Szukaj

Informacje o Toyota Aygo

Lata produkcji: 2005 – teraz
Segment: Auta najmniejsze
Produkowana od roku 2005 Toyota Aygo zaliczana jest do segmentu A i jest najmniejszym modelem japońskiego producenta w ofercie na Europę. Druga generacja Aygo została wprowadzona na rynek w roku 2014. Obydwie generacje stworzono w kooperacji z francuskim koncernem PSA, a modelami bliźniaczymi Aygo są Peugeot 107 oraz Citroen C1. Wszystkie trzy samochody wytwarzane są w zakładach w Kolinie w Czechach (benzynowe silniki Aygo są natomiast produkowane w Polsce). Nazwa Aygo wywodzi się od wyrażenia angielskiego „I go” i ma oznaczać żwawość i mobilność małego auta.
czytaj więcej
Powagosław

Tak dziś powinny wyglądać nowoczesne auta miejskie: nastawione na indywidualizm, doprawione odrobiną szaleństwa, odróżniające się od siebie za wszelką cenę. Najciekawszy i najodważniejszy projekt Toyoty od lat.

~Powagosław
Luzacjusz

A co to? Maluch dla „X-Menów”? Pojazd z japońskiej kreskówki? Trochę przegięcie, trochę przebieraniec i cudak - fakt, ale pozytywny i bardzo kreatywny. To na pewno Toyota?

~Luzacjusz

Toyota Aygo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota Aygo

Liczba ocen: 107
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~Shar94
Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 72KM 53kW
Toyota Aygo II
Niestety, ale jest to najgorszy samochód jakim jeździłam. Jest tak niedopracowany, że szkoda mówić. Z wad można wymienić: -fotele (wersja x-play) są tak tragiczne, że po 45 minutach jazdy boli kręgosłup. Nie wiem jak miałabym jechać tym autem w jakąś dłuższą trasę. Co z tego, że ładne, skoro tak niewygodne. - widoczność do tyłu jest bardzo słaba jak na auto miejskie. Słupki również potrafią zasłonić pieszego czy drogę. - mnóstwo małych rzeczy, które strasznie denerwują: brak światła w bagażniku, światło w aucie gasnące zaraz po zamknięciu drzwi, nie dające szansy na włożenie kluczyka, brak podłokietnika nawet za dopłatą. - po światłach spodziewałam się więcej, tzn. ledy są jasne i naprawdę fajnie wyglądają, ale żarówka świateł głównych już jest o zabarwieniu żółtym. Słabo to wygląda. - kiepski dostęp do żarówek przy ich zmianie - świszcząca antena, może to kwestia egzemplarza, ale moja strasznie świszczy na zakrętach i przy przyśpieszaniu, ASO powiedziało, że taka jej urodą i nic nie zrobią, po wymianie antenki na krótszą problem odrobinę mniejszy. Brak uchwytów do trzymania w środku samochodu. - sprzęgło, nie wiem kto je projektował i robił, ale zaczyna "brać" prawie na samej górze skoku pedała. Jest to irytujące. - hamulce wg mnie są kiepskie - auto zdecydowanie nie jest dla wysokich osób, mimo max opuszczenia fotela na dół nadal zdarza mi się zaczepiać kolanami o kierownicę. - spalanie to jest porażka 5,2-5,5 w takim małym aucie to za dużo. Mój poprzedni SUV palił 6,2-6,4 l/100 km, a różnica w wielkości ogromną. Na plus zaskoczyło mnie: - skrzynia biegów - zachowanie na trasach szybkiego ruchu i przy bocznym wietrze - Aygo może się podobać wizualnie
4,9
~SKK
Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 72KM 53kW
Toyota Aygo II
Komentarz dla filozofów: Do czego służy nam Aygo? Otóż w 3/4 do jady po mieście (szkoła, drobne zakupy, do lekarza itp) a w 1/4 wybieram się bardzo chętnie w trasę. Jest rewelacyjny! Miałem (mieliśmy) Aygo z roku 2006 potem z roku 2012. Obecnie mamy to z roku 2019. Różnica na korzyść obecnego jest kosmiczna. Naszym drugim pojazdem do tras po Polsce jest Auris. A wracając do Aygo... że niby mały bagażnik? STAR 266 ma większy więc jeśli ktoś chce... Że niby mała kabina? Autobus ma większą więc można przesiąść się tam... My z żoną jesteśmy zachwyceni i mamy zamiar długo jeździć.
4,6
~vindov
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Toyota Aygo II
Toyota chciała wyprodukować auto, które będzie małe oraz tanie i takie właśnie jest Aygo. 3 cylindrowy silnik zbudowany na bazie sprawdzonej jednostki Yarisa 1.0 VVT-i (usunięto jeden cylinder). Ogolnie typowe auto miejskie, do 70km/h żwawo przyśpiesza, pozniej juz się lekko męczy. Bez problemu mozna zamknac licznik na autostradzie (170km) ale trzeba dlugo jechac z noga w podlodze, Wyciszenie (a raczej jego brak) - do miasta jak najbardziej, ale poza miastem jadac predkosciami autostradowymi w srodku jest glosno. Z awarii to raz kontrolka z sondy lambdy mi się świecila a poza tym nic sie nie dzialo. Z tylu zmieszcza sie 2 osoby, ale nalezy pamietac ze fotel kierowcy czy pasazera nie moze byc odsuniety do konca, bo wtedy na tyłach nie ma praktycznie miejsca. Spalanie srednie ok 5,5l/100km. Na zakupy auto w porządku, wszedzie sie zmiesci. Co do bagażnika to szału nie ma (na codzień w zupełności wystarcza, miesci sie jedna duza walizka). Ogolnie polecam autko jak ktos szuka sprawdzonego wozu żeby dojechac z punktu A do punktu B.

Raporty spalania Toyota Aygo

Liczba raportów: 122
Średnie spalanie dla Toyota Aygo
4,6 – 5,6
l/100 km
3,8 – 4,9
l/100 km
4,9 – 6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 72KM 53kW
Toyota Aygo II
Wersja po lifcie, czuć poprawę w kilku aspektach względem "przedliftu" z 2014 roku. Przebieg 2500 km, ostatni wypad w góry trasami szybkiego ruchu / autostradą, spory dystans po górskich drogach - na całej trasie ok 1400 kilometrów komputer pokazał średnie spalanie 4,3 l/100km (na trasach prędkości 110-120 km/h, radio, klimatyzacja na włączona na 40% trasy, dwie dorosłe osoby, bagaż na tygodniowy wypad). Jeżeli przesiadasz się z nowego auta wyższej klasy, wiadomo że nie będziesz zachwycony, ale i tak docenisz to jak przemyślane jest to auto. Jeśli przesiadasz się z czegoś starszego, zaczynasz się zastanawiać nad sensem większych i droższych aut jeżeli długie trasy robisz okazjonalnie a 90% przebiegu robisz w miastach. Naprawdę fajne, tanie i atrakcyjne autko.
4,8
Hatchback 3d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Toyota Aygo II
Spalanie mocno zależy od stylu jazdy - mi poza miastem (85km/h na tempomacie, pusty samochód) udało się zejść do 3.2l/100km, co jest wynikiem świetnym. Przy dwóch osobach na pokładzie i prędkości 100km/h realne jest 3,7-3.9l/100km. W mieście nie pali mi z reguły więcej niż 5,5l/100km, ale to na krótkich odcinkach w zimie, na nierozgrzanym silniku. Natomiast, żeby być obiektywnym, drugi użytkownik tego samego samochodu ma spalanie średnie 6,8-7,1l/100km, również w mieście, więc tak jak napisałem trzeba podejść delikatnie do prowadzenia tego samochodu, ale eco-driving szybko przynosi efekty :)
5,4
Hatchback 3d 1.0 VVT-i 68KM 50kW
Toyota Aygo I
Spalanie tego samochodu jest niesamowite. to nasz drugi pojazd w domu i służy prawie wyłącznie do jazdy miejskiej. Są tygodnie kiedy najdłuższa odległość wynosi 6km a zwykle 2-3km i stoi pół dnia. Przy takim użytkowaniu auto spala 6,8l teraz w zimie. W lecie na takich dystansach 5,9-6,1. Wycieczka w lecie 2x140km na 12,5l paliwa co daje niecałe 4,5 na 100. Nasz egzemplarz bez klimy - z kilmą pewnie byłoby więcej. Jedno o co trzeba dbać w tym silniczku to zmiany oleju. My kilka dni po zakupie zmienialiśmy silnik na nowy bo poprzedni właściciel nie miał w zwyczaju dbać o pojazd i po zmianie oleju po długim czasie tłok wywinął orła. Naprawa przekraczała cenę innego silnika z wymianą. Mimo wszystko uważam że zakup tego samochodu to strzał w 10 jeżeli ktoś porusza się głównie na krótkich dystansach i nie lubi przepłacać za paliwo.

Usterki Toyota Aygo

Liczba wpisów: 15
tarcze i klocki
  • Toyota Aygo II Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2018
  • układ hamulcowy
  • 56 tys. km
Aygo 2015. Przebieg 56 tys. tarcze i klocki przód do wymiany. Koszt w serwisie to ponad 1400 zł !!! Nie spodziewałem się przy takim przebiegu. Dla porównania w golfie VI mam 128 tyś i tarcze przód spokojnie wytrzymają następny komplet klocków. To co prezentuje toyota to jakieś nieporozumienie. Jakościowo mocno odstają od konkurencji z zachodu pod każdym względem. Ceny serwisowania bardzo zbliżone jak nie wyższe. Komfort i jakość nieporównywalna na zdecydowany minus dla toyoty, która nauczyła się perfekcyjnie tłuc swoje autka na taśmie po taniości o czym przekonują się kolejni właściciele tej marki. Niezawodność to mit. Śmiem twierdzić że jedyną możliwością utrzymania wysokiej niezawodności tych aut jest trzymanie ich w garażu, częste odkurzanie i wyjazd raz na tydzień do kościoła.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Lpg
  • Toyota Aygo II Hatchback 3d Facelifting 1.0 VVT-i 72KM 53kW od 2018
  • lpg
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Problem jest z instalacją gazową . Mianowicie polega na włączaniu auta w tryb awaryjny czyli palą się kontrolki od kontroli trakcji,ABS , ciśnienie opon,check engine . Instalacją montowana firmy Landi Renzo .
sprzęgło
  • Toyota Aygo II Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • 52 tys. km
Przy przebiegu 52tyś padło sprzęgło. Uszkodzeniu uległ mechanizm dźwigni (pękła dźwignia) odpowiedzialny za pracę łożyska oporowego z dociskiem. Podobno wada fabryczna i w nowym zestawie był już inny numer części.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Aygo