Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso

karol255, 9 lat temu
Silnik 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso 1.6 e-HDi 114KM 84kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : całe auto tak na prawdę mnie pozytywnie zaskoczyło. Nie jest to moje pierwsze auto, ale to jest najlepsze. Tak jak ktoś już pisał, ma się ochotę jeździć, i banan nie schodzi z gęby.
5,0
Całokształt
Auto w wersji Intensive + dodatki: eTouch, ksenony, podgrzewane siedzenia, Asystent parkowania 360. Auto oceniam ogólnie bardzo dobrze, inną ocenę dałbym natomiast importerowi, producentowi. Niestety polityka Citroena jest na tyle dziwna że potrafią zmieniać konfigurację auta nawet kilkanaście razy w roku, co za tym idzie jeżeli zastanawiasz się nad zakupem auto, negocjujesz itp dłużej niż miesiąc powinieneś się liczyć z zmianami w specyfikacji. Nieraz to będą drobne zmiany, nieraz poważniejsze. Trzeba na to uważać. W moim przypadku naliczyłem takich różnic 8, niestety dopiero po odebraniu auta. Tutaj na wielki plus zasłużył diler, który bez problemu wszystko wymienił uzupełnił. wracając do samego auta to moja ogólna ocena jest bardzo pozytywna i szczerze polecam to auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik działa bez problemów, minimalnie brakuje mi mocy na niższych biegach, mógłby być bardziej elastyczny. Na plus silnika na pewno spalanie. Mimo wielkości auta nawet silnik 115KM radzi sobie bez problemów, nie jest demonem prędkości, ale też ma to być w moim przypadku auto typowo rodzinne do jazdy bez szaleństw.
4,0
Skrzynia biegów
4 gwiazdki, gdyż biegi wchodzą trochę "twardo", w Toyocie było dużo lepiej. Nie wydaje mi się żeby miało się to "dotrzeć" to jest raczej urok tej skrzyni. Jeździłem nie dawno nowym Berlingo i skrzynia działała bardzo płynnie - więc Citroen potrafi, tylko nie w C4. Nie jest to wielki problem, raczej drobny dyskomfort.
5,0
Układ jezdny
bez zastrzeżeń, auto trzyma się dobrze drogi, promień zawracania rewelacji. Zgodzę się z teoria z wideo testu, że auto zachęca podświadomie do zwalniania w zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Komfort w aucie bardzo dobry. Nie będę się rozpisywał o widoczności bo to jest sprawa oczywista. inną kwestią niestety są światła ksenony. zapewne mój błąd, niewiedza, ale zamawiając za dopłatą światła ksenony zakładałem że są to biksenony (szczerze to wtedy nie znałem tak naprawdę różnicy). W rzeczywistości okazało się iż są to tak zwane "budżetowe ksenony", czyli ksenony o ograniczonej mocy, które nie wymagają układu oczyszczania reflektorów i systemu automatycznego poziomowania. Moim zdaniem mógłby producent, diler zaznaczać to w jasny sposób w swoich materiałach. Jak dla mnie to 3000 zł za takie ksenony to nie ma sensu. Lusterko wsteczne, niektórzy piszą że trochę małe. Zgodzę się że nie jest duże, ale z drugiej strony do parkowania jest cały zestaw kamer. mam wersje z widokiem 360 i jest wystarczająco dobrze. Oczywiście gdy kamery są zabrudzone widoczność jest ograniczona a widok 360 mógłby być bardziej ostry na połączeniu widoku z poszczególnych kamer ale ogólnie to rewelacja, bajer, ale robi wrażenie i rewelacja.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. dotykowe panele mogą się podobać lub nie. dla mnie rozwiązanie bardzo dobre, po kilku dniach wszystko opanowane, zapamiętane. Działanie dotykowego panelu nie stanowi problemu, niektóre operacje robi się odrobinę dłużej, niż w standardowych rozwiązaniach ale dla mnie nie jest to minusem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa sprawnie, podgrzewane siedzenia też :) Moje auto to wersja 5 osobowa, a nie 7 osobowa tak więc wentylacje w drugim rzędzie jest nieco inna, brak pokrętła kontroli siły nawiewu. Dla mnie jest to bez znaczenia, a może nawet drobny plus, gdyż małe dzieci nie będą same regulowały, kręciły itp. Nagrzewanie auta trwa szybko, w miarę cicho.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co tu pisać, sporo miejsca, nikt jeszcze nie narzekał. Pozycja kierowcy bardzo wygodna, jak dla mnie mógłby być bardziej miękki materiał w podparciu łokcia w drzwiach, ale to już gusta.
4,0
Wyciszenie
Daje 4 gwiazdki bo pewnie zawsze może być lepiej. wg informacji producenta auto w wersji Exclusive jest lepiej wyciszone, ale tek nie sprawdziłem. Słuchanie radia nie stanowi problemu, podobnie jest z zestawem głośno mówiącym.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spory plus auta i jeden z głównych czynników dla jakich się zdecydowałem na zakup tego konkretnego auta. Zastanawiałem się nad Mazdą ale tam to porażka. Komputer pokazuje mi średnie spalanie na poziomie 5L, trzeba wziąć na to poprawkę i dodać od 0,5 do 1 litra. Tak czy inaczej spalanie poniżej 6 Litrów jest bardzo dobre.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównywałem 4 auta przed zakupem; Forda C-max, Mazdę 5, Toyotę Verso i C4. Ilość dodatków, gadżetów, wyposażeni i miejsce bije na głowę konkurencję. Z pewnością kupił bym to auto raz jeszcze, ale z innymi dodatkami. Dla mnie stosunek jakość i cena - bardzo dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przebiegu niecałe 5000 km to nic się nie zepsuło i nie wskazuje żeby miało :) Ktoś opisywał że na mrozie, dużej wilgotności bywa problem z otwieraniem bez kluczykowym. Potwierdzam, ale nie traktuję tego jako wadę, czy awarię. Taka jest po prostu charakterystyka włączników pojemnościowych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Tak jak wyżej, za mały przebieg żeby coś mogło wyjść.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso