Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso I

Pln, 6 lat temu
Silnik 1.6 HDi 109KM 80kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 243 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen Grand C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2006-2013 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestronność kabiny przy takich gabarytach samochodu oraz bardzo mały promień zawracania
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : zapychający się DPF
Karoseria : odpływy z podszybia - woda się leje do kabiny.
4,0
Całokształt
Rewelacyjne auto rodzinne, w wariancie rodziny 2+2 idealne. Mnóstwo przestrzeni, schowków, oddzielne fotele w 2 rzędzie. Idealny na długie podróże wakacyjne, do spokojnej, relaksującej jazdy w trasie. Żona uwielbia prowadzić ten samochód.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik z filtrem DPF - filtr się zapycha, a to problem. 109KM to moc wystarczająca co najwyżej na spokojną jazdę. Samochód zapakowany na wakacyjny wyjazd jest mocno ociężały. Po CHIPIE jest 140KM i 300Nm - duuużo lepiej, wyprzedzenie tira w trasie nie jest już takim stresem. Jak na taką wielkość i ciężar bardzo przyzwoite spalanie - na spokojnie w trasie 4,5l/100 nie jest problemem. W mieście 5,7-6,2.
3,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie jest OK, jednaj brak 6 biegu. Lewarek jest umieszczony wysoko - bardzo ergonomicznie, jednak chodzi po "francusku" - ma długą drogę i jest gumowaty. Jeździłem różnymi autami i niestety cytryny tak mają, ale można się do tego przyzwyczaić. Niemcy jednak robią to dużo lepiej.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie i tłumienie nierówności jak na tak duże auto jest OK, choć lepsze byłoby zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, zamiast belki skrętnej. Bardzo mały promień zawracania jak na tak duże auto! Mniejszy do wielu kompaktów!
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacyjna widoczność w każdą stronę! Bez problemu można zaparkować na ciasnym parkingu w centrum handlowym. Świetna widoczność do tyłu - nie potrzeba kamery do sprawnego parkowania tyłem.
5,0
Ergonomia
Kierownica z nieruchomym środkiem - na początku szok, bardzo szybko przyzwyczajenie i okazuje się, że to fajne rozwiązanie - przyciski zawsze są w tym samym miejscu, nie trzeba ich szukać. Duże schowki w desce rozdzielczej, pod nogami pasażerów, ogromne w drzwiach. idealnie płaska podłoga w całej kabinie - rewelacja! Również między przednimi fotelami - zupełnie brak tunelu środkowego. Trzeci pasażer po środku bez problemu może wygodnie wyciągnąć nogi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzenie/grzanie mogłoby być skuteczniejsze jak ta tak dużą przestrzeń kabiny. Nawiewy ze słupków B to dobry pomysł. Trzeba dbać o czystość filtra kabinowego, jednak to dotyczy każdego auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mnóstwo przestrzeni jak na takie wymiary auta (jego długość/szerokość) Bez problemu jeździliśmy w 4 osoby dorosłe + 2 dzieci w fotelikach. Przy układzie 2+2 w drugim rzędzie pomiędzy fotelikami dziecięcymi zmieściły się 2 foteliki rowerowe posadzone na siedzeniu jeden na drugim i zapięte w pasy! To też zasługa braku tunelu między przednimi siedzeniami. Przepastny bagażnik pomieści wszystkie bagaże na wakacyjny wyjazd z dziećmi.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach miejskich jest OK. Przy 100kmh jest ciszej, niż bym się spodziewał po tak wysokim aucie. Powyżej tego silnik już zaczyna dawać o sobie znać i na autostradzie przy 130-140 kmh jest wyraźnie głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali niedużo, części nie są specjalnie drogie. Silnik 1,6 HDI jest stosowany w ogromniej ilości aut różnych marek, więc prawie każdy dobry mechanik doskonale go zna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy jest drogi, natomiast używany można kupić zaskakująco tanio jak na takie wyposażenie/wielkość. Co ciekawe zdarza się, że wersja Grand jest tańsza od zwykłej C4 Picasso.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobne pierdoły eksploatacyjne, jak w każdym aucie. W światłach pozycyjnych z przodu są nietypowe żarówki - H6W - jak się przepalą w trasie, to nie dostanie się ich na żadnej stacji benzynowej. Przez zapchane odpływy z podszybia przy dużym deszczu do kabiny wlała się woda! Jak już się wie jak i którędy oczyścić (pod nadkolem, bez odkręcania żadnej części nadwozia), to problem znika. Jednak projekt odpływu zatwierdził jakiś idiota.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rozpadło sie sprzęgło z dwumasą, złuszczył pasek napędu osprzętu. Za każdym razem laweta. Poza tym wymieniałem mocowania/łożyska przednich amortyzatorów. Niestety zapchany DPF to nie wada, ale cecha takich silników. Wypalanie już nie działało i trzeba było sobie poradzić w inny sposób.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Grand C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Grand C4 Picasso I