Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Capri EV

idaft, 11 dni temu
Silnik 77kWh 286KM 210kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Capri EV 77kWh 286KM 210kW od 2024 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Auto daje naprawdę sporo funu z jazdy, o ile w ogóle można tak mówić o samochodach elektrycznych. Nie tyle, co Yamaha XJR1200 z 98 roku na przelocie, ale jeśli można mieć jakąś przyjemność z jeżdżenia miejskim autem, którym zapakujesz całą rodzinę, zakupy, pościgasz się trochę na światłach i pod Lidlem pokręcisz bączki, to ja jestem na tak.
4,0
Całokształt
Po tym, jak odrzucimy na bok, że Monica Belluci nie ma już 30 lat, Cola i Czipsy nie kosztują razem 4 zł, a Ford Capri to nie jest już sportowe coupe na bazie Cortiny, nowe Capri może nam się spodobać. Wziąłem te auto w programie Forda - Ambassador, przesiadłem się z elektrycznego Mercedesa. Za Forda płacę praktycznie 3x mniej, niż za Mercedesa, a auto nie jest nawet 1,5x gorsze, powiedziałbym nawet, że po przesiadce nie czuje się jakby mi czegokolwiek brakowało. Jest to spory samochód, przez swoje proporcje na zdjęciach wygląda jak hatchback, a w rzeczywistości to segment bliżej GLB, X3 czy AUDI Q5. Jest od nich mniejszy, ale nieznacznie. Sporo przestrzeni dla kierowcy oraz pasażerów, choć z przodu deska rozdzielcza jest bardzo zabudowana, a szyba przednia ma duże pochylenie, przez co czujemy się bardziej otoczeni niż we wspomnianych wcześniej autach. Duży bagażnik - 610l z dużym otworem załadunkowym jak w liftbackach. Ogólnie sporo przestrzeni na rzeczy osobiste w środku - ogromny schowek w podłokietniku, dodatkowy schowek pod, kolejne przestrzenie w uchwytach na drzwiach z przodu. Do tego cupholdery się wyjmują i możesz je podmienić na płaską półeczkę, na której postawisz stabilnie sosik do frytek z Maca. Fajne, trochę jak w minivanie. Mam wersję Premium z fotelami AGR - regulowane elektrycznie, z pamięcią ustawień oraz masażami. Co ciekawe, w Capri fotele ulepszone są materiałowe, a standardowe "skórzane". Tak czy inaczej, są wygodne, mają sporo regulacji i nie męczą w dłuższych trasach. Masaże nie są na poziomie S klasy, w zasadzie pompują głównie lędźwie, ale czasami je włączam i miło, że są. Podgrzewanie siedzeń działa trochę inaczej, niż w niemieckich markach - ustawiasz moc i samochód cały czas podgrzewa je do zadanego poziomu, a nie wyłącza po kilkunastu minutach. Wnętrze ogólnie jest bardzo ładnie narysowane, dwukolorowa tapicerka na żywo nie nudzi oka jak w Volkswagenach czy Japońcach. Wykonanie i materiały są na poziomie dobry +. Największą uwagę przykuwa "sportowa" kierownica, spłaszczona u dołu i u góry, która zdradza trochę aspiracje Capri odnośnie charakterystyki układu kierowniczego. Również podgrzewana. No i ekran - duży, czytelny, nie zacina się, a nakładka UI Forda wygląda naprawdę dobrze. Poziom wyżej, niż te wszystkie androidy w Jaecoo, BAIC czy BYD. Nigdy nie interesuje mnie fabryczna Navi, a tu jest nawet użyteczna i czytelna - dwa poziomy wyżej niż w Mercedesie. Do tego rzeczony wyświetlacz jest pochylany, a pod spodem jest kolejny, ukryty schowek. Bajer. Mój egzemplarz to wersja RWD, 286 KM. Nie widzę sensu AWD, skoro i tak tylko niespełna 60KM idzie na przednią oś. Za to napęd na tył jest super. Samochód jest sztywny, zwarty i dobrze trzyma się drogi. Oczywiście jak na auto o masie powyżej 2 ton. Ma do tego duże, 20-calowe koła i można w nim wyłączyć kontrolę trakcji, co oznacza również, że można nim kręcić bączki. Kiedy nie chcemy jednak latać po zakrętach, na trybie jazdy Normal odpowiednio koryguje wszystkie uślizgi tylnej osi i jest bezpieczny na co dzień. Czuć, że system resorowania nie jest tak komfortowy jak w Mercedesie i przez niski spowalniacz przejedziemy maksymalnie 60, a nie 80 km/h, ale coś za coś. Ma za to świetny, mały jak na takie auto promień skrętu (9,7m vs 11-12m w MB i BMW), co ułatwia poruszanie się po mieście. Na koniec minusy. Te oczywiste, czyli niska moc ładowania w peaku (130kw) czy średnia ekonomia (25-26kwh przy 130km/h) pominę, bo można je wywnioskować ze specyfikacji i bryły auta. Do mniej domyślnych dodam słabą rekuperację i brak pompy ciepła w standardzie. Przy niższych temperaturach trzeba ustawiać ładowarkę docelową w fabrycznej nawigacji, ponieważ bez tego prawdopodobnie dojedziemy z niedogrzaną baterią i będziemy ładować się wolno (a manualne podgrzewanie zajmuje nawet 30+ minut). Na koniec dorzucę jeszcze, że opcjonalne audio B&O jest słabe, ale i tak bym je dobrał do konfiguracji, bo podstawowe musi być w takim razie poniżej standardu. Bateria 77kwh netto jest w porządku, starczy to nam na przejechanie 450-290 km w zależności od trasy, prędkości czy temperatury. Nie będziemy tym autem bili rekordów zasięgu, ale nie będzie nas też wkurzać. Proszę mnie oczywiście nie zrozumieć źle. Nie uważam, że nowe Capri jest lepsze od BMW X3, GLB, GLC czy Audi Q5. Uważam, że przesiadka z niemieckiej klasy do Forda nie boli. A w racie miesięcznej 1100-1300 zł netto, z wkładem własnym w wysokości zwrotnej dotacji, jest najciekawszym autem na rynku. No i jedzie bokiem.
Wrażenia
5,0
Silnik
286KM, 6.4s do setki i jak to w elektryku - elastyczność w całym zakresie prędkości. Jest przyjemnie jak na 2t auto.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma przełożeń, poza przód-tył, więc ocenię sam wybierak biegów. Biegi wchodzą szybko, ale do samej manetki trzeba się trochę przyzwyczaić - dalej czasami niechcący włączam D zamiast R.
4,0
Układ jezdny
Jeździ trochę jak mocniejsze wersje GLE coupe, czyli jak szybki klocek, z tym że mniej pływa na boki. W zakrętach dobrze się trzyma dzięki niskiemu środkowi ciężkości. Jest zwinny, całkiem dobrze wybiera nierówności. Na pewno nie jest super miękki, ale kręgosłup nie będzie bolał.
4,0
Karoseria
Mi się podoba. Można do niego wrzucić fabrycznie nawet 21-calowe felgi. W białym kolorze wygląda jak futurystyczny czołg. Ma przetłoczenia na dachu jak Dodge Viper i nawet nie-fejkowe wloty powietrza w przednim zderzaku. Pan na McDrive też był pod wrażeniem, powiedział że bardzo futurystyczny.
Komfort
4,0
Widoczność
Niska, mocno pochylona przednia szyba z przodu i z tyłu auta. Na szczęście całkiem duże lusterka i dobra pozycja za kierownicą. Nie jest tak źle jak w amerykańskich muscle carach, ale nie jest to też G-klasa. To w ogóle nawet nie wiadomo czy to SUV czy podwyższony sedan, więc ciężko się odnieśc.
4,0
Ergonomia
Niewielki wyświetlacz przed kierownicą jest super praktyczny i wygodny. Ekran po środku jest ogromny, powiedziałbym nawet że aż za bardzo, ale za to jest blisko kierowcy i przez pochylenie wygodnie się go obsługuje. Dużo schowków na szpargały. Składana i pochylana podłoga w bagażniku. Dotykowe przyciski sterowania głośnością na minus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to w elektryku - szybkie. Grzanie pupy super. Dużo opcji ustawień wentylacji, z czego połowy nie rozumiem. Szkoda, że nie ma wentylowanych siedzeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Optycznie, w pierwszym rzędzie miejsca nie ma dużo, ale to przez konstrukcje kokpitu. Pozycja jest jednak wygodna, a przestrzeni na nogi jest sporo. To auto w środku jest gdzieś pomiędzy GLB a GLC. Tylny rząd bez zastrzeżeń, zmieszczą się dorośli.
4,0
Wyciszenie
A to akurat jest takie se. Głośne fabtyczne opony, niezbyt wyciszone nadkola. Jest głośniej niż w Mercedesie EQB, ale hałas jest odczuwalny głównie przy prędkościach 140+.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie energii jest podobne jak w EQB - od 16 kwh w mieście latem do 26 kwh na trasie. W zime jest trochę gorzej przez brak fabrycznie pompy ciepła. Na szczęście to platforma VW, więc ewentualnych części powinno być ogrom. Na plus - nie ma obowiązkowych serwisów co roku, jest jeden (z tego co mi wiadomo) po 2 latach za ok. 700zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Katalogowo wersja Premium RWD - 256 tys. Po rabatach w programie Ambasador, ok. 190 000 zł. Po dotacji ok. 160 tys zł. Wiadomo, że cena fabryczna jest z kosmosu, ale jeśli się dobrze policzy w Excelu to moim zdaniem deal świetny. Ford daje ubezpiecznie za 1zł na 2 lata, a w podobnej cenie w finansowaniu z elektryków jest tylko mała Skoda Kamiq (z baterią 55 kWh). Ze spalinówek tylko jakieś małe VW i Seaty z silnikiem 0,1l.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko powiedzieć, nic się nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciężko powiedzieć, nic się nie dzieje

Zużycie prądu dla silnika 77kWh 286KM 210kW

Średni zasięg
393 km
Średni maksymalny zasięg
400 km
Średni minimalny zasięg
290 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
490 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
23,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
7,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
1,0 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Capri EV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów