Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 X Liftback

Citroen'owe love, 9 miesięcy temu
Silnik 1.6 PureTech 181KM 133kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C5 X Liftback 1.6 PureTech  181KM 133kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo komfortowe i dość stabilne
Układ hamulcowy : Żyleta, bardzo dobrze działa
Silnik : Jest moc, dla mnie w zupełności wystarczająca. No i brak legendarnych problemów jak to w przypadku mniejszego 1.2.
5,0
Całokształt
Świetne auto, bardzo niedoceniane, ma swoich stylistycznych zwolenników i przeciwników, mi osobiście się bardzo podoba bo wyróżnia się z tłumu, niebanalnym kształtem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dynamiczny, choć nie tak oszczędny jak diesel. Niemniej nie odstaje od innych tego typu jednostek. Przy normalnej jezdzie potrafi odwdzięczyć się niskim spalaniem
4,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia dość płynnie, choć jest mała zwłoka przy tzw. kick dwon'ie ale do ogarnięcia.
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe auto. Czy przechyla się na boki? Tak, ale jak się wchodzi w zakręty na zjedzie z autostrady 2x szybciej niż powinno to chyba nic dziwnego ;) w normalnej eksploatacji bujanie ( o ile występuje) nie przeszkadza, bo człowiek zaczyna doceniać komfort. Wspomaganie kierownicy chyba jest progresywne, bo na parkihlngu działa lekko a w trasie czuć opór. Nie było sytuacji w której sygnał zwrotny był mylący dla kierowcy.
5,0
Karoseria
Fajna ;) duży plus że drzwi zasłaniają progi. Nie brudzi się spodni przy wsiadaniu
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok. Trochę małe lusterka i szyba tylna, ale za to jest kamera cofania i duży ekran.
5,0
Ergonomia
Wszytko pod ręką. Mega plus za fizyczne przyciski do wentylacji. Duży środkowy schowek. Miejsce na kubki ok. Menu trzeba trochę przeklinać, ale to już chyba trend współczesnej motoryzacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa poprawnie. Klimatyzowany schowek to spora zaleta. Słabo że przy tej cenie nie ma klimy ze sterowaniem dla pasażerów z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duża ilość miejsca. Może za wyjątkiem bagażnika. Mógłby być trochę większy (ma 540l) żeby ścigać się np. ze skoda. Ale, nie jest źle, bo na wakacje 2+2 można się zapakować.
4,0
Wyciszenie
Na codzien ok, ale przy dużych prędkościach (na niemieckich autostradach) szumi trochę przy słupkach A oraz przy wyciszenie nadkoli mogłoby być lepsze. Niemniej problem z wyciszeniem nadkoli podobny jest jak w Hyundai czy toyocie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie było przykrych niespodzianek, koszty serwisowania chyba podobne jak wszędzie dla auta "nie premium"
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że ten samochód to świetny wybór z rynku wtórnego, bo jest utrata wartości dość znaczna. Obecnie chińskie auta sprawiły, że koncerny obniżają mocno ceny, bo 230tys za ten samochód to chyba trochę za dużo....
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Największa bolączką to dyskusja o systemach wspomagania jazdy. W instrukcji są wyłączenia które serwis zawsze daje główna przyczynę niedziałania systemu bezpieczeństwa. Czy oni mają rację czy użytkownik - nie wiadomo :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 PureTech 181KM 133kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 X Liftback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów