Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Toyota Aygo

Lata produkcji: 2005 - teraz
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany od 2005 roku, najmniejszy samochód w europejskiej ofercie Toyoty. Od 2014 roku oferowana jest druga generacja Aygo. Obie powstały przy współpracy Toyoty z francuskim koncernem PSA, a jego bliźniaczymi modelami są Citroen C1 oraz Peugeot 107. Wszystkie trzy auta produkowane są w czeskiej fabryce w Kolinie (natomiast benzynowe silniki Aygo budowane są w Polsce). Nazwa Aygo pochodzi od angielskiego zwrotu „I go” i ma symbolizować zwinność oraz mobilność małego samochodu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Tak dziś powinny wyglądać nowoczesne auta miejskie: nastawione na indywidualizm, doprawione odrobiną szaleństwa, odróżniające się od siebie za wszelką cenę. Najciekawszy i najodważniejszy projekt Toyoty od lat.
Luzacjusz: A co to? Maluch dla „X-Menów”? Pojazd z japońskiej kreskówki? Trochę przegięcie, trochę przebieraniec i cudak - fakt, ale pozytywny i bardzo kreatywny. To na pewno Toyota?

Toyota Aygo II

Małe, zwarte, ale pozbawione charakteru - takie było pierwsze wcielenie Aygo. Drugie to już zupełnie inna bajka, bo podczas jego szkicowania styliści Toyoty obrali nowy kurs, kurs na wyraziste kształty i modne szczegóły. Powstał w ten sposób samochód, który mimo skromnych rozmiarów ma w sobie mnóstwo zadziorności, a przy tym wygląda bardzo świeżo i oryginalnie. Do tego ma modne ostatnimi czasy bardzo szerokie możliwości personalizacji.

Projekt wnętrza nie jest równie śmiały jak wygląd nadwozia, jednak także on potrafi przyciągnąć uwagę i także jego elementy można dostosowywać do swoich upodobań. Oprócz ciekawego stylu kokpit oferuje dopracowaną ergonomię obsługi oraz niezłą czytelność. Jakość jego wykończenia prezentuje dwie strony - jedna zachęca solidnym montażem i miłą dla oka kolorystyką, druga zniechęca twardymi plastikami i widoczną na drzwiach nieosłoniętą blachą.

Przejęty po wcześniejszym modelu rozstaw osi sprawia, że Toyota Aygo II nie jest mistrzynią przestronności. Ilość miejsca w kabinie pasażerskiej lokuje się w klasowej średniej, ale już pod względem pojemności kufra auto ustępuje większości rywali. Lepiej mogłoby też wyglądać pakowanie walizek, które utrudnione jest przez wysoko osadzony próg załadunku. Pochwały należą się za to fotelom - odpowiednio obszernym, dobrze wyprofilowanym i wygodnym.

Inżynierowie odpowiadający za podwozie Aygo nie próżnowali, o czym można przekonać się, zabierając japońskie autko na jazdę testową. Zawieszenie utrzymuje stabilność na zakrętach, układ kierowniczy zapewnia odpowiednie wyczucie samochodu, a dopiero przy szybkich manewrach ujawnia się tendencja do podsterowności. Biorąc pod uwagę klasę modelu, również skuteczność resorowania dziur trzeba ocenić pozytywnie.

Jeśli konfigurując samochód, lubicie dobierać detale zgodnie ze swoim spojrzeniem na estetykę, to w małej Toyocie znajdziecie swojego przyjaciela. Gama wizualnych dodatków jest po prostu ogromna i, co ważne, wymienne elementy możemy zamienić także w trakcie eksploatacji. Ceny takich dodatków nie są zresztą wysokie, podobnie jak podstawowe odmiany wyposażeniowe samego Aygo. Bogatsze wersje modelu kosztują z kolei dużo za dużo.

Toyota Aygo I

Wśród tzw. trojaczków z Kolina, do których należą Citroen C1 I, Peugeot 107 i Toyota Aygo I, typem prezentującym się najpoważniej jest ostatni z modeli. To jednak bynajmniej nie oznacza, że japoński samochód wieje nudą. Za sprawą ładnej bryły, przyjemnej dla oka “mordki”, wyraźnym przetłoczeniom bocznym oraz zgrabnemu kuprowi całość nie ginie w miejskiej dżungli i potrafi przyciągnąć uwagę.

Ciekawych kształtów nie zabrakło również w środku, a dzięki dopracowaniu kokpitu kierowca może cieszyć się z całkiem czytelnych zegarów oraz logicznie rozmieszczonych elementów obsługi. Za kółkiem łatwo zająć wygodną pozycję, trudno natomiast obserwować to, co dzieje się na zewnątrz samochodu z tyłu. Jeśli chodzi o wykończenie, pochwalimy staranność montażu, skrytykujemy zaś fatalne plastiki oraz nieosłonięte partie blachy.

Wnętrze Aygo niestety nie zdaje egzaminu z przestronności. Dobrze ocenić można wyłącznie ilość miejsca z przodu, bo w przypadku przestrzeni na tylnej kanapie i obszerności kufra trzeba mówić o wyraźnej ciasnocie. Sytuację pogarszają dodatkowo niewygodny dostęp do tyłu oraz mizerna funkcjonalność bagażnika. Narzekać nie powinniśmy z kolei na liczbę schowków i uchwytów wygospodarowanych w kabinie pasażerskiej.

W małej Toyocie postanowiono zestawić ze sobą sprężyste zawieszenie i bezpośredni układ kierowniczy, co zaowocowało pewnym zachowaniem auta na zakrętach i natychmiastową reakcją kół na ruchy kierownicą. W efekcie samochód świetnie nadaje się do dynamicznej jazdy po zatłoczonym mieście. Podczas podróżowania w trasie na jaw wychodzą słabe kompensowanie nierówności oraz marne wyciszenie wnętrza.

Niech nie zwiedzie Was wnętrze, którego wykonanie pozostawia sporo do życzenia - pod względem technicznym Toyota Aygo to samochód prezentujący wysoki standard jakości. Auto zawodzi bardzo rzadko, a usterki dotyczą zwykle drobnych kaprysów elektryki, uszczelek przepuszczających wodę do wnętrza i wycierających się zamków. Ewentualne naprawy ułatwia prosta konstrukcja samochodu, nieco utrudniają podwyższone ceny części. Co ciekawe, japońskie autko kosztuje więcej od swoich francuskich braci z koncernu PSA. Rehabilituje się jednak większym wyborem egzemplarzy i nieco lepszym wyposażeniem.

Dane techniczne Toyota Aygo

Silniki

Moc silników 55-69 KM

Poj. silników 998-1 389 cm3

Prędkość maks. 154-157 km/h

Przyspieszenia 0-100 14,2-16,8 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Toyota Aygo

Średnia ocena modelu

na podstawie 75 opinii

3.82

Średnia dla segmentu: Auta najmniejsze 3.76

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Koszty utrzymania

+ Drobne usterki

Wady

- Widoczność

- Stosunek jakość/cena

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (70%)
NIE (30%)

Wybrane oceny kierowców Toyota Aygo

Ocena którą tu napiszę dotyczy długiej jazdy testowej, podczas której miałem okazję porównać to auto (w wersji X-move) z konkurencją, ... więcejt.j. innymi małymi autami do miasta, ponieważ kupowaliśmy niedawno nowe auto dla mojej mamy. Odnoszę wrażenie że II generacja trojaczków poszła w stronę "lifestylowych" zabawek do miasta, praktyczność jest trochę lepsza niż w I generacji ale niestety konkurencja poszła bardziej do przodu i cena za nowe Aygo absolutnie nie ma żadnego uzasadnienia. Jest to po prostu ten sam samochód co dawniej, przebrany tylko w bardziej efektowne blachy i z bogatym wyposażeniem. Gadgety gadgetami, ale jeżeli ktoś używa auta na co dzień ważniejsze będzie to czy auto jest ciche, z dobrą widocznością przy manewrowaniu, czy wygodnie tłumi nierówności i czy silnik chętnie reaguje na gaz. Emocje mówią Aygo, zdrowy rozsądek - konkurencja, z pośród której najwięcej oferuje Citigo. Decyzję pomaga podjąć totalna nieustępliwość sprzedawców Toyoty jeżeli chodzi o ceny - jeden z nich stwierdził że na Aygo mają marżę 4 %; dodatkowo przeglądy są o wiele droższe niż np. u Skody. Chciałem to auto polubić, naprawdę się starałem, ale niestety rozsądek zwyciężył i skierowaliśmy się do salonu Skody właśnie, bo o ile Citigo jest paskudne z wyglądu, to po prostu oferuje znacznie więcej za mniejsze pieniądze. ukryj
dodano 07.10.2014 przez
Najbardziej denerwujące rzeczy 1. Widoczność kątowa-grube słupki przednie i długa szyba 2. Otwieranie przednich siedzeń -japonski patent składa się tylko oparcie dzwignia ... więcejmusi być do tyłu siedzenie trzeba przesuną druga reką -idiotyczne rozwiązanie, dwie ręce potrzebne i pochylenie się 3. Uchwyt do podnoszenia szyby wielkości dla dzieci 4. Wycieraczka tylnej szyby dziadowska , wykonana z papieru ugina się jak chodzi. 5. Przy jeździe w mieście szybko ubywa płynu chłodniczego, korki, czarna klapka traci szczelność. 6. Duża wrażliwośći na boczny wiatr , potrafi przestawić przód o 30 cm przy wyjeździe zza ekranu lub innej zasłony , przejazd koło TIR powyżej setki w wietrzną pogodę-niebezpieczny.´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´ 7.To akwarium, biała konsola z przodu jest nikomu niepotrzebne lepiej zamontowac swiatło lub półkę zamiast dziadowskiego plastiku. 8. Brak wskaźników konieczny temperatury, i obrotomierz do jazdy ekonomicznej. summary - nielogicznie i niergonomicznie zrobione przez księgowych idiotów tanie auto dla analfabetów motoryzacyjnych. ukryj
dodano 05.06.2008 przez
Solidne, żwawe autko do miasta. W każdą dziurę się wciśnie, mało pali, ostro przyspiesza i nie psuje się. Osoby narzekające ... więcejna hałas czy plastikowość wnętrza odsyłam do klasy B - tam będzie lepiej. Czytałem też że podobno "Panda" lepsza - nie wiem w czym. Może w wietrzeniu portfela bo zawieszenie Pandy wymienia się co 40tyś podczas gdy w Aygo po 75tyś nie wymaga żadnych interwencji. Nie wiem jak dla Was ale dla mnie niezawodność i frajda z jazdy pozwalają wiele wybaczyć. ukryj
dodano 29.02.2012 przez
Zobacz oceny Toyota Aygo Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Toyota Aygo

Pb
4,50 - 6,67
Na podstawie 59 raportów spalania
ON
3,80 - 5,67
Na podstawie 4 raportów spalania
LPG
5,60 - 6,63
Na podstawie 4 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Toyota Aygo

Autko jest bardzo oszczędne w trasie. Potrafi spalić 4,5 l na 100 km. W mieście przy działającej klimie 6,5 l/100km ... więcejto stanard, a w cyklu mieszanym to różnie : a) z klimą 5,7-6l, a bez klimy 5-5,5l. Dodam tylko iż na benzynie 98 autko aspawuje się o niebo lepiej i jest to widoczne głównie w trasie (pokonując trase na 5 biegu przez dłuższy czas w jeździe ekonomicznej (prędkość 90-110km/h)i bez klimy moja aygo spaliła ok 4l/100km! a z klimą 5,2l). Generalnie wyższe zużycie paliwa bo ok 6,5l odnotowuje moja żona, która jeździ po mieście i często stoi w korkach. Ja jestem zadowolony z tego samochodu, gdyż chodziło mi o oszczędny i zwinny samochodzik:) Oszczędny dla mnie, bo wiele czasu spędzam w trasie ok 300km w jedną stronę, a zwinny dla żony do miasta. Wersja 5d świetnie sprawdza się gdy chcemy przewieźć 4 osoby, a wbrew pozorą wszyscy mają sporo miejsca. Gorzej jest gdy trzeba jeszcze zapakować trochę bagaży, wtedy bagażnik nie wystarcza i trzeba złożyć jedno tylne siedzenie, wtedy 3 osoby podróżują wygodnie z dużą ilością bagaży. Ostatecznie autko bardzo polecam. pozdrawiam Kamil ukryj
dodano 24.07.2010 przez
tu jest bajka. Samochód użytkowany tylko po Warszawie. Korki korki korki + klima + 2-3 osoby zawsze na pokładzie pali ... więcejna ogół do 6 litrów /100km. Parę razy w trasie bez wyprzedzania (raczej się nie da)to do 5 nie dojdzie. Rekord to ok 4 litrów. Samochód swoje ubogie wykończenie, zupełny brak wyciszenia i słabiutkie plastiki w 100% rekompensuje spalaniem. No ludzie to jeździ na powietrze! jak ktoś liczy na możliwie najniższe spalanie to się nie zawiedzie bo mniej już się nie da. Jeżeli ktoś będzie tym jeździł po wsi lub małym miasteczku to bak mu starczy na pół roku. ukryj
dodano 22.06.2013 przez
Przeglądy? Dopiero po 30000km coś robią. Po 15000km jest wymiana oleju z filtrem co przy castrolu syntetyku kosztowało 220 zł ... więcej- luzik. Spalanie - zależy od stylu jazdy. W mieście przy ciężkim bucie 7l, przy spokojniejszej, ale płynnej jeździe 6,5l, minimalnie w mieście 6l i nie da się mniej. Trasa przy prędkościach 110-120km 5l. Do Wrocławia z Warszawy i z powrotem 700km na jednym baku (do tej samej stacji w Al Krakowskiej rozpędem:). Myślę że 4,5 do osiągnięcia jak ktoś umie jechać 90km na trasie ukryj
dodano 06.02.2008 przez
Spalanie 4-4.5 litra da się osiągnąćprzy bardzo oszczędnej jezdzie na trasie. Przy normalnej dynamicznej jezdzie po miescie pali nam okolice ... więcej6ciu litrów. Przy rozsądnym poruszaniu się z myślą o ekonomi 70% miasto uzyskuje spalanie 5.5-6 litrów. Ogólnie auteczko bardzo fajne . Jakodrugie auto w domu mamy A4 B7 1.8T i początkowo smiałem się z tego karta. Teraz go chwale i audik czesto zostaje w garażu. Świetne auto do latania po mieście zwyczajnie wygodnie i tanio. ukryj
dodano 14.07.2015 przez
Dojeżdżam do pracy codziennie 15 km średnie spalanie, które się właściwie nie zmienia to 6 l. Na trasie jak jadę ... więcej120-130 km/h to zużywa 5,5 l. Oszczędna jazda 5 l. Na ekonomiczność nie mogę narzekać. Jak na razie wymieniałem w Norauto tylko olej i filtr oleju (nic więcej nie trzeba było robić)zapłaciłem ok. 130 zł. Filtr powierza i pyłkowy wymieniłem sobie sam. Serwisu nie robię w ASO, bo tam wymiana oleju i filtra kosztuje 450 zł. ukryj
dodano 20.02.2009 przez
Zobacz raporty spalania Toyota Aygo Dodaj raport spalania

Publikacje o Toyota Aygo

Przeczytaj pozostałe 13 publikacje o Toyota Aygo

Newsy o Toyota Aygo

Przeczytaj pozostałe 2 newsy o Toyota Aygo

Generacje Toyota Aygo

2014 - teraz
2005 - 2014

Nowe Toyota Aygo

nowe Toyota Aygo
Toyota Aygo
ceny od 33 900 zł do 50 900

Toyota Aygo II Hatchback 3d 1.0 VVT-i 69KM od 2014

w pakiecie X

w cenie katalogowej brutto

33 900 zł

Wyposażenie standardowe
System stabilizacji toru jazdy VSC
Składane w całości oparcie tylnej kanapy
6 poduszek powietrznych
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Comfort (3 900 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Comfort (3 900 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 7 oferty Toyota Aygo

Dealerzy Toyota

ANWA

ANWA SP. Z O.O. Toyota Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Pokoju 57

Więcej

BOŃKOWSCY

BOŃKOWSCY Toyota Poznań

wielkopolskie, Poznań, Polska 112

Więcej

KOZŁOWSKI

KOZŁOWSKI Toyota Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 17

Więcej

W & J WIŚNIEWSKI

W & J WIŚNIEWSKI Toyota Izabelin

mazowieckie, Izabelin, 3-go Maja 40

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Toyota Aygo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

116

Przejechany dystans

13 859 zł

Zatankowanego paliwa

2 752 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

4

Wydanych pieniędzy

2 719 zł

Średnie wydatki na auto

340 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

5

Wydanych pieniędzy

13 768 zł

Średnie wydatki na auto

1 721 zł

ZOBACZ 8 dzienników kosztów Toyota Aygo Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Toyota Aygo

Liczba wpisów: 6
komentarzy(7)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Toyota Aygo dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Toyota Aygo

Liczba wpisów: 4
Od wielu lat Pośrednictwo Finansowe KREDYTY-Chwilówki Sp. z o.o. współpracuje z firmą Auto Gaz Aries. Usługi, z jakich korzystamy to ... więcejm.in. przeglądy samochodów czy montaż sekwencyjnej instalacji gazowej. Firma rzetelnie i profesjonalnie wywiązuje się z powierzonych obowiązków, dlatego możemy ją z czystym sumieniem polecić. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/ ukryj
dodano 03.04.2014 przez
W tych modelach firma Auto Gaz Aries instalowała nam BRC SEQUENT 24, która sprawdza się bardzo dobrze. W firmie pracują ... więcejprofesjonaliści, polecamy! Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/ ukryj
Po 8 latach współpracy i około 160 instalacjach, wciąż jesteśmy zadowoleni z wysokiej jakości usług świadczonych przez Auto Gaz Aries. ... więcejSerdecznie wszystkim polecamy! >> http://autogazaries.pl ukryj
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Aygo