Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen XM II Kombi

Czesław, 16 lat temu
Silnik 2.5 TD 129KM 95kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen XM II Kombi 2.5 TD 129KM 95kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
3,85
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : nawet długie podróże nie męczą , jest raczej niezawodne chociaz wymaga dbałości i serwisu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : osprzet np. napinacz paska , chłodniczka oleju ,czujniki
Układ elektryczny : brak laczenie na złączach czujników silnika , ABS i i nnnych
Inne : uszkodzenia zaworów hydroaktivu
3,0
Całokształt
ogpólnie do zniesienia pod warunkiem ,że potrafisz wiele rzeczy zrobic samemu i stć cię na zakup części.
Wrażenia
4,0
Silnik
wystarczająca moc ,po nagrzaniu praktycznie niesłyszalny w kabinie , ale najdroższy w serwisowaniu ( drogie części , skomplikowana konstrukcja i tragiczny wręcz dostęp do niektórych elementów silnika np. rozrusznik , paski klinowe )
4,0
Skrzynia biegów
bez zastrzeżeń , szkoda ,że nie automat
5,0
Układ jezdny
bez porównania z jakimkolwiek autem na sprężynach. rewelacyjnie tłumi zwłaszcza długie nierówności i pofalownia nawierzchni , ostre wyrwy trochę gorzej . Co prawda po pewnym czasie jeżdżenia nim ma się wrażenie ,że to żadna rewelacja i jednak dziury też czuć ale dopiero presiadka np. do Laguny II (ogólnie uwżanej za auto komfortowe ) sprawia ,że czujemy się jak byśmy jechali autem bez resorów i jednak stwierdzamy ,że hydropneumatyk jest bezkonkurencyjny
Komfort
4,0
Widoczność
z przodu trudno ocenić długość maski poza tym jest dobrze
4,0
Ergonomia
wszystko w porządku nie ma żadnych antyergonomicznych chwytów jak np. zapinanie pasów w Lagunie II
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
doskonały jest zwłaszca klimatronik w lecie - praktycznie działa niezauważalnie ( nic nie huczy i nie wieje ) a mimo to jest barzo skuteczny . Ogrzewanie w zimie jak to w dieslu - długo nagrzewa się ale po nagrzaniu wszystko w porządku
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zastrzeżeN , bagażnik ma 720 l.
3,0
Wyciszenie
mogło by być lepsze , silnika prktycznie nie słychać za to dokuczają odgłosy toczenia się kół . Jak na klasę aut to duży minus.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ok 8 litrów w cyklu mieszanym jak na diesla to dużo ale samocód ma 5 m.długości i waży 1600kg.
4,0
Stosunek jakość/cena
nie kupi się równie komfortowego i dużego jak XM samochodu za te pieniądze . Niestety wersja 2,5 TD jest mało udana i usterkowa z powodu nietypowego silnika
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
niestety kiepsko , awaryjny jest zwłaszcza silnik i osprzet . Pomimo delikatnego traktowania w ciągu 2 lat padło : - zbiorniczek wyrównawczy płynu chł. - chłodniczka oleju -napinacz pska osprzętu - sparciały przewody paliwowe - cieknie przekładnia kierownicza - uszkodzenie zaworów hydroktivu - awarie ABS i klimatronika (elektryka )
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było jeśli uznać ,że zapowietrzanie się pompy wtryskowej i niemożność odpalenia auta , czy pekniecie chłodniczki oleju , konieczność jej demontżu i płukani ukł. chłodzenia to nic powaznego

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen XM II Kombi