i logicznie rozmieszczonych przełączników znajdziemy nie najlepiej umiejscowiony zegarek. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są należytej jakości (no, może poza kilkoma wyjątkami), zaś montaż - bardzo dokładny.

Za "kółkiem" japońskiego kompaktu siedzi się bardzo wygodnie - kierowca zajmuje miejsce na obszernym i dobrze wyprofilowanym fotelu, łatwo znajduje odpowiednią pozycję do jazdy, a dzięki dużej ilości przestrzeni czuje się swobodnie. Podobać może się niemal pionowo umieszczona kierownica, raczej nikomu nie spodoba się z kolei ograniczona widoczność do tyłu. W drugim rzędzie siedzeń pasażerowie dostają do dyspozycji wygodną kanapę oraz dość przeciętną ilość przestrzeni. Za zaledwie przeciętną trzeba uznać też pojemność bagażnika wersji hatchback.

Mocnym punktem Aurisa jest zawieszenie z wielowahaczową osią tylną. Podczas jazdy nierównymi drogami pasażerowie nie są informowani o większości dziur ani drganiami, ani hałasem dobiegającym z podwozia, z kolei na zakrętach samochód utrzymuje nadwozie w ryzach i zachowuje się w pełni przewidywalnie. Słabsze wersje silnikowe z belką skrętną nie są już tak doskonałe, ale również one nie zasługują na krytykę. Dodatkowy plus należy się za udany układ kierowniczy.

Pod względem cenowym Toyota Auris II to typowy średniak - nie jest ani okazyjnie tania, ani też za droga. Bardzo pozytywnie wyróżnia się w cenniku wersja hybrydowa - jest minimalnie droższa od diesla, ma bardzo bogate wyposażenie, dłuższą niż w pozostałych wersjach gwarancję, a na dodatek jest jedną z absolutnie najbardziej dopracowanych tego typu konstrukcji na rynku. W kategorii bezpieczeństwa cieszy dobra nota uzyskana w testach zderzeniowych EuroNCAP, martwi natomiast brak najnowocześniejszych systemów elektronicznych wspomagających kierowcę podczas jazdy.

Auris I

Stawiając obok siebie Toyotę Auris I oraz konkurencyjną Hondę Civic VIII, łatwo spostrzec, że choć oba modele pochodzą z tego samego kraju, ich twórcy zgoła inaczej potraktowali kwestię designu. Bo podczas gdy karoseria drugiego z modeli przyciąga wzrok jak magnes, pierwsze auto prezentuje się nudno i bezbarwnie niezależnie od tego, od której strony spojrzymy na jego nadwozie. Przyjemniejszą dla oka stylistykę mają egzemplarze po liftingu, który przeprowadzono w 2009 roku, fundując wtedy autu przeformowane zderzaki i odświeżone lampy.

W ramach wspomnianego liftingu japoński producent zdecydował się na drobne poprawki wnętrza - przed kierowcą pojawiła się kierownica o wieńcu spłaszczonym u dołu oraz deska rozdzielcza wykonana z lepszych materiałów. Cieszy zwłaszcza ta druga zmiana, bowiem plastiki wykończeniowe aut sprzed modernizacji są naprawdę niskiej jakości. Miejsce pracy kierowcy ma sporo praktycznych zalet - uporządkowany kokpit jest bardzo prosty w obsłudze, wysoko umieszczony lewarek skrzyni biegów znajduje się tuż pod ręką, a duże szyby i wysoka pozycja do jazdy gwarantują doskonałą widoczność. Do wad zaliczymy nieco “przekombinowane” zegary oraz niewystarczająco wyprofilowany fotel.

Kabina pasażerska Aurisa przekonuje do siebie przestronnością. Zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach miejsca jest naprawdę dużo, a środkowy pasażer tylnej kanapy nie musi podkurczać nóg ze względu na tunel centralny. Podróżowanie uprzyjemnia ponadto bardzo skuteczne wyciszenie kabiny. Tak idealnym obrazem nie może pochwalić się przestrzeń ładunkowa - pojemność kufra jest jeszcze akceptowalna, ale wkładanie przedmiotów o większych gabarytach utrudnia wysoki próg załadunku i “schodek” powstający po złożeniu tylnych siedzeń.

Zawieszenie swojego kompaktowego hatchbacka Toyota wyregulowała tak, aby zapewniało jak najwyższy komfort resorowania. W efekcie auto wyśmienicie radzi sobie z wyrwami w jezdni czy wystającymi studzienkami, których akurat na naszych drogach nie brakuje. Miękkie nastawy układu jezdnego nie wpływają pozytywnie na właściwości jezdne, choć i tak nie można na nie specjalnie narzekać. Powody do krytyki daje natomiast mało komunikatywny układ kierowniczy.

Zastępując Corollę hatchback, Auris I. generacji otrzymał arcytrudne zadanie utrzymania kompaktowej propozycji Toyoty na wyżynach niezawodności. Zadanie się powiodło, bo pod względem bezawaryjności to nadal wzór dla konkurencji. Co prawda, lakier nadwozia i tworzywa użyte do wykończenia kabiny łatwo się rysują, a elementy układu kierowniczego i łożyska skrzyni biegów mogą już nosić ślady zużycia, jednak w w ogólnej ocenie “Japończyk” wypada wyśmienicie. Ceny większości części zamiennych kształtują się na dość wysokim, ale akceptowalnym poziomie.

Dane techniczne Toyota Auris

Silniki

Moc silników 90-177 KM

Poj. silników 1 197-2 231 cm3

Prędkość maks. 170-210 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,1-14,7 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Toyota Auris

Średnia ocena modelu

na podstawie 243 opinii

4.10

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Układ jezdny

Wady

- Koszty utrzymania

- Widoczność

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (72%)
NIE (28%)

Wybrane oceny kierowców Toyota Auris

Po 30 tys km nie mogę powiedzieć o tym samochodzie nic złego. Napęd hybrydowy sprawdza się bardzo dobrze w mieście ... więceji na trasach podmiejskich (na autostradzie traci ekonomię i dynamikę). Jest jak na razie bezawaryjny (włączając drobiazgi). Koszty przeglądów na poziomie benzyny 1,6-1,8. Obawiałem się eksploatacji w zimie ale niepotrzebnie - wzrasta tylko zużycie paliwa o ok.10% bo znacznie częściej uruchamia się silnik, nie było żadnych problemów z zawilgacaniem mnogości układów elektrycznych. Miejsca w środku z przodu nie ma za dużo ale dla mnie wystarczy, z tyłu jest więcej niż u wielu konkurentów, bagażnik standardowej wielkości. Co do wzornictwa to kwestia gustu. Jeżeli chodzi o jakość plastików to po ok 25 tys km zaczęły poskrzypywać plastiki na konsoli ale tylko w bardzo niskich temperaturach i zaczęły się stuki w okolicy schowka. ukryj
dodano 26.09.2014 przez
absolutnie zachwycona jestem ergonomią prowadzenia tego auta; materiały wykończeniowe na które narzekali właściciele Aurisa przed liftingiem tu znacznie lepsze (ale ... więcejjednak nie tak dobre jak w mojej starej Corolli) ukryj
dodano 25.06.2010 przez
Długo zastanawiałem się nad hybrydą i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Rozważałem też diesla ale teraz widzę, że jeżeli ... więcejktoś jeździ bardzo dużo po mieście jak ja (ok.30tys.km/rok) to hybryda sprawdza się dużo lepiej. W przypadku dużej ilości jazd na trasach wybrałbym diesla. Oprócz tego to bardzo udany kompakt. Z jednej strony bardzo cichy i komfortowy z drugiej bardzo pewny jeśli chodzi o właściwości jezdne. ukryj
dodano 21.11.2013 przez
Wybór Toyoty był podyktowany opinią o niezawodności tych aut. Dlatego też inne aspekty nie miały większego znaczenia przy wyborze samochodu. ... więcejNiestety dziś po kilku miesiącach użytkowania Aurisa bardzo żałuję, że jednak nie spędziłam więcej czasu podczas wyboru auta i co ważnie nie przejechałam się innymi autami konkurencyjnych marek. Toyota Auris nie zawodzi pod względem niezawodności natomiast zawodzi pod względem ekonomiczności i wykonania. Do domu muszę dojechać drogą z kostki i Auris jest pierwszym autem, które tak brzęczy na tej kostce nawet mały Fiat 500 po 60 tyś nie skrzypiał i nie stukał tak jak Toyota w dodatku dynamika auta jest taka sobie a spalanie, które deklaruje producent to tylko reklama. Do wyglądu wnętrza już przywykłam, trochę czasu to trwało ponieważ wygląd nie jest porywający jednak do dziadowskiego wykonania i plastików gorszych niż we Fiacie trudno się przyzwyczaić. Nie mogę się też przyzwyczaić z pracą lewarka od biegów, wrzucenie pierwszego biegu sprawia czasem sporą trudność . Ogólnie gdyby nie kredyt na pewno pozbyłabym się tego auta. ukryj
dodano 13.09.2014 przez
Zobacz oceny Toyota Auris Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Toyota Auris

