Szukaj

Informacje o Bugatti Veyron 16.4 8.0 W16 64V 1001KM 736kW od 2005

Lata produkcji: 2005 – teraz
Segment: Auta sportowe
Luksusowy samochód sportowy, zaliczany do klasy supersamochodów (segment G+), produkowany od 2005 roku. Jeden z najdroższych i najszybszych (zmierzona prędkość maksymalna 407,8 km/h) z seryjnie produkowanych aut na rynku. Pierwowzorem modelu był prototyp EB 18/3 Veyron zaprezentowany w 1999 roku. Nazwa samochodu pochodzi od nazwiska Pierre’a Veyrona, który w 1939 roku wygrał wyścig Le Mans w barwach Bugatti. Uznany za „Najlepsze auto dekady” przez magazyn „Top Gear”. Od 2009 roku dostępny w wersji Grand Sport ze zdejmowanym dachem.
czytaj więcej
Powagosław
Powrót do przeszłości i to nie tylko dlatego, że dzięki Veyronowi marka Bugatti znów mocno zaznaczyła swoją obecność w motoryzacyjnym świecie po latach niebytu. Veyron umownie nawiązuje do wyścigowych bolidów legendarnej marki. Wygląda jednak na tyle kosmicznie, że ciężko w jakikolwiek sposób odnieść go do zwykłej, rynkowej rzeczywistości. ~Powagosław
Luzacjusz
Stare Bugatti są jak dzieła Gaudiego. Fenomenalne. A Veyron to jakaś fantasmagoria, kliniczny przykład supersamochodu ocierającego się o stylistyczną grafomanię. Jest efektowny jak diabli, szybki jak błyskawica, bardziej luksusowy niż Lux Veritatis. Ale gdy na niego patrzę, mocniej niż zwykle uświadamiam sobie, że wszystko jest marnością. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 roku
Pojemność skokowa 7993 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 1001 KM (736 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 1250 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 16
Układ cylindrów w układzie W
Liczba zaworów 64
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Tb
Coupe 8.0 W16 64V 1001KM 736kW
Bugatti Veyron 16.4
"Nic nie jest za piękne i nic nie jest za drogie"
Średnie spalanie dla Bugatti Veyron 16.4 8.0 W16 64V 1001KM 736kW od 2005
34,2
l/100 km
18,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

29,0
Coupe 8.0 W16 64V 1001KM 736kW
Bugatti Veyron 16.4
Tabelki tego forum nie są przygotowane na tak wysokie liczby a poniższe komentarze wystawione przez osoby które w 100% nie posiadają tego samochodu i z tego co piszą wynika ze naoglądali się filmików na innych portalach. SPALANIE... Miasto +- 50l/100km, trasa do 120km/h zszedł do 27l/100km, ostatnia opcja to agresywna jazda i tu możecie sobie dopisać co chcecie :)! Pełen tank starcza średnio na 200 km, maksymalnie zrobiłem 250 km. Jeżeli chodzi o jazdę codzienna tym samochodem muszę przyznać że jest wygodnie, nie jest głośny i nie męczy swym rykiem jak rarri czy lambo, ma pneumatyczne zawieszenie które "coś" pomaga na polskich drogach i nawet zmieścimy walizkę lub zakupy do bagażnika. Najbardziej irytujące jest tankowanie, musimy szukać shella za każdym razem, a najgorszy jest możliwy korek w drodze na stacje + rezerwa. Również muszę powiedzieć że było to komentarz dotyczący SUPERSPORTA ale z tego co wiem różnica jest nijaka w spalaniu.
29,3
Coupe 8.0 W16 64V 1001KM 736kW
Bugatti Veyron 16.4
Witam Autko nie jest w ogóle ekonomiczne ale tutaj chyba nikogo nie zaskoczyłem ;) Przy średnim maksymalnym spalaniu powinno być 59l/100km ale niestety nie można tylu dać. Autka nie da sie prowadzić ekonomicznie bo jak lekko wciśne pedał gazu to od razu wklejam się w siedzenie. Do codziennej jazdy też również odpada bo jest mało miejsca i dobrych dróg w Polsce też nie za wiele.
44,8
Coupe 8.0 W16 64V 1001KM 736kW
Bugatti Veyron 16.4
Niezbyt oszczędny samochód, przy maksymalnej predkości cały bak mi schodzi w 5 minut