Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso I

Łukasz, 12 lat temu
Silnik 1.6 VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Grand C4 Picasso I 1.6 VTi 120KM 88kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wykończenie - schowki, elementy wnętrza - praktyczne i ładne!
4,0
Całokształt
Polecam rodzinkom np. 2+2/3. Peugeot i Renault mają podobne modele warto sprawdzić, które lepiej pasują. Mnie się rozwiązania Citroena spodobały (schowki, stoliki w tyłu, roletki), ale ponoć Peugot ma 7-biegową skrzynię od razu... Porównując do Sharana... są pewne wady i braki, ale cena jest adekwatna do jakości (lub nawet jest się na plusie). Cena Sharana jest chora, a do używanych części drogie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mułowaty... auto waży 1,5 tony i silnik podstawowy powinien mieć 130-140KM i to nie przy 6 tys. obrotów! Żałuję, że nie wziąłem 155KM turbobenzyny
3,0
Skrzynia biegów
Brak "6" jest skandalem. Dzięki temu auto powyżej 90km/h zaczyna palić jak smok prędkości wg. tempomatu: 110km/h=9,2l; 130km/h=11l; 150km/h=12,5l! Poza tym skrzynia OK, może czasem źle wsteczny mi wchodzi, ale to jeszcze może być kwestia przyzwyczajeń z Opla...
4,0
Układ jezdny
Ładnie się prowadzi i w porównaniu do Astry nie widzę problemów.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest super - szyby przednie to cud-miód! Może tylko tylne zagłówki wchodzą w pole widzenia w lusterku wstecznym i w lusterkach bocznych nie ma łamania lub zgięć ujawniających martwą strefę... Koniecznie należy brać czujniki parkowania tylnie i ... przednie (do podjazdu i manewrowania)! Właśnie wczoraj wysoki krawężnik obtarł mi skutecznie dół przedniego zderzaka...
4,0
Ergonomia
Jest dobrze, te schowki przed kierowcą to super sprawa, ale jest jeszcze pole do popisu. W wersji seduction/SX Pack np. brak schowka pomiędzy fotelami pusta przestrzeń - na co???
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
2 strefy klimy i sterowanie tyłem osobno są OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dużo - jedyne co irytuje to brzegi foteli - jakoś te profile tak przeszkadzają przy wsiadaniu (kierowca)
4,0
Wyciszenie
Przy 130-150 jest głośno, ale da się rozmawiać mówiąc, a nie krzycząc jak w Astrze. Do 70-80 jest bardzo fajnie (na jeździe próbnej nawet diesel był cichy)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ten samochód dużo pali. Jest ciężki i silnik benzynowy do ekonomicznej jazdy wymaga jechania jak muł. Po samym mieście (Kraków Pn.) z trudem da się wykręcić mniej niż 10l/100km, oszczędnie i bez przesady 10,5l/100lm, a w miarę normalnie jak większość kierowców 11-11,5l/100km. Na trasie bywa super ale UWAGA - TYLKO DLA NISKICH PRĘDKOŚCI. Powyżej 100km/h z racji braku "6" biegu kiepsko (pisałem wyżej) Ceny części ponoć super - ja na razie na gwarancji, więc powiem, że przeglądy nie droższe niż w Oplu (Kraków)
4,0
Stosunek jakość/cena
Sprawę pieprzy albo za słaby silnik, albo kiepska skrzynia biegów. Dla mnie 5+1 biegów dziś to lekka żenada, bo zakres prędkości 0-150km/h jest dużo większy niż kiedyś (100 to kiedyś było hoho!) Dziś bym kupił, ale wziąłbym mocniejszy silnik i tyle.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic nie szwankuje. Był problem z czujnikiem alarmu przy klapie przedniej, ale jedna wizyta w ASO i po 30 min naprawione
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ponoć te się nie psują (benzyna bez turbo) - na razie dopukać OK!
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Grand C4 Picasso I 1.6 VTi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
10,5
l/100km
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Grand C4 Picasso I