Ocena kierowcy - Cupra Leon II Sportstourer Facelifting
Arkadio89,
1 miesiąc temu
Silnik 2.0 TDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2025
Przebieg:
4 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Ogólne wrażenie z auta.
Jak na VW ma fajne dodatki i niestandardowy design. Polecam
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Hamulce wydają się słabe
5,0
Całokształt
Szukałem auta dla rodziny, Kombi którym sam nie będę wstydził się jeździć, a z drugiej strony takiego w którym żonie nie będą trzęsły się ręce. Między innymi z tego drugiego powodu, zastanawiałem się nad Corollą, Octavią, V60 lub SuperB.
Nie zdążyłem na Kia Proceed, BMW serii 5 jest zbyt drogie (300k przy mojej specyfikacji i 2,0), SUVy nie spełniły by swojej roli a Kombi innych marek mnie nie interesowało.
Auto miało mieć elektryczne fotele z pamięcią, duży bagażnik, elektryczny hak i fotele możliwie bliskie skóry (łatwe w utrzymaniu). Silnik dynamiczny i rozsądny w trasie (80-90%km i 60% czasu robione w trasie).
Leon spełnia wszystkie te kryteria.
Myślę, że w 95% zdecydowałbym się na to auto ponownie.
Auto jedzie jak trzeba, a jego wygląd sprawia, że często odwracam się po odejściu od niego.
Żałuje tylko, braku adaptacyjnego zawieszenia. Podstawowe jest stosunkowo twarde i głośne przy 18 calowych felgach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zrywny - czuć że moment obrotowy jest solidny od dołu obrotów.
Cichy - Po doświadczeniach z 1,9 tdi i wielu filmikach oczekiwałem klekotania. Pierwotnie silnik był głośniejszy, ale po dotarciu okazuje się pracować bardzo ładnie.
Racjonalny - Silnik stworzony do tras i tam czuje się świetnie. 5,3 litra przy jeździe na trasie ekspresowej, 6l w mieście. To rozsądny, ale nie rekordowy wynik. Biorąc pod uwagę, że moje 20 letnie 3.0 z BMW ma 0,5l większe spalanie, oczekiwałbym jeszcze lepszego wyniku ale ekoterroryzm pewnie obciąża dodatkowo te auto.
5,0
Skrzynia biegów
Pierwszy automat w bliższym spotkaniu. Nie mam zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
Kierownica, fotel i ogólnie wrażenie z jazdy jest bardzo dobre. Nie zaznałem jeszcze pod czy nad sterowności, a dałem mu kilka razy sprawdzić się w łukach.
5,0
Karoseria
Bez zastrzeżeń, ale co tu powiedzieć o nowym aucie.
Samo auto wygląda ciekawie i światła bardzo dobrze podkreślają jego sportowe ambicje projektantów.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Fotel ma ogromną regulację, a auto posiada na wyposażeniu czujniki martwego pola (bardzo fajnie wkomponowane w oświetlenie ambient) oraz czujniki otwarcia drzwi dla wysiadających.
5,0
Ergonomia
Wnętrze jest skupione na kierowcy. Da się to odczuć. Wygodne schowki w drzwiach i pomiędzy fotelami. Jedyny minus to fakt, że fotele kubełkowe ograniczają widoczność tylnej przestrzeni (pod rodziców z dziećmi).
Na ogromny plus siatki pionowe bagażnika zaczerpnięte z Audi - tylko te 2 marki je mają, a Cupra w standardzie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic, więc wszystko powinno samo działać, ale gdy chciałem niestandardowo mocnego powiewu to pokonał mnie system.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie narzekam, i nie otrzymałem jeszcze zgłoszeń
4,0
Wyciszenie
Pierwsze 500km były fatalne. Co prawda zabrałem auto na prowincję, ale odczucia były bardzo złe. Zawieszenie twarde (standardowe) i głośne na dziurach, a wyciszenie drzwi pozostawiało wiele do życzenia. Opony bardzo głośne na nawierzchni betonowej.
Po 2-3k km, odczucia już o wiele lepsze. Nadal widać ogromną różnicę w komforcie jazdy po równym asfalcie a betonowej drodze (S2 na Wawrze), ale wiemy z czego to wynika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lać paliwo jechać.
Serwis Cupra we względnie dobrej cenie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zastanawiałem się nad Corollą, Octavią, V60 lub SuperB.
Corolla w hybrydzie dała mi negatywne odczucia z jazdy.
Octavia w moim odczuciu jest jeszcze gorzej wyciszona i za podobne wyposażenie po prostu droższa.
V60 byłoby idealne gdyby nie mały bagażnik.
SuperB jest wręcz idealne, ale zbyt drogie i z brzydkim wykończeniem wnętrza (chciałem skóry, ale nie lubię drewna).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na ten moment 4k km nic się nie stało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na ten moment 4k km nic się nie stało.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 150KM 110kW
[l/100km]