Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso

Marek_147, 10 lat temu
Silnik 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso 1.6 e-HDi 114KM 84kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,85
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Z tak komfortowym i tak dobrze wyciszonym samochodem się jeszcze się nie spotkałem. Silnik co do którego miałem dużo obaw bardzo pozytywnie zaskoczył.
5,0
Całokształt
Subaru użytkuję równolegle z Cytryną. Potrzebowałem drugiego autka ze względu na duże przebiegi i wybór padł ba Picasso Grand w wersji Intensiv + parę dodatków które uważam za niezbędne. Autko dobrze wyciszone, materiały wykończeniowe dobrej jakości , całość dobrze spasowana, urządzenia pokładowe proste w obsłudze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na tak mały silnik to jestem bardzo zaskoczony pozytywnie. Silnik cichy i jeszcze się układa ale spokojnie daje radę. Nie czuję dyskomfortu przesiadając się z Subaru. Nie ma problemów z wyprzedzaniem na trasie. Turbo dziura znacznie mniejsza od silnika Subaru i ładnie ciągnie od niskich obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 biegowa. Precyzja nie jest taka jak w Subaru ale nie ma problemu. Biegi wchodzą bez problemu. Bardzo fajne jest to że na 6 przy 2000 obrotów jedzie się z prędkością około 120km/h. 6 bieg jest typowym biegiem autostradowym ale można na nim spokojnie wyprzedzać ale trzeba pamiętać że dynamika jest mnisza.
4,0
Układ jezdny
To jest mój najbardziej komfortowy samochód jakim do tej pory jeździłem. Ładnie wybiera nierówności dbając o kierowcę i pasażerów. W zakrętach nie wychyla się nadmiernie i nie ma uczucia że zaraz się wywróci. Układ kierowniczy precyzyjny i bez problemów reagujący na polecenia kierowcy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność z miejsca kierowcy - można o takiej tylko pomarzyć. Za przednimi słupkami może się schować pieszy czy samochód ale w innych markach jest to samo. Bardzo przydatne urządzenie jak kamera cofania. Pozwala bardzo precyzyjnie zaparkować. Szkoda że w mojej Cytrynie nie ma czujników parkowania z przodu. Powód banalny nie widać końca maski ale można szybko się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko dobrze rozplanowane baz zbędnej guzikologii. Jestem wysokim człowiekiem i dźwignia zmiany biegów mogła być trochę wyżej. Tablet do obsługi urządzeń pokładowych to strzał w dziesiątkę. Nie ma problemu z obsługą w trakcie jazdy jak to piszą niektórzy dziennikarze. Gdyby zaproponowała to pewna marka to by było okrzyknięte jako rewelacja wręcz przełom w motoryzacji. Fotel kierowcy bardzo wygodny ( mam problemy z kręgosłupem ). Oby to samo na temat fotela mógł napisać po przebiegu 150000km
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód krótko użytkowany około 2 miesięcy nie było w tym okresie ani upałów czy też mrozów. Wentylacja sprawnie radzi sobie z schłodzeniem autka które stało na słońcu. Rano jak się startuje i jest przymrozek to autko szybko się nagrzewa. W porównaniu z Subaru wentylacja i ogrzewanie działają o wiele lepiej. Jak działa klima to się przekonam jak przyjdą upały
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do Subaru to inny świat. Miejsca dla kierowcy i pasażerów więcej niż potrzeba. Jestem wysokim kierowcą powyżej 190cm wzrostu i przy ustawionym dla siebie przednim fotelu to na fotelu w drugim rzędzie bez problemu się mieszczę i jest mi tam wygodnie. Przestrzeń doskonale doświetlona przez dużą powierzchnię szyb. Bagażnik obromny. Mam wersię 5 miejscową i w miejscu foteli 3 rzędu bardzo przydatne schowki.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie doceni się tylko robiąc długie trasy. Uważałem że Subaru jest dobrze wyciszone ale w mojej Cytrynie jest jeszcze lepiej. Silnika nie słychać. Silnik jest słyszalny dopiero na wysokich obrotach pod dużym obciążeniem. Do 120 km/h nie słychać ani toczących się opon czy opływów powierza. Powyżej tej prędkości dźwięki od opon i opływów powietrza zaczynają się nasilać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie przeglądów nie miałem za mały przebieg. Ceny akcesoriów na bardzo korzystne w porównaniu z Subaru. Samochód jeździ głównie w trasy i tu bardzo pozytywne skoczenie zużycie paliwa w okolicy 5l/100km. Zobaczymy jak będzie dalej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Autko na firmę to i inne rabaty niż dla klienta indywidualnego. Patrząc na wyposażenie i materiały jest bardzo dobrze. Konkurencja cenowo daleko w tyle. Jak komuś przeszkadza że to francuz to jego sprawa i jego kasa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mały przebieg aby coś nawaliło i oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mały przebieg aby coś nawaliło i oby tak dalej.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso