Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen ZX Hatchback

przemak@pocztaonet.pl, 22 lat temu
Silnik 1.9 D 64KM 47kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 0 tys. km
Citroen ZX Hatchback 1.9 D 64KM 47kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Wspaniały i niedoceniany kompakt! Świetne zawieszenie i wielka gama silników (benzynowe 1.1, 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0. Diesle: 1,9 i 1,9 TD). Kto teraz daje taki wybór silników? Bardzo dobra blacha - ocynk. Często bogate i komfortowe dodatki. Kupiłem rok temu i przejechałem równo 20 kkm. Nie zachwalam go nadmiernie, na prawde przez ten okres przejechał bezawaryjnie. Kupiłem za 12 500, wpakowałem w niego ok 2000 na częsci - musiałem usunać zaniedbania poprzedniego właściciela - buraka. I teraz jeździ jak złoto :) Musze tylko zmienić poduszki tylnej belki (360 zł + robocizna) i naprawić zacisk hamulcowy z tyłu. Zapraszam na: www.citroen.prv.pl a w razie pytań na maila.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy jak na starszego Diesla bardzo dobra. Zawory cykaja jak zegarek. Na zimno jest głośniejszy, ale i tak w miare cichy. Elastyczność napędu jest jego główną zaletą i sprawia, że można jeżdzić nim bez wysiłku i kręcenia silnka. Wolę więc słabego Diesla niż słabą benzynę. Silnik ma max moment 118 Nm przy 2000 obr/min. Po zlikwidowaniu katalizatora (zatkany) stracił nieco dynamikę w dolnym zakresie obrotów, ale za to wyrażnie mniej pali.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana. Bardzo precyzyjnie i miekko zmienia się biegi. Nie chrupie jedynka ani wsteczny. Na V biegu auto osiaga max prędkość przy max obrotach (~165 4600 obr/min) stąd wniosek, że mógłby być jeszcze nadbieg.
5,0
Układ jezdny
Idealny kompromis między komfortem i pewnym prowadzeniem. Tylna belka skrętna. Cięzki do wyprowadzenia z równowagi, a jednocześnie bardzo dobrze resorujący. Hamulce wydajne (mam ABS, tarcze wszędzie, dodtakowo z przodu wentylowane).
Komfort
4,0
Widoczność
Do wszystkiego trzeba się przyzwyczaić. Hatchback ma to do siebie, że kufer ma zadarty :)
5,0
Ergonomia
Wystarczająca ilość schowków i kieszeni, dobry dostęp do radia (+ klapka), pokretła nawiewu dobrze umieszczone i logiczne. Bardzo wygodne fotele, miękke, sprężyste ale z niezłym trzymaniem bocznym. Przesiadając się z innego auta wpadasz jak w kanapę ;-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie to ma rewelacyjne. Wentylacja jak to wentylacja, przydalaby się klima. Ale to już nie wina auta, tylko wyposażenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ma 407 cm długości. Trzeba przyznać, że konstruktorzy postarali się. Z przodu jest masa miejsca, w porównaniu np do większej nubiry, gdzie można poczuć co to klaustrofobia (po przesiadce z Zx´a oczywiście). Z tyłu jest troszkę gorzej, ale i tak całkiem całkiem (coś jak w polonezie). Bagażnik ma 320 - 340 l, w zależności od ustwienia tylnej, przesuwnej kanapy.
5,0
Wyciszenie
Czuć charakterystyczne wibracje Diesla, ale w zakresie 2200 - 2800 jest cicho. Pod obciążniem troszke głośniejszy. Przy 2500 rpm jest cichszy niż benzynowy 1,4. Części dobrze dostępne, bardzo dużo zamienników.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali malutko. W mieście od 5,2 (lato i mało zatłoczone drogi) do 6 (zima i większy ruch). Noge mam raczej lekką. Trasa: jadąc 70 - 80 w lecie da się zejść nawet ciut poniżej 4l/100km (!). Przy stałym 90 km/h pali katalogowe 4,4 litra, przy stałym 100 km/h 4,8.
5,0
Stosunek jakość/cena
To kolejna wielka zaleta wszystkich Citroenów. Za cenę niższą a czasem śmiesznie niską masz komfortowe auto w wielu wersjach silnikowych i wyposażenia. Słowem: driver´s car :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest naprawde OK, a tak bałem się Citroena... Raz poluzował się rozrusznik i wirnik musiał ocierać - wydawał swist prz rozruchu. Po zmianie mocowania wszystko jest jak należy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od 20 kkm nic. Odpukać!
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen ZX Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów