Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 Picasso

lepszy_model, 11 lat temu
Silnik 1.4 95KM 70kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C3 Picasso 1.4 95KM 70kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo duza ilosc miejsca zaskakuje a widocznosc z kabiny dopelnia dzieła!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Sporadyczne skrzypienie plastikow kokpitu
4,0
Całokształt
Bardzo fajny samochod. Jezdzi nim moja zona i jest bardzo zadowolona. Wozeczek syna miesci sie bez problemu, do tego autko polyka zakupy i nadal daje spory zapas miejsca do wykorzystania. Bez problemu, jesli trzeba, miesci takze 4 dorosle osoby i pozwala na wypad poza miasto. W miescie radzi sobie swietnie, na trasie,coz, silniczek spisuje sie przyzwoicie ale jesli ktos planuje wiecej wyjazdow, polecam albo mocnijsza beznyne 1.6 albo diesla 1.6 w mocniejszej wersji. Auto wyroznia sie ciekawym wygladem, choc to oczywiscie kwestia gustu. Na pewno C3\'ek Picasso nie jezdzi na razie zbyt wiele co dla mnie jest plusem. Pomimo, iz na codzien poruszam sie autem klasy sredniej wyzszej, naprawde, z czysta przyjemnoscia \'pozyczam\' co jakis czas autko od zony i czerpie duza frajde z jazdy nim po miescie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Motor ma 95 koni ale masa auta jest relatywnie spora do oferowanej przez silnik mocy. Tym samym nie ma co liczyc na mocne przyspieszenia ani ze swiatel ani na trasie. Nie ma tez jednak dramatu, po prostu auto do normalnej jazdy, bez szalenstw ale i bez koniecznosci okupowania wylacznie prawego pasa. Co wazne, silnik na lancuszku co, przynajmniej w teorii, czyni go bezosblusgowym w kwestii rozrzadu.
3,0
Skrzynia biegów
Coz, to chyba najslabszy element samochodu. Biegi do przodu wchodza co prawda w miare przyzwoice, ale wrzucenie wstecznego wymaga sporego wyczucia, bardzo czesto lewarek jest w \'prawie\' prawdilowej pozycji ale jednak bieg nie do konca jest zapiety i nastepuje zgrzyt. Troche to denerwuje w tak mlodym aucie. Poza tym, skrzynia jest dosc dluga i pasuje charakterem do spokojnego silnika.
4,0
Układ jezdny
W miescie, auto prowadzi sie bardzo komfortowo, uklad wspomagania, sztuczny do bolu, pozwala jednak bardzo latwo operowac kierownica i w polaczenia z niewielka srednica zawracania sprawia ze autko jest bardzo zwrotne. Ponadto, tlumienie nierownosci to prawdziwa ekstraklasa, biorac pod uwage klase auta. Wycieszenie zawieszenia na dziurach tez jest wiecej niz zadowalajace w tak malym aucie. Na trasie, wspomaganie sie dosc znaczaco utwardza, co zmniejsza wrazenie gumowatosci i przywraca choc troche czucie co dzieje sie z przednimi kolami. Auto prowadzi sie dosc pewnie, zblizajac sie do komfortu auta kompaktowego i tym samym zacheca do dalszych wyjazdow. Trzeba jedynie pamietac, iz wysokie nadwozie nie przepada za szybkimi zmianami kierunku, kladac sie na szybko pokonywanych zakretach.
Komfort
5,0
Widoczność
Jedynym slowem - rewelacja. Polecam kazdemu, chocby wsiasc do tego auta aby zobaczyc jak mozna zaprojektowac przednia szybe. Jezdzilem juz wieloma autami, ale ta cytryna naprawde potrafi zaskoczyc. Przed soba kierowca widzi absolutnie wszystko, zarowno do przodu i pod katem na boki. Duze lusterka boczne swietnie spelniaja swoja role. Auto konczy sie zaraz za tylna szyba, co mniej wprawnym kierowcom pewnie ulatwi parkowanie.
5,0
Ergonomia
To rowniez, as w rekawie tego malego citroena. Tylne siedzenia klada sie na poziom, oczywiscie sa dzielone 1/3 & 2/3, ponadto mozna je delikatnie polozyc do bardziej komfortowej jazdy na dalszej trasie. Jakby tego bylo malo, mozna je takze regulowac w poziomie, powiekszajac tym samym miejsce na nogi lub pojemonosc bagaznika. Z punktu widzenia kierowcy, kokpit zaprojektowano dosc awangardowo, ale ergonomia jest ok. Cieszy chlodzony schowek, co nie jest norma w klasie aut klasy B. W mojej wersji brakuje jednak bluetooth\'a i zlacza USB, co przydaje sie na codzien. Fotele tak z przodu i z tylu przyzwoite, z tylu siedzi sie znacznie wyzej co daje ciekawe wrazenie podczas jazdy. Pozycja za kierownica nie jest rewelacyjna ale po przyzwyczajeniu sie, nie ma na co narzekac. Kierownica, jak to w vanach, troche zbyt nachylona poziomo, ale to rowniez kwestia przyzwyczajnia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wystarczajaca ilosc nawiewow pozwala szybko nagrzac/schlodzic kabine. Kliamtyzacja dziala wydajnie. Glosnosc wentylacji jest bardzo niewielka i tylko na najwyzszych biegach faktycznie wyraznie slychac dmuchawe. Posiadam wersje bez szklanego dachu co poza oczywistymi minusami natury wizualnej, ma ten plus ze wnetrze nie nagrzewa sie tak szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wymiary autka, przestzeni jest ogrom. Mam 2 metry wzrostu i kiedy zajme miejsce za kierownica, spokojnie moge usiasc rowniez z tylu, za kierowca. Dodatkowe pozytywne wrazenie \'powietrza w aucie\' sprawia duza ilosc cm nad glowami. Przyzwoity jest takze bagaznik, ktory ma podwojne dno i pozwala zapakowac codzienne zakupy wraz z wozkiem dziecka.
4,0
Wyciszenie
Silnik pracuje na postoju wrecz niezauwazalnie. W trakcie jazdy dzwiek jaki wydaje nie jest specjalnie dokuczliwy ale tez nie ma sobie absolutnie nic ze sportowej zylki BMW (ktore zaprojektowalo ta jednostke razem z koncernem PSA). Biorac pod uwage pudelkowate ksztalty nadwozia, mozna by sie spodziewac duzych oporow powietrza i tym saym zwiekszonego halasu. Nic z tych rzeczy - auto imponuje cisza w trakcie jazdy i nawet przy predkosciach 140-150 km/h da sie spokojnie rozmawiac w aucie. Cieszy takze dosc dobry system audio (oczywiscie jak na klase pojazdu), ktory jesli ta cisza w kabinie nam sie znudzi, pozwala w komfortowych warunkach sluchac muzyki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie samochodu, biorac pod uwage wspomniany pudelkowaty ksztalt jest niezle. W trasie, jadac sprawnie, ale bez szalenstw, da sie utrzymac spalanie na poziomie ok. 6.5 l / 100 km. W miescie, w korkach, autko spala ok. 8.5-9.0 l / 100 km. Mogloby byc lepiej ale tez nie jest zle. Poki co zadnych napraw nie mialem, zas ceny przegladow sa adekwatne do klasy auta. Jestem pozytywnie zaskoczony jakoscia obslugi w ASO.
4,0
Stosunek jakość/cena
Citroeny slyna z dobrych rabatow przy kupnie ale i slabej wartosci rezydualnej. Generalnie jednak, za ta cene, jest to naprawde ciekawa, niebanalna propozycja. Ma swoje minusy ale da sie do nich przyzwyczaic. Za stosunkowo niewielkie pieniadze dostajemy niewielki samochod ale za to z ogromnym wnetrznem i przemyslana ergonomia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poki co bez uwag. Kokpit przy jezdzie po dziurach potrafi czasem nieprzyjemnie skrzypiec co moze nie jest awaria, ale mnie troche denerwuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak powaznych usterek. Widac, iz autko jest dopracowane i pomimo krotkiego stazu na rynku, nie miewa kaprysow wieku dzieciecego.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C3 Picasso