Pb
4,00 - 11,10
Na podstawie 211 raportów spalania
ON
4,10 - 9,27
Na podstawie 139 raportów spalania
LPG
7,17 - 9,50
Na podstawie 3 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Toyota Auris

Samochód został stworzony do delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu. Przy spokojnej jeździe po spaleniu 4 baków paliwa, średnie spalanie ... więcejobliczone ręcznie 4,3 litra. Komputer zaniża zużycie o 0,2 0,3 litra. Jazda odbywała się 80 % na krajowej drodze nr 45 i 20 % w 100 tysięcznym mieście z sporymi korkami. Jazda 300 km po autostradzie 400 km po drogach lokalnych, 200 km w mieście - średnie spalanie 4,8. Jazda autostradą 160 km/ godz. - około 6 litrów na 100 km. Ogólnie bardzo przyjemne auto dla kierowców bez zacięcia sportowego, któzy lubują się w płynnym i spokojnym przemieszczaniu się. Nie oznacza to, że auris hybrid nie ma kopa. owszem ma: przy wciśnięciu gazu do dechy przyspiesza żwawo i energicznie aż do prędkości maksymalnej 180 (przy pełnym gazie do pomocy wkracza również silnik elektryczny więc czuć te zsumowane konie), potem chyba ustawiony jest elektroniczny koniec zwiększania prędkości. Problem w tym, że silnik benzynowy jest w tym czasie bardzo głośny, co zniechęca, do częstego przyspieszania na full. Wracając do spalania , to można założyć , że hybryda pali o litr mniej od diesla i o2 litry mniej od oszczędnej benzyny w podobnych mocach i wielkościach samochodów. ukryj
dodano 12.07.2014 przez
Przy racjonalnej jeździe pali w/g danych producenta, co oznacza że,(60% trasa reszta miasto), mieści się w 5 litrach. Dla mnie ... więcejto rewelacja- mniej o 10% od o 200 kg lżejszego Yarisa (100 KM benzyna 1.33),którego miałem bezpośrednio przed Aurisem 1.4D-4DDPF, a dojścia do stałych prędkości np 120 kmgodz czy 140 km/godz nieporównywalnie krótsze przy o ok. 20% mniejszej prędkości obrotowej silnika. (To dla tych którzy najzwyczajniej nie rozumieją na czym polega jazda dieslem nowej generacji i działanie wyższego momentu obrotowego silnika).Oczywiście benzyniakiem o większej mocy(ca 10%) można osiągnąć porównywalne przyśpieszenia ale tylko na niższym biegu (o ok.o 1000obr/min wyższej prędkości obrotowej silnika w przypadku benzyniaka). O wyższym spalaniu szkoda w takiej sytuacji wspominać. ( Ale kto bogatemu zabroni i nie zmienia tego fakt tkz. wyższych kosztów stałych tj. kosztów przeglądów, utraty wartości, ubezpieczeń etc.)Czy za paliwo będziemy kiedykolwiek płacić mniej?. Te koszty tylko będą się rozwarstwiać-na korzyść diesla oczywiście.Ten 1.4D-4D pozwala sporo zaoszczędzić przy większych przebiegach oczywiści rzędu 25kkm-30kkm rocznie. ukryj
dodano 21.01.2011 przez
