Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Volt

A. Wojtaszek, 6 lat temu
Silnik Elektryczny 120kW 149KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Chevrolet Volt Elektryczny 120kW 149KM 110kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,92
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Przyspieszenie 0-60km
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Samochod nie moze korzystac ze stacji szybkiego ladowania. tzn moze sie ladowac ale ze standardowa predkoscia - niecale 5 godzin niezaleznie jaka ladowarka go laduje.
5,0
Całokształt
Samochod potrafi przejechac za darmo 60-80km. Laduje sie 5h co tak naprawde sprawia ze w ciagu dnia mozemy przejechac jeszcze drugie tyle. Jezdzac oszczednie po miescie przejezdza okolo 70km. Ladujemy go ze zwyklego gniazdka z uziemieniem 230V (takie gniazdko z bolcem). Zwroci sie bardzo szybko jesli duzo jezdzisz. Po wyjezdzeniu baterii silnik spalinowy laduje prad podczas jazdy. Napedza go nadal silnik elektryczny - moc pozostaje niezmienna tylko slychac pod maska ze cos pracuje. Jezdzac na paliwie - spalanie 5,5 - 7l na 100km
Wrażenia
5,0
Silnik
Dwa silniki - zwykly spalinowy 1.4 wlacza sie po wyjezdzeniu baterii i pracuje pod maska na stalych obrotach produkujac prad. natomiast elektryczny napedzajacy auto jest bardzo dynamiczny na trybie sport wciska w fotel , wysoki moment obrotowy i na swiatlach wszystko zostaje w tyle. Niestety komputer pozwala mu rozpedzic sie tylko do 162km/h max.
5,0
Skrzynia biegów
Przelaczamy na Drive i jedziemy, zadnych przeskokow biegow ani nic tylko plynna jazda. Bardzo prosta i latwa jazda
5,0
Układ jezdny
Samochod wazy ponad 1.7 ton. Jezdzi doskonale bo ma bardzo nisko srodek ciezkosci - bateria przy podlodze. Trzyma sie drogi jak przyklejony i wiekszosc "premium" audic i bmw na zakretach bierze jak chce :). Dupa wcale nie boli po jechaniu po dziurach wiec jest twardy ale nie dosc zeby zycie uprzykrzyc
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc z tylu bardzo dobra, z przodu tez jest ok, jedyne co przeszkadza to bardzo grube slupki , czasami piesi sie za nimi chowaja, ale to taki styl chevroleta. samochod ma mala poprzeczke w bagazniku na drzwiach tylnich - dzieki niej jadac w nocy samochod za nami nie oslepia nas swiatlami z tylu nawet jak nam pod dupe podjedzie. Ciekawa sprawa
5,0
Ergonomia
Dwa duze ekrany LCD wszystko na nich widac. wiekszosc rzeczy obslugujemy przyciskami na kierownicy. Isofix czyli latwy montaz fotelika dziecka i tempomat ,radio USB ,AUX ,bluetooth, telefon komendy glosowe i inne duperele wszystko jest. Przyciski na panelu sa dotykowe. Ekran kierowcy (ten zamiast zegarow) rowniez mozna sobie dostosowac jak sie chce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chlodzi jak nalezy , z ogrzewaniem jest gorzej bo zeby go ogrzac samochod wlacza sobie silnik spalinowy co troche boli gdy jezdzimy przez dluzszy czas na pradzie i sie budzimy ze wogole jazda z silnikiem tyle kosztuje :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu mam dylemat ile dac. Przestrzeni sjest mnostwo dla kazdego pasazera a to dlatego ze sa 4 miejsca. z tylu mamy dwa fotele z miejscem na kubeczki posrodku podlokietnikiem i wyjsciem zapalniczki np do naladowania sobie telefonu. Komfort jest znakomity niestety tylko 4 miejsca. Wzdluz calego samochodu na srodku leci bateria dlatego nie udalo sie konstruktorom upchac do tylu kanapy. Co do bezpieczenstwa Auto ma 5/5 gwiazdek od NCAP. Twarde blachy, ciezkie auto, 8x airbag.
5,0
Wyciszenie
Jadac na baterii nic nie slychac tylko jakies tam dziwne odglosy jak statek kosmiczny czy cos bardzo ciche. trzeba wylaczyc radio i przestac gadac zeby bylo to slychac. Trzeba uwazac zeby nikogo nie przejechac na parkingu bo czasami ludzie nie ogladaja sie tylko wchodza na jezdnie jak nic nie slysza! Juz prawie przejechalem 2 osoby tak cichy Volt jest. Jadac na silniku nadal jest cichutko czasami nie slychac nawet kiedy sie wlacza. Jak przycisniemy to silnik juz bardziej slychac.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ubezpieczenie troche drozsze niz do zwyklego samochodu ale to blachostka w porownaniu do tego ile on potrafi zaoszczedzic na paliwie. Jezeli masz gdzie go podlaczyc i codziennie robisz te 40 - 120 km w szczegolnosci po miescie to bardzo bardzo polecam bo jezdzi za darmo i koszty ubezpieczen czy innych dupereli to nic w porownaniu ile on zaoszczedzi.
5,0
Stosunek jakość/cena
W salonie drogi bo od 190tys ale lepiej sciagnac z USA lub Kanady
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic sie nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Chevrolet daje gwarancje na czesci elektryczne i chlodzenie baterii czyli te najciezsze do naprawy zwyklym mechanikom na 7 lat lub 160 000 km wiec raczej nikla szansa ze cos sie zepsuje. Bateria nie zmienila swojej pojemnosci nawet o 0.1kWh (1%) przez ostatni rok jazdy i 15 000 km co rozbija mit o "akumulatorach do wymiany' wąsatych Januszy

Zużycie prądu dla silnika Elektryczny 120kW 149KM 110kW

Średni zasięg
75 km
Średni maksymalny zasięg
80 km
Średni minimalny zasięg
60 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
85 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
5,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
5,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
5,0 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Volt