Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso I

pik-pok4@wp.pl, 12 lat temu
Silnik 1.6 HDi 109KM 80kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 84 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen Grand C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2006-2013 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko jest pozytywne w tym aucie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wada fabryczna, którejś z części elektronicznej skrzyni, dawała zimą zwarcie i wybijała bezpiecznik. Po wymianie, kolejne dwie zimy i nic się więcej nie dzieje.
Układ hamulcowy : Wysiadł jeden z czujników ABS w serwisie czujnik z wymianą 500 zł w jednej z sieci czujnik z wymianą 220 zł
Zawieszenie : Stuki z przodu, szczególnie przy mocnym skręcie kół i najechaniu na nierówność. Serwis za zdiagnozowanie usterki i naprawę podał cenę od 500 w górę, pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika, od razu stwierdził, że to sworzeń, zaproponował kilka alternatyw: sworzeń używany ze szrotu za 20 zł, od polskiego producenta za 40 zł, od uznanej firmy (prawdopodobnie produkującej dla Citroena) za 70 zł i z serwisu Citroena za 140 zł. Wybrałem ten za 70 zł i z wymianą zapłaciłem 100 zł.
5,0
Całokształt
To mój 3 Citroen, w między czasie połasiłem się na inna markę, ale wróciłem do Cytrynek. Kolejny też będzie Citroen i chyba nawet ten sam model. I to chyba mówi wszystko za siebie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kupując bałem się, że taki silnik w takim aucie nie da rady i... pomyliłem się. Silnik wystarcza, szwagier w oplu zafirze 2.0 zostawał daleko w tyle!
4,0
Skrzynia biegów
Pierwszej zimy miałem pewne problemy - wybijało mi bezpiecznik od skrzyni biegów (6-biegowa manualna sterowana elektronicznie z możliwością zmiany biegów manetkami przy kierownicy). Ale do 3 razy sztuka i za 3 razem serwis wymienił część dającą zwarcie i blisko 3 lata nic się nie dzieje. Kolejny, oczywiście Citroen, też kupię z tą skrzynią - jest jak automat tylko stojąc nie trzeba trzymać hamulca, działa płynnie i cicho. Sprawia dużo przyjemności, a jeszcze kilka lat temu mówiłem, że auto w automacie to nie auto...
5,0
Układ jezdny
To jest Citroen. Nic dodać nic ująć. Perfekcyjne zawieszenie, układ kierowniczy, może niezbyt sportowy, ale w żwawszej jeździe sobie dobrze radzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w każdym kierunku perfekcyjna. Chyba nie ma na rynku lepiej dopracowanego modelu pod tym względem. I ta przednia szyba, można podjechać pod sam sygnalizator świetlny i i tak widać jak zmienia się światło - pozostaje się tylko śmiać z kolegów podjerzdżających blisko i gimnastykujących się na kierownicy aby widzieć sygnalizator nad autem ha,ha,ha!!!
5,0
Ergonomia
Niektórzy narzekają na umiejscowienie sterowania klimatyzacją czy nieruchomy środek kierownicy, a mnie to odpowiada, nikt nie przestawia mi klimy, przełączniki na kierownicy zawsze w tym samym miejscu. Dla mnie ideał, no może prawie, bo niektóre funkcje wymagają zagłębienia się w menu i trzeba je raczej przełączać na postoju. Poza tym perfekt!!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli wymienia się filtr kabinowy to jest super (u mnie pomimo wpisów, chyba serwis przy przeglądach nie wymieniał filtra, ale ostatnio zrobiłem to sam i kilkukilogramowy filtr - tak był zapchany - wymieniłem i znów jest pełny komfort. Do tego osobne nawiewy z tyłu z regulacją siły nawiewu...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest sporo. Z przodu żadnych zastrzeżeń, jest nawet więcej niż się spodziewałem. Fotele są super. Z tyłu 3 jednakowe fotele, ale przy moich gabarytach zbyt wąskie, ale większość rodaków się spokojnie zmieści. Tym nie mniej po złożeniu środkowego fotela, mogłyby fotele mieć opcje przesunięcia do środka (jak w poprzednim fordzie c-max). Brakuje też podłokietnika środkowego jeśli nikt nie jedzie z tyłu na środku. Ostatni rząd foteli to miejsca awaryjne, tak je traktuję i swoje zadanie spełniają świetnie. Co do bagażnika to przy 5 miejscach jest ogromny i spokojnie wystarczy.
5,0
Wyciszenie
Może i jestem trochę głuchy, ale jak dla mnie wyciszenie jest na wysokim poziomie i nawet przy większych prędkościach można swobodnie prowadzić rozmowę w środku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa niewysokie jak na tak duże autko. Przeglądy do przyjęcia - po 20 tyś i 40 tyś po około 800 zł po 60 tyś 1600. Ale można zaoszczędzić przywożąc swoje materiały. Dla przykładu filtr kabinowy w Citroenie ponad 100 zł, ten sam, nawet w tym samym opakowaniu w serwisie renault 24 zł. Warto kupić, obniża to znacząco koszty. Ze względu na gwarancję nie mam zdania o kosztach napraw.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze mogłoby być taniej, ale ilość "Bajerów", nigdzie ich tylu nie ma za takie pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód ma 3,5 roku i... nic! Żadnych drobnych usterek (poza wymianą żarówek).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żeby nie ta skrzynia biegów pierwszej zimy... Aha, wymieniłem jeszcze czujnik ABS i sworzeń w lewym przednim kole i tyle, co przez 3,5 roku się działo.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Citroen Grand C4 Picasso I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen Grand C4 Picasso I