Inne
: całokształt - jedno wielkie pozytywne zaskoczenie
5,0
Całokształt
duzo juz napisalem ale jako podsumowanie - najciekawszy samochod jaki w moim 20 letnim stazu kierowcy spotkalem, a tak jak pisalem przewinelo sie tego sporo od malucha, eskorta, Golfa 4, subaru impreza, legacy, V70, vectra c, rozne ople, BMW 5, 7, passaty, sharany, nowe land rovery, audi, itd.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik jak na diesla bardzo cichy, jak jest zimny troche glosniejszy ale po minucie sie wycisza i jak dobrze trafie na bieg, czyli automat mi nie przejdzie na wyzszy to nawet dynamiczny, zuzycie paliwa akceptowalne, srednie 7 litrow nie rzuca na kolana ale tego sie mozna spodziewac
4,0
Skrzynia biegów
dalbym doskonale gdyby przelaczala tak jak dsg VW, ale ma zwloke i odejmuje gaz, ciezko tez utrzymac predkosc 5-10km bo sprzeglo raz sie zalacza raz rozlacza, skrzynia biegow jest intrygujaca, w opcji A (nie D jak tradycyjnie) bez dodania gazu stoisz w miejscu, nic nie ciagnie, sprzeglo - tradycyjne zalacza sie dopiero jak dodajesz gaz, im mocniej-szybciej dodajesz tym szybciej sie zalacza, dobrze ze sa lopatki do zmiany biegow, czasami warto skorygowac bieg, o skrzyni moglbym napisac duzo wiecej.. ogolnie polecam do zabawy
4,0
Układ jezdny
Gdyby tak nie walil na dziurach byloby doskonale, jest odpowiednio sprezysty nadwozie na zakretach naprawde sie nie przechyla, prowadzi sie pewnie, dobrze tlumi garby, nie meczy kregoslupa i żołądka, nie pływa jak okret jak poniektore citroeny hydro - mam rodzine z wrazliwymi zalądkami i na naszych drogach jezdza w trase bez aviomarinu, jedyny mankament to te walenia zawieszenia jak wpadnie w dziure, gdy jechalem pierwszy raz to myslalem ze cos sie urwalo, ale na przegladzie mowia ze wszystko jest ok, jezdzilem z 50cioma osobowkami zaden tak nie walil - słowo stukał jest za delikatne
Komfort
5,0
Widoczność
jestem szczesliwym posiadaczem wersji exclusive z panoramicznym dachem i przesuwanymi przyslonami na slonce - nie wiem czy to standard?, dodatkowo parktronic przod, tyl, samochod w zimie robil rewelacyjne wrazenie w polaczeniu z jasna tapicerka w ciemne dnie czulem jakbym wchodzil do mocno doswietlonego pokoju, od razu czujesz sie w nim dobrze - nie jest to tylko moje wrazenie, widocznosc ta na wprost ale i ta widziana katem oka jest rewelacyjna, jakby nie otaczala cie zadna blacha, czujesz sie wolny, deska rozdzielcza jest bardzo daleko ale czytelna, podloga miedzy toba a pasazerem plaska, mnostwo przestrzeni, zupelne przeciwienstwo golfa IV z przytlaczajacą, masywną deska
5,0
Ergonomia
Najbardziej przemyslane auto jakim jezdzilem, a jezdzilem juz z 50-cioma w tym uwazana za wzor ergonomi E61 czyli nowa piatka a nawet nowa siodemka 740L - w siodemce jest duzo komfortu, np np. boczne roletki jezdza elektrycznie, a tu sa otwierane recznie, fotel w siodemce ma masaz i wentylacje, ale te sa tak wygodne i mile w dotyku ze nie potrzebuja masazu, autko zaskakuje np. podswietlanymi schowkami w drzwiach przednich zapala sie na fotokomorke, bezobslugowym recznym - dodajesz gazu i sie zwalnia, czy nawet brak korka wlewu, naciskasz przycisk i otwiera sie klapka z uszczelniaczem - nie musisz sie meczyc z korkiem, skladanie foteli - temat na dlugo dyskusje, lampka nad stolikiem w tylnych siedzeniach - jak w samolocie, delikatnie podswietlane klamki, boczki, podsufitka, deska - jak w nowym airbusie, tematow jest mnostwo i jestem pewien ze jeszcze kilka mnie mile zaskoczy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
moze byc, zachowuje standard, ale poza unikalnym sterowaniem przy nawiewach i potrzebną do tego instrukcja obslugi nie zaskakuje oraz może nawiewami w tylnych slupkach aby dzieci mialy sie czym bawic nie zaskakuje, regulacja temperatury dziala troche z opoznieniem ale nie narzekam
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tą wielkość auta - jest przeciez mniejszy od C8 czy sharana jest rewelacja i to moge powtorzyc kilka razy chyba nic wiecej sie nie dalo zrobic, bardzo duzo schowkow
3,0
Wyciszenie
do 100km/h i 2,5 tysiaca obrotow jest cicho, pożniej chyba inzyniery nie testowaly bo robi sie coraz gloślniej i spory szum, tutaj BMW7 jest rzeczywiscie w innej lidze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7u litrow ON tego sie spodziewalem, jedna z tych dziedzin gdzie mnie nie zaskoczyl, ale to silnik peugeota..
5,0
Stosunek jakość/cena
4 letnie auto za 40 tysiecy w wersji exclusive, nowe co prawda kosztuje okolo 100-120, ale cena jak dla mnie super za 5tke trzeba dac 200-300 za siodemke 300-500
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pisze dobrze bo zacina sie tylna prawa szyba, tylna roletka i oswietlenie tylnego prawego boczka - szczegoly ale sa