Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Courier

nimda, 16 lat temu
Silnik 1.8 D 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Courier 1.8 D 90KM 66kW 1991-2002 - Oceń swoje auto
3,08
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dobry mocny silnik, w miare oszczedny to atut tego auta. No i zawadowalem na niego raz tylko 1 tonę towaru i dal rade :))
3,0
Całokształt
Do roboty moze byc. NIC POZATYM. RDZEWIEJE JAK ZADNE INNE moje poprzednie auto. To byl kolejny powod do pozbycia sie go. Ogolnie auto nie drogie z dobrym silnikiem. Lecz trzeba sie nastawic na ciagle dokladanie do niego zwlaszcza na blacharza :)
Wrażenia
4,0
Silnik
To moj pieriwszy diesel, po przesiadce z benzynowej Mazdy. Jesli chodzi o silnik nie moge narzekac, poczatkowo na zimnym muł niesamowity, ale po rozgrzaniu chodzi super. Tylko z paleniem rano przy ujemnej temperaturze zaczynaja sie duze problemy, niestety. Nie bral mi oleju od wymiany doi wymiany ani grama. Tu duuzy +
4,0
Skrzynia biegów
Jezdzila nim moja kobieta i nie miala zadnych problemow ze zmiana biegow, wiec dalej komentowac nie musze :)
4,0
Układ jezdny
Trzyma sie drogi, w porownaniu do Mazdy 626 z lat 1992-96 lepiej sie zachowuje na zakretach, nie kolysze. Pozytywnie mnie zaskoczyl.
Komfort
2,0
Widoczność
Z widocznoscia u niego ciezko. Lecz to auto towarowe i do tylu praktycznie zero widocznosci. Przy parkowaniu w miescie, przy wyjazdach trzeba sie dobrze gimnastykowac zeby nie przywalic w cos/ kogos. Ja osobiscie przez lewy słupek przedniej szyby rozprułem Passata :/ Zasłonił mi widocznosc i stało sie.
3,0
Ergonomia
Moze byc, jak na takie auto do roboty, nie moge narzekac.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
TRAGEDIA. Diesle tak maja, ale ten jest wyjatkowo toporny. Zaczyna cokolwiek pchac cieple powietrze po przejechaniu minimum 15 km ! Koszmar, zwlaszcza przy duzych mrozach.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczajaca. Ja mialem 2 osobowego, chociaz brakuje czasami miejsca zeby moz rozłożyć siedzenie i sie np. rozciągnąć na postoju czy przespac :)
2,0
Wyciszenie
Za plecami ma sie pake bez zadnego wyciszenia. Lecz mozna przy prekosci 100km/h jeszcze rozmawiac. Pada deszcze, czujesz jakby padalo na ciebie, kazdy kamyk slychac , no wszystko co obija i odbija sie o karoserie. Z tym tu nieciekawie. Gdyby nie ta paka za plecami bylo by calkiem dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W lecie na tracie fajnie pali., ponizej 6l. W zimie, na miescie juz łyka powyzej 6-7l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanie w zakupie. Drogie w utrzymaniu, gdyz czesci sa drogie jak jasna cholera, głupi tumik koncowy kosztowal ok 160zl. Posluzy do drobnego interesu wiernie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki przednie wymiana 2 razy w roku, a wymienic zarowke w tym modelu przyprawialo mnie o palpitacje serca! Zeby ja wymienic zwlaszcza od strony kierowcy trzeba spedzic minimum godzine, gdyz trzeba wyjac filtr powietrza i ten tunel ssący od wiatraka :(( Koszmar. Problemy z zamkami u drzwi, z tyłu zepsul sie całkowicie Wymiana na nowy okolo 150zl. Zrobiłem na nim ok. 75tys km i nic powaznego sie nie stalo. Wymienilem jedynie amortyzatory tylne, akumulator i nic pozatym.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wspomnialem zrobilem ok 75tys km i nawet klockow nie wymienialem. Lecz czekala mnie wymiana m.in. SPRZĘGŁA, ŚWIEC, ROZRUSZNIKA, TARCZ HAMULCOWYCH, ROZRZĄDU, POPRAWKI BLACHARSKIE i to duuuzo RDZY Dlatego go SPRZEDAŁEM w cholere :))

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Courier