Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso

luke_g, 9 lat temu
Silnik 1.6 16v THP 156KM 115kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso 1.6 16v THP 156KM 115kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,85
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Moc i cisza, komfort i pewność prowadzenia, jakość materiałów wewnątrz
5,0
Całokształt
Auto idealne dla rodziny, z masą inteligentnych i przyjaznych rozwiązań, przy tym nietuzinkowe i awangardowe. W tej klasie pojazdów trudno o lepsze połączenie tych cech. Należy jednak zaznaczyć, że moja ocena jest oceną kierowcy, któremu zależy przede wszystkim na komforcie podróżowania, praktyczności rozwiązań dedykowanych przewożeniu rodziny, który jednocześnie nie chciał do końca rezygnować z "zapasu mocy":)
Wrażenia
5,0
Silnik
Z racji niewielkiego przebiegu pomijam temat usterkowości. Pierwsze co rzuca się w... ucho to znakomite wyciszenie silnika. W kabinie panuje niezmącona cisza, jazda z prędkościami autostradowymi to tzw. pikuś, zaś przy 190 km/h można normalnie rozmawiać bez przekrzykiwania się. Mocy nie brakuje w żadnym zakresie. Mocna 2 i 3 świetnie sprawdza się w mieście. Choć to auto rodzinne, posiada potencjał:)
4,0
Skrzynia biegów
Moim zdaniem najsłabszy punkt auta. Choć trudno mieć jakieś poważne zastrzeżenia, to jednak praca lewarka rozczarowuje w aspekcie tak pozytywnych wrażeń jakie daje silnik i zawieszenie. Biegi delikatnie haczą, brakuje im nieco precyzji. Inni producenci potrafią zrobić to lepiej.
5,0
Układ jezdny
W mojej ocenie układ jezdny jest idealnie skonfigurowany do minivana. Konstruktorom udało się połączyć przysłowiowy ogień z wodą. Zawieszenie jest fantastycznie komfortowe, ciche a jednocześnie pozwala panować nad autem. To jest dokładnie to czego oczekuje od auta rodzinnego. Po 1300 km jazdy z krótkimi przerwami, nie odczułem najmniejszego zmęczenia czy bólu pleców. Fotele ergonomiczne, zapraszają do długich tras. Do tego wszystkiego auto prowadzi się niezwykle lekko i przyjemnie (szczególnie wyraźnie odczuwa się to po przesiadce do poprzedniego auta:)
Komfort
5,0
Widoczność
W tej kwestii Citroen ociera się o perfekcję, pod warunkiem że przyzwyczaimy się do gabarytów auta. Olbrzymia szyba i generalnie mnóstwo przeszklonej powierzchni wprawiają w świetny nastrój, jednakże jak wspomniałem duża odległość od podszybia wymaga przyzwyczajenia w wyczuciu auta przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
W tym momencie będzie to jedna z bardziej subiektywnych ocen, będzie bowiem dokonywana z punktu widzenia gadżeciarza:) Ci którzy mają podobnie będą zachwyceni, Ci którzy wolą tradycyjne rozwiązania niekoniecznie. Obsługa tabletem, zamiast fizycznych przycisków nie jest tak intuicyjna i szybka, ale jak najbardziej można się przyzwyczaić. Przykładowo, ot taka możliwość zmiany wyglądu zegarów (z "analogowych" na cyfrowe) niby nic, a cieszy jak grzechotka dziecko:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pełna ocena będzie możliwa dopiero po okresie zimowym. W upalnym klimacie, przy temp. powyżej 40 st. na słońcu auto sprawdziło się znakomicie. Ogromna w tym zasługa nawiewów we wszystkich 3 rzędach(!), w 2 - regulowanych oraz przyciemnionych fabrycznie szyb i zasłonek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie rewelacyjna, mimo iż nie przesiadałem się z małego auta. Przestrzeń na nogi w 2 rzędzie ogromna, dzieci w trzecim rzędzie zachwycone. Dorośli na niedługich trasach też dadzą rade:)
5,0
Wyciszenie
Jak już wspomniałem wcześniej - znakomite. Co prawda do ideału lexusa jeszcze sporo brakuje, ale jak na auto tej klasy - moim zdaniem jedno z najlepszych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest nowe wiec nie mogę się wypowiedzieć o jego usterkowości, natomiast jeśli chodzi o spalanie, to na wakacyjnej trasie - razem 5 tys. km, średnie spalanie wg kompa, wyszlo 7,6 l. Natomiast wg obliczeń przy dystrybutorze wychodziło 7,2. Większość tras po autostradach, na tempomacie - 130-140 km/h. Obecnie robiac trase ok. 200 km z predkoscia 100-120, wg kompa spala 6,2 - 6,5. W miescie, w zaleznosci od korów obecnie 7,5 - 8,5.
4,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem świetna jak na tę klasę jakość zastosowanych materiałów i ich zmontowanie. Materiały deski rozdzielczej w znakomitej większości miękkie, przyjemne w dotyku i dobrze spasowane. Poza uwagami dotyczącymi jakości przycisków na kierownicy (mogłyby być lepiej spasowane) trudno do czegoś się przyczepić. Ceny na papierze nie są zachęcające, jednak po uwzględnieniu wszystkich rabatów i negocjacji u dealera wszystko nabiera kolorów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak miarodajnego okresu użytkowania. Po 6 tys. km na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak miarodajnego okresu użytkowania. Po 6 tys. km na razie nic.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso 1.6 16v THP 156KM 115kW
Średni koszt przejechania 100 km
68,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso