Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Toyota Auris

Lata produkcji: 2006 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2007 roku. W ofercie Toyoty Auris na większości rynków zastąpił Corollę w wersji hatchback. Na innych – Corollę RunX (lub model RunX), a jedynie w Australii oferowany jest pod nazwą Corolla. Technicznie spokrewniony z Corollą – od początku dzieli z nią płytę podłogową i szereg innych elementów konstrukcyjnych. Od 2013 roku oferowana jest druga generacja modelu. Nazwa Auris ma łaciński rodowód, „aurum” to po łacinie „złoto”. Luksusową wersją modelu jest sprzedawana wyłącznie w Japonii Toyota Blade (następca Toyoty Allex).

Komentarze redakcji

Powagosław: W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost.
Luzacjusz: Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz…

Dane techniczne Toyota Auris

Silniki

Moc silników 90-177 KM

Poj. silników 1 197-2 231 cm3

Prędkość maks. 170-210 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,1-14,7 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Toyota Auris

Średnia ocena modelu

na podstawie 275 opinii

4.12

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

Wady

- Koszty utrzymania

- Widoczność

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (73%)
NIE (27%)

Wybrane oceny kierowców Toyota Auris

Po 30 tys km nie mogę powiedzieć o tym samochodzie nic złego. Napęd hybrydowy sprawdza się bardzo dobrze w mieście ... więceji na trasach podmiejskich (na autostradzie traci ekonomię i dynamikę). Jest jak na razie bezawaryjny (włączając drobiazgi). Koszty przeglądów na poziomie benzyny 1,6-1,8. Obawiałem się eksploatacji w zimie ale niepotrzebnie - wzrasta tylko zużycie paliwa o ok.10% bo znacznie częściej uruchamia się silnik, nie było żadnych problemów z zawilgacaniem mnogości układów elektrycznych. Miejsca w środku z przodu nie ma za dużo ale dla mnie wystarczy, z tyłu jest więcej niż u wielu konkurentów, bagażnik standardowej wielkości. Co do wzornictwa to kwestia gustu. Jeżeli chodzi o jakość plastików to po ok 25 tys km zaczęły poskrzypywać plastiki na konsoli ale tylko w bardzo niskich temperaturach i zaczęły się stuki w okolicy schowka. ukryj
dodano 26.09.2014 przez
Wybór Toyoty był podyktowany opinią o niezawodności tych aut. Dlatego też inne aspekty nie miały większego znaczenia przy wyborze samochodu. ... więcejNiestety dziś po kilku miesiącach użytkowania Aurisa bardzo żałuję, że jednak nie spędziłam więcej czasu podczas wyboru auta i co ważnie nie przejechałam się innymi autami konkurencyjnych marek. Toyota Auris nie zawodzi pod względem niezawodności natomiast zawodzi pod względem ekonomiczności i wykonania. Do domu muszę dojechać drogą z kostki i Auris jest pierwszym autem, które tak brzęczy na tej kostce nawet mały Fiat 500 po 60 tyś nie skrzypiał i nie stukał tak jak Toyota w dodatku dynamika auta jest taka sobie a spalanie, które deklaruje producent to tylko reklama. Do wyglądu wnętrza już przywykłam, trochę czasu to trwało ponieważ wygląd nie jest porywający jednak do dziadowskiego wykonania i plastików gorszych niż we Fiacie trudno się przyzwyczaić. Nie mogę się też przyzwyczaić z pracą lewarka od biegów, wrzucenie pierwszego biegu sprawia czasem sporą trudność . Ogólnie gdyby nie kredyt na pewno pozbyłabym się tego auta. ukryj
dodano 13.09.2014 przez
Długo zastanawiałem się nad hybrydą i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Rozważałem też diesla ale teraz widzę, że jeżeli ... więcejktoś jeździ bardzo dużo po mieście jak ja (ok.30tys.km/rok) to hybryda sprawdza się dużo lepiej. W przypadku dużej ilości jazd na trasach wybrałbym diesla. Oprócz tego to bardzo udany kompakt. Z jednej strony bardzo cichy i komfortowy z drugiej bardzo pewny jeśli chodzi o właściwości jezdne. ukryj
dodano 21.11.2013 przez
Ogólnie samochód oceniam na mocne cztery. Jeżeli kupując Aurisa zamierzamy nim jeździć częściej w trasy polecam silnik 1,6. Zapewnia on ... więcejlepszy konfort podróżowania, jest szybszy i elastyczniejszy od silnika 1,4. Silnik 1,4 jest do polecenia dla tych, którzy zamierzają jeździć w 90% po mieście a jeżdzać na trasie nie wyprzedzają innych uczestników ruchu drogowego. Samochhód Toyota Auris 1,6 Dual VVT-i Premium to samochód w tej wersji bezpieczny i zapewniający komfortową jazdę, godny polecenia. ukryj
dodano 07.07.2008 przez
Zobacz oceny Toyota Auris Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Toyota Auris

