Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Nexia Hatchback

Muzzilla muzzi@go2.pl, 18 lat temu
Silnik 1.5i 75KM 55kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 225 tys. km
Daewoo Nexia Hatchback 1.5i 75KM 55kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
3,15
23% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Jak na tą cenę i takiego producenta to autko jest całkiem niezłe. Silnik jest zrobiony klasa. Rdza rdza i jeszcze raz rdza. Nie jest to coprawda to co 126p ale należałoby zrobić już progi, nadkola, wokół zamka bagażnika i w kilku innych miejscach. Bardzo wkurzają małe usterki i układ jezdny, ale jak ktoś jest na to odporny to polecam
Wrażenia
4,0
Silnik
nie mam zastrzeżeń, po 225 tyś. km bez żadnego remontu zachowuje się przyzwoicie, choć czasami zaczyna szarpać przy ostrym przyspieszaniu.
3,0
Skrzynia biegów
troche nie precyzyjna. bieg wsteczny czasami wchodzi z charczeniem
2,0
Układ jezdny
może mam wybrakowany model, ale prowadzi się niepewnie, buja na zakrętach, pływa na prostej drodze. Powyżej 140 km/h już strach jechać.
Komfort
4,0
Widoczność
Może być, trochę w zakrętach przezkadzają przednie słupki, ale większych problemów z widocznością nie ma. Trzeba wyczuć długość auta przy parkowaniu, ze wzgl. na wystające z przodu i z tyłu zderzaki.
2,0
Ergonomia
plastiki trzeszczą niemiłosiernie, usytuowanie włączników zarówno migaczy awaryjnych jak i przeciwmgielnych beznadziejne, ponieważ trzymając ręce na kierownicy nie widać czy są włączone. Usytuowanie miejsca na radio też tragiczne. Jak che sie zmienić cd, lub stację bez znajomości odbiornika trzeba zupełnie oderwać oczy od drogi. Podsufitka i tapicerka drzwi się odkleja. plastiki pękają w różnych miejscach i odpadają. Szyby otwierają się coraz ciężej. Siedzenia są za miękkie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie przy -10 silnik nagrzewa się po ok 6 km. W lecie bez klimatyzacji, pomimo mocnej dmuchawy trzeba jechać z otwartymi oknami
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mało miejsca dla kierowcy i pasażera nie wspominając już o tych na tylnej kanapie. Po dłuższej podróży bolą nogi.
3,0
Wyciszenie
przy 140 km/h radio należy nieźle podgłośnić żeby słyszeć muzykę, a dac na prawie na max żeby słyszec co mówią w radiu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na takiej wielkości samochód to całkiem nieźle. Przeciętnie 8 l, a jeżdże przeważnie po mieście.
4,0
Stosunek jakość/cena
za cenę ok 6/7 tyś za rocznik 96´ z przejechanymi 200000 km, otrzymujemy całkiem fajny, prawie rodzinny samochód. Mam zamiar dociągnąć moją nexię do 280 tyś bez większych napraw i jeszcze sprzedać. Dla młodych ludzi bez większej gotówki całkiem fajna propozycja.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 200 tyś. wizyty u mechanika z pierdołami przeciętnie co 4/5 m-cy. Oświetlenie tablicy rozdzielczej, wycieraczki, spryskiwacz, zamki w drzwiach, otwieranie szyb, światło wstecznego, antena, fabryczne głośniki z przodu, wentylator, wskaźnik poziomu paliwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
fakt niezaprzeczalny jest taki że jeszcze nigdy mi się nie zepsuł w trasie. Zawsze trzeszczał, piszczał, stukał itp. ale nigdy nie stanął na środku drogi. Za to 5+

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Nexia Hatchback 1.5i 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
9,50 zł
10,9
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Nexia Hatchback