Szukaj

Informacje o Toyota Auris

Lata produkcji: 2006 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Auris to produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). W katalogu japońskiej marki, na większości rynków, Auris stał się następcą Corolli w odmianie hatchback. Na innych zastąpił Corollę RunX (lub model RunX), a wyłącznie na rynku australijskim sprzedawany jest pod szyldem Corolla. Pod względem technicznym Auris powiązany jest z Corollą – od samego początku ma tę samą platformę podłogową, jak również wiele innych podzespołów konstrukcyjnych. Druga generacja Toyoty Auris pojawiła się w roku 2013. Nazwa Auris wywodzi się z łacińskiego „aurum” („złoto”). Odmianą luksusową auta jest oferowana tylko w ojczyźnie producenta Toyota Blade (która zastąpiła Toyotę Allex).
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz

Toyota Auris – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Toyota Auris

Cena od: 68 900 PLN

Oceny Toyota Auris

Liczba ocen: 392
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Widoczność - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,4
~roygbiv
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Toyota Auris II
Auto zakupione jako dwuletnie w podstawowej wersji, z przebiegiem ok 50000. Zacznę od chyba jedynej zalety jaką to auto ma, która zadecydowała o zakupie: auto jest proste. Na tyle proste, że bdb nadaje się do lpg. Auto służy mi w działalności więc ekonomia miała tutaj znaczenie. Nie spodziewam się po nim awaryjności dlatego że to Toyota (nie wierzę w marki, wcześniej miałem bezawaryjnego francuza), ale dlatego że to proste auto, bez turbo, bez nadmiaru elektroniki, kół dwumasowych itd. Odczuwam pewien spokój użytkując Aurisa, nie boję się nim dalszych podróży, w tym zagranicznych bo co w sumie ma się w nim psuć? Tyle pozytywów. Największą natomiast wadą tego auta jest wg mnie, bo to kwestia gustu, design deski. Na zewnątrz szału też nie ma, chociaż ma fajne momenty, ale ta deska...nawet po lifcie sprawia wrażenie zaprojektowanej przez przedszkolaki z użyciem przypadkowych materiałów. Porównując to z Megane czy choćby Golfem, Auris wygląda jak z innej epoki. Nie dajcie się zwieść wyglądowi przez szybę czy po otwarciu drzwi, bo wtedy wygląda to spoko, ale najgorszy jest widok od strony kierowcy. W dodatku plastik wygląda tandetnie i wydaje już ciche pobrzękiwania na wybojach (podstawowa wersja). Auto wizualnie i materiałowo z półki Tipo i Dacii, ale mniej tracące na wartości (moc stereotypów) i dość nieźle wyposażone standardowo: sporo poduszek (w tym kolanowa), automatyczna klima, BT, wielofunkcyjna kierownica, system ułatwiający ruszanie pod górę, podłokietnik (nie taki oczywisty w tym standardzie), 6 biegów, znośne audio, ABS i ESP itd. W zasadzie jest to w dzisiejszych czasach wszystko czego kierowca potrzebuje. Podsumowując, jeśli nie zależy ci na wyglądzie i super przyspieszeniu a bezstresowym i w miarę ekonomicznym przemieszczaniu się, to Auris 1.33 w podstawowej wersji spełni twoje oczekiwania. Ja chyba jednak za bardzo lubię motoryzację i wolałbym jednak coś wzbudzającego większe emocje.
4,4
~kmarek
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Toyota Auris II
Uzupełniam swoją wcześniejszą opinię o doświadczenia 5 lat eksploatacji po przebiegu przeszło 150kkm. Samochód miał do tej pory tylko rutynowe przeglądy co 15kkm z wymianami olejów i filtrów. Żadnych poważnych awarii. Z drobnych rzeczy: wymiana klocków i tarcz z przodu po 120 tys km (ale klocki były zużyte tylko w 60%, to tarcze zużyły się wcześniej (!)), oprócz tego jeden z tylnych zacisków skorodował i zaczął gorzej pracować - został wymieniony. No i wymiana zaczepu schowka na gwarancji. To wszystko. Oczywiście żadnych problemów z odpalaniem, elektroniką itp. Nic. Pewne codzienne użytkowanie Ogólnie napęd hybrydowy i jego "miękkie"' przeniesienie mocy plus odzyskiwanie energii podczas hamowania powoduje wyraźnie wolniejsze zużywanie się samochodu porównaniu do klasycznych konstrukcji. To widać po dużo wolniejszym zużyciu hamulców, opon, przegubów i generalnie zawieszenia i przeniesienia napędu. Prostota konstrukcji, brak pasków, alternatorów itp i jej dopracowanie powoduje, że nie za bardzo ma się co psuć. Stan akumulatora po ostatnim przeglądzie bez uwag i martwych cel, spadku napięcia itp. W środku też niespecjalnie widać zużycie, po materiałach np. tapicerce też wytarć i marszczenia za bardzo nie widać chociaż od początku nie były zbyt urodziwe (jak to w Toyocie). Na nierównościach czasem poskrzypują lekko plastiki, to wszystko. Zawieszenie od nowości bez remontu (tuleje były tylko regularnie smarowane), dopiero od niedawna zaczynają się lekkie poskrzypywania na niektórych nierównościach. Amortyzatorom jeszcze daleko do stanu kwalifikującego się do wymiany. Ogólnie samochód sprawia wrażenie, że przejechał jakieś 80 a nie prawie 160tys km i mam nadzieję, że jeszcze długo posłuży
4,4
~ali
Hatchback 5d Dual VVT-i 100 99KM 73kW
Toyota Auris II
Ogólnie ok - przez 4 lat nie było najmniejszej usterki, komfort spoko, osiągi nie porywają ale jak na 100 koni to do spokojnej jazdy wystarcza. Jak na wersję standard to dobre wyposażenie dali: automatyczna klima, sterowanie radiem z kierownicy, wejście usb, dużo schowków, wygodne fotele, światła do jazdy dziennej. Skrzynia 6-biegowa pozwala jechać oszczędnie w trasie. Minusy: trochę niskie zawieszenie (14 cm prześwitu, podczas gdy np. toyota gt ma 13cm, civic type-r też ma 13cm) - lepiej unikać krawężników. Wcześniej miałem astrę III, której żaden krawężnik nie był straszny przy 18cm prześwitu :) Spalanie ok, miasto 7,5 a trasa czasem nawet poniżej 5 litrów. Bardzo precyzyjna skrzynia biegów. Opony mają 15 cali więc ceny są atrakcyjne. Auris jest wygodny, nie chce się nim cisnąć, lepiej jest po prostu spokojnie się nim toczyć z dozwoloną prędkością. Ogólnie wygodne i niezawodne autko,

Raporty spalania Toyota Auris

Liczba raportów: 559
Średnie spalanie dla Toyota Auris
4,9 – 8,1
l/100 km
5,0 – 7,7
l/100 km
7,6 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Auris II
Zdecydowanie nie jest to najoszczędniejszy kompakt w swojej klasie. Porównywalny 95 konny tipo pali litre mniej. Dodatkowo komputer przekłamuje o 0,7L/100km. Na pełnym baku robie średnio 500km w porywach do 600 (ok. 40,5L zanim pokaże zasięg 10km i wtedy tankuje). Wychodz więc od 6,5 do 9L w zależości od trasy. Są oczywiście nierealne na codzień warunki w których jest w stane spalić mniej. Np jadąc z prędkością do 90km/h na trasie 200km jest w stanie spalić 5,8L ale takie trasy żadko się trafia. Przy takim odcinku to autostrada zazwyczaj i tu przy 140km/h spala 9-10L Ogólnie szału nie ma.. trzeba go w będzie gazować.
5,3
Hatchback 5d Facelifting 1.6 D-4D 112KM 82kW
Toyota Auris II
Przejechane 67tyś km. Wszystko w porządku, wymiana klocków po 60tyś (piszczały i buczało coś po wymianie wszystko ok), olej, filtry co 20tyś. Bardzo cichy silnik (przy 100-130km/h nie słyszalny, pęd powietrza daje większy hałas), do tego mocny i dynamiczny (ponoć od BMW gen.7 - to już nie ta sama jednostka co w poprzednich latach... w Verso z 1,6D4D itd). Spalanie mierzone z dystrybutora daje o ok. 0,3-0,5l większy wynik od podanego przez komputer. Przy normalnej jeździe mieszanej w okolicach 5,3l w lecie z wł. klimatyzacją.
6,1
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Toyota Auris II
po przejechaniu pierwszych 700km średnie spalanie mile mnie zaskoczyło jadąc spokojnie i zgodnie ze wskazaniami podpowiedzi o zmianie biegów (czasem tylko przekraczając 3000obr) średnie spalanie 6.2l/100km.

Usterki Toyota Auris

Liczba wpisów: 32
Nie wiem czy to typowe
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW od 2013
  • układ hamulcowy
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Przy 60.000 km w serwisie Toyoty oznajmiono mi, że tarcze przednie i klocki należy wymienić natychmiast, a tył bezwzględnie przy następnym przeglądzie. Jeździłem różnymi samochodami, między innymi Cariną, Avensis oraz innymi markami i z tak szybkim zużywaniem hamulców jeszcze się nie spotkałem!
1 komentarz
Woda w bagażniku
  • Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2009-2012
  • nadwozie
Niewilkie ilości wody w bagażniku w miejscu koła dojazdowego. Stara uszczelka lamy prawej tylnej. Demontaż lapy - odpięcie kostek elektrycznych, odkręcenie 3 śrubek, wysunięcie lampy z gniazda. Szczegółowe wyczyszczenie lampy i gniazda lampy. Wymiana starej uszczelki, zabezpieczenie newralgicznych miejsc uszczelniaczem do uszczelek samochodowych. Montaż w odwrotny sposób do demontażu.
Problem rozwiązany
1 komentarz
głuche stukanie przy zmianie biegów
  • Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2009-2012
  • inne
Witam mam aurisa 1.6 automatic przy zmianie biegów słychac głuchy stukot auto ma przejechane 33000 km w serwisie toyoty powiedzieli ze tak ma byc bo to taka skrzynia i ze tak bedzie stukac. Ja uważam ze to moze byc któras tuleja gumowa na silniku. czy ktos moze podpowiedziec. dzieki Mozliwa uszkodzona poduszka tuleja gumowa na silniku
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Auris