Pb
4,00 - 11,33
Na podstawie 244 raportów spalania
ON
4,10 - 9,27
Na podstawie 149 raportów spalania
LPG
7,17 - 9,97
Na podstawie 4 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Toyota Auris

Piszę ten komentarz ponieważ mam wrażenie, że ludzie wypowiadający się na tym forum nie znają podstawowych zasad matematyki, a gdyby ... więcejkomputer w samochodzie pokazał im spalanie 1l/100 km to zapewne by w to ślepo uwierzyli. Przede wszystkim zacząć należy od tego, że spalanie samochodu liczymy dzieląc liczbę zatankowanych na stacji litrów paliwa przez kilometry, które przejechaliśmy. Co ważne jedynym gwarantem prawidłowego pomiaru jest zatankowanie do tego samego poziomu co poprzednio (czyli tankujemy aż po korek, aby widzieć paliwo i drugim razem to samo). Zakładając, że legalizowany dystrybutor paliwa prawidłowo wskazuje ilość wlanych litrów można policzyć ile zużyliśmy. Warto wiedzieć, że paliwo może być letnie bądź zimowe i o różnej kaloryczności (stąd niekiedy różnice w spalaniu). Wpływ mają również warunki tj. pogoda, rodzaj opon, ciśnienie w kołach, rodzaj trasy i umiejętności kierowcy itd. Ze smutkiem mogę stwierdzić, iż ktokolwiek kto łudzi się, że jego Auris potrafi spalić poniżej 4l jest w grubym błędzie chyba, że liczy to po przejechaniu na pełnej baterii po 2 km jazdy :) Od kilku lat uczę się eco-drivingu i wydaje mi się, że już dostatecznie opanowałem tę sztukę dopasowując oczywiście technikę do samochodu hybrydowego. Aurisem przejechałem już kilka tysięcy km (w większości po mieście). Różne próby typów jady tj. zawsze kontrola ciśnienia opon zapewniająca najniższe spalanie, hamowanie z daleka przed światłami (w 95% w trybie charge), jazda na kontrolowanym nawiewie (silnik załącza się aby ogrzać kabinę pojazdu), i ogólnie cały czas jazda nastawiona na najmniejsze zużycie sprawia, że wydaje mi się iż mogę się wypowiedzieć na temat spalania tego auta. Nie wnikając w szczegóły (bo jest ich sporo gdy chce się zaoszczędzić przy jeździe hybrydą) kilka konkretów (miasto Szczecin, temperatura zawsze powyżej 10 stopni, opony letnie 17?): Miasto 100% 1. odcinki min. 8 km (ekstremalne zasady eco-drivingu) 4,6/4,8 l 2. umiarkowane zasady eco 4,8/5,2 l 3. swobodna jazda ? do 5,8 l Poza miastem (prędkość 90-100km/h) 100% 1. Pełne zasady eco ? najniżej udało się zejść do 4,4 l Trasy szybkiego ruchu i autostrady ? samochód pali jak zwykła benzyna (ponad 7l) I tutaj kończy się zabawa bo w temperaturach ok. 0 stopni i niżej samochód zaczyna spalać to samo co wcześniej +1,5/2 l (oprócz trasy na której samochód jest cały czas nagrzany). W USA niektórzy montują w Priusach z tą samą jednostką napędową blokadę dopływu zimnego powietrza pod maskę (co może niestety oprócz oszczędności przegrzać niektóre układy w komorze silnika przy niesprzyjających warunkach). Niech nikt z was nie wierzy, że tym samochodem da się zejść poniżej 4l, bo jest to tylko chwyt marketingowy lub w przypadku kierowców ślepa wiara w to co pokazuje komputer pokładowy. W zimie samochód pali dodatkowe 2l z tego względu, iż kabina nagrzewana jest powietrzem z nagrzewnicy silnika, a w tym przypadku samochód nie załącza napędu elektrycznego tylko chodzi częściej na benzynie (chyba że wyłączymy grzanie w kabinie). Włączanie każdego z pokładowych urządzeń typu klima, podgrzewane fotele, światła mijania itp. oczywiście podwyższają spalanie poprzez częstszą pracę jednostki napędowej. Dodam tylko, że z samochodu jestem zadowolony, choć w zimę mogło by być nieco lepiej. Pozdrawiam ukryj
dodano 10.01.2016 przez
Samochód został stworzony do delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu. Przy spokojnej jeździe po spaleniu 4 baków paliwa, średnie spalanie ... więcejobliczone ręcznie 4,3 litra. Komputer zaniża zużycie o 0,2 0,3 litra. Jazda odbywała się 80 % na krajowej drodze nr 45 i 20 % w 100 tysięcznym mieście z sporymi korkami. Jazda 300 km po autostradzie 400 km po drogach lokalnych, 200 km w mieście - średnie spalanie 4,8. Jazda autostradą 160 km/ godz. - około 6 litrów na 100 km. Ogólnie bardzo przyjemne auto dla kierowców bez zacięcia sportowego, któzy lubują się w płynnym i spokojnym przemieszczaniu się. Nie oznacza to, że auris hybrid nie ma kopa. owszem ma: przy wciśnięciu gazu do dechy przyspiesza żwawo i energicznie aż do prędkości maksymalnej 180 (przy pełnym gazie do pomocy wkracza również silnik elektryczny więc czuć te zsumowane konie), potem chyba ustawiony jest elektroniczny koniec zwiększania prędkości. Problem w tym, że silnik benzynowy jest w tym czasie bardzo głośny, co zniechęca, do częstego przyspieszania na full. Wracając do spalania , to można założyć , że hybryda pali o litr mniej od diesla i o2 litry mniej od oszczędnej benzyny w podobnych mocach i wielkościach samochodów. ukryj
dodano 12.07.2014 przez
W chwili pisania tego raportu świeżo przekroczone 9000km przebiegu. Większość zrobiona po autostradach w Polsce i za granicą. Na autostradzie z ... więcejtempomatem ustawionym na 120-130km/h w trybie "eco" zależności od ukształtowania terenu i temperatury na zewnątrz 5.2-5.6l/100km. Najgorsze zanotowałem jak jechałem przez górzysty teren przy -3C: 5.8l/100km na dystansie 500km. W mieście spalanie utrzymuje się na poziomie 4.4-4.8l - niższe wartości otrzymuje się przechodząc w tryb "B". Najlepsze jakie zarejestrowałem dotąd to 4.2l - trasa 50km po małych miejscowościach, więc prędkość utrzymywałem na poziomie 50-70km/h. Podejrzewam, że za powyższe wyniki po części odpowiedzialny jest "mocomierz"(zamiast obrotomierza), który w reakcji na ciężką nogę grozi kierowcy podświetlając wskazówkę na czerwono. Ogólnie polecam doświadczenie jeżdżenia hybrydą na co dzień - bardzo relaksujące, zwłaszcza w korkach. Przesiadając się do czysto spalinowego samochodu miałem wrażenie, jakby ktoś rozpalił przede mną ognisko albo piec - przyjemne na początku, ale jednak trochę śmierdzi, trochę za bardzo grzeje i ogólnie nieco trąci myszką. ukryj
dodano 05.01.2016 przez
Przy racjonalnej jeździe pali w/g danych producenta, co oznacza że,(60% trasa reszta miasto), mieści się w 5 litrach. Dla mnie ... więcejto rewelacja- mniej o 10% od o 200 kg lżejszego Yarisa (100 KM benzyna 1.33),którego miałem bezpośrednio przed Aurisem 1.4D-4DDPF, a dojścia do stałych prędkości np 120 kmgodz czy 140 km/godz nieporównywalnie krótsze przy o ok. 20% mniejszej prędkości obrotowej silnika. (To dla tych którzy najzwyczajniej nie rozumieją na czym polega jazda dieslem nowej generacji i działanie wyższego momentu obrotowego silnika).Oczywiście benzyniakiem o większej mocy(ca 10%) można osiągnąć porównywalne przyśpieszenia ale tylko na niższym biegu (o ok.o 1000obr/min wyższej prędkości obrotowej silnika w przypadku benzyniaka). O wyższym spalaniu szkoda w takiej sytuacji wspominać. ( Ale kto bogatemu zabroni i nie zmienia tego fakt tkz. wyższych kosztów stałych tj. kosztów przeglądów, utraty wartości, ubezpieczeń etc.)Czy za paliwo będziemy kiedykolwiek płacić mniej?. Te koszty tylko będą się rozwarstwiać-na korzyść diesla oczywiście.Ten 1.4D-4D pozwala sporo zaoszczędzić przy większych przebiegach oczywiści rzędu 25kkm-30kkm rocznie. ukryj
dodano 21.01.2011 przez
Samochód z tym silnikiem to takie minimum wg mnie w tej klasie. Słabszy wg mnie może trochę mniej by spalał ... więcejale komfort jazdy byłby już dużo mniejszy a mocniejszy owszem może i byłby lepszy tylko że zapewne znacznie więcej by palił. 1.6 do miasta daje radę na trasie zawsze można zredukować przy wyprzedzaniu i też się bezpiecznie da wyprzedzić. Jak na razie to jestem zadowolony ze spalania. I mogę śmiało napisać że nawet nad dieslem w takim przypadku nie ma się co zastanawiać. Spalanie o litr góra półtora większe ale koszty ewentualnych przyszłych napraw nieporównywalnie niższe. Poza tym nie muszę uważać czy zatankuję paliwo słabej jakości. Po prostu to cały czas jedzie! Jedyne czego się obawiam to ten wskaźnik podpowiedzi kiedy należy zmieniać bieg. Nieraz przy 70 każe wrzucić 6 a obroty silnika to zaledwie 1900. Zastanawiam się czy taką ekonomiczną jazdą nie dobije się szybciej tego silnika. Spalanie to w trasie bez problemu wg paliwa w zbiorniku 6 l /100 W Warszawie przy normalnym stylu jazdy okolice 8 l /100 I wiadomo jak chce się lepiej pojechać to bez problemu złapie okolice 10 w mieście i 8 na trasie ukryj
dodano 14.05.2014 przez
Zobacz raporty spalania Toyota Auris Dodaj raport spalania

Publikacje o Toyota Auris

Przeczytaj pozostałe 28 publikacje o Toyota Auris

Newsy o Toyota Auris

Przeczytaj pozostałe 17 newsów o Toyota Auris

Generacje Toyota Auris

Auta Nowe: Toyota Auris

nowe Toyota Auris
Toyota Auris
ceny od 59 900 zł do 103 900

Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM od 2015

w pakiecie LIFE

w cenie katalogowej brutto

59 900 zł

Wyposażenie standardowe
System stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji VSC + TRC
Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
Roleta bagażnika z możliwością ustawienia w dwóch położeniach (tylko Touring Sports)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet SAFETY (2 500 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet SAFETY (2 500 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 40 oferty Toyota Auris
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym
Super oferty
Toyota Auris
Toyota Auris
cena 39 900 PLN
Toyota Auris
Toyota Auris
cena 37 900 PLN
Toyota Auris
Toyota Auris
cena 36 800 PLN

Dealerzy Toyota

ANWA

ANWA SP. Z O.O. Toyota Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Pokoju 57

Więcej

BOŃKOWSCY

BOŃKOWSCY Toyota Poznań

wielkopolskie, Poznań, Polska 112

Więcej

KOZŁOWSKI

KOZŁOWSKI Toyota Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 17

Więcej

W & J WIŚNIEWSKI

W & J WIŚNIEWSKI Toyota Izabelin

mazowieckie, Izabelin, 3-go Maja 40

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Toyota Auris

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

3 149

Przejechany dystans

567 199 zł

Zatankowanego paliwa

115 083 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

135

Wydanych pieniędzy

62 094 zł

Średnie wydatki na auto

731 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

870

Wydanych pieniędzy

329 501 zł

Średnie wydatki na auto

3 876 zł

ZOBACZ 85 dzienników kosztów Toyota Auris Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Toyota Auris

Liczba wpisów: 15
komentarzy(4)
komentarzy(7)
komentarzy(4)
komentarzy(15)
komentarzy(6)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Toyota Auris dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Toyota Auris

Liczba wpisów: 13
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Toyota Auris Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Toyota Auris

Liczba wpisów: 6
Przejechałem najpierw na benzynie 1000 km i taką nowiuteńką oddałem do zagazowanie.Na gazie przejechałem już około 10000km i autko sprawuje ... więcejsię super.Mam zamontowaną instalację STAG PREMIUM i śmiem twiedzić, że jest rewelacyjna.Poprzednie instalacje w dwóch moich samochodach to Stag 300 ISA 2 też sprawują się dobrze.Tak więc, to już trzeci samochód montowany w tej firmie i nie mam żadnych zastrzeżen. ukryj
dodano 09.07.2013 przez
Najpierw przejechałem na benzynie 1000 km,a teraz na gazie prawie 10000km.Mam instalację STAG PREMIUM i sprawuje się rewelacyjnie.W poprzednich dwóch ... więcejsamochodach mam STAGA 300 ISA 2 i też nie narzekam.To już mój trzeci samochód montowany w tej firmie i naprawdę nie mam powodów do narzekania. ukryj
dodano 09.07.2013 przez
Auto Gaz Aries zainstalował w naszych samochodach instalację BRC SEQUENT 24. Nasi partnerzy znają się na swojej pracy, dlatego kwestię ... więcejwykonania powierzyliśmy właśnie im. Polecamy i zapraszamy na ich stronę http://autogazaries.pl/ ukryj
to już nie pierwsze moje doświadczenie z tym warsztatem. Nie dam już się naciągać na "tańszych" monterów. Jeżeli mamy oszczędzać ... więcejto tylko w eksploatacji a nie na montażu! i tak jest w planiplastic Polecam ukryj
dodano 03.01.2015 przez
Samochody, które są wymagające, potrzebują sprawdzonych partnerów. Auto Gaz Aries, który zainstalował BRC SEQUENT 24, w roli naszego partnera sprawdza ... więcejsię już 8 lat. Wszystkim serdecznie polecamy! ukryj
1.6 z brc współpracuje bardzo dobrze. Mam już trzecia toyotę i wszystkie w lpg. Jestem zadowolony.
dodano 22.06.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Auris

Skarbnica wiedzy o Toyota Auris

Ciekawostki
dodano 24.08.2011 przez
Toyota zmieniła nazwę z Corolla na Auris, aby dotrzeć do młodszej klienteli. Model Corolla pozostał tylko jako sedan, dla bardziej statecznych i starszych klientów. Nazwa…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą