Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Edge II SUV Facelifting

Edge2020sel, 2 miesiące temu
Silnik 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 238KM 175kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Edge II SUV Facelifting 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 238KM 175kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Grube gumy, brak ryzyka podczas podjezdzania pod krawezniki
Silnik : Srednio 9 litrow benzyny, nie jest zle liczylem ze bedzie wiecej
5,0
Całokształt
Samochod sprowadzony z USA z przebiegiem 40 tys km.Dlugo wybieralem i zaryzykowalem. W ogole teraz nie żałuję. Bardzo fajne, komfortowe, duze auto z napedem 4x4. Edge jest z 2020 r.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 250 KM robi swoje. 7 s do 100 km/h w zupełności wystarcza do kazdej jazdy czy w trasie czy na autostradzie szczegolnie przy tych mandatach. Jezdzilem europejska wersja 238 KM to nie ma porowania - EDGE z USA to rakieta przy dieslu. Spalanie - jak dla mnie zaskakuje: cykl mieszany od 8.8 do 9.4 l/100 km. Trasa u mnie raczej ok 9 l. Autostrada zawsze jade na tempomacie 145 km/h - spalanie od 10.2 do 11.2 l bagaze i 2+2. Zima boizej 11 latem raczej do 10.5 zalezy od wiatru.
4,0
Skrzynia biegów
Powershift czuć- zmiany biegow sa wyczuwalne w porowaniu do DSG, ale zmienia, jedzie. Najlepiej sie dogaduje z przekładnią w trybie S.
4,0
Układ jezdny
Jest to wersja SEL z oponami 245/60 i dopiero z takimi oponami zrozumialem ze taka guma na polskie drogi to jest idealna sprawa. Amortyzacja kraweznikow i dziur jest niewiarygodna. Moze i nie wyglada jak 20 cali, ale komfort i uzytkowosc samochodu jest ekstra. Jednak na szybkich zakretach znaczaco się wychyla i jak sie ostro hamuje to nurkuje. Zawieszenie kanapowe, amerykańskie- komfort duży dzieki temu. Uklad kierowniczy/jezdny precyzyjny jedzie tam gdzie go prowadzimy.
5,0
Karoseria
Ceny elementow katoserii sa wysokie. Na to trzeba sie przygotować. Poza tym drzwi boczne pasuja tez od wersji z przedliftingu. Poza tym masywna sylwetka, charakterystyczna, wyróżniająca sie w tlumie innych samochodów.
Komfort
4,0
Widoczność
Przesiadlem się z 508Sw to do SUVa trzeba się przyzwyczaic. Szczegolnie do slupka A plus lusterko powoduje ze skrecajac w prawo czy lewo to lepiej się dodatkowo wychylić i upewnić się czy jest wolna przestrzen. Dodatkowo lewe lusterko przybliża z czym po raz pierwszy sie spotkałem. Trudno bylo się przyzwyczaić, ale z BLIS mozna to wyczuć i juz pozniej spokojnie jeździć.
5,0
Ergonomia
Ergonomia - super. PinPad to rewelacyjne rozwiazanie, zapalanie z kluczyka i duzo miejsc na telefony. Otwieranie garazu i bramy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje chłodzi - wszystko ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni mnostwo. Szczegolnie ze w trojke doroslych z tylu mozna komfortowo jechac. Duzo miejsca nad glowami.
5,0
Wyciszenie
Jest to duzy samochod wiec przy prędkościach pow 150 slychac szum wiatru, fizyki sie nie odzuka. Poza tym benzynowy silnik pracuje cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po naprawie najdrozsze koszty to, zmiana oleju dynamiczna w przekladni ok 2500 zl, a tak to wymiania oleju i filtrow w silniku przeprowadzam co 10 tys km to koszt ok 500-600 zl. Tanio! Przez 60 tys nic sie nie działo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za roczne auto z takim silnikiem i przebiegiem - jak dla mnie warto. Nastepny też Będzie Edge
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak awarii. Przedni prawy wahacz kwalifikowal sie do wymiany na 82 tys km. Poza tym od wymiany do wymiany
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od momentu rejestracji zadnych problemow - zrobione 60 tys km w PL.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 238KM 175kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Edge II SUV Facelifting