Szukaj

Informacje o Toyota Auris

Lata produkcji: 2006 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Auris to produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). W katalogu japońskiej marki, na większości rynków, Auris stał się następcą Corolli w odmianie hatchback. Na innych zastąpił Corollę RunX (lub model RunX), a wyłącznie na rynku australijskim sprzedawany jest pod szyldem Corolla. Pod względem technicznym Auris powiązany jest z Corollą – od samego początku ma tę samą platformę podłogową, jak również wiele innych podzespołów konstrukcyjnych. Druga generacja Toyoty Auris pojawiła się w roku 2013. Nazwa Auris wywodzi się z łacińskiego „aurum” („złoto”). Odmianą luksusową auta jest oferowana tylko w ojczyźnie producenta Toyota Blade (która zastąpiła Toyotę Allex).
czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz

Toyota Auris – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Toyota Auris - wyceny aut używanych

Nie wiesz na co Cię stać? Policz to z nami!

Oceny Toyota Auris

Liczba ocen: 414
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Piotr
Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Auris II
Przeszedłem się z golfa 4 który miał 21lat na używaną po lizingu toyote z programu Toyota Plus. Pierwszy raz kupilem auto z polskiego salonu z sprawdzoną historią. Ubezpieczenia też nie duże przy wartości auta ponad 55tys zł. A trzeba ubezpieczyć z AC bo kradną te modele. I jestem zadowolony z zakupu. Jak czytałem komentarze że głośno w tym aucie to ja nie rozumiem tych ludzi dla mnie cicho i spalanie na bardzo dobrym poziomie. Auris nadaję się do gazu bo już jestem umówiony na montaż. Do minusów to lakier bo te nowe auta mają już słabe. I kilka takich drobnych szczegółów bym się czepiał. Jak np: stary golf ma do mykanie szyb a 3 letnia toyota nie i dobrać tego nie można w programie. Podłokietnik mógł by być regulowany w pionie a nie tylko poziomie. I dla bezpieczeństwa światło w drzwiach gdy są otwarte. Podświetlenie zapalniczki czy USB.
4,5
~Tomek_T
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Toyota Auris II
Samochód posiadam od 15 miesięcy, kupiłem go z przebiegiem 17 tyś. obecnie ma 35 tyś, km. Auto użytkowane jest w mieście choć ma już za sobą dłuższe trasy o długości blisko 2000 km (30-70% stosunek trasa - miasto). Średnie spalanie z dystrybutora na całym dystansie to 5,6l/100km, natomiast w mieście to 5,25l/100km, a w trasie 6,9l/100km (prędkości autostradowe głównie powyżej 140km/h). Generalnie samochód spełnia moje oczekiwania, które miałem przed zakupem. Został zakupiony z myślą o pozostawieniu go na dobrych kilka lat. Mam zatem nadzieję, że słynny napęd hybrydowy odwdzięczy się bezawaryjnością i posłuży wiele lat.
4,9
~JAco
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Toyota Auris II
Auto nabiera swojej wartości z każdym przejechanym kilometrem. Im więcej ich ma na liczniku tym bardziej jest wartościowe. Porównałbym je do najwygodniejszych butów w szafie, które chcemy ciągle nosić. Jest tak pewne, że ewentualna awaria mogłaby wywoła depresję u jego właściciela. Zdaję się to być niemożliwe. Moja Toyota jest ze mną w każdym dniu. Cenię sobie to że nie wykazuje zużycia wnętrza mimo, że nie dbam o nią ponad wycieranie ściereczką kokpitu i odkurzania raz na miesiąc. Napęd to jednostka, która po prostu pracuje od momentu wyjazdu z salonu tak samo. Klocki i tarcze wymieniłem przy 210 tyś km. następne wymienię pewnie przy 450 tyś. Spalanie 5l/100km. I co najważniejsze, ten samochód owiewa s[pokojem kierowcę, odbierając mu jakąkolwiek chęć robienia nielogicznych manewrów na drodze. Ta Toyota w swej prostocie jest genialna.

Raporty spalania Toyota Auris

Liczba raportów: 605
Średnie spalanie dla Toyota Auris
4,9 – 8,0
l/100 km
5,0 – 7,7
l/100 km
7,6 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Toyota Auris II
Przy tak małym silniku, auto jest bardzo wrażliwe na styl jazdy i ilość osób na pokładzie. Przy HIPERoszczednej jedzie w dwie osoby udało mi się zejść do 4,4 na trasie Kraków-Wolbrom-Kraków (Verva 98, hamowanie praktycznie wyłącznie silnikiem, pusta, sucha droga, jazda w granicach 2,2tys obrotów cały czas). Trasa Kraków-Termy Chochołowskie-Kraków w cztery osoby+Labrador+pelny bagażnik: 6,4 (jadąc szybko 70-130, ale płynnie, hamowanie silnikiem jeśli się da). Po mieście na krótkich odcinkach 7,5, w zimie 8,1. Mocno deptając po mieście można dobić do 9, lub 10 jeśli lecisz 4-6tys obrotów. Lecąc autostrada 150-160 wyjdzie około 8,2 - 8,5 w zależności od warunków. Przy 180 ponad 9, ale nie są to prędkości na ten silnik.
11,0
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Auris II
Jak przystało na wolnossącą benzynę o pojemności 1.6 także i Auris odczuwa duże zapotrzebowanie na paliwo. I choćbym nie wiem jak się starał to do innych opisywanych tu wyników nie jestem w stanie się zbliżyć. Może egzemplarz egzemplarzowi nierówny i mi przytrafił się akurat taki, trudno powiedzieć. Ale zachwytu rzecz jasna nie ma. Odkąd zrobiło się trochę chłodniej, poranne przejazdy do pracy kończę wynikiem z komputera na poziomie 16 l. Latem było 12-12.5. Na plus to fakt, że obliczenia własne mniej więcej pokrywają się ze wskazaniami komputera - różnicę 0,1-0,2 l można chyba uznać za znikomą.
6,7
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Toyota Auris II
Mam zamontowany gaz i stąd zużycie 7-8 litrów , wolnossący silnik 1,8 znakomicie znosi gaz , przejechałem 20 tys km w różnych warunkach , w mieście (Warszawa) średnio 7 litrów gazu , na autostradzie spali nawet 8 litrów gazu. najbardziej lubi zakorkowane miasto gdzie schodzi do 6 litrów gazu co daje na dziś przy cenie 1,85 zł/litr bardzo dobry wynik ok. 12 zł na 100 km. jak dla mnie rewelacja , auto posiada automatyczna skrzynię biegów , ogromny (600 l ) bagażnik i jest bardzo tanie w utrzymaniu.Polecam

Usterki Toyota Auris

Liczba wpisów: 35
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zwarcie i samozapłon w okolicy przetwornicy wysokiego napięcia.
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 65 tys. km
Zwarcie i samozapłon. Samochód nie odciął układu wysokiego napięcia. Samochód się wypalił doszczętnie. Rzeczoznawca określił przyczynę jako defekt układu wysokiego napięcia. Auto na przedłużonej gwarancji. Toyota nie podjęła się dalszej ekspertyzy. Utylizacja baterii trakcyjnej pozostawiona w gestii właściciela pojazdu.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Nie wiem czy to typowe
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW od 2013
  • układ hamulcowy
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Przy 60.000 km w serwisie Toyoty oznajmiono mi, że tarcze przednie i klocki należy wymienić natychmiast, a tył bezwzględnie przy następnym przeglądzie. Jeździłem różnymi samochodami, między innymi Cariną, Avensis oraz innymi markami i z tak szybkim zużywaniem hamulców jeszcze się nie spotkałem!
2 komentarze
Toyota Auris