Samochód z tym silnikiem to takie minimum wg mnie w tej klasie. Słabszy wg mnie może trochę mniej by spalał ... więcejale komfort jazdy byłby już dużo mniejszy a mocniejszy owszem może i byłby lepszy tylko że zapewne znacznie więcej by palił. 1.6 do miasta daje radę na trasie zawsze można zredukować przy wyprzedzaniu i też się bezpiecznie da wyprzedzić. Jak na razie to jestem zadowolony ze spalania. I mogę śmiało napisać że nawet nad dieslem w takim przypadku nie ma się co zastanawiać. Spalanie o litr góra półtora większe ale koszty ewentualnych przyszłych napraw nieporównywalnie niższe. Poza tym nie muszę uważać czy zatankuję paliwo słabej jakości. Po prostu to cały czas jedzie! Jedyne czego się obawiam to ten wskaźnik podpowiedzi kiedy należy zmieniać bieg. Nieraz przy 70 każe wrzucić 6 a obroty silnika to zaledwie 1900. Zastanawiam się czy taką ekonomiczną jazdą nie dobije się szybciej tego silnika. Spalanie to w trasie bez problemu wg paliwa w zbiorniku 6 l /100 W Warszawie przy normalnym stylu jazdy okolice 8 l /100 I wiadomo jak chce się lepiej pojechać to bez problemu złapie okolice 10 w mieście i 8 na trasie ukryj
dodano 14.05.2014 przez
TOYOTA 1.8 HSD HSD + skrzynia E-CVT (kosmicznie wyglądający mini lewarek), użytkowałem 3 dni jako auto zastępcze. Mam raczej lekką ... więcejnogę, lecz i tak niemożliwe jest osiągnięcie spalania podawanego przez producenta. Jest bardzo duża różnica o (DZIWO) w średnim spalaniu pomiędzy autostradą a miastem. Średnio to idzie ok. 2 litrów więcej na autostradzie. Generalnie auto świetnie się prowadzi i jestem z niego bardzo zadowolony. Moc 136 KM lekka masa (1395 kg) autko naprawdę fajne żwawo przyspiesza. Na trasie około 170 km/h 7,9 litrów, ale przy 110 km/h 5,5 l. miasto to już czysta poezja spadek spalana do średniej 4,5 litra. Stawiając hybrydę obok samochodu z konwencjonalnym napędem widać różnicę od razu. Auto pali bardzo mało, oferując przyzwoite osiągi oraz będąc przy tym naprawdę wygodnym. Naprawy, oczywiście tylko w ASO muszą kosztować i kosztują niemało. A proszę mi uwierzyć że ma się co popsuć w tym samochodzie. Takie pojazdy to wiek 21. ciche, ekonomiczne, przyjemność podróżowania takim samochodem jazda po mieście spalanie na mieście 4,5; cóż więcej chcieć. Toyota hybrid to super auto, polecam każdemu. ukryj
dodano 20.12.2013 przez
Uwaga! Raport spalania według wskazań komputera pokladowego. Rzeczywiste wartości jakie wychodzą z wyliczeń na stacji są o 8 - 10 ... więcej% wyższe!!! Min. spalanie to 80% trasa do 120 km/h plus kilka dynamicznych wyprzedzeń i 20% miasto nocą plus kilka ruszeń ze świateł. (Zauważyłem że autko najmniej pali gdy dynamicznie ruszamy nie przekraczając 2, 5 - 3 tys. i błyskawicznie stabilizujemy prędkość na docelowej przy wyborze optymalnego biegu wg. Komputera) Średnie zpalanie to ta sama trasa w dzień z wieloma wyprzedzeniami i prędkościami do 130 plus kawałek szybkiej prostej na ekspresówce. Max. spalanie uzyskałem w ruchliwym miescie delkatnie to ujmując jadąc wbrew eko zasadom. Ogolnie autko bardzo fajne. Wygodne i ciche. Spalanie jednak mnie zaskoczyło. Liczyłem na co najmniej litr mniej na 100 km. ukryj
dodano 06.01.2014 przez
Zobacz raporty spalania Toyota Auris Dodaj raport spalania

Publikacje o Toyota Auris

Przeczytaj pozostałe 25 publikacje o Toyota Auris

Newsy o Toyota Auris

Przeczytaj pozostałe 17 newsów o Toyota Auris

Generacje Toyota Auris

Nowe Toyota Auris

nowe Toyota Auris
Toyota Auris
ceny od 59 900 zł do 102 400

Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.2 D-4T 116KM od 2015

w pakiecie PREMIUM

w cenie katalogowej brutto

72 900 zł

Wyposażenie standardowe
Regulacja wysokości fotela pasażera
Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
ISOFIX na skrajnych tylnych miejscach i wyłącznik poduszki pasażera
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet SAFETY (2 500 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet SAFETY (2 500 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 38 oferty Toyota Auris

Dealerzy Toyota

ANWA

ANWA SP. Z O.O. Toyota Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Pokoju 57

Więcej

BOŃKOWSCY

BOŃKOWSCY Toyota Poznań

wielkopolskie, Poznań, Polska 112

Więcej

KOZŁOWSKI

KOZŁOWSKI Toyota Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 17

Więcej

W & J WIŚNIEWSKI

W & J WIŚNIEWSKI Toyota Izabelin

mazowieckie, Izabelin, 3-go Maja 40

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Toyota Auris

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 592

Przejechany dystans

488 460 zł

Zatankowanego paliwa

95 694 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

114

Wydanych pieniędzy

50 736 zł

Średnie wydatki na auto

725 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

749

Wydanych pieniędzy

298 485 zł

Średnie wydatki na auto

4 264 zł

ZOBACZ 70 dzienników kosztów Toyota Auris Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Toyota Auris

Liczba wpisów: 14
komentarzy(4)
komentarzy(7)
komentarzy(4)
komentarzy(13)
komentarzy(6)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Toyota Auris dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Toyota Auris

Liczba wpisów: 13
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Toyota Auris Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Toyota Auris

Liczba wpisów: 6
Przejechałem najpierw na benzynie 1000 km i taką nowiuteńką oddałem do zagazowanie.Na gazie przejechałem już około 10000km i autko sprawuje ... więcejsię super.Mam zamontowaną instalację STAG PREMIUM i śmiem twiedzić, że jest rewelacyjna.Poprzednie instalacje w dwóch moich samochodach to Stag 300 ISA 2 też sprawują się dobrze.Tak więc, to już trzeci samochód montowany w tej firmie i nie mam żadnych zastrzeżen. ukryj
dodano 09.07.2013 przez
Najpierw przejechałem na benzynie 1000 km,a teraz na gazie prawie 10000km.Mam instalację STAG PREMIUM i sprawuje się rewelacyjnie.W poprzednich dwóch ... więcejsamochodach mam STAGA 300 ISA 2 i też nie narzekam.To już mój trzeci samochód montowany w tej firmie i naprawdę nie mam powodów do narzekania. ukryj
dodano 09.07.2013 przez
Auto Gaz Aries zainstalował w naszych samochodach instalację BRC SEQUENT 24. Nasi partnerzy znają się na swojej pracy, dlatego kwestię ... więcejwykonania powierzyliśmy właśnie im. Polecamy i zapraszamy na ich stronę http://autogazaries.pl/ ukryj
to już nie pierwsze moje doświadczenie z tym warsztatem. Nie dam już się naciągać na "tańszych" monterów. Jeżeli mamy oszczędzać ... więcejto tylko w eksploatacji a nie na montażu! i tak jest w planiplastic Polecam ukryj
dodano 03.01.2015 przez
Samochody, które są wymagające, potrzebują sprawdzonych partnerów. Auto Gaz Aries, który zainstalował BRC SEQUENT 24, w roli naszego partnera sprawdza ... więcejsię już 8 lat. Wszystkim serdecznie polecamy! ukryj
1.6 z brc współpracuje bardzo dobrze. Mam już trzecia toyotę i wszystkie w lpg. Jestem zadowolony.
dodano 22.06.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Auris

Skarbnica wiedzy o Toyota Auris

Ciekawostki
dodano 24.08.2011 przez
Toyota zmieniła nazwę z Corolla na Auris, aby dotrzeć do młodszej klienteli. Model Corolla pozostał tylko jako sedan, dla bardziej statecznych i starszych klientów. Nazwa…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą