Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 Picasso

rim45, 12 lat temu
Silnik 1.4 95KM 70kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C3 Picasso 1.4 95KM 70kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń we wnętrzu, lekkość i przyjemność prowadzenia, hamulce, wysoka jakość materiałów i wykonania.
5,0
Całokształt
Auto kupione w zasadzie przypadkowo (w planie było zupełnie inne) Nie byłem w 100% przekonany do trafności zakupu ale po krótkim czasie .... Jest inne jak wszystkie dookoła. Subiektywne wrażenia są doskonałe. W zasadzie poza drobiazgami wszystko pasuje. Miłe wnętrze, dobrze się w nim czuje. Jazda nim jest przyjemnością. Ponadto materiały wykończeniowe wewnątrz auta są wysokiej jakości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,4VTi 16 zaworowy - sprawnie się uruchamia. Zaletą jego jest to, że ma rozrząd łańcuchowy więc nie wymaga kosztownej wymiany, czas do inspekcji jest 10 lat lub 200 tyś km. Po uruchomieniu silnik głośno pracuje, odgłos podobny do diesla, jednak po nagrzaniu cichnie. Bardzo szybko się nagrzewa - co ważne w zimie. Jednak brak wskaźnika temperatury nie daje możliwości oceny czy tak faktyczne jest. Nie można narzekać na brak elastyczności. Nie wymaga ciągłej zmiany biegów. Przyśpiesza dobrze, nie jest zawalidrogą w ruchu miejskim, a w drodze prędkość autostradowa nie stanowi problemu.
4,0
Skrzynia biegów
Lewarek skrzyni biegów położony wysoko, blisko zasięgu ręki - duży plus. Pracuje dość ciężko, ale to subiektywne odczucie. Biegi wchodzą pewnie bez oporów. Przełożenia dobrane dobrze. Przydałby się 6-bieg - na autostradzie. Wskaźnik na prędkościomierzu sugeruje moment włączenia biegu, 30km/h - 3, 40km/h - 4 itd, pozwala to zaoszczędzić na paliwie i osiągnąć zużycie paliwa podawane przez producenta.
5,0
Układ jezdny
W samochodzie nie słychać stuków od zawieszenia, jest bardzo ciche, nie słychać hałasu od kół, płynnie pokonuje nierówności, przy większych się buja (duża masa auta i wysokość). Zawieszenie b. komfortowe co nie pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów, ale mi to odpowiada. Bardzo dobrze się prowadzi. Kierownica b.dobrze leży w dłoniach, ma małą średnicę co ułatwia manewrowanie, przy tym wspomaganie jest elektryczne więc leciutko si kręci. Hamulce rewelacja - należy b.delikatnie naciskać pedał bo można nos rozbić.
Komfort
5,0
Widoczność
Lepszej nie widziałem - doskonała. Boczno-narożne szybki trójkątne powodują, że przy pokonywaniu skrętów na skrzyżowaniu doskonale widać drogę poprzeczną, pojazdy i pieszych. Szyby w aucie są o b. dużej powierzchni. Tylna szyba z powodu tego, że jest pionowa b.szybko się brudzi.
4,0
Ergonomia
Obsługa urządzeń jest bardzo prosta, wszystko w zasięgu ręki. Pokrętło nawiewu bezstopniowe (wersja SX pack). Wyświetlanie prędkości cyfrowe nie stanowi problemu w odczycie. Precyzyjny pomiar wskaźnika poziomu paliwa. Jednak aby wykasować licznik przebiegów dziennych należy mocno wyciągnąć rękę. Do dźwigni hamulca ręcznego trzeba się nachylić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa automatyczna działa bez zastrzeżeń. Wentylator pracuje cicho. W zimie auto b. szybko się nagrzewa. Jest b. dobże odizolowane więc długo trzyma ciepło (zimno). Płynna regulacja wentylatora. Przełącznik dotykowy kierunków nawiewów - jest dobrym rozwiązaniem. Auto wyposażone w system odszraniania (osuszania) przedniej szyby, umożliwia b.szybkie pozbycie się lodu (pary) i niezwłoczną jazdę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająca ilość miejsca. Fotele dość twarde, wygodne więc da się długo jechać, mogłyby być nieco szersze i dłuższe. Siedzi się wysoko, pozycja raczej wyprostowana - na innych patrzymy z \"góry\". Przy dalszych trasach trochę brakuje dla kierowcy miejsca aby wyciągnąć nogi (jest tempomat i z prawą nogą nie ma co zrobić). Z tyłu oparcie kanapy jest regulowane w dwóch pozycjach. System składania kanapy pozwala szybko uzyskać z tyłu równą płaską powierzchnię. Ponadto kanapa jest przesuwana. Ogólnie auto przestronne sprawia wrażenie większego w środku niż na zewnątrz. Bagażnik duży foremny z możliwością powiększenia przez opuszczenie półki o około 15cm w dół. Razem 385cm3.
5,0
Wyciszenie
Jest w środku cicho - nic nie stuka, puka, piszczy, trzeszczy, gwiżdże itp. Auto b.dobrze izolowane termicznie. Opony nie hałasują.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy racjonalnym obchodzeniu się z pedałem \"gazu\" można uzyskać \"fabryczne\" spalanie około 8,5 do 9 w mieście i 5,8 do 6,5 w trasie. Jak na dużą masę auta ponad 1300kg spalanie jest rozsądne. Wskazania komputera pokładowego w zakresie spalania są wiarygodne. Przeglądy co 30 tyś lub co dwa lata zależy co szybciej nastąpi. Między przeglądami producent zaleca inspekcję (chyba darmowa). Więc jak rocznie przejeździ się około 15 tyś. km to wydatek nawet 1000zł za przegląd co dwa lata nie jest straszny. Jednak fatyczny koszt nie jest mi znany. Gwarancja 2 lata.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena katalogowa tej wersji 1,4 VTI SX pack plus dodatki - autoklima, czujniki parkowania, tempomat, składane elektrycznie lusterka, czujnik deszczu, św. p.mgielne itd. to około 68 tyś. to bardzo dużo jak na auto tej wielkości. Ale Citroen co jakiś czas daje super promocje i upusty, lub wyprzedaż rocznika - wtedy cena jest bardzo atrakcyjna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd bez uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd bez uwag.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C3 Picasso