Szukaj

Informacje o Toyota Auris

Lata produkcji: 2006 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Auris to produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). W katalogu japońskiej marki, na większości rynków, Auris stał się następcą Corolli w odmianie hatchback. Na innych zastąpił Corollę RunX (lub model RunX), a wyłącznie na rynku australijskim sprzedawany jest pod szyldem Corolla. Pod względem technicznym Auris powiązany jest z Corollą – od samego początku ma tę samą platformę podłogową, jak również wiele innych podzespołów konstrukcyjnych. Druga generacja Toyoty Auris pojawiła się w roku 2013. Nazwa Auris wywodzi się z łacińskiego „aurum” („złoto”). Odmianą luksusową auta jest oferowana tylko w ojczyźnie producenta Toyota Blade (która zastąpiła Toyotę Allex).
czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz

Toyota Auris – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota Auris

Liczba ocen: 465
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,7
~Maciej
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Auris II
Samochód baedzo sredni. kupiony jako nowy z wyprzedaży w 2019 roku . Rocznik 2018. Z awarii nic nie było gdyzbprzebieg niecałe 36tys wady zacznę od tego bo jest troche: Skrzynia biegów dlugi skok plus zgrzytanie na 2 Zawieszenie słabe nie na polskie drogi co troche jak się w dziurę wpadnie to jak by się miał cały rozleciec Lakier kupilemnmetalik ale mało odporny na zarysowania i wgniecenia Wnętrze to już wiedziałem co brałem ale po prostu ciasne Kierownicą I fotel już widać oznaki przecierania Zalety na trasie jakoś da się tym jezdzic
4,6
~Użytkownik
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Auris I
Użytkuje samochód od roku i muszę przyznać że Toyota Auris mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła. Wcześniej byłem zwolennikiem Niemieckich aut (Audi, BMW) jednak kupiłem Toyotę i jestem naprawdę bardzo zadowolony. Komfortowa, wygodna, przestronna i bezawaryjna tak można w skrócie opisać ten samochód. Silnik idealny, kultura pracy na wysokim poziomie, jak na swoje parametry nie pali dużo, a 1.6 132km spokojnie wystarcza do tego samochodu. Wszystko na swoim miejscu, japoński design, bardzo intuicyjna obsługa klimy, radia itp. Jestem naprawdę zadowolony. Polecam z czystym sumieniem.
3,8
~dzagan
Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW
Toyota Auris II
Auto w wersji premium, z ładnymi felgami i szarym metalikiem prezentuje się bardzo ładnie. Poprzednio posiadałem Corolle 1,6 L i będę się odnosił do tego modelu. Silnik znam, tutaj z 6-cio stopniową skrzynią biegów, zatem obroty i zużycie paliwa spadają wyraźnie spadają. Skrzynia jest dziwacznie zestrojona i do końca nie wiem, który to bieg jest do wyprzedzania :) W Corolli to była trójka. Nie sprawia problemów. Układ jezdny zapewnia komfort prowadzenia, ale ekspertem nie jestem i szybko nie jeżdżę. Do widoczności nie mam zastrzeżeń, kamera cofania + czujniki dają poczucie kontroli otoczenia. Na karoserii nie znajduję żadnych istotniejszych skaz, metalizowany lakier wydaje się być trwały, choć paznokcie rysują zagłębienia przy klamkach. Ergonomicznie samochód wypada przeciętnie: duży schowek przy kolanach kierowcy utrudnia znajdywanie przedmiotów, podłokietnik jest twardy, a tzw uchwyty na kubki są odkryte i tradycyjnie podgrzewają nam napoje :( Podłokietnik trochę za twardy. Deska rozdzielcza czytelna, bardzo ładnie oświetlona. System audio jest łatwy w obsłudze, pozwala na streaming muzyki z telefonu, co bardzo mnie cieszy - 6 głośników daje przyjemne brzmienie. Zestaw głośnomówiący jest wygodny w użytkowaniu, działa bardzo dobrze. Wentylacja jest zaskakująco wydajna, szyby się nie parują w czasie deszczu bez włączonej klimatyzacji (jeśli jadę sam). Ogrzewanie sprawuje się jak należy. Chłodzenia nie przetestowałem zbyt dokładnie, więc pominę tą część. Wyciszenie jest kiepskie, gorsze niż w Corolli. Szklany dach zapewne ma na to wpływ, natomiast sam w sobie jest świetnym bajerem, zwłaszcza w pochmurne dni. Komfort w kabinie jest przeciętny, zagłówki wychodzą zbyt dużo do przodu, kierownica odrobinę zastawia deskę rozdzielczą. Uczciwie trzeba zaznaczyć, że moja 4 osobowa rodzina jest bardzo wysoka: ja i syn powyżej 190 cm, drugie dziecko powyżej 180 cm, ślubna ma się najlepiej :) W samochodzie się mieścimy, więc trzeba Toyotę za to pochwalić. Największym miłym zaskoczeniem jest zużycie paliwa. Samochodem jeżdżę do pracy w stosunku trasa/miasto 75/25 % i przeciętne zużycia paliwa to 6,7 litra na 100 km. Oczywiście jest to jazda ekonomiczna, przy prędkości 100-110 km/h, 2 osoby. Podaję, że kupił bym Aurisa raz jeszcze, ale jest to trochę na wyrost, przez sympatie do marki

Raporty spalania Toyota Auris

Liczba raportów: 687
Średnie spalanie dla Toyota Auris
4,9 – 7,8
l/100 km
5,1 – 7,8
l/100 km
7,6 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Toyota Auris I
Auto posiadam od kilku dni. Jazda na niskich obrotach tym autem jest bardzo mozolna, silnik bardzo słabo reaguje na pedały poniżej 3000rpm. Nawet starając się utrzymać silnik podczas rozpędzania w zakresie 2000-2500 spalanie nie schodzi poniżej 8.1(raport z komputera). Katowalem ją na dłuższych prostych zeby ją odmulić bo kupiona od starszego Dziadka, moze jeszcze jest nieco nagaru czy coś... Nie mam pojęcia. Cały czas świeci się check engine, mimo ze dziadek wymienił dwie sondy w aso, i tak nic się nie zmieniło. Blagam o porady, tak chyba nie powinno być. Przebieg 102tys udokumentowany.
5,3
Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW
Toyota Auris I
Jeden dzień jazdy - 800km - warunki skrajnie mieszane. Trasa Kielce-Katowice-Sobótka-Katowice-Kielce. Samochód spalił niecałe 48 litrów z baku. Największe spalania miałem na A4 w kierunku Opola gdzie jechałem w ulewie i pod wiatr - komputer pokazywał spalanie 8.3 przy 120-130 dlatego jechałem 150 bo pokazywało konsumpcję na poziomie 9 litrów (mała pojemność silnika). Za to wracając z Sobótki (bocznymi drogami) do Katowic poruszając się 75-90km/h (czasem się wyprzedziło mocniej kilka samochodów) to samochód spalił 3.3 litra na 100km (normalne warunki). Jadąc z Katowic do Kielce przy mojej normalnej jeździe (bez patrzenia na spalanie i dość dynamicznie się poruszając) auto na komputerze pokazywało 5.8 litra na 100 kilometrów! A rozbieżność prędkości wynosiła 0-185km/h według licznika. Średnia prędkość jaka wyszła mi na komputerze to 98km/h.
6,3
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Toyota Auris I
Samochód nie szczególnie żwawy ale za to bardzo mało pali. Wynik 7/100 to żaden problem w cyklu mieszanym. Kiedyś uzyskałem spalanie 10l na odcinku 30km wyciskając z Toyotki wszystkie poty, każde światła z gazem w podłogę, totalne zaprzeczenie ecoDriveingu. Jeżdżąc spokojnie ale bez zamulania w mieście około 7-8l , na trasie (90km/h) spokojnie wystarczy Toyocie 5 litrów na przejechanie 100km. Moja mama, która na co dzień jeździ autem ma spalanie 7,3l z przejechanych kilku tysięcy kilometrów. Do tego całkowicie bezawaryjna, pojemna i praktyczna.

Usterki Toyota Auris

Liczba wpisów: 39
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Falujące obroty przy jeździe w korku, po miejście (głównie rozgrzanym silnik)
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ wtryskowy
  • 55 tys. km
Witam, posiadam od 4 miesięcy Aurisa 2 FL kombi i zauważyłem falowanie obrotów podczas jazdy po mieście, głównie starając i hamując w korku. Oprócz tego również zauważyłem, że po dłuższej przerwie od jazdy autem, ponad 3 dni pierwszemu odpaleniu i zmienię biegu na wyższy np. Z 1 na 2, towarzyszy lekkie szarpnięcie). Czy spotkaliście sie Państwo z takimi przypadkami?
Oczekuje na rozwiązanie
Zwarcie i samozapłon w okolicy przetwornicy wysokiego napięcia.
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 65 tys. km
Zwarcie i samozapłon. Samochód nie odciął układu wysokiego napięcia. Samochód się wypalił doszczętnie. Rzeczoznawca określił przyczynę jako defekt układu wysokiego napięcia. Auto na przedłużonej gwarancji. Toyota nie podjęła się dalszej ekspertyzy. Utylizacja baterii trakcyjnej pozostawiona w gestii właściciela pojazdu.
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 23
5,0
Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Auris II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 68 tys. km
użytkowana przez: 23 tys. km
Instalacja LPG działa perfekcyjnie. W ogóle nie odczuwam momentu przełączania się z benzyny na lpg. Nie odczuwam również żadnego spadku mocy silnika. Sam silnik działa płynnie i cicho. Jestem bardzo zadowolony. Dla ochrony silnika instalacja ma zaprogramowany dotrysk 20% benzyny po przekroczeniu 3000 obr/min. Zatem przy szybkiej jeździe autostradą trochę schodzi i benzyny....
4,5
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Toyota Auris II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 85 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Jak na razie wszystko w porządku spalanie średnie na gazie zima ok 5,2 l/100 latem ok 4,8 l/100, benzyna (na rozruch) zima ok 0,4l/100 latem ok 0,2l/100, przed zamontowaniem LPG spalanie benzyny ok 4l/100 latem i 5,5 l/100 zimą. W ogóle trudno odczuć kiedy przełącza się na gaz. ( Przy ok -5 po ok 4-5 km) Polecam LPG przy dużych przebiegach.
5,0
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Toyota Auris II
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 150 tys. km
Mam w mojej Auris po lifcie z silnikiem hybrydowym instalacje staga. Zalozylem do rocznego samochodu przy przebiegu 50tys. Teraz ma 200tys i nie dolozylem ani grosza. Wymieniam tylko filtry gazu co 40 tys. Samochod bez awaryjny i instalacje lpg też. Spalanie lpg kolo 6 litrow wiec jazda za darmo.
Toyota Auris