Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen AX

tomaswrc, 15 lat temu
Silnik 1.5 D 54KM 40kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen AX 1.5 D 54KM 40kW 1994-1997 - Oceń swoje auto
4,69
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo ekonomiczny i z wysoką kulturą pracy, zawsze można było na nim polegać.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Przegub półosi skończył się po pół roku od pęknięcia osłony gumowej.
Przeniesienie napędu : Wyrobiło się jabłko mocujące dolne cięgno od mechanizmu zmiany biegów.
Układ hamulcowy : Praktycznie nie ma ręcznego, pomimo wymiany linek i szczęk hamulcowych.
5,0
Całokształt
Bardzo podobał mi się ten samochód, niestety zakończył żywot na przydrożnym drzewie. Zawsze mogłem liczyć na powrót do domu na kołach i o własnych siłach. Miał bardzo umiarkowany apetyt na paliwo i bez problemów palił nawet przy mrozach -25*C. To był mój pierwszy i jak dotąd najlepszy samochód. Kolejnym moim samochodem jest również AX, ale z braku innych opcji tylko 1.0i
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak jest zimny to trochę klekocze, ale gdy już się rozgrzeje to przy przyspieszaniu pracuje jak najnowsze turbodiesle (porównywalnie do benzyniaków).
4,0
Skrzynia biegów
Ideał to nie jest, ale biegi można zmieniać jednym palcem. Lata drążek zmiany biegów, jednak nie ma problemu z wbiciem biegu, wchodzą jak w masło poza wstecznym (normalne w większości aut).
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, nawet zimą.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobrze przeszklony i widać gdzie się kończy. Nie mam problemów z parkowaniem.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie być powinno. Mam wersję trzydrzwiową, więc mam gdzie schować gaśnicę i 1,5 litrową butelkę z piciem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najlepiej sprawdzać zimą. Bardzo wydajne ogrzewanie, szybko się nagrzewa (ciepłe leci po ok. 1 km). Ma wydajną dmuchawę. Dobrze chłodzi latem, a jak to nie wystarczy można uchylić tylne szyby dla lepszego efektu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O ile kierowca i pasażer mają miejsca pod dostatkiem to z tyłu jest już mniej przyjemnie (wersja trzydrzwiowa). Ciężko się zajmuje miejsca z tyłu, jeśli nie ma tam oddzielnych drzwi.
4,0
Wyciszenie
Diesel ma wyciszoną maskę i ścianę grodziową, więc dźwięk silnika nie przeszkadza w jeździe, głośno robi się powyżej 120 km/h lub po otwarciu okien powyżej 80 km/h/. Na gorszych drogach słychać trzeszczące plastiki w tylnej części auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali tyle co nic, do miasta idealny. Wciskanie gazu w podłogę spod świateł wcale nie skutkuje drastycznym wzrostem spalania, pół litra w tą czy w tą - a co tam. Części są przystępne cenowo poza rozrządem w ASO. Większość napraw można wykonać samodzielnie lub u mechanika z czasów PRL-u.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 4,5 tys. zł w 2006 roku mogłem kupić golfa II z opłakanym stanie lub poloneza '96/\'97, więc chyba się opłacało. Poza tym malutko palił i nie wydawałem na części.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawsze wraca do domu na kołach i o własnych siłach, nawet na dwóch biegach 3 i 4.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych awarii nie było.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 D 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